Η καταιγίδα που έπεσε κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών του Grand Prix Μαλαισίας έκανε το θαύμα της και αφήνοντας πολύ πίσω μερικά από τα πιο δυνατά ονόματα του σπορ, ανέδειξε την εκπληκτική επίδοση του Mark Webber, ο οποίος με σοφή επιλογή ελαστικών και αλάνθαστη οδήγηση κατάφερε να πάρει την pole position. Ο Αυστραλός της Red Bull θα ξεκινήσει από την πρώτη θέση της εκκίνησης για 2η φορά στην καριέρα του. Δίπλα του στην πρώτη σειρά της εκκίνησης θα βρίσκεται ο Nico Rosberg με τη Mercedes, για τον οποίο είναι η πρώτη φορά που βρίσκεται τόσο ψηλά σε grid αγώνα της Formula 1... Τη 2η σειρά της εκκίνησης συμπλήρωσαν οι Sebastian Vettel και Adrian Sutil ενώ ακολούθησαν οι Nico Hulkenberg, Robert Kubica, Rubens Barrichello, Michael Schumacher, Kamui Kobayashi και Vitantonio Liuzzi. Καταστροφή για τις Ferrari και τις McLaren, που θα ξεκινήσουν από πάρα πολύ πίσω.
1ο μέρος (Q1)
Για τις τρεις προηγούμενες περιόδους στη Sepang οι ομάδες γλίτωσαν τη βροχή αλλά στο ξεκίνημα των κατατακτηρίων η κατάσταση ήταν διαφορετική. Όταν άνοιξε το pit lane για να ξεκινήσει το πρώτο 20λεπτο η πίστα είχε ήδη αρκετό νερό σε κάποια σημεία, ενώ σε άλλα παρέμενε στεγνή, και φυσικά τα μονοθέσια βγήκαν για τους πρώτους τους γύρους με τα ενδιάμεσα ελαστικά. Φυσικά, στο βρεγμένο οδόστρωμα δεν έλειψαν οι έξοδοι, με τους Petrov και Buemi να κάνουν μια βόλτα από την αμμοπαγίδα, καταφέρνοντας όμως να συνεχίσουν.
Δεν βγήκαν όμως όλοι με το ξεκίνημα στην πίστα. Οι Mercedes, Red Bull και Ferrari περίμεναν περάσει λίγο η ώρα, πιθανώς για να αξιολογήσουν καλύτερα την κατάσταση της πίστας, ενώ η Virgin του Lucas Di Grassi δεν βγήκε από το γκαράζ της ομάδας λόγω κάποιου μηχανικού προβλήματος.
Οι έξοδοι όμως από τη βρεγμένη πίστα δεν σταμάτησαν. Ο Liuzzi βγήκε για λίγο αλλά κατάφερε να επιστρέψει, κάτι όμως που δεν κατάφεραν να κάνουν οι Bruno Senna και Jenson Button, οι οποίοι έμειναν ακινητοποιημένοι στην αμμοπαγίδα. Έξοδο είχε και ο Lewis Hamilton, o οποίος κατάφερε να συνεχίσει αλλά έχασε την ευκαιρία να γράψει καλό χρόνο, κάτι που του στοίχισε αργότερα. Το προφανές, που ήταν ότι η βροχή είχε δυναμώσει, επιβεβαιώθηκε όταν ο Michael Schumacher μπήκε στα pit για να αλλάξει τα ενδιάμεσα ελαστικά με εκείνα για πολλή βροχή.
Η στρατηγική της Ferrari να περιμένει αποδείχτηκε εντελώς λανθασμένη. Όταν οι Alonso και Massa βγήκαν στην πίστα για να κάνουν τους γύρους τους η βροχή είχε δυναμώσει αντί να ελαττωθεί και έτσι βρέθηκαν να προσπαθούν απεγνωσμένα να περάσουν στη 17άδα, μαζί με τον Lewis Hamilton, που δεν είχε καταφέρει προηγουμένως να κάνει καλό χρόνο. Όμως, κανένας από τους τρεις δεν τα κατάφερε και η τεράστια έκπληξη έγινε: ανάμεσα τους 7 οδηγούς που δεν συνέχισαν στο Q2 ήταν οι Alonso, Hamilton και Massa, μαζί με τους Jarno Trulli, Karun Chandhok, Bruno Senna και Lucas di Grassi. Μεγάλη επιτυχία για τους Glock και Kovalainen, που για πρώτη φορά φέτος μπαίνουν στο 2ο μέρος των κατατακτηρίων.
2ο μέρος (Q2)
Η βροχή δεν σταμάτησε και τα μονοθέσια βγήκαν στην πίστα με τα βρόχινα ελαστικά. Εδώ φαίνεται ότι οι ομάδες έμαθαν το μάθημά τους και από το ξεκίνημα βγήκαν όλοι για μερικούς γύρους, καθώς οι ενδείξεις ήταν ότι η κατάσταση θα χειροτέρευε. Σε αυτές τις συνθήκες έλαμψε η εμπειρία του Michael Schumacher, με τον Γερμανό να ανεβαίνει στην πρώτη θέση, ενώ ο Jenson Button αν και είχε χρόνο που τον έβαζε στη 17άδα, δεν βγήκε στην πίστα αφού το μονοθέσιό του δεν ήταν σε κατάσταση να τρέξει..
Πριν από την επιδείνωση του καιρού, όμως, υπήρξε ένα μικρό διάστημα στο οποίο οι οδηγοί μπόρεσαν να φορέσουν τα ενδιάμεσα ελαστικά. Οι Williams πέρασαν για λίγο από τις πρώτες θέσεις, αλλά γρήγορα ανέβηκε εκεί ο Vettel. Όσο μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν τα ενδιάμεσα ελαστικά οι χρόνοι έπεφταν και η κατάταξη άλλαζε σε κάθε γύρο. Οι οδηγοί είχαν να αντιμετωπίσουν δύσκολες συνθήκες καθώς η πίστα ήταν σε διάφορα σημεία από εντελώς βρεγμένη μέχρι σχεδόν στεγνή.
Τα τελευταία λεπτά ήταν μια αγωνιώδης μάχη 17 οδηγών με το χρονόμετρο, με στόχο την είσοδο στη 10άδα. Με τον Vettel να διατηρεί τη θέση του στην κορυφή, ακολουθούμενος από τον Robert Kubica, ο Michael Schumacher ήταν εκείνος που πήρε την τελευταία θέση που εξασφάλιζε είσοδο στο Q3. Οι επτά οδηγοί που δεν κατάφεραν να συνεχίσουν ήταν οι Vitaly Petrov, Pedro de la Rosa, Sebastien Buemi, Jaime Alguersuari, Heikki Kovalainen, Timo Glock και Jenson Button. Πολύ καλή δουλειά από τις Williams, τις Force India, που για πρώτη φορά μπήκαν αμφότερες στην τελική 10άδα αλλά και για τον Kobayashi που βλέπει το Q3 για πρώτη φορά φέτος.
3ο μέρος (Q3)
Το τελευταίο κρίσιμο 10λεπτο ξεκίνησε με τη βροχή να έχει δυναμώσει αρκετά και όλα τα μονοθέσια να βγαίνουν με τα βρόχινα ελαστικά. Σε αυτές τις συνθήκες οι στρατηγικές των ομάδων διαφοροποιούνται από αυτές που ακολουθούνται συνήθως στο στεγνό και οι 10 οδηγοί βγήκαν για να αξιολογήσουν τις συνθήκες. Δεν χρειάστηκε όμως να κάνουν πολλά καθώς πέρασαν λιγότερα από 3 λεπτά προτού οι αγωνοδίκες αποφασίσουν ότι οι συνθήκες είναι επικίνδυνες με τόσο νερό στην πίστα. Βγήκαν οι κόκκινες σημαίες και η διαδικασία διακόπηκε.
Η διακοπή κράτησε περίπου 15 λεπτά και μόλις η βροχή έδειξε να κόβει κάπως, δόθηκε η επανεκκίνηση. Όταν άναψαν τα πράσινα φώτα στο pit lane οι Force India βγήκαν πρώτες στην πίστα. Πίσω τους ακολούθησαν τα επόμενα μονοθέσια και άρχισε ένας ανεπανάληπτος χορός ταχύτερων γύρων. Σε κάθε πέρασμα η κατάταξη άλλαζε, και από την πρώτη θέση πέρασαν σχεδόν όλοι.
Τελικά, ταχύτερος όλων στη βρεγμένη Sepang αποδείχτηκε ο Mark Webber, ο οποίος πήρε την pole position. Ο Αυστραλός της Red Bull ρίσκαρε με τα ενδιάμεσα ελαστικά και δικαιώθηκε, καθώς έκανε στο τέλος έναν εκπληκτικό γύρο, αφήνοντας στη 2η θέση με διαφορά που ξεπερνούσε τα 1,3 δευτερόλεπτα τον Nico Rosberg με τη Mercedes. Ο Sebastian Vettel ήταν 3ος, με τον Adrian Sutil να κάνει εξαιρετική εμφάνιση και να παίρνει την 4η θέση. Ακολούθησαν οι Nico Hulkenberg, Robert Kubica, Rubens Barrichello, Michael Schumacher, Kamui Kobayashi και Vitantonio Liuzzi.
Εγγύηση θεάματος
Αν η βροχούλα στο ξεκίνημα του προηγούμενου αγώνα στην Αυστραλία μάς έδωσε έναν ιδιαίτερα συναρπαστικό αγώνα, στη Μαλαισία όλα τα συστατικά για μιαν επανάληψη είναι στη θέση τους. Μερικά από τα πιο ηχηρά ονόματα βρίσκονται στο τέλος του grid, καθώς τρεις πρωταθλητές (Button, Alonso, Hamilton) και ο Massa θα ξεκινήσουν από τις θέσεις 17 έως 21. Θα έχουν να δώσουν τη μεταξύ τους μάχη, ταυτόχρονα με την προσπάθεια να ανέβουν θέσεις. Εκτός από αυτό, με τη βροχή να προβλέπεται έντονη και αύριο, θα δούμε όπως και σήμερα ασυνήθιστους πρωταγωνιστές καθώς ομάδες όπως οι Force India, Williams και Renault έδειξαν πολύ γρήγορες στο βρεγμένο. Το GP Μαλαισίας είναι από τους αγώνες που δεν θέλετε να χάσετε. Η εκκίνηση θα δοθεί στις 11:00 το πρωί ώρα Ελλάδας.
Αποτελέσματα
Θ. | | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφ. | < > | Γ. | |
1 | | M. Webber | RED BULL | 1:49.327 |
|
| 18 | |
2 | | N. Rosberg | MERCEDES | 1:50.673 | 1.346 |
| 22 | |
3 | | S. Vettel | RED BULL | 1:50.789 | 1.462 | 0.116 | 19 | |
4 | | A. Sutil | FORCE INDIA | 1:50.914 | 1.587 | 0.125 | 21 | |
5 | | N. Hulkenberg | WILLIAMS | 1:51.001 | 1.674 | 0.087 | 22 | |
6 | | R. Kubica | RENAULT | 1:51.051 | 1.724 | 0.05 | 19 | |
7 | | R. Barrichello | WILLIAMS | 1:51.511 | 2.184 | 0.46 | 21 | |
8 | | M. Schumacher | MERCEDES | 1:51.717 | 2.39 | 0.206 | 24 | |
9 | | K. Kobayashi | SAUBER | 1:51.767 | 2.44 | 0.05 | 21 | |
10 | | V. Liuzzi | FORCE INDIA | 1:52.254 | 2.927 | 0.487 | 21 | |
11 | | V. Petrov | RENAULT | 1:48.760 |
|
| 15 | |
12 | | P. de la Rosa | SAUBER | 1:48.771 |
|
| 14 | |
13 | | S. Buemi | TORO ROSSO | 1:49.207 |
|
| 15 | |
14 | | J. Alguersuari | TORO ROSSO | 1:49.464 |
|
| 16 | |
15 | | H. Kovalainen | LOTUS | 1:52.270 |
|
| 16 | |
16 | | T. Glock | VIRGIN | 1:52.520 |
|
| 13 | |
17 | | J. Button | MCLAREN | |
|
| 3 | |
18 | | J. Trulli | LOTUS | 1:52.884 |
|
| 6 | |
19 | | F. Alonso | FERRARI | 1:53.044 |
|
| 8 | |
20 | | L. Hamilton | MCLAREN | 1:53.050 |
|
| 8 | |
21 | | F. Massa | FERRARI | 1:53.283 |
|
| 7 | |
22 | | K. Chandhok | HRT | 1:56.299 |
|
| 9 | |
23 | | B. Senna | HRT | 1:57.269 |
|
| 9 | |
24 | | L. di Grassi | VIRGIN | 1:59.977 |
|
| 4 | |
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου