ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΟΠΑΠ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΣΙΟΠΛΗΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Κάντε ΚΛΙΚ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ
Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Πέμπτη 14 Ιουλίου 2016

Τι απέγιναν οι αξέχαστοι ήρωες της ελληνικής διαφήμισης (ΒΙΝΤΕΟ)

ΕΙΠΑΝ ΤΑ ΣΛΟΓΚΑΝ ΠΟΥ ΑΦΗΣΑΝ ΕΠΟΧΗ





Η επανεμφάνιση του Νίκου Ζιάγκου στους δέκτες, ενός ηθοποιού που έγραψε ιστορία στην
ελληνική διαφήμιση τις περασμένες δεκαετίες, ανέσυρε στη μνήμη εικόνες και μηνύματα από σποτ που άφησαν τα αποτυπώματά τους στο πέρασμα του χρόνου.

Η τηλεοπτική διαφήμιση στην οποία πρωταγωνιστεί αυτή την περίοδο ο έμπειρος ηθοποιός είναι ένα πρώτης τάξεως έναυσμα για τους λάτρεις του είδους ώστε να αναμοχλεύσουν διαφημίσεις που κατά καιρούς μάς έχουν κάνει να γελάσουμε, να προβληματιστούμε, να νιώσουμε ευχάριστα...
Η συνταγή για μια πετυχημένη διαφήμιση δεν έχει ανακαλυφθεί ακόμη. Ωστόσο, η γνωστή ρήση «μια εικόνα αξίζει χίλιες λέξεις» καταρρίπτεται όταν το σλόγκαν που τη συνοδεύει είναι ευρηματικό, ευφυές και μπορεί να γίνει διαχρονικό. «Ακάκιε, μην ξεχάσεις, τα μακαρόνια να είναι Misko!», «ΙΟΝ, η πρώτη μου αγάπη και παντοτινή», «κε πρέσβη, μας κακομαθαίνετε», «θα την κρεμάσω, θα την κρεμάσω», «Beau mec... Ξυρίζεστε μαλακά...», αποτελούν μερικά από τα πιο πετυχημένα σλόγκαν των τηλεοπτικών διαφημίσεων.
Σε πρώτο πλάνο, προσωπικότητες από τον χώρο της υποκριτικής οι οποίες με τις μοναδικές τους ερμηνείες έγιναν πρωταγωνιστές στις καρδιές των τηλεθεατών.
Νίκος Ζιάγκος
Η επιστροφή του πρωταθλητή με τα 80 σποτ
Μεταφέρει στις αποσκευές του σχεδόν 80 τηλεοπτικά σποτ. Ο Νίκος Ζιάγκος αποτελεί ίσως τον μακροβιότερο πρωταγωνιστή σε διαφημίσεις παγκοσμίως. Πρόσφατα, επανήλθε στο προσκήνιο με διαφήμιση για online delivery. «Ξεκίνησα να παίζω λίγο μετά την επταετία. Εκείνη την εποχή, όταν έπαιζες σε διαφημιστικό φαινόσουν πολύ. Ησουν ήδη πρωταγωνιστής. Εκεί συνέλαβα και την ιδέα να πάω σε δραματική σχολή».
Με πάνω από 80 σποτ στο ενεργητικό του, ο Νίκος Ζιάγκος επέστρεψε πρόσφατα στη διαφήμιση.
Με πάνω από 80 σποτ στο ενεργητικό του, ο Νίκος Ζιάγκος επέστρεψε πρόσφατα στη διαφήμιση.



Στην πρώτη του διαφήμιση, γύρω στο 1978-1980, πήγε ως κομπάρσος και έφυγε πρωταγωνιστής. «Ηταν ένα διαφημιστικό για καραμέλες ΙΟΝ. Ο πρωταγωνιστής έτρωγε την καραμέλα, μύριζε ωραία το στόμα του και αναφωνούσε: Τι ωραία γεύση! Είχαμε κάνει 30 λήψεις, αλλά μάταια. Ο πρωταγωνιστής "δεν τα ‘λεγε". Ημουν σε πανικό γιατί είχα ραντεβού με μια κοπέλα και είχα καθυστερήσει. Γυρίζω λοιπόν στον σκηνοθέτη και του λέω: "Να το πω εγώ να τελειώνουμε;". "Μπορείς;". "Με τη μία", του απαντώ. Ετσι κι έγινε. Η ίδια εταιρεία μού έδωσε τις επόμενες δέκα δουλειές στη διαφήμιση. Από αυτούς έγινα διάσημος». Δούλεψε περισσότερο στη διαφήμιση παρά στο θέατρο ή στον κινηματογράφο. «Σίγουρα ήταν επιλογή. Εκανα ένα γύρισμα, κέρδιζα πολλά χρήματα και καθόμουν οχτώ μήνες. Στο θέατρο ήμουν πολύ επιλεκτικός. Αν μου πρότειναν κάποια ποιοτική δουλειά, έλεγα ναι». Δεν μπορεί να ξεχωρίσει κάποιο σποτ. Καθένα ήταν μοναδικό. Μόνο όμορφες αναμνήσεις έχει από τα γυρίσματα όπως τότε με τη διαφήμιση για τα παπούτσια Boxer. «Τα παιδιά του συνεργείου έκλαιγαν από τα γέλια γιατί οι ατάκες ήταν χιουμοριστικές:
- Αγάπη μου, θα έρθει και η μαμά μου σήμερα στο σπίτι.
-Ε, όχι και η μαμά σου!
- Σου έχει φέρει κι ένα παπούτσι Boxer.
- Ε, τότε, να έρθει, να έρθει, απαντούσα. Γουστάραμε και γελούσαμε απίστευτα».
Ενα τροχαίο με τη μηχανή του το 2012 τον ανάγκασε να βγει εκτός χώρου για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. «Δεν ήθελα να είμαι βάρος σε κανέναν, άφησα το σπίτι που νοίκιαζα κι έμεινα στο Σπίτι του Ηθοποιού για 18 μήνες. Είχα δικό μου δωμάτιο, ήμουν αυτόνομος, ήταν εξασφαλισμένο το φαγητό μου, δεν επιβάρυνα άλλους ανθρώπους. Εφυγα το 2014 μετά από πολλά χειρουργεία και μεγάλη ταλαιπωρία».
Σήμερα, έχουν αλλάξει τα πάντα και στη διαφήμιση. «Είμαστε σε άλλο τοπίο. Είμαστε στο χάος. Ωστόσο, έχω μπει ξανά στην αγορά. Ημουν στην Κύπρο, κάνουμε διαφημιστικά, ετοιμάζουμε κάποιες παραγωγές. Είναι δύσκολα τα πράγματα, δεν υπάρχουν μπάτζετ, αλλά οι καλλιτέχνες έχουν πολύ φαντασία και αναπληρώνουν τις ατέλειες».
«Θα την κρεμάσω!» απειλούσε ο Βασίλης Κολοβός στο θρυλικό διαφημιστικό σποτ της Vapona.
«Θα την κρεμάσω!» απειλούσε ο Βασίλης Κολοβός στο θρυλικό διαφημιστικό σποτ της Vapona.
Θάνος Κοντογιώργης
Με... προσκυνούσαν για το «put the kot down»
Αναπολώντας την ημέρα των γυρισμάτων όπου ως αστυνομικός του χωριού σε αμερικάνικη έκδοση έδινε εντολή με την αλλοπρόσαλλη φράση «Πουτ δε κοτ ντάουν σλόουλι» («Put the kot down slowly»), την οποία υπηρέτησε στο τηλεοπτικό σποτ πριν από 11 χρόνια, ο Θάνος Κοντογιώργης εκφράζει την πεποίθηση ότι τον επέλεξαν γιατί έλεγε ωραία τα «βλάχικα αμερικάνικα». «Θεωρώ ότι αυτό ήταν το κλειδί. Στη δραματική σχολή παίζαμε ένα παιχνίδι. Αναπαριστούσαμε τους διαλόγους από παλιά γουέστερν. Αυτό έκανα όταν πέρασα από το κάστινγκ. Νομίζω ότι ήταν κάτι ιδιαίτερο, τους άρεσε και με διάλεξαν». Τον παρακολουθώ να επαναλαμβάνει τις ατάκες του σποτ κι έχω την αίσθηση ότι συνέβη μόλις χθες. «Αυτό είναι ευχή και κατάρα. Γιατί ήταν τόσο δυνατό που ήταν πολύ δύσκολο να το ξεπεράσεις. Τουλάχιστον στον τομέα της διαφήμισης. Οτιδήποτε κι αν θα έκανα μετά, ούτε κατά διάνοια δεν μπορούσε να το φτάσει. Ηταν τόσο μεγάλη επιτυχία». Πάντως ο ίδιος, προσωπικά, προχώρησε παρακάτω από την πρώτη στιγμή. «Το χάρηκα πολύ, αλλά δεν ταυτίστηκα. Μετά το τέλος των γυρισμάτων έπαψα να είμαι ο αστυνομικός "Put the kot down". Αν μείνεις εκεί, είναι άσχημα τα πράγματα». Σε ό,τι αφορά τις αντιδράσεις του κόσμου μετά την προβολή της διαφήμισης, ήταν μάλλον αναπάντεχες. «Δεν μπορώ να το εκφράσω με λόγια. Αν και δεν με γνώριζαν εύκολα η στολή δεν μου έδωσε αναγνωρισιμότητα κάποιοι αρκετά παρατηρητικοί, με κοιτούσαν, γελούσαν, μου έκαναν αστεία. Θυμάμαι ένα βράδυ σε κάποιο μπαρ, τέσσερις νεαροί, ξαφνικά, έπεσαν κάτω και με προσκυνούσαν. Τους λέω, "σας παρακαλώ, ρε παιδιά, ήμαρτον". Ηταν πολύ ωραία εποχή και αποδείχθηκε ότι με έναν εξαιρετικό σκηνοθέτη, τον Λάνθιμο, καταπληκτικό σενάριο και μια πολύ καλή ομάδα, τότε όλα πάνε καλά». Πράγματι, το «Put the kot down slowly!», ψηφίστηκε στα Βραβεία Ερμής ως η καλύτερη διαφήμιση της 25ετίας. Αυτό το καλοκαίρι ο Θάνος Κοντογιώργης περιοδεύει μαζί με τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο παίζοντας στην παράσταση «Σιρανό ντε Μπερζεράκ» σε σκηνοθεσία Γ. Κακλέα.

Βασίλης Κολοβός
«Μου φώναζαν "θα την κρεμάσω" στην Επίδαυρο»
Αν και έχουν περάσει 34 χρόνια από τότε που ο Βασίλης Κολοβός ως έξαλλος Θανάσης επειδή το ρούχο που ήθελε να φορέσει το είχε φάει ο σκόρος, φώναζε τρέχοντας μέσα στο διαμέρισμά του «θα την κρεμάσω, θα την κρεμάσω», η μυθική ατάκα έχει ριζώσει στη μνήμη πολλών ανθρώπων. Στην πραγματικότητα, ο κ. Κολοβός έφερε βαρέως τη συμμετοχή του στο αξέχαστο διαφημιστικό σποτ για τη Vapona. «Hταν δύσκολα τότε. Το '81 ήμουν υποψήφιος με το ΚΚΕ στη Φθιώτιδα για τις εθνικές εκλογές. Eμεινα 80 μέρες στην περιοχή για να μαζέψω ψήφους. Hμουν εκτός θεάτρου τον χειμώνα και όταν επέστρεψα στην Αθήνα δεν μπόρεσα να βρω δουλειά. Το επόμενο καλοκαίρι ήμουν σχεδόν άνεργος, χρωστούσα νοίκια κ.λπ. Ενας φίλος που είχε γραφείο μού μετέφερε ότι κάποιος πελάτης ήθελε να πρωταγωνιστήσω σε διαφημιστικό για το προϊόν του. Δεν κάνω διαφήμιση, είμαι εναντίον, του ξεκαθάρισα. Γιατί, είναι καλά τα λεφτά, επέμεινε. Δεν θέλω, ρε παιδί μου, πόσα είναι;». Με τη βεβαιότητα ότι θα τον απορρίψουν, ζήτησε 180 χιλιάδες δραχμές. Εκείνη την εποχή αυτά τα χρήματα αντιστοιχούσαν σε πέντε μισθούς στο θέατρο. «Μετά από δέκα λεπτά μου τηλεφωνεί και μου λέει, ο πελάτης θέλει εσένα και σου τα δίνει τα χρήματα. Πότε θα τα πάρω; Την Παρασκευή θα γίνει το γύρισμα και αμέσως θα λάβεις την επιταγή. Και έτσι έγινε». Αποδίδει την τεράστια απήχηση του σποτ στο γεγονός ότι το σενάριο ήταν προσεγμένο και επιπλέον δόθηκε μια θεατρική μορφή κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. «Θυμάμαι ήμουν στην Επίδαυρο κι έπαιζα τον Κρέοντα στην "Αντιγόνη" μετά από τρία χρόνια, ο κόσμος μου έδινε συγχαρητήρια και κατά διαστήματα κάποιος αναφωνούσε; "Θα την κρεμάσω!" Oταν ως καλλιτέχνης δίνεις την ψυχή σου σε έναn ρόλο, αυτή η αποδοχή είναι δυσβάσταχτη. Εκείνη την εποχή ήταν μεγάλη η δύναμη της διαφήμισης». Δουλεύει στο θέατρο ανελλιπώς, ετοιμάζει ένα έργο για τον χειμώνα και αφιερώνουν μαζί με τη σύζυγό του πολλές ώρες στα εγγόνια τους.
Ο παπαγάλος της Beau Mec έκανε διάσημο σε όλη την Ελλάδα τον ηθοποιό Νίκο Δαφνή τη δεκαετία του '80.
Ο παπαγάλος της Beau Mec έκανε διάσημο σε όλη την Ελλάδα τον ηθοποιό Νίκο Δαφνή τη δεκαετία του '80.
Νίκος Δαφνής
Ενας παπαγάλος του άλλαξε τη ζωή
Ο δημοφιλής κι αγαπημένος παπαγάλος της Beau Mec τη δεκαετία του '80, στο αξέχαστο δίδυμο με τον ηθοποιό Νίκο Δαφνή, είχε τόσο μεγάλη επιτυχία που έγινε τραγούδι αλλά και τίτλος επιθεώρησης στο «Δελφινάριο».
«Το 1986, έγινε άλλη μία διαφήμιση για το αποσμητικό της εταιρείας. Παίχτηκε μόνο για έναν χρόνο, αφού η πανέξυπνη ?και πρωτοεμφανιζόμενη τότε- Βάνα Μπάρμπα αυτό είχε διεκδικήσει στο συμβόλαιο που είχε υπογράψει.Ετσι, η πρώτη διαφήμιση συνέχισε την "καριέρα" της για μια τετραετία ακόμη, χωρίς εγώ να πάρω ούτε μία (επιπλέον) δραχμή».
Κίνητρο για τον Νίκο Δαφνή προκειμένου να πρωταγωνιστήσει σε τηλεοπτικό σποτ ήταν, τι άλλο, το οικονομικό. Περιγράφοντας την εμπειρία του, επισημαίνει αυτό που λέει κάθε μέρα από τότε στους νεότερους: «Κάτω από κάποιες συνθήκες που δεν μπορούμε να προβλέψουμε, η επιτυχία μπορεί να γίνει πολύ πιο οδυνηρή από μια αποτυχία και να μας βλάψει ανεπανόρθωτα. Γι' αυτό πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στις επιλογές μας».
Οι οικονομικές απολαβές ήταν μεγάλες, όμως η συμμετοχή του στο σποτ δεν τον βοήθησε επαγγελματικά. Αντίθετα, του έκανε μεγάλη ζημιά. «Γιατί ο χώρος των ποιοτικών παραγωγών θεώρησε ότι μετά την τόσο μεγάλη επιτυχία της διαφήμισης, το πρόσωπό μου ήταν πια "καμένο". Οι προτάσεις που είχα ήταν απ’ τον χώρο των... εμπορικών (επιθεωρήσεις κ.λπ.). Και δεν με ενδιέφεραν. Αν θυμάμαι καλά, πήρα 600.000 δραχμές (σε αντιστοιχία με τις σημερινές αμοιβές, περίπου 5.000 ευρώ). Ηταν αρκετά χρήματα για έναν σχετικά νέο και άσημο ηθοποιό. Ομως, με δεδομένο ότι η διαφήμιση παιζόταν με εκνευριστική συχνότητα για τέσσερα περίπου χρόνια, ήταν ελάχιστα». Από το 1996, που ίδρυσε και διευθύνει το θέατρο «Κάτω απ’ τη γέφυρα» (www.katoapotigefyra.gr ), ο Νίκος Δαφνής σκηνοθετεί και παίζει αποκλειστικά στις δικές του παραγωγές.
«Put the kot down» έλεγε σε... βλάχικα αμερικάνικα ο αστυνομικός της διαφήμισης Θάνος Κοντογιώργης.
«Put the kot down» έλεγε σε... βλάχικα αμερικάνικα ο αστυνομικός της διαφήμισης Θάνος Κοντογιώργης.





loading...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου