Η χρήση ζώνης ασφάλειας κατά την οδήγηση είναι υποχρεωτική από το νόμο στην Ελλάδα, με τον πέλεκυ να πέφτει βαρύς για εκείνους που τον παραβαίνουν. Για τη χρήση της δεν χρειάζεται καν να το επιβάλλει ο νόμος, αφού η ζώνη είναι το κυριότερο από τα συστήματα ασφάλειας που θα μας κρατήσει κυριολεκτικά στη ζωή σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος.
Και ενώ όλοι γνωρίζουν ότι ο οδηγός και ο συνοδηγός πρέπει να φορούν υποχρεωτικά τη ζώνη ασφάλειας όταν κινούνται με ένα αυτοκίνητο, υπάρχει σύγχυση σε μια μεγάλη μερίδα του κοινού για το τι ισχύει για τους υπόλοιπους επιβαίνοντες στην καμπίνα ενός οχήματος.
Σύμφωνα με την 5η παράγραφο στις γενικές διατάξεις του άρθρου 12 στους Κανόνες Οδικής Συμπεριφοράς του ΚΟΚ: «Η χρήση των ζωνών ασφαλείας είναι υποχρεωτική τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους επιβάτες», με τον Κώδικα να αναφέρει ρητά πως «Σε περίπτωση μεταφοράς ανηλίκων επιβατών, εφόσον στο όχημα υπάρχει συνοδός, την ευθύνη φέρει αυτός. Για τη μεταφορά παιδιών με αυτοκίνητο είναι υποχρεωτική η χρήση ειδικών μέσων συγκράτησης και προστασίας, όπως καθισμάτων, ζωνών ασφαλείας κ.λπ.», με τις προδιαγραφές των τελευταίων να έχουν καθοριστεί με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών.
Οι οδηγοί που παραβαίνουν το νόμο και κινούνται με το αυτοκίνητο τους χωρίς να χρησιμοποιούν ζώνη ασφάλειας τιμωρούνται με διοικητικό πρόστιμο τριακοσίων πενήντα (350) ευρώ και επί τόπου αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης, από τον βεβαιούντα την παράβαση, για δέκα (10) ημέρες.
Παράλληλα, ο νόμος παρουσιάζεται αυστηρός και με τους υπόλοιπους επιβαίνοντες καθώς στην περίπτωση μη χρήσης ζώνης ασφάλειας έκαστος τιμωρείται και καλείται να πληρώσει διοικητικό πρόστιμο ύψους εκατό (100) ευρώ.
Το ίδιο πρόστιμο, όπως μπορεί να γίνει κατανοητό, επιβάλλεται στον υπεύθυνο ενήλικα, στην περίπτωση που δεν έχει προβλέψει για την ασφάλεια των ανήλικων επιβατών που βρίσκονται εντός του αυτοκινήτου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου