ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΟΠΑΠ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΣΙΟΠΛΗΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Κάντε ΚΛΙΚ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ
Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Παρασκευή 3 Ιουλίου 2020

«Μαύρος χρυσός»: Ηρθε το τέλος εποχής για το πετρέλαιο και τη βενζίνη; -Τι δείχνει έρευνα


Η Ευρώπη είναι πιθανό να βρεθεί αντιμέτωπη με ελλείψεις στο πετρέλαιο μέσα στην επόμενη
δεκαετία, τονίζει νέα μελέτη, γεγονός που καθιστά ακόμα πιο επείγουσα την ανάγκη για μετάβαση σε πιο «πράσινες» μορφές ενέργειας.

Από τη μελέτη προκύπτει ότι η παραγωγή πετρελαίου ίσως μειωθεί με ταχύτερο ρυθμό σε σχέση με την εξάρτηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης από ορυκτά καύσιμα, αυξάνοντας τον κίνδυνο να υπάρξουν ελλείψεις στην αγορά και, κατά συνέπεια, να προκύψει ένα σοβαρό σοκ στις τιμές.

Η έρευνα έγινε από το Shift Project, μία έγκυρη Γαλλική δεξαμενή σκέψης, και προκύπτει ότι ο κίνδυνος να φτάσουμε «στο αποκορύφωμα της παροχής πετρελαίου» πριν οι οικονομίες προλάβουν να κάνουν τη μετάβαση σε πιο καθαρές πηγές ενέργειας είναι «ένας επιπλέον λόγος που μας υποχρεώνουμε να σχεδιάζουμε έναν κόσμο χωρίς πετρέλαιο».

Η ανάλυση βασίζεται σε στοιχεία από την Νορβηγική εταιρεία συμβούλων, Rystad Energy, η οποία αποκάλυψε ότι η παραγωγή πετρελαίου της Ρωσίας και των χωρών της πρώην ΕΣΣΔ – που παρέχουν το 40% του πετρελαίου που καταναλώνεται στην ΕΕ – έχει ήδη μπει σε «συστηματική πτώση» που είναι σημαντικότερη από το ρυθμό με τον οποίο οι χώρες της ΕΕ μειώνουν τη χρήση πετρελαίου κατά τα τελευταία δέκα χρόνια.

Ακόμη και οι πετρελαϊκοί κολοσσοί προβλέπουν το τέλος της βενζίνης
Η παραγωγή πετρελαίου της Αφρικής, που παρέχει το 10% του «μαύρου χρυσού» που καταναλώνεται στην ΕΕ, αναμένεται να υποχωρήσει σημαντικά μέσα στην επόμενη δεκαετία.

Ταυτόχρονα, οι συνέπειες της πανδημίας του Covid-19 ισορρόπησαν τον κίνδυνο ελλείψεων σε πετρέλαιο μέσα στο 2020, ωστόσο καθυστέρησαν τις επενδύσεις σε υποδομές, δημιουργώντας ουσιαστικά ένα μελλοντικό πρόβλημα.

Οι απώλειες από το σταμάτημα της οικονομίας αναμένεται να υποχρεώσει τις μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες να περιορίσουν τα σχέδια για δαπάνες κατά τουλάχιστον 25% - περίπου 40 δισεκατομμύρια δολάρια – για να ισοσταθμίσουν τις συνέπειες από τον κορονοϊό, ο οποίος έριξε τη ζήτηση για πετρέλαιο στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 25 ετών και τις τιμές σε ιστορικό ρεκόρ.





Σύμφωνα με τη Rystad Energy, η κρίση ενδέχεται να επιταχύνει την αποκορύφωση της παγκόσμιας ζήτησης για πετρέλαιο από το 2030 που αναμενόταν στο 2027. Ωστόσο, ο επικεφαλής οικονομολόγος της εταιρείας θεωρεί ότι «δεν είναι αδιανόητο» να θεωρεί κανείς ότι ο πλανήτης μπορεί και πάλι να βρεθεί αντιμέτωπος με ελλείψεις στην παροχή και τεράστια άνοδο της τιμής ακόμα και αν η παγκόσμια ζήτηση αρχίσει να υποχωρεί.

«Οι τιμές πετρελαίου καθορίζονται από τις ισορροπίες και όχι από τα επίπεδα της παραγωγής και της ζήτησης», τονίζουν οι αναλυτές.

Όπως εκτιμούν, οι τιμές του μαύρου χρυσού κατά πάσα πιθανότητα θα συνεχίσουν να είναι πιεσμένες για τα επόμενα δύο χρόνια, καθώς ο πλανήτης θα προσπαθεί να ανακάμψει από το τεράστιο οικονομικό σοκ που έφερε η πανδημία, όμως στα μέσα της δεκαετίας ίσως δούμε μεγάλη αύξηση των τιμών αν η ζήτηση για πετρέλαιο ξεπεράσει την προσφορά.

economistas.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου