ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΟΠΑΠ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΣΙΟΠΛΗΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Κάντε ΚΛΙΚ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ
Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Τρίτη 14 Ιουνίου 2016

Αγορά γάλακτος: Όλα από την αρχή






Είναι γνωστό πως η αγορά περνάει μια φάση συγκέντρωσης που όμοιά της δεν έχουμε ξαναδεί. Πρόσφατα είδαμε
κλάδους όπως αυτός του σούπερ μάρκετ ή των ηλεκτρικών με το λουκέτο της Ηλεκτρονικής να συγκεντρώνονται στα χέρια λιγότερων επιχειρηματικών δυνάμεων, ή την αγορά του βιβλίου να υποφέρει από την κρίση και την αλυσίδα πολιτισμού Public να καθίσταται η αναμφισβήτητη πρώτη δύναμη. Ένα ακόμα παράγωγο της κρίσης λοιπόν είναι και η εικόνα του κλάδου γάλακτος ο οποίος μετά το deal που άργησε ομολογουμένως λίγα χρόνια μεταξύ ΔΕΛΤΑ - ΜΕΒΓΑΛ και το κλείσιμο του εργοστασίου της ΦΑΓΕ στο Αμύνταιο επιβεβαιώνει τον κανόνα μιας κρίσης που στο διάβα της σαρώνει τα πάντα.

Πηγές της αγοράς γάλακτος λοιπόν μιλώντας στο newmoney.gr αναφέρονται σε μια πρωτοφανή αναδιανομή πίτας και σε ανατροπή ό,τι γνωρίζαμε ως προς τα μερίδια αγοράς, με τη ΔΕΛΤΑ σε ισχυρό ρόλο και τις περιφερειακές δυνάμεις σε εμφανή πίεση που όμοια της έχουν να βιώσουν από τα μέσα της δεκαετίας του 2000. Τότε που ο "τυφώνας" Δημήτρης Δασκαλόπουλος σάρωνε τα πάντα στο πέρασμα του.

Καιρό μετά το λουκέτο της ΑΓΝΟ, ενώ ξαφνικά παρουσιάστηκαν τα περίφημα ΑΤΜ γάλακτος και σε πείσμα όσων προέβλεπαν μια άνθηση των μικρών παραγωγικών μονάδων, το ενδιαφέρον στην αγορά γάλακτος είναι πως ο μεγάλος παίκτης ισχυροποιείται και οι μικροί δείχνουν να μην αντέχουν παρά τη μεγάλη διαφήμιση των προοπτικών τους που γινόταν συστηματικά από τα ΜΜΕ που έψαχναν διαρκώς success stories.

Αυτό όμως που κάνει μεγάλη εντύπωση είναι πως ενώ η ΔΕΛΤΑ ξεχωρίζει, παραμένει στη λογική της μια ήπια ηγεμονική δύναμη, δίχως διάθεση ποδηγέτησης των τιμών και με το αφτί στις ανάγκες για προστασία του καταναλωτή. Πρόκειται για ένα απίστευτο επίπεδο ωριμότητας αν αναλογιστούμε τις πολεμικές διαστάσεις που ο κλάδος γάλακτος είχε προ καιρού. Κι αυτό διότι η ηγεσία της εταιρείας έχει αναγνωρίσει πως όσο εύκολα χτίζονται τα μερίδια αγοράς, άλλο τόσο εύκολα μπορούν να ακολουθήσουν την κάτω βόλτα σε μια αγορά κινούμενη άμμο και με τον Έλληνα καταναλωτή να πιέζεται συνέχεια από μέτρα δυσβάσταχτα.

Παράλληλα οι περιφερειακές δυνάμεις του κλάδου όπως η Όλυμπος, η ΕΒΟΛ και άλλοι αυτή την περίοδο κοιτάζουν εσωστρεφώς, άρα δεν έχουν τη δυνατότητα επενδύσεων όπως η ΔΕΛΤΑ κι ανοίγματος σε νέες προκλήσεις. Άρα με εξασφαλισμένα τα νώτα της η μεγάλη γαλακτοκομική δύναμη επιλέγει μια πορεία αναπτυξιακή και ισχυροποίησης της παρουσίας της σε όλη την επικράτεια ακόμα και στην πιο ιδιαίτερη βόρεια Ελλάδα.


Δημήτρης Μαρκόπουλος
loading...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου