ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΟΠΑΠ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΣΙΟΠΛΗΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Κάντε ΚΛΙΚ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ
Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2011

Απάντηση του Ευρωπαίου Επιτρόπου Μεταφορών κ. Κάλας στον Ευρωβουλευτή της ΝΔ, Καθηγητή Ιωάννη Α. Τσουκαλά: Η Ελλάδα πρώτη σε θανάτους σε τροχαία ατυχήματα αναλογικά με τον πληθυσμό της...

Σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στην ΕΕ αλλά ακόμη μεγάλο το τίμημα: 35.000 θάνατοι και 1.500.000 τραυματισμοί μέσα στο 2009.




Σημαντική η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στην ΕΕ την τελευταία δεκαετία, ωστόσο παραμένει ανησυχητικά μεγάλος ο αριθμός των θυμάτων, σύμφωνα με την απάντηση του Επιτρόπου Μεταφορών και Αντιπροέδρου της ΕΕ, κου Σίιμ Κάλας, προς τον Ευρωβουλευτή... της ΝΔ Καθηγητή Ιωάννη Α. Τσουκαλά. Σύμφωνα με τον κο Κάλας «ο αριθμός των δυστυχημάτων στα οποία σημειώθηκε σωματική βλάβη ανήλθε το 2009 σε 1.125.000 στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 27 κρατών μελών. Τα ατυχήματα αυτά προκάλεσαν 35.000 θανάτους και 1.500.000 τραυματισμούς. Η συνολική μείωση του αριθμού των θανάτων το 2009 σε σύγκριση με το 2001 ανέρχεται σε 36% και τα πρόσφατα αριθμητικά στοιχεία δείχνουν ότι η μείωση των θανάτων από το 2001 έως το 2010 ενδέχεται να φθάσει στο 44%».
Σύμφωνα με τον κο Κάλας, «τα θύματα των τροχαίων ατυχημάτων είναι στην πλειονότητά τους άνδρες (ποσοστό 75% των θανάτων). Με γνώμονα την ηλικία, οι νεαρής ηλικίας οδηγοί αυτοκινήτων (ποσοστό 28% του συνόλου των οδηγών) και οι πεζοί ηλικίας άνω των 65 ετών (ποσοστό 42% του συνόλου των πεζών) αποτελούν τις πλέον ευάλωτες ομάδες».
Στην απάντησή του ο Αντιπρόεδρος της ΕΕ επισημαίνει ότι «οι κυριότερες αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων δεν έχουν αλλάξει: υπερβολική ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, μη χρήση της ζώνης ασφαλείας. Με γνώμονα το είδος των οχημάτων που εμπλέκονται στα τροχαία ατυχήματα, το 2009, ποσοστό 48% εκείνων που έχασαν τη ζωή τους επέβαιναν σε αυτοκίνητο, ποσοστό 14% ήσαν σε μοτοποδήλατα, 7% σε ποδήλατα, 20% ήσαν πεζοί και 11% λοιποί χρήστες της οδού. Σε ποσοστό 5% των τροχαίων ατυχημάτων εμπλέκεται φορτηγό, όπως και στο 16% των θανατηφόρων ατυχημάτων. Το γεγονός ότι ένας συγκεκριμένος τύπος οχήματος εμπλέκεται σε ατύχημα δεν προδικάζει την ευθύνη του οδηγού του».
Ο κος Τσουκαλάς, με την ερώτησή του, ζήτησε στοιχεία για την εξέλιξη των τροχαίων ατυχημάτων στις χώρες της ΕΕ, για παραδείγματα επιτυχημένων πολιτικών αντιμετώπισης του φαινομένου (π.χ. Ισπανία), αλλά και για τον ρόλο που μπορεί να παίξει η έρευνα και η τεχνολογία στην μείωση του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων. Σύμφωνα με τον κο Κάλας, «από το 2004 η Ισπανία έχει εφαρμόσει ολοκληρωμένη πολιτική οδικής ασφάλειας με ποικιλία μέτρων, τα οποία περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, αναθεώρηση του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, καθιέρωση άδειας οδήγησης με βαθμούς ποινής, σχέδιο δράσης για να μειωθούν τα δυστυχήματα με μοτοσικλέτες και έναρξη χρήσης ραντάρ για ελέγχους ταχύτητας».
Η Ευρ. Επιτροπή εδώ και λίγους μήνες (Ιούλιος 2010) έχει ανακοινώσει μια νέα πολιτική στρατηγική για την οδική ασφάλεια από το 2011 έως το 2020, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη χρήση νέων τεχνολογιών. Σύμφωνα με τον κο Κάλας, «η Επιτροπή έχει διαθέσει σημαντικά κονδύλια για έργα έρευνας και τεχνολογικής ανάπτυξης. Οι πιστώσεις βάσει του 7ου Προγράμματος Πλαισίου για την Έρευνα φθάνουν τα 160 εκατομμύρια ευρώ για έργα οδικής ασφάλειας». Αυτή τη στιγμή εκτελούνται πανευρωπαϊκά 46 ερευνητικά προγράμματα, χρηματοδοτούμενα από το 7ο Πρόγραμμα Πλαίσιο για την έρευνα με αντικείμενο την οδική ασφάλεια.
Σχολιάζοντας την απάντηση του Ευρ. Επιτρόπου, ο κος Τσουκαλάς δήλωσε: «Τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν ένα φαινόμενο με βαρύτατες κοινωνικές συνέπειες, κοστίζοντας κάθε χρόνο χιλιάδες ζωές και εκατοντάδες χιλιάδες τραυματίες σε όλη την ΕΕ. Αν και έχουν γίνει σημαντικές προσπάθειες στην ΕΕ για την αντιμετώπιση του φαινομένου, με μείωση των θυμάτων που αγγίζει το 44% για την τελευταία δεκαετία, η μείωση στην Ελλάδα δεν ήταν αυτή που οφείλουμε στους Έλληνες πολίτες. Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ελλάδα είχε την τρίτη μικρότερη μείωση θανάτων μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ και εξακολουθεί να έχει τους περισσότερους θανάτους αναλογικά με τον πληθυσμό της. Οφείλουμε να παραδειγματιστούμε από χώρες όπως η Ισπανία, που με μεγάλη επιτυχία εφάρμοσαν ολοκληρωμένη στρατηγική οδικής ασφάλειας και αξιοποίησαν εκτεταμένα την τεχνολογία για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων»
Πίνακας: Θάνατοι που οφείλονται σε τροχαία ατυχήματα (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών, 20/7/2010)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου