ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΟΠΑΠ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΣΙΟΠΛΗΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Κάντε ΚΛΙΚ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ
Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011

Φλώρινα: Άμεσος ο κίνδυνος να σβήσει ο ΑΗΣ Μελίτης - Κάτω από το όριο ασφαλείας τα αποθέματα λιγνίτη

ΧΕΙΡΟΦΡΕΝΟ 120 ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΣΤΟ ΟΡΥΧΕΙΟ ΑΧΛΑΔΑΣ







Ορατό όσο ποτέ είναι το ενδεχόμενο να σβήσει ο ατμοηλεκτρικός σταθμός Μελίτης, εξ αιτίας έλλειψης λιγνίτη. Τη στιγμή που τα αποθέματα έχουν μειωθεί δραματικά, επιταχύνεται ο κίνδυνος να «παγώσει» η... καμινάδα και να σταματήσει να καπνίζει, καθώς από χτες το πρωί ακινητοποιήθηκαν περίπου 120 ιδιωτικά φορτηγά, που εργάζονται στην εξόρυξη του ορυχείου Αχλάδας, του μοναδικού που τροφοδοτεί τον συγκεκριμένο σταθμό. Τα αποθέματα της αυλής του ΑΗΣ Μελίτης είναι τα λιγότερα που υπήρχαν ποτέ, ανέρχονται μόλις στους 60.000 τόνους, οι οποίοι επαρκούν το πολύ για δέκα ημέρες.
Να σημειωθεί ότι τον περασμένο Ιανουάριο που είχε σημάνει συναγερμός για εξάντληση των αποθεμάτων, υπήρχαν 120.000 τόνοι λιγνίτη. Τότε ο «ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΣ» είχε χτυπήσει τον κώδωνα του κινδύνου με αναλυτικό ρεπορτάζ, οι υπεύθυνοι της ΔΕΗ είχαν δηλώσει ότι «προχωρούν οι συνδυαστικές λύσεις» για την εναλλακτική τροφοδοσία του σταθμού, αλλά δυστυχώς βρισκόμαστε σε χειρότερο σημείο, αφού από τότε τα αποθέματα μειώθηκαν στο μισό και ξεπέρασαν το όριο ασφαλείας.
Το χειρόφρενο που έδεσαν από χτες τα 120 ιδιωτικά φορτηγά που απασχολούνται στην εταιρία που εκμεταλλεύεται το ορυχείο Αχλάδας, κάνει την κατάσταση ακόμη πιο δύσκολη. Οι ιδιοκτήτες των φορτηγών είναι απλήρωτοι, γι? αυτό πραγματοποίησαν προχτές βράδυ γενική συνέλευση στο Εργατικό Κέντρο Φλώρινας και αποφάσισαν αποχή από την εργασία. Έτσι χτες το πρωί ακινητοποίησαν τα φορτηγά τους, που απασχολούνται στην εξόρυξη. Βεβαίως, τα δημοσίας Χρήσεως φορτηγά μεταφέρουν τον έτοιμο λιγνίτη στον σταθμό, όμως αυτά τα αποθέματα θα εξαντληθούν σύντομα, λόγω της αποχής των ιδιωτικών φορτηγών από την εξόρυξη.
Ο γενικός γραμματέας του εργατικού κέντρου Φλώρινας, Μιχάλης Καρακόλης, δήλωσε ότι «οι ευθύνες της ΔΕΗ και της πολιτείας είναι μεγάλες για την κατάσταση που δημιουργήθηκε στον ΑΗΣ Μελίτης, με αποτέλεσμα ο σταθμός να κινδυνεύει άμεσα να σβήσει. Το ορυχείο Αχλάδας είναι ο μοναδικός τροφοδότης του σταθμού, αν και όλοι γνωρίζουν ότι δεν επαρκεί. Ωστόσο, κρατούν ανεκμετάλλευτο το ορυχείο της Βεύης και του Κλειδίου. Στο πρώτο δεν προχωρά ούτε αυτή η απ? ευθείας ανάθεση που αποφάσισε η κυβέρνηση, ενώ στο δεύτερο δεν προχωρά η διάνοιξή του, καθώς υπάρχουν προβλήματα με τις αποθέσεις και τις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων».
Ο Λάκης Καραλευτέρης καταγγέλλει ότι «παίζονται μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα που απαξιώνουν τη μονάδα και θέλουν να τη σβήσουν». Ειδικότερα είπε ότι «για να παραταθεί για λίγες ημέρες η λειτουργία της μονάδας, έχουν μειώσει τα φορτία στα 220 μεγαβάτ. Αυτή η υπολειτουργία της μονάδας αυξάνει το κόστος λειτουργίας, με αποτέλεσμα ο ΑΗΣ Μελίτης που ως η πιο ανταγωνιστική και φιλική στο περιβάλλον μονάδα, που συνήθως μπαίνει πρώτη στο σύστημα, τώρα να μπαίνει τελευταία. Αυτό έχει σχέση με την Οριακή Τιμή Συστήματος. Έχει να κάνει με τη γενικότερη υποβάθμιση των λιγνιτικών μονάδων έναντι των μονάδων του φυσικού αερίου. Τα συμφέροντα είναι μεγάλα. Αυτά τα επιχειρηματικά συμφέροντα μεθοδευμένα προσπαθούν να απαξιώσουν τον ΑΗΣ Μελίτης για να ξεπουληθεί ο σταθμός. Δυστυχώς, η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Τίνα Μπιρμπίλη, ενδίδει σ


αυτά τα συμφέροντα, αφού δεν προχωρεί σε διάνοιξη νέων ορυχείων λιγνίτη».
Ο γενικός διευθυντής Παραγωγής της ΔΕΗ, Γιάννης Κοπανάκης, παραδέχτηκε ότι «ο σταθμός της Μελίτης έχει την ιδιαιτερότητα να τροφοδοτείται μόνο από ένα ορυχείο, χωρίς να έχουμε εναλλακτική λύση». Και δυστυχώς, αυτή η εναλλακτική λύση αργεί πάρα πολύ, αφού η ΔΕΗ κωλυσιεργεί αδικαιολόγητα, εδώ και πολλά χρόνια την διάνοιξη και λειτουργία των δημόσιων ορυχείων.
Εδώ και χρόνια ο σταθμός της Μελίτης τροφοδοτείται με πολύ μικρές ποσότητες, αποκλειστικά από το ιδιωτικό ορυχείο Αχλάδας. Ο ιδιώτης επιχειρηματίας παρά τη συμβατική του υποχρέωση να παραδίδει ημερησίως 8.000 τόνους, παραδίδει περίπου, μόλις 3.000 τόνους, με αποτέλεσμα να παρατηρείται μεγάλη έλλειψη. Την ίδια στιγμή «κόλλησε» για πάνω από πέντε χρόνια η υπόθεση του δημόσιου λιγνιτωρυχείου της Βεύης. Να σημειωθεί ότι το δημόσιο παραχώρησε την έκταση στη ΔΕΗ, η οποία όμως δεν αξιοποιεί το λιγνιτωρυχείο. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είχε προκηρύξει διαγωνισμό για την παραχώρηση του ορυχείου, αλλά ο διαγωνισμός στον οποίο είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον πάνω από δέκα μεγάλες εταιρίες, ουδέποτε ολοκληρώθηκε. Ήρθε η σημερινή κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, η οποία ανέκρουσε πρύμνα, αποφασίζοντας να παραχωρηθεί το ορυχείο σε ιδιώτη με απ? ευθείας ανάθεση, επιλογή που προκάλεσε ερωτηματικά. Όμως παρά τις κατά καιρούς υποσχέσεις ότι η επιτροπή αξιολόγησης των προσφορών ολοκληρώνει το έργο της και θα ανατεθεί το έργο, αυτό δεν έχει γίνει ακόμη. «Από την πληροφόρηση που έχω, βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο και σύντομα θα έχουμε την απόφαση, η οποία πάντως είναι πολιτική», δήλωσε υψηλόβαθμο στέλεχος της ΔΕΗ. Απαράδεκτη χρονοτριβή παρατηρείται και στην εκμετάλλευση του λιγνιτωρυχείο Κλειδίου, από την ίδια την ΔΕΗ. Βεβαίως, ο κ. Κοπανάκης διαβεβαίωσε ότι «προχωρούμε με ικανοποιητικούς ρυθμούς και πιστεύω ότι σε ένα χρόνο θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες διάνοιξης του ορυχείου».
Ενώ λοιπόν κράτος και ΔΕΗ επιδεικνύουν μία αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην διασφάλιση συνθηκών ομαλής τροφοδοσίας για τον πιο σύγχρονο σταθμό της χώρας (ΑΗΣ Μελίτης) την ίδια στιγμή παρατηρούνται μεγάλες εισαγωγές καυσίμου από το εξωτερικό.


ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΗΤΤΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου