ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΟΠΑΠ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΣΙΟΠΛΗΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Κάντε ΚΛΙΚ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ
Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Σάββατο 15 Μαΐου 2010

Ο 25χρονος που "κέρδισε" το Business Week και ο...Κεφαλλονίτης μηχανικός - H εικόνα του Έλληνα επιχειρηματία στο εξωτερικό


http://www.businessweek.com/the_thread/hotproperty/futureofwork.jpg 







Σε ηλικία μόλις 25 ετών, το αμερικανικό περιοδικό "BusinessWeek" τον βράβευσε ως έναν από τους καλύτερους νέους επιχειρηματίες της χρονιάς 2007 στην Ευρώπη. Δικαίως. Ξεκινώντας μ' ένα κεφάλαιο 4.000 ευρώ στον τραπεζικό του λογαριασμό κατόρθωσε, σήμερα, να έχει στην ιδιοκτησία του τρεις εταιρίες και στο πελατολόγιό του ονόματα, όπως οι φίρμες αθλητικών ειδών... "Puma" και "Fila", η ξενοδοχειακή αλυσίδα "Best Western" και ο αερομεταφορέας "Velvet Airlines".
Ο λόγος, για τον 28χρονο Θωμά Μυλωνά, ο οποίος -δυστυχώς- δεν έχει έδρα στην Ελλάδα. Όπως επισημαίνει, αν και θα επιθυμούσε να έχει ξεκινήσει από την πατρίδα του, η νοοτροπία και η γραφειοκρατία, αλλά και η "ποινικοποίηση" του επιχειρηματικού κέρδους, αποθαρρύνουν τη φιλόδοξη επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα. Στο Άμστερνταμ, όπου εδρεύει η πρώτη εταιρία του, η "Dot Kite", η διαδικασία έναρξης επιχείρησης διαρκεί, όπως λέει, περίπου...25 λεπτά.

Χιλιάδες χιλιόμετρα νοτιοανατολικά του Άμστερνταμ, στην Κεφαλονιά, ένας άλλος επιχειρηματίας, ο 37χρονος Σταύρος Τραυλός, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Petersons, επιμένει ...τοπικά. Oι εταιρίες "Petersons Real Estate & Developments" και "Petersons Racing Cars" -η δεύτερη έχει παράγει το πρωτότυπο του πρώτου μονοθεσίου αγωνιστικού παγκοσμίως, με καύσιμο βιοντίζελ- εδρεύουν στην Κεφαλονιά.

Και στόχος είναι, παρά τις αναμφισβήτητα μεγάλες δυσκολίες, που ανακύπτουν σ' ένα τέτοιο εγχείρημα, εκεί να δημιουργηθεί και εργοστάσιο συναρμολόγησης μονοθεσίων. Το ΑΠΕ-ΜΠΕ ήρθε σε επαφή με τους δύο νέους επιχειρηματίες και συζήτησε μαζί τους για τα σχέδια τους.

Θ.ΜΥΛΩΝΑΣ: Μια ευμενής ..."ατυχία", 4.000 ευρώ, τρεις εταιρίες και το BusinessWeek

Όταν ο 18χρονος Θωμάς δεν πέρασε στη σχολή της αρεσκείας του στην Αθήνα (Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΕΜΠ), αλλά στην αντίστοιχη της Κρήτης, πιθανώς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι αυτή η "ατυχία" θα γινόταν αφορμή για να δημιουργήσει έναν επιχειρηματικό όμιλο.

Σήμερα, δέκα χρόνια μετά, είναι ο άνθρωπος πίσω από την εταιρία design "Dot Kite", με γραφεία σε Άμστερνταμ, Ρώμη και Αθήνα, την εισαγωγική (κυρίως ιταλικών κρασιών και ελληνικού ελαιολάδου) "Loggia Import" και την επενδυτική "Crux Group", που ουσιαστικά χρηματοδοτεί ...καλές νέες ιδέες.

'Οπως θυμάται, ένα πρωινό, 10 χρόνια πριν, πήγε από την Αθήνα στο Ηράκλειο για να γραφτεί στη σχολή, αλλά μέχρι το μεσημέρι αποφάσισε ότι ήθελε ...κάτι περισσότερο!

«Σχολή βιομηχανικού σχεδίου δεν υπήρχε στην Ελλάδα, με εξαίρεση ένα ΤΕΙ. Κι αυτό ήθελα να κάνω πραγματικά. Ετσι, έφυγα στην Ιταλία. Σπούδασα στο La Sapienza. Στα 21 έπιασα δουλειά στη Fila, ως footware designer, με υψηλές αποδοχές και σημαντικές παροχές. Μέσα μου, όμως, είχα πολύ πάθος και πολλή όρεξη για κάτι μεγαλύτερο. Όταν έφυγα από τη Fila για να φτιάξω κάτι δικό μου, με κεφάλαιο 4.000 ευρώ, με είπανε τρελό. Το έκανα όμως. Δεν πρέπει να φοβόμαστε την αποτυχία. Στα 23 ίδρυσα την εταιρία design "Dot Kite" κι όταν έφυγα από τη Fila είχα ήδη έτοιμους πελάτες», σημειώνει.

'Εδρα της "Dot Kite", που εσχάτως έχει επεκταθεί και στο κατασκευαστικό κομμάτι, η οδός Zeeburgerpad 74-76, στο Άμστερνταμ. Γιατί; «Στην Ελλάδα ένιωθα ότι δεν μπορούσα να εκφραστώ. Βγαίνεις έξω και οι συζητήσεις στρέφονται συνήθως γύρω από ποδόσφαιρο, αυτοκίνητα, άντε και κάποια όμορφη κοπέλα. Το ίδιο στην Ιταλία. Έτσι, μετακινήθηκα στο Άμστερνταμ. Εκεί, οι ιδέες είναι πιο φιλόδοξες, το να είσαι επιχειρηματίας δεν θεωρείται κακό, ούτε θα σε αποκαλούν λαμόγιο. Ήθελα να δημιουργήσω. Και δεν είχα χρόνο ούτε διάθεση να πολεμήσω για να αλλάξω μια αρνητική εικόνα. Επιπλέον, το να κάνεις έναρξη εταιρίας στην Ολλανδία κρατάει 25-30 λεπτά, συνοδεία συμβολαιογράφου, ενώ όταν θέλω να στείλω κάποιο δέμα με απλό ταχυδρομείο και όχι κούριερ υπάρχουν ειδικά business centers μόνο για επιχειρήσεις!», εξηγεί.

H εικόνα του Έλληνα επιχειρηματία στο εξωτερικό

Ως Έλληνας επιχειρηματίας στο εξωτερικό, πώς έχει εισπράξει την κρίση της ελληνικής οικονομίας; Πώς αντιμετωπίζουν οι ξένοι επιχειρηματίες την Ελλάδα; «Το τελευταίο διάστημα, όποια νέα επιχειρηματική επαφή έχω, η πρώτη ερώτηση που κάνουν, αφορά το ποια είναι η πραγματική κατάσταση στην Ελλάδα, η πραγματική, όχι αυτή που δείχνουν τα ΜΜΕ. Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει αυξημένος σκεπτικισμός. Στους ξένους κάνει εντύπωση ότι υπάρχει διαφθορά, όχι μόνο σε υψηλό επίπεδο, αλλά και σε χαμηλό, σε επίπεδο υπαλλήλου και πολίτη. Δεν μπορούν να καταλάβουν πώς γίνεται αυτό. Στην Ολλανδία, οι τράπεζες συνδέονται απευθείας με την εφορία κι αν δηλώσεις εισόδημα 10 ευρώ και αποταμιεύσεις 12, έρχονται αμέσως να σε ρωτήσουν πού βρήκες τα άλλα δύο», λέει χαρακτηριστικά.

Εμφανής είναι η κρίση και για τους ξένους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στην Αθήνα. «Βλέπεις ότι πολλοί Έλληνες πελάτες έχουν πλέον πρόβλημα χρηματοδότησης», επισημαίνει. Δεν σκοπεύει πάντως να κλείσει τα γραφεία της Αθήνας, τα οποία δυστυχώς λειτουργούν κυρίως ...μέσω Αμστερνταμ, καθώς είναι δύσκολο να βρεθεί εγχώριο στελεχιακό δυναμικό στον τομέα του design, κάτι που -όπως λέει- δείχνει την ανάγκη άμεσης αναβάθμισης των ελληνικών πανεπιστημίων.

"Και κλόουν και πυροσβέστης"

Υπάρχει κάποιο μυστικό επιτυχίας για τους νέους επιχειρηματίες; «Να μη φοβούνται την αποτυχία, είναι στο πρόγραμμα. Η επιχειρηματικότητα είναι ένα παιχνίδι, που απλά απαιτεί σωστές κινήσεις. Να δουλεύουν πολύ. Εγώ ξεκινάω στις 5.30 το πρωί και τελειώνω τα μεσάνυχτα, με πρώτο στόχο την προσωπική ανάπτυξη, αλλά φυσικά και το κέρδος. Να βλέπουν την παγκόσμια αγορά, όχι την τοπική. Και να μη φοβούνται να δοκιμάσουν. Δεν πίνω αλκοόλ, αλλά μου αρέσει να δοκιμάζω κρασιά. Έτσι ίδρυσα τη Loggia, που εισάγει κρασιά. Να μη μένουν στάσιμοι. Ο επιχειρηματίας δεν είναι ένας τύπος με πούρο πίσω από το γραφείο ή μέσα σε σκάφος. Αν δεν κινείσαι, θα χάσεις», σημειώνει.

Όταν τον ρωτούν τί δουλειά κάνει, συχνά απαντάει: κλόουν και πυροσβέστης. «Κλόουν για να κάνω τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργάζομαι να ευθυμήσουν, να χαμογελάσουν, να εμπνευστούν. Και πυροσβέστης, για να σβήνω τη φωτιά στα δύσκολα», λέει.

Προσωπικά όνειρα; Όταν ήταν μικρός, ήθελε να γίνει πιλότος. Και τώρα έχει ξεκινήσει μαθήματα. Πρέπει λοιπόν να βλέπουμε τα πράγματα από ψηλά σε μια επιχείρηση; "Από ψηλά, από μέσα, από κάτω, από παντού και διαρκώς", επισημαίνει. Εξελίσσοντας τις επιχειρήσεις του, εφαρμόζει πλέον το μοντέλο "Total Consumer Experience", που παρέχει υπηρεσίες από το σχεδιασμό concept, branding, επικοινωνιών και στρατηγικής μέχρι design προϊόντων και συσκευασίας.

Η εταιρία του σχεδιάζει από παπούτσια για την Puma και τη Fila, μέχρι έπιπλα, εστιατόρια και μπαρ. Στην Ελλάδα έχει συνεργαστεί- μεταξύ άλλων- με την "Πλαίσιο" και τη "Virtual Trip", ενώ βρίσκεται πίσω από το σχεδιασμό του bar restaurant "Apolis Black".

ΣΤ.ΤΡΑΥΛΟΣ: Ο τρελός αέρας της Κεφαλονιάς, η οικολογική "φόρμουλα ελληνικών πόλεων" και το πρώτο μονοθέσιο που καίει βιοντίζελ

Την επιχειρηματικότητα τη "γεννάει" συχνά μια ανάγκη. Όταν δε, αυτή η ανάγκη "τρέχει" με 220 χλμ την ώρα και ...καίει βιοντίζελ, η επιχειρηματική ιδέα μπορεί να αποδειχτεί "χρυσή". Στην περίπτωση του Κεφαλλονίτη Σταύρου Τραυλού, η ανάγκη ξεκίνησε από την ιδέα ενός ξαδέλφου, ο γιος του οποίου έτρεχε σε "cart".

Όταν το παιδί θέλησε να προχωρήσει παραπάνω στην αγωνιστική οδήγηση, διαπίστωσε ότι η ενοικίαση ενός από τα ελάχιστα διαθέσιμα μονοθέσια στην Ελλάδα μπορούσε να στοιχίζει ακόμη και 150.000 ευρώ το χρόνο!

«Τότε, ακριβώς επειδή στην Κεφαλονιά υπάρχει μια τρέλα στον αέρα, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα μονοθέσιο οικονομικά προσιτό. Εγώ επέμεινα ότι πρέπει να καίει εναλλακτικά καύσιμα. Έτσι γεννήθηκε η Εcoformula, το πρώτο μονοθέσιο παγκοσμίως, με καύσιμο βιοντίζελ. Στην αρχή, κανένας δεν πίστεψε σε αυτό και βρήκαμε κλειστές πόρτες. Αυτό έχει αλλάξει εντελώς», θυμάται ο 37χρονος Σταύρος.

Πρωτάθλημα Ecoformula σε Σέρρες, Μέγαρα, Τυμπάκι

Σχεδιάστηκαν δύο πρωτότυπα του μονοθεσίου -εκ των οποίων το ένα, που καίει βιοντίζελ έφτασε χθες στη Θεσσαλονίκη για να παρουσιαστεί στο 1ο Φεστιβάλ Καινοτομίας και το δεύτερο, με καύσιμο βιοαιθανόλη, βρίσκεται στην Αθήνα.

Τα δύο πρωτότυπα κατασκευάστηκαν στη Βρετανία και σύντομα θα ακολουθήσουν άλλα 13. Τα καινούργια μονοθέσια, καθένα από τα οποία θα φέρει το όνομα μίας από τις 13 ελληνικές περιφέρειες και μίας μεγάλης εταιρίας-χορηγού, θα συμμετάσχουν μάλιστα στο πρώτο πρωτάθλημα φόρμουλα ελληνικών πόλεων, σε Σέρρες, Μέγαρα και Τυμπάκι!

«Οι αγώνες αναμένεται να πραγματοποιηθούν το 2011 ή το 2012. Στόχος είναι τα επόμενα μονοθέσια να μην παράγονται πια στη Βρετανία, αλλά στην Ελλάδα και μάλιστα στην Κεφαλονιά», σημειώνει.

Η "Petersons Racing Cars", το ΤΕΙ και το Πανεπιστήμιο Πάτρας και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, έχουν καταθέσει σε πρόγραμμα του ΕΣΠΑ πρόταση για χρηματοδότηση έρευνας γύρω από την παραγωγή του μονοθεσίου, κατασκευή μονάδας συναρμολόγησης και δράσεων προβολής-επικοινωνίας.

Μελλοντικά, στόχος είναι το εργοστάσιο να παράγει και οικολογικά αυτοκίνητα πόλης, τα οποία μάλιστα θα ενσωματώνουν καινοτόμα στοιχεία, όπως «βιοσένσορες», που θα μετρούν τους καρδιακούς παλμούς του οδηγού και θα "κόβουν" τον κινητήρα σε περίπτωση προβλήματος.

Μπορεί κάποιος να παραγγείλει σήμερα την «Ecoformula»; Ναι -σύμφωνα με τον κ.Τραυλό- και μάλιστα φθηνά για ένα μονοθέσιο, στην τιμή των 50.000 ευρώ.

«Δεν ξέρουμε βέβαια ακόμη το χρόνο παράδοσης, γιατί περιμένουμε τώρα κάποιες αλλαγές σε θέματα ασφαλείας στο σασί μονοθεσίων, πάνω στις οποίες δουλεύει η FIA», εξηγεί.

Η "Ecoformula", με τελική ταχύτητα 220 χλμ, βασίζεται σε κινητήρα συμβατικού αυτοκινήτου, που έχει υποστεί μετατροπές, ώστε να χρησιμοποιεί βιοντίζελ, προερχόμενο, πχ, από επεξεργασμένα λάδια μαγειρικής. Έτσι, αν χρειαστεί κάποια επισκευή, η αποκατάσταση του κινητήρα δεν θα κοστίσει πάνω από 3.000 ευρώ.

Τα 13 μονοθέσια που θα "βαφτιστούν" με ονόματα περιφερειών, θα διατεθούν ακολούθως για δράσεις προβολής στις ίδιες τις περιφέρειες, υπό την προϋπόθεση ότι θα τα χρησιμοποιούν για να προβάλουν περιβαλλοντικά θέματα.

Ο κεφαλλονίτικος τρόπος ζωής δεν αγοράζεται

Το περιβάλλον απασχολεί ιδιαίτερα τον Σταύρο, τόσο λόγω επαγγελματικής/επιστημονικής ιδιότητας (πολιτικός μηχανικός, που κατασκευάζει βιοκλιματικές κατοικίες), όσο και προσωπικής ευαισθησίας.

Και δηλώνει φανατικός της Κεφαλονιάς.«Είμαι Κεφαλλονίτης. Ζω στην Κεφαλονιά και δεν σκοπεύω να φύγω. Το εργοστάσιο σκοπεύουμε να το κάνουμε κι αυτό στην Κεφαλονιά. Ξέρω ότι, επιχειρηματικά, θα είναι δύσκολο κι ίσως κάποτε χρειαστεί να φύγει από εδώ. Αλλά ο στόχος μου είναι να μείνει. Είναι θέμα τρόπου ζωής. Το ψάρεμα, η μπάλα στην Κεφαλονιά, δεν αγοράζεται και δεν πληρώνεται με τίποτα», λέει χαρακτηριστικά.

Σημειώνεται ότι το μονοθέσιο θα εκτίθεται το Σάββατο στην αποθήκη Δ' στο λιμάνι Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Καινοτομίας, που διοργανώνουν το ΕΒΕΘ και η ΔΕΘ, με μέγα χορηγό επικοινωνίας τη Marfin Egnatia Bank.

Κείμενο: Γούτα Α.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου