ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΟΠΑΠ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΣΙΟΠΛΗΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Κάντε ΚΛΙΚ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ
Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2011

Ελληνική πατέντα οι μπάρες σε άφτιαχτους δρόμους! -“Κόντρα” και από τους συγκοινωνιολόγους...








Φωτιές στην ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα των διοδίων ανάβουν οι συγκοινωνιολόγοι, υποστηρίζοντας ότι δεν είναι ευρέως διαδεδομένη πρακτική η είσπραξη των διοδίων κατά την διάρκεια κατασκευής ενός δρόμου...
Ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κάνει ένα βήμα μπροστά και θεωρεί σημαντική την υιοθέτηση χρέωσης ανά χιλιόμετρο (ηλεκτρονικά διόδια), προκειμένου να εφαρμοστεί ένα δικαιότερο σύστημα πληρωμής για τις τοπικές μετακινήσεις, θεωρώντας ταυτόχρονα αναγκαία την δημιουργία παράπλευρου οδικού δικτύου που σήμερα απουσιάζει από το εθνικό δίκτυο.
Όπως τονίζουν οι συγκοινωνιολόγοι το μοντέλο χρηματοδότησης με το οποίο κατασκευάζονται διεθνώς οι συμβάσεις παραχώρησης προβλέπει ότι τα διόδια καταβάλλονται συνήθως μετά την ολοκλήρωση των έργων, τόσο για την αποπληρωμή των δανείων, όσο και για την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας και συντήρησης.
«Τα διόδια τα οποία συλλέγονται στην περίοδο της κατασκευής χρησιμοποιούνται πέραν της κάλυψης του κόστους λειτουργίας και συντήρησης και για την κάλυψη μέρους του κόστους κατασκευής, μέθοδος όχι ευρέως διαδεδομένη, ωστόσο εφαρμόσιμη κατά περίσταση και αλλού» σημειώνει ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.
Τονίζουν πάντως ότι τα έργα παραχώρησης αποτελούν μία διέξοδο, ειδικά στη σημερινή αρνητική οικονομική συγκυρία, για φθηνό κόστος δανεισμού χωρίς κρατική εγγύηση και κατασκευή έργων με περιορισμένη χρηματοδοτική συνεισφορά του ελληνικού δημοσίου που ανέρχεται στο 25% του συνολικού κόστους. Από το συνολικό κόστος των 8,5 δις ευρώ που είναι ο προϋπολογισμός τους, υπολογίζεται ότι τα 4,3 δις ευρώ αποτελούν επένδυση του ιδιωτικού τομέα.
Οι συγκοινωνιολόγοι, υπογραμμίζουν τέλος την σημασία της κατασκευής παράπλευρου οδικού δικτύου για την εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων. «Είναι απαραίτητο να υπάρχουν οι κατάλληλες προβλέψεις για την εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων, με την εξασφάλιση ειδικής προνομιακής διευκόλυνσης. Δηλαδή, για διελεύσεις από τους σταθμούς με πολύ μικρό μήκος χρήσης του δικτύου, πρέπει να προβλέπονται είτε ρυθμίσεις για χρέωση ανά χιλιόμετρο, είτε ειδικές άδειες με πολύ χαμηλό και ανταποδοτικό αντίτιμο, μέχρι να δημιουργηθεί και το σχετικό επαρκές εναλλακτικό παράπλευρο δίκτυο».
Για να υπάρξει μια δικαιότερη χρέωση διοδίων θα πρέπει σε πρώτη φάση να εξετασθούν οι τεχνολογικές δυνατότητες των συστημάτων και οι απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις που θα επιτρέψουν την εφαρμογή της χιλιομετρικής χρέωσης, μέσω των ηλεκτρονικών διοδίων. Πάντως ο Σύλλογος θεωρεί ότι είναι ευθύνη της πολιτείας να εφαρμόσει την πληρωμή διοδίων και να αποτρέψει παραβατικές συμπεριφορές




Μαριάννα Τζάννε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου