κατέλαβε ο Robert Kubica με τη Renault. Ακολούθησαν οι Felipe Massa και Lewis Hamilton, μπροστά από τον Michael Schumacher, ο οποίος με μια πονηρή κίνηση κυριολεκτικά της τελευταίας στιγμής κατάφερε να περάσει τον Fernando Alonso, ο οποίος παρότι ξεκίνησε τελευταίος κατάφερε να τερματίσει στην 7η θέση. Τη 10άδα συμπλήρωσαν οι Nico Rosberg, Adrian Sutil και Vitantonio Liuzzi.
Εκκίνηση
Τα 23 μονοθέσια στήθηκαν στο grid για την εκκίνηση με τον καιρό να είναι αρκετά καλός στο Πριγκιπάτο. Εκείνος που έλειπε ήταν φυσικά ο Fernando Alonso, ο οποίος λόγω της απουσίας του από τις κατατακτήριες του Σαββάτου εκκίνησε από τα pit. Ο γύρος σχηματισμού ολοκληρώθηκε χωρίς πρόβλημα. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Mark Webber έφυγε χωρίς πρόβλημα στην πρώτη θέση. Ο Kubica προσπάθησε να «στριμώξει» τον Vettel στην εσωτερική και να διατηρήσει τη 2η θέση. Ο Vettel όμως είχε το πλεονέκτημα καθώς ξεκινούσε από την καθαρή γραμμή και πέρασε τον Πολωνό, ανεβαίνοντας αυτός στη 2η. Ο Massa διατηρήθηκε στην 4η, παρά την προσπάθεια του Hamilton.
Πολύ καλή εκκίνηση έκανε ο Rubens Barrichello, ο οποίος ανέβηκε στην 6η θέση, μπροστά από τον Michael Schumacher, ο οποίος βρέθηκε μπροστά από τον Rosberg. Αντίθετα, άσχημα ξεκίνησε ο Jenson Button, που βρέθηκε πίσω και από τις δύο Force India, με τον Sutil να κάνει καλή εκκίνηση και να ανεβαίνει στη 10η θέση.
Αυτοκίνητο Ασφαλείας
Προτού καν συμπληρωθεί ο πρώτος γύρος βγήκε το πρώτο SC του αγώνα. Ο Nico Hulkenberg έχασε τον έλεγχο της Williams μέσα στο τούνελ και χτύπησε στον τσιμεντένιο τοίχο. Η πίστα γέμισε συντρίμμια και οι αγωνοδίκες αναγκάστηκαν να βγάλουν το Αυτοκίνητο Ασφαλείας για να καθαριστεί. Η πρώτη αντίδραση ήταν από τη Ferrari και ήταν άμεση. Ο Fernando Alonso κλήθηκε στα pit και άλλαξε ελαστικά από τα μαλακά που φορούσε στα σκληρά, κάτι που θεωρητικά θα του επέτρεπε να κάνει όλο τον υπόλοιπο αγώνα χωρίς να είναι υποχρεωμένος να κάνει άλλη αλλαγή.
Πίσω από το SC όμως είχαμε και την επόμενη εγκατάλειψη. Από το μονοθέσιο του Jenson Button άρχισε να βγαίνει πυκνός καπνός, πιθανώς από υπερθέρμανση του κινητήρα. Οι άνθρωποι της πίστας είχαν κι άλλο μονοθέσιο να απομακρύνουν και το SC έμεινε μέχρι τη συμπλήρωση και του 5ου γύρου του αγώνα.
Όταν ο αγώνας ξαναξεκίνησε, ο Mark Webber προσπάθησε να αποσπαστεί στην κορυφή με τους Vettel, Kubica, Massa και Hamilton να ακολουθούν από όσο πιο κοντά μπορούσαν. Το ενδιαφέρον όμως εστιάστηκε στην προσπάθεια του Fernando Alonso να κερδίσει θέσεις. Ο Ισπανός βρισκόταν στην προτελευταία θέση και είχε να περάσει τα μονοθέσια των HRT, Virgin και Lotus. Πέρασε εύκολα τον Chandhok, αρκετά πιο δύσκολα τον Di Grassi και μετά εύκολα τον Trulli, για να φτάσει πίσω από τον Glock. Ύστερα από 2 γύρους τον πέρασε κι αυτόν και ξεκίνησε να συναντήσει τον Kovalainen, τον οποίο προσπέρασε εύκολα στο ίδιο σημείο που έκανε όλες τις προηγούμενες προσπεράσεις: στα φρένα για το σικέιν αμέσως μετά το τούνελ.
Pit stop
Φυσικά, μέχρι εκείνο το σημείο ο Alonso είχε μείνει 40 δευτερόλεπτα πίσω από τον Webber, ο οποίος κινήθηκε πάρα πολύ γρήγορα και είχε ήδη φτιάξει διαφορά 8,5 δευτερολέπτων από τον Vettel. Στο 18ο γύρο ξεκίνησαν τα pit stop, με τον Lewis Hamilton να μπαίνει πρώτος για αλλαγή ελαστικών και να βγαίνει ακριβώς μπροστά από τον Alonso. Στους επόμενους γύρους άρχισαν να μπαίνουν και οι υπόλοιποι, με τον Michael Schumacher να είναι ο άμεσα ωφελημένος, καθώς μετά το pit stop βρέθηκε μπροστά από τον Barrichello. Στη διαδικασία των pit stop είχαμε άλλη μία εγκατάλειψη, καθώς η Suber του Pedro de la Rosa δεν κατάφερε να ξεκινήσει και οι μηχανικοί της ομάδας τη μάζεψαν στα pit.
Όταν ήρθε και η σειρά των πρωτοπόρων, όλα κύλησαν ομαλά. Πρώτα μπήκε o Vettel και ύστερα ο Webber και οι δύο βγήκαν άνετα κρατώντας τις δύο πρώτες θέσεις, έχοντας προσωρινά ανάμεσά τους τον Rosberg που δεν είχε κάνει ακόμα τη στάση του για αλλαγή ελαστικών. Σε εκείνο το σημείο εγκατάλειψε και ο Timo GLock, λόγω προβλήματος στην ανάρτηση. Λίγο αργότερα εγκατέλειψε και το άλλο μονοθέσιο της Virgin, με τον Di Grassi να παρκάρει στην άκρη της πίστας λόγω κάποιου μηχανικού προβλήματος. Εγκατάλειψη είχαμε και για τον Kamui Kobayashi και έτσι δεν έμεινε καμία Sauber στον αγώνα.
Αυτοκίνητο Ασφαλείας 2 και 3
Μετά την ολοκλήρωση των pit stop, η κατάταξη καταστάλαξε, με τον Mark Webber να προηγείται άνετα από τον 2o Sebastian Vettel αλλά τον Kubica να είναι πολύ κοντά στον Γερμανό. Στις επόμενες θέσεις βρίσκονταν οι Massa, Hamilton και Alonso, ο οποίος με πολύ καλή οδήγηση και εκμεταλλευόμενος την πολύ καλή στρατηγική της Ferrari και την ευκαιρία που του πρόσφερε το πρώτο SC είχε ανέβει στην 6η θεση. Τη 10άδα σε εκείνο το σημείο συμπλήρωναν οι Schumacher, Rosberg, Sutil και Liuzzi.
Η ηρεμία όμως κράτησε πολύ λίγο, γιατί στον 31ο γύρο ο Rubens Barrichello έχασε τον έλεγχο της Williams, πιθανώς ύστερα από και χτύπησε με δύναμη στην μπαριέρα, με το μονοθέσιό του να μένει ακινητοποιημένο ανάποδα στη μέση της πίστας. Φυσικά, ξαναβγήκε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα και οι διαφορές εξαφανίστηκαν για μία ακόμα φορά. Αυτό όμως δεν φάνηκε να προβληματίζει ιδιαίτερα τον Mark Webber, ο οποίος και πάλι όταν επανεκκίνησε ο αγώνας έφυγε ξανά μπροστά.
Η κατάσταση δεν άλλαξε στους επόμενους γύρους και οι πρώτοι παρέμεναν στις θέσεις τους, όταν ξαφνικά η ένδειξη για το SC ξαναβγήκε στην πίστα. Όλοι άρχισαν να ψάχνονται ποιος ήταν αυτός που χτύπησε στις μπαριέρες αλλά όλα τα μονοθέσια έδειχναν να συνεχίζουν κανονικά. Τελικά το πρόβλημα ήταν ένα καπάκι από αγωγό αποχέτευσης που είχε χαλαρώσει στη στροφή Νο 3 και αυτό δημιουργούσε επικίνδυνες καταστάσεις. Το πρόβλημα αποκαταστάθηκε και ο αγώνας συνεχίστηκε κανονικά.
Αυτοκίνητο Ασφαλείας 4 και τερματισμός
Στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα, όσοι είχαν ακόμα τα ελαστικά τους σε καλή κατάσταση κατάφεραν να κινούνται γρήγορα ενώ όσοι δεν τα είχαν έβλεπαν τη διαφορά από τους μπροστινούς τους να ανοίγει. Ο Webber σιγά-σιγά σχημάτιζε ένα κενό από τον Vettel, τον οποίο ακολουθούσαν από κοντά οι Kubica και Massa. Πίσω από τον Βραζιλιάνο όμως ο Hamilton έχανε χρόνο, και η διαφορά τους είχε ανοίξει αρκετά, κοντεύοντας στα 10 δευτερόλεπτα, ενώ δυσκολίες αντιμετώπιζε και ο Alonso, που είχε κολλημένο πίσω του τον Michael Schumacher.
Φυσικά τα επεισόδια δεν έλειψαν, ακόμα και στους τελευταίους γύρους. Οι Trulli και Chandhok συγκρούστηκαν όταν βρέθηκαν πλάι-πλάι στη Rascasse, με αποτέλεσμα η Lotus του Ιταλού να βρεθεί κυριολεκτικά πάνω στην HRT του Ινδού. Το SC βγήκε στην πίστα για 4η φορά στον 74ο γύρο για να απομακρυνθούν τα μονοθέσια. Η καρό σημαία έπεσε λίγο μετά από το σημείο που το SC βγήκε από την πίστα, με τους πρώτους 5 (Webber, Vettel, Kubica, Massa, Hamilton) να περνούν τη γραμμή του τερματισμού με την ίδια σειρά. Πιο πίσω όμως ο Schumacher στη Rascasse κατάφερε να περάσει τον Alonso και να πάρει αυτός την 6η θέση από τον Ισπανό. Ακολούθησαν οι Rosberg, Sutil και Liuzzi.
Θ. | Οδηγός | Ομάδα | Διαφ. | < > | Γ. | |
1 | M. Webber | RED BULL | Νικητής | 1 | ||
2 | S. Vettel | RED BULL | 0.4 | 1 | ||
3 | R. Kubica | RENAULT | 1.6 | 1.2 | 1 | |
4 | F. Massa | FERRARI | 2.6 | 0.9 | 1 | |
5 | L. Hamilton | MCLAREN | 4.3 | 1.6 | 1 | |
6 | M. Schumacher | MERCEDES | 5.7 | 1.3 | 1 | |
7 | F. Alonso | FERRARI | 6.3 | 0.6 | 1 | |
8 | N. Rosberg | MERCEDES | 6.6 | 0.3 | 1 | |
9 | A. Sutil | FORCE INDIA | 6.9 | 0.3 | 1 | |
10 | V. Liuzzi | FORCE INDIA | 7.3 | 0.3 | 1 | |
11 | S. Buemi | TORO ROSSO | 8.1 | 0.8 | 1 | |
12 | J. Alguersuari | TORO ROSSO | 9.1 | 0.9 | 1 | |
13 | V. Petrov | RENAULT | 5L | 5L | 3 | |
14 | K. Chandhok | HRT | 8L | 3L | 1 | |
15 | J. Trulli | LOTUS | 8L | 0.5 | 1 | |
16 | H. Kovalainen | LOTUS | 20L | 12L | 2 | |
17 | B. Senna | HRT | 20L | 22.9 | 2 | |
18 | R. Barrichello | WILLIAMS | 48L | 28L | 1 | |
19 | K. Kobayashi | SAUBER | 52L | 4L | ||
20 | L. di Grassi | VIRGIN | 53L | 1L | 1 | |
21 | T. Glock | VIRGIN | 56L | 3L | ||
22 | P. de la Rosa | SAUBER | 57L | 1L | 1 | |
23 | J. Button | MCLAREN | 76L | 19L | ||
24 | N. Hulkenberg | WILLIAMS |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου