ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΟΠΑΠ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΣΙΟΠΛΗΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Κάντε ΚΛΙΚ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ
Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2017

Τάκης Σιόβας: "Μην περιμένουμε κανέναν να μας σώσει, αν εμείς δεν φροντίσουμε για την σωτηρία μας" ...





Θεωρησα ως ωφελημο,να δημοσιοποιησω την παρουσιαση του Θεματος Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, που
ελαβε χωρα στο Δημαρχειο στις 30 8/βριου ,με στοχο,να πληροφορηθουν οσο γινεται περισσοτεροι συμπολιτες μου-ιδιαιτερα οι νεωτεροι-εις τα φλεγοντα θεματα που παρατιθενται και να λειτουργησουν ολα αυτα,ως ερεθισμα οχι μονον συζητησεων αλλα και αποφασεων. Να πω,οτι αυτα που γραφονται δεν ειναι θεσφατα,ειναι ομως,προβληματισμοι,σκεψεις και προτασεις, που πρεπει να μας απασχολησουν.[οποιοι το εκτιμησουν ως ετσι].
Οφειλουμε ο καθενας μας,να παιξουμε τον ρολο μας,τοσο ατομικα οσο και συλλογικα και να μην τα φορτωνουμε ολα στον Δημαρχο και το Δημοτικο Συμβουλιο[κατα το...τα παραπονα στον Δημαρχο],οταν ολα αυτα τα προβληματα,διαχρονικα συσσωρευτηκαν,ως προικα,στο σημερινο Δημοτικο Συμβουλιο.[και οχι μονον=και στον Βουλευτη και Αντιπεριφερειαρχη και στα προηγουμενα συμβουλια,και στον καθενα πολιτη].
Να γιατι επιβαλλεται πλεον η συμμετοχη ολων των Γρεβενιωτων εντος και εκτος Γρεβενων και μαλιστα θα προσθετα με κινησεις καθολικες και συναγερμικες].
Συμπερασματικα ,το νοημα της σημερινης αναρτησης ειναι=να λειτουργησει ως ερεθισμα.


Αναλυτικα:

Το ΘΕΜΑ μας σήμερα είναι η ΩΡΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ .

Πρόκειται για μια προσπάθεια που γίνεται, να εντοπίσουμε τις παθογένειες εκείνες, που ενοχοποιούνται για την συσσώρευση των τόσων δυσεπίλυτων προβλημάτων στον τόπο μας, τόσο που να δυσκολεύουν πολύ τα προς τα πρόσω βήματα.

Θα ξεκινήσω την παρουσίαση, κατά τον τρόπο, που το έκανα πριν 18 χρόνια και θα τον τελειώσω όπως ακριβώς τότε. Έχει κι αυτό την σημασία του.
Ας ξεκινήσουμε.

Αγαπητοί μου φίλοι
Είναι πολύ ευγενικό εκ μέρους Σας, που είχατε την καλωσύνη,να έρθετε, για να παρακολουθήσετε την σημερινή μου παρουσία που στόχο έχει, να πληροφορήσει τους συμπολίτες μου και γιατί όχι και τους κρατούντες, για τα πραγματικά δρώμενα στον τόπο μας, με έναν τρόπο όσο γίνεται πιο εκλαικευμένο και επαγωγικό.
Γι αυτό προτιμώ πάντα τον δημόσιο λόγο, έναν λόγο, που να τον χαρακτηρίζουν η ευθύτητα, η τόλμη, η ειλικρίνεια και η αίσθηση του καθήκοντος. Ασφυκτιούμε όλοι το ίδιο και το αποτέλεσμα του λίγου οξυγόνου που αναπνέουμε, είναι να αραιώνουμε συνεχώς, να γινόμαστε κάθε μέρα και πιο λίγοι, με ό,τι αυτό συνεπάγεται ήτοι = λίγοι άνθρωποι, καχεκτική αγορά, αναιμική οικονομία, ανεργία, υπανάπτυξη, στασιμότητα, παρακμή.
Και τα Γρεβενά μας εδώ που έφτασαν, δηλ. που υπάρχουν, έφτασαν από όλους εμάς που επιμένουμε να παραμένουμε εδώ, δίνοντας στον τόπο μας ζωή από την ζωή μας, ανάσα από την ανάσα μας.


Η παρουσίαση εξελίσσεται ως εξής:

Α. εντοπίζονται βασικά θέματα –προβλήματα.
Β. σχολιάζονται το κάθε ένα χωριστά
Γ. κατατίθενται προτάσεις-σημειώσεις και τελειώνει με,
Δ. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Η διάρκεια της παρουσίας είναι περί τα 35 λεπτά περίπου.

Επιλέχθηκε ο τρόπος έκθεσης με διαφάνειες ως ο πιο
ξεκουραστικός και περισσότερο επικοινωνιακός έτσι ώστε,
ο πολίτης και βλέποντας και ακούγοντας, να έχει την αίσθηση
Όχι μόνον της συμμέτοχης του αλλά και του ότι ο ίδιος κάνει την
παρουσίαση.

Μετά από μια διερευνητική περιήγηση περί τα δρώμενα του τόπου μας, προκύπτουν, συμπυκνωμένα οι εξής παθογόνοι παράγοντες:

1ον Η συνεχομένη πληθυσμιακή συρρίκνωση.
2ον Η διάλυση της κοινότητος-χωριού κλπ., και βέβαια της αγροτικής οικογένειας και της αγροτικής οικονομίας και περισσότερο της λεγόμενης πρωτογενούς παραγωγής.
3ον Το κατά πόσον εμείς, δηλ. ο καθένας χωριστά ή και όλοι μαζί, που συνθέτουμε την κοινωνία, συμμετέχουμε στα δρώμενα του τόπου μας

Αυτοί οι τρεις παθογόνοι παράγοντες, συλλειτουργούντες ή όχι, έχουν ως συνέπεια, την ΣΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ και την ΠΑΡΑΚΜΗ, που πλήττουν τον τόπο μας, σε όλα τα επίπεδα και διαχρονικά μάλιστα.

Έχοντας λοιπόν υπ᾽ ὀψιν αυτές τις διαπιστώσεις, πάμε να σταθούμε στην κάθε μια παθογένεια χωριστά, που όπως προαναφέραμε είναι:

1ον Η πληθυσμιακή συρρίκνωση - μαρασμός.
Αμέσως τίθεται το ερώτημα:
Είναι δυνατόν να αντιμετωπισθεί ενδογενώς; Δηλαδή από εμάς, από την
κοινωνία μας, μόνο; Και βέβαια όχι. Και να γιατί όχι;

Ο αριθμός των γεννήσεων για το 2015 είναι 53 και ο αριθμός των θανάτων είναι 190.
ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ 1940 = περί τους 55000 κατοίκους
2015 =περί τους 25000.

Πως λοιπόν θα αυξήσουμε τον πληθυσμό μας;
Πως θα δημιουργήσουμε περισσοτέρους πρωταγωνιστές ανθρώπους;
Και γιατί ο παράγων άνθρωπος είναι κατά γενική ομολογία, ο πρωταγωνιστής,
των οποίων δραστηριοτήτων και εξελίξεων μιας κοινωνίας;

ΓΙΑΤΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ;

Να πως χαρακτηρίζει τον παράγοντα άνθρωπο, ο καθηγητής
κ. Θεοφανίδης:
Ότι, το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο μιας χώρας, δεν είναι τα
εργοστάσια, τα χρήματα, τα εδάφη, οι καταθέσεις, αλλά οι ανθρώπινοι
πόροι, δηλ. ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ, που με τις ιδέες του, τα δημιουργήματα, την
εργασία, τα οράματα, τα εφευρήματα, αναδεικνύει ένα έθνος ή έναν τόπο.
Όσο περισσότεροι άνθρωποι, τόσο περισσότερες δράσεις, περισσότερη
εργασία, κατανάλωση, πλούτος, περισσότερες ιδέες.

Για να δούμε ποιες δράσεις μπορούμε να μετέλθουμε .
Αν κάνουμε μια σύγκριση με τις γειτονικές πόλεις, θα διαπιστώσουμε, ότι εκεί έχουν από πολλού θεραπευτεί ή αναταχθεί παθογένειες, με έξυπνες και συλλογικές λειτουργίες, που εστιάστηκαν πολύ γρηγορά στην ίδρυση σχολών μαθητείας (ΑΕΙ. ΤΕΙ, ΙΕΚ, ΟΑΕΔ. κλπ.), δημοσίων υπηρεσιών και Οργανισμών.
Το πόσο σημαντικό ρολό, έπαιξαν αυτές οι σχολές , το παρατηρούμε αμέσως παρακάτω.
Aς προσέξουμε τώρα συγκριτικά πώς εξελίχθηκε στις τέσσερις περιφέρειες, το φαινόμενο των σχολών μαθητείας.

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Πολυτεχνικη σχολη Κοζανης
KOZANH=τμημα Μηχανολογων μηχανικων
Τμημα Μηχανικων πληροφορικης κ τηλεπικοινωνιων
Τμημα Μηχανικων περιβαλλοντος[προσφατο]

Παιδαγωγικη σχολη Φλωρινας
Φλωρινα=Παιδαγωγικο τμημα Δημ,εκπαιδευσης
‘ ‘ Νηπιαγωγων
Ανεξαρτητα τμηματα Φλωρινας
Βαλκανικων σπουδων
Εικαστικων και εδαρμοσμενων τεχνων

ΚΑΣΤΟΡΙΑ= Σχολή ενεργειακών σπουδών, συνδεδεμένη με το Πανεπιστήμιο
του Καζακστάν

Υπό ίδρυση= 1. Σχολή δια βίου μάθησης
2. Σχολή μεταπτυχιακών σπουδών
ΓΡΕΒΕΝΑ =Ο

ΤΜΗΜΑΤΑ ΣΧΟΛΩΝ ΤΕΙ
ΚΟΖΑΝΗ=1.Μηχανολογιας,2.Γεωτεχνολογιας και τεχνολογων απορρυπανσης,3.Βιομηχανικου σχεδιασμου=
ΚΑΣΤΟΡΑ
Τμημα Διεθνους εμποριου,=1.Δημοσιων σχεσεων και ελεγχου συστηματων,2.Τμημα υπολογιστων
ΦΛΩΡΙΝΑ
Τμημα Ζωικης παραγωγης,2.Ζωικης παραγωγης
3.τμ,Αγροτικων προιοντων
ΓΡΕΒΕΝΩΝ
1.Τμημα Διοικησης επιχειρησεων
ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ
1.Τμημα Μαιευτικης σχολης
2.τμ.Πυροσβεστικης σχολης[πυροσβεστων].

ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ
ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ.
ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ[ΣΤΟΙΧΕΙΑ 2014]
Αριθμός Φοιτητών
ΚΟΖΑΝΗ 6809 ΔΕΠ = 708 (15 κ 30 χωριά)
ΚΑΣΤΟΡΙΑ 5387 = 16 [12 Κ 28 ΄]
ΦΛΩΡΙΝΑ 4422 = 100 [10 Κ 20 ‘]
ΓΡΕΒΕΝΑ 705 = 4 [ 2,5 ΧΩΡΙΑ]

Ας υπολογίσουμε τώρα, σε πόσα χωριά αντιστοιχεί ο ανωτέρω αριθμός των φοιτητών των 500 κάτοικων και των 250 κάτοικΩΝ,που ενσωματωνονται στις τοπικεςκοινωνιες εκτιμουμε ευκολα.ποσο προσθετουν και στο δημογραφικο αυτων των πολεων.

2014
Οικονομικά ωφέλη από φοιτητές και ΔΕΠ
ΜΗΝΙΑΙΩΣ
Κοζάνη 6720 x 4ΟΟ = 2.628.000 Euro
Kαστοριά 5387 x 400 = 2.141.200 Euro
Φλώρινα 4422 x 400 = 1.808.800 Euro
Γρεβενά 705 x 400 = 282.000 Euro
[το 400 οριζει την μηνιαια δαπανη κάθε φοιτητου.]

ΕΤΗΣΙΩΣ
Κοζάνη 2.628.000 x 12 = 31.536.000 Εκ. Euro
Kαστοριά 2.141.200 x 12 = 25.594.900 Εκ. Euro
Φλώρινα 1.808.800 x 12 = 21.645.000 Εκ. Euro
Γρεβενά 282.000 x 12 = 3.394.000 Εκ. Euro

Σημ. Παραλείπουμε τις περισσότερες υπηρεσίες, περισσότερους υπαλλήλους, τουρίστες, διερχομένους, περισσότερες διανυκτερεύσεις κλπ.
Σημ.Παρατηρουμε,ότι η Αγορα αυτων των πολεων,θα σταθει και κατω από οποιαδηποτε οικονομικη ενδεχομενως ασφυξια.


Εκτιμώντας λοιπόν, ότι ο παράγων σχολές μαθητείας, συμβάλλει τόσο πολύ και αποτελεσματικά, στην ζωή, την κινητικότητα και γιατί όχι και στην ανάπτυξη ενός τόπου, ΕΚΕΙΝΟ που πρέπει να κάνουμε, είναι:

Nα εντοπίσουμε τους δρόμους που πρέπει να ακολουθήσουμε, ώστε να μπορέσουμε , να προκαλέσουμε αύξηση - ίδρυση των σχολών μαθητείας, που θα έχουν ως άμεση συνέπεια την έλευση του «ξένου πληθυσμού», δηλαδή φοιτητών, πρόσθετων υπηρεσιών, τουριστών, κλπ. έτσι ώστε , να προκύψουν οφέλη και στο δημογραφικό και την οικονομία.

Εκκρεμεί ακόμα και μέχρι σήμερα η παρακάτω πρόταση του Πανεπιστήμιου Δυτικής Μακεδονίας, που μας περιμένει

ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΔΥΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΠΡΟΣ
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας
Και Θρησκευμάτων
Δ/νση Μελετών Στατιστικής και Οργάνωσης
Μητροπόλεως 15
10185 Αθήνα

ΘΕΜΑ: «Πρόταση για την ίδρυση Σχολής Δασοπονικών Επιστημών και ορεινών φυσικών πόρων, στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, με έδρα την πόλη των Γρεβενών.»

Σας διαβιβάζουμε την πρόταση για την ίδρυση Σχολής Δασοπονικών Επιστημών και Ορεινών φυσικών πόρων, με έδρα την πόλη των Γρεβενών, όπως αυτή εγκρίθηκε από την Διοικούσα Επιτροπή στην συνεδρία της υπ αριθ.55/4-5-06 {…}, επίσης ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ και η εγκατάσταση του Ινστιτούτου Περιφερειακής ανάπτυξης στα ΓΡΕΒΕΝΑ, καθώς ο ρόλος του συνάδει με αυτόν της προτεινόμενης προς ίδρυση Σχολής.
Τα ινστιτούτο αυτό ήδη λειτουργεί στην Καστοριά
[Κοζάνη= … ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ]

Σχολές ΟΑΕΔ
Στο θέμα αυτό, υπάρχουν οι προϋποθέσεις και ανάλογες
προτάσεις εν δυνάμει (οικόπεδο, έγκριση κλπ)

Να σημειώσω, ότι όπου και όποτε ιδρύεται μια
πανεπιστημιακή σχολή, ακολουθεί η ίδρυση κι άλλων
τμημάτων (Ιωάννινα, Λάρισα, Ορεστιάδα, Κοζάνη, Φλώρινα,
Καστοριά)

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων:
Εκτος των ωφελειματων,στην οικονομια και δημογραφια,που προκυπτουν από τον μεγαλο αριθμο φοιτητων,το Πανεπιστημιο προσφερει και,
950 διαμερίσματα νοικιασμένα από το Πανεπιστήμιο
4 000 μερίδες ημερησίως για σίτιση φοιτητών.

Σχολές ΙΕΚ
Οι σχολές ΙΕΚ ξεκίνησαν από το 1992 με δυο η τρία τμήματα και σήμερα εκπαιδεύουν σε πάνω από 20 τμήματα επίκαιρα της αγοράς.

ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΗΜΕΙΑ ΚΟΙΝΑ ΣΗΜΕΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ
Συνεδριο των Απανταχου ΓΡΕΒΕΝΙΩΤΩΝ
Τον Αύγουστο του 1993 συγκαλέστηκε το 1ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΓΡΕΒΕΝΙΩΤΩΝ. ΣΤΟΧΟΣ του Συνεδρίου ήταν, και πρέπει να είναι ξανά, η δημιουργία ενός ΜΗΤΡΩΟΥ των όπου γης Γρεβενιωτών στον Δήμο μας, έτσι ώστε να είναι δυνατή μια άμεση επικοινωνία με τον Δήμο «μητέρα γη» και μέσω του Δήμου επικοινωνία των συμπατριωτών μας μεταξύ τους και μεταξύ μας. Θα επιτύχουμε έτσι την δημιουργία της ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΜΕΓΑΛΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΩΝ ΓΡΕΒΕΝΙΩΤΩΝ με την ανάλογη δυναμική της και το ανάλογο ποιοτικό και ποσοτικό ειδικό βάρος.

ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΓΡΕΒΕΝΙΩΤΩΝ

ΚΑΙ ΜΙΑ ΆΛΛΗ ΠΡΟΤΑΣΗ
Κατά την διάρκεια του καλοκαιριού, σε συγκεκριμένη και σταθερή ημερομηνία, να καλούνται οι Σύλλογοι Γρεβενιωτών, όπου στην Ελλάδα, σε πανηγυρική συνάθροιση στα Γρεβενά και με συγκεκριμένη κάθε φορά θεματολογία – δράση. Το νόημα αυτής της εκδήλωσης είναι, να σφυρηλατεί τον δεσμό των αποδήμων συμπολιτών μας, και ιδιαίτερα των νέων, με την γενέθλια γη .

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ/ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Ήταν ένα Συνέδριο ΠΟΙΟΤΙΚΗΣ χροιάς .
Για του λόγου το αληθές, θα εκθέσω μόνον την σύνθεση της ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Γρεβενών κ.κ. Σέργιος.
Ιωάννης Χασιώτης, καθηγητής Ιστορίας και Αρχαιολογίας ΑΠΘ
Δημήτριος Πατερμανλής, καθηγητής Ιστορίας και Αρχαιολογίας ΑΠΘ
Γεώργιος Χουρμουζιάδης, καθηγητής Ιστορίας και Αρχαιολογίας ΑΠΘ
Στέργιος Σάκκος, καθηγητής Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ
Μιλτιάδης Παπανικολάου, καθηγητής Ιστορίας και Αρχαιολογίας
Στέλλα Δρούγου, αν. καθηγήτρια Αρχαιολογίας ΑΠΘ
Σωτήριος Κίσσας, της εφορίας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων
Δημήτριος Σιόβας, Δήμαρχος Γρεβενών

Αυτές οι εκδηλώσεις ΠΡΟΣΘΕΤΟΥΝ στον Δήμο, στην κοινωνία, ποιότητα, αξιοπρέπεια, αυτοπεποίθηση, ειδικό βάρος και καλή φήμη, καλό όνομα.

Ο άλλος πυλωνας, Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ
Πρωτογενής παραγωγη-χωριο-κοινοτητα-οικιακη αγροτ.οικονομια,καινοτομες καλλιεργειες κλπ.
Με την καταργηση των κοινοτηταν-χωριων καταργηθηκε και η δημιουργικη μοναδα,από την οποια ξεκιναει η παραπερα εξελιξη.

Για το επικαιρο και σοβαρο αυτο θεμα,θα παραθεσω σχεδον αυτουσιο ένα γραφημα του Καργακου ,απο την πρωτη οικονομικη συγγραφη της ιστοριας,τον [ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ]του ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ.,που νομιζω ότι καλυπτει το θεμα.
Ο Ξενοφων θεωρειται ο Πατερας της Γεωργικης Επιστημης.
Και χαρακτηριζει,ο Ξενοφωντας την γεωργια και την γη =Ως την πρωτη πηγη πλουτου μιας χωρας .[Γη Θεος] εγραψε.για να προσθεσει το του ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ=[ΠΑΣΩΝ ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΜΗΤΗΡ ΤΕ ΚΑΙ ΤΡΟΦΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑ ΕΣΤΙΝ].και συνεχιζει=
ΑΝ η γεωργια πηγαινει καλα,τοτε πηγαινουν καλα και άλλες τεχνες.Αντιθετως οπου η γη κατ αναγκην μενει χερσα,εκει σχεδον σβηνουν και οι άλλες τεχνες.Επισης ότι [ΒΕΛΤΙΣΤΟΣ ΓΑΡ ΔΗΜΟΣ Ο ΓΕΩΡΓΙΚΟΣ ΕΣΤΙΝ].
Και θα συμπληρωσω με την προταση που διατυπωσε ο Γεωργιος Γεμιστος η ΠΛΗΘΩΝ=
ΚΑΝΕΝΑ ΚΟΜΜΑΤΙ ΓΗΣ ΑΚΑΛΛΙΕΡΓΗΤΟ.και αυτό μεταφραζεται

.Για την σημασια της Γεωργιας,ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ λεγει στους ομολογους διαλογους του για την Γεωργια
Κ αλλιστον τε και Αριστον και ηδιστον από Γεωργιας τον βιον ποιεισθε.
Πρεπει επομενως,να βρουμε τροπους,αναπτυξεως παλι,του παραγοντος=Γη-γεωργια-κτηνοτροφια,δασος,βουνο,τουρισμος κλπ/

ΞΕΝΟΦΩΝ==Αθηναιος ιστορικος και Σωκρατικος Φιλοσοφος εζησε μεταξυ 431 κ 428 π.χ.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΜΙΣΤΟς Ηπληθων==εζησε μεταξυ=1355-1452.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΕ

Υπάρχουν δέκα ειδικότητες για έναν ανερχόμενο κλάδο, την ΓΕΩΡΓΙΑ.
Η τάση επιστροφής στην περιφέρεια είναι γεγονός και θα συνεχιστεί.
Έχουν διασφαλιστεί έως το 2020 σημαντικές κοινοτικές επιδοτήσεις.
Δίνονται έτσι ευκαιρίες και διέξοδοι όχι μόνον για όσους
θέλουν να ασχοληθούν με εξειδικευμένες και υψηλής
απόδοσης καλλιέργειες, αλλά και για αγροτοτουρισμό
και για την παροχή υπηρεσιών στον κλάδο.
Ιδού λοιπόν« πεδίον δόξης λαμπρόν».


ΤΟ ΔΕΟΝ ΓΕΝΕΣΘΑΙ
Χρειάζονται γι΄ αυτόν τον σκοπό εξειδικευμένες δράσεις, με ειδικούς στην Γεωργία και στην Κτηνοτροφία και με ειδικότητα στην οργάνωση της κοινωνίας του χωριού (κοινότητα). Έτσι μόνον

η ΓΗ θα ξανακαρπίσει,
το αγροτικό ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΟ θα ξαναζήσει,
το ΧΩΡΙΟ θα δυναμώσει,
τα ΣΧΟΛΕΙΑ θα ξανανοίξουν,
η ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ θα ξαναδημιουργηθεί ξαναζωντανεύοντας το κύτταρο της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ και της ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ.

τότε, και τα ΓΡΕΒΕΝΑ μας, θα γίνουν αυτάρκεις στον πιο ευαίσθητο τομέα, τα ΤΡΟΦΙΜΑ,και όχι μονον

Πάμε στην τρίτη παθογένεια, την ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ των πολίτων στα δρώμενα
Το θέμα είναι και σοβαρό και ιδιαίτερο. Η διαπίστωση είναι ότι και ο πολίτης και η κοινωνία των πολίτων (σύλλογοι, σωματεία κλπ.) δεν συμμετέχουμε.
Η μια εξήγηση είναι ότι δεν έχουμε παράδοση συμμέτοχης των πολίτων.η Συλλογων η Σωματειων
.Ο καθενας για τον εαυτο του η την ταξη του
Έτσι λοιπόν παρατηρεί κάνεις μια ΑΣΥΝΤΑΚΤΗ και ΑΣΥΜΜΕΤΡΗ λειτουργία της κοινωνίας μας,με τα αναλογα βεβαια αποτελεσματα,οπου ο καθενας μας,
Ριχνει το βαρος σε αλλους εκτος από τον εαυτο μας.
Το ΚΕΝΟ είναι μεγαλο,χρειαζεται πολύ δουλεια και επι του προκειμενου,τα ΜΜΕ του τοπου ,διαδικτυακα και εντυπος τυπος,πρεπει να παιξουν καλοπροαιρετα τον ουσιατικο ρολο τους,που εκτιμαται ως απολυτως αναγκαιος.

Δεν θα κουράσω, θα προστρέξω όμως στην περίφημη φράση του ΠΕΡΙΚΛΗ:
«Τόν μηδέν τούτων μετέχοντα, οὐκ ἀπράγμονα ἀλλά ἀχρεῖον νομίζομεν»
(Δεν θεωρείς φιλήσυχο, αλλά ως άχθος αρούρης (βάρος της γης),αυτόν που δεν ασχολείται με τα κοινά.)

ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΑΙΜΙΛΙΑΝΟΥ
Το ΙΣΤΟΡΙΚΟ του μαρτυρίου του Ιερομάρτυρος ΑΙΜΙΛΙΑΝΟΥ, λίγο πολύ είναι γνωστό.
Θα σταθώ μονον στο ηθικό και συναισθηματικό μέρος για να σημειώσω, οτι υπάρχει μια απόσταση στη σχέση μας με τον Δεσπότη.
Στον τόπο του μαρτυρίου, υπάρχει ένα εκκλησάκι «ΠΟΥ ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΡΟ ΤΟΥ ΔΕΝ ΧΤΥΠΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΨΑΛΤΗ ΟΥΔΕ ΠΑΠΑ», που το έχτισε η αδελφή του Αιμιλιανού και όχι εμείς.
Ήδη ο Δεσπότης μας έχει ήδη παρέμβει τόσο στο Εκκλησάκι, όσο και στον περιβάλλοντα χωρο-δρόμο.
ΑΝΑΔΕΙΞΗ της θυσίας του, ως ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΟ και ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟ γεγονός, με την καθολική συμμετοχή της κοινωνίας μας.
Επίσης η ΘΥΣΙΑ του Δεσπότη μας πρέπει να διδάσκεται σε όλα τα σχολεία του τόπου μας, ως το ελάχιστον του χρέους μας και ως
σημαντικό κομμάτι της τοπικής μας κοινωνίας και ιστορίας.
Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΙΕΡΑΡΧΗ, πρέπει να κοσμεί το κάθε σπίτι μας και κάθε μαγαζί και βέβαια κ τα σχολεία.

ΕΠΙΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑ: ἐν δυνάμει θέματα…

Σχολές, Πανεπιστήμιο, ΤΕΙ, κτίριο και σχολές ΟΑΕΔ.
Πολυϊατρείο ΙΚΑ, Κτίριο ΑΜΕΑ.
Ίδρυμα Υποτροφιών του Δήμου.
Αναπτυξιακή Ετ. Δήμου.
Αδελφοποίηση με την πόλη του Μπράτουνατς (ανταλλαγή).
Συνεργασία των Δήμων και Δημάρχων Δυτικής και Κεντρικής Μακεδονίας και ανάπτυξη αλληλεγγύης και συνεργατικότητος επί θεμάτων κοινού ενδιαφέροντος.
Συνέδριο Απανταχού Γρεβενιωτών- Επιστημονικά Συνέδρια.
Συζητήσεις ἐν γένει κατά θεματολογία.
Εκδηλώσεις «Αιμιλιανού».
ΤΙ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΕΚ ΤΩΝ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΑΝΑΦΟΡΩΝ
Πληθυσμιακή συρρίκνωση- ερήμωση μη αναστρέψιμη εκτός…
Η ανισότιμη συμπεριφορά της πολιτείας
Χαλαρά αντανακλαστικά στα ισχυρά ερεθίσματα
Απουσία αυτοπεποίθησης
Απουσία πληροφόρησης
Απουσία διεκδίκησης
Απουσία συντονισμένης δράσης φορέων και κοινωνίας των πολίτων
Το Αποτέλεσμα: Η παρακμή (πνευματική, οικονομική, πληθυσμιακή κλπ.)

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Μην περιμένουμε κανέναν να μας σώσει, αν εμείς δεν φροντίσουμε για την σωτηρία μας. Και αυτό μεταφράζεται στο ότι έχουμε υποχρέωση, είναι αναγκαίο, να πορευτούμε όλοι μαζί, με το ανώτατο όργανο των αποφάσεων κλπ., που είναι ο Δήμος μας, δηλ. ο Δήμαρχος και το Δημοτικό Συμβούλιο (Δημοτικοί Σύμβουλοι), έτσι ώστε το όργανο αυτό, να αποκτήσει την δυναμική εκείνη, που να ασκεί επιθετική και απαιτητική πολιτική (αποκλειστικώς επί τοπικών δίκαιων αιτημάτων) και μαζί με τον Βουλευτή και τον Αντιπεριφερειάρχη και με την βαρύνουσα παρουσία του Μητροπολίτου μας, να συγκροτήσουμε εκείνη την ομάδα εργασίας, που θα καθορίζει τον τρόπο και τον χρόνο της όποιας δημιουργικής δραστηριότητος.

«Οἱ καιροί οὐ μενετοί» (οι ευκαιρίες δεν περιμένουν)
Θουκυδιδης

Δείτε και εδώ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου