Η γεωλογική κατάσταση της βραχώδους περιοχής των Τεμπών, οι έντονες βροχοπτώσεις, που προκάλεσαν περαιτέρω διαβρώσεις, και οι πιέσεις, που ασκήθηκαν στα πετρώματα, εξαιτίας των δονήσεων από τις εκρήξεις για τη διάνοιξη σηράγγων, ήταν τα κύρια αίτια της κατολίσθησης (σσ. στις 17 Δεκεμβρίου 2009) ογκόλιθων στην περιοχή, από την οποία... προκλήθηκε ο θάνατος του Ιταλού διευθυντή του έργου της Ν.Ε.Ο., σύμφωνα με το πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, που παρουσιάστηκε σε συνέντευξη Τύπου, στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας.
«Αυτός ο δρόμος είναι ούτως ή αλλώς επικίνδυνος», τόνισε ο εδαφομηχανικός, μέλος της Επιτροπής, Σπύρος Καβουνίδης και πρόσθεσε πως «από το 1997 έχουν καταγραφεί επίσημα 35 τροχαία ατυχήματα ή δυστυχήματα στα Τέμπη, εξαιτίας κατολισθήσεων, γεγονός, που καταδεικνύει την επικινδυνότητα της περιοχής».
Ο ίδιος υπογράμμισε ότι ακόμα και μετά το τέλος των έργων ξεσκαρώματος και δικτυώματος, που επιτελούνται, στην περιοχή θα εξακολουθεί να υφίσταται κάποιος βαθμός επικινδυνότητας. Τόνισε ότι από τη στιγμή που θα δοθεί στην κυκλοφορία το κομμάτι των Τεμπών και έως ότου ολοκληρωθεί η διάνοιξη των σηράγγων, απαιτούνται ο καθορισμός ελάχιστης ταχύτητας, ικανή απόσταση οχημάτων, απαγόρευση στάθμευσης, συστηματική ενόργανη παρακολούθηση, καθημερινή επιθεώρηση, ακόμα και αποκλεισμός της διέλευσης δια της Εθνικής Οδού, υπό έκτακτες συνθήκες, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί αυτός ο κίνδυνος.
Στο πόρισμα της Επιτροπής πάντως σημειώνεται πως καλύτερη δυνατή λύση είναι τα «κεκλειμλένα ισχυρά στέγαστρα σε συγκεκριμένες περιοχές της Εθνικής Οδού, τα οποία θα μπορούσαν να αυξήσουν θεαματικά την ασφάλεια στην περιοχή των Τεμπών».
Ρώσος αξιωματούχος: Εντοπίστηκαν κατάσκοποι της Ουκρανίας στην Ιντλίμπ
Πριν από 9 δευτερόλεπτα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου