ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΟΠΑΠ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΣΙΟΠΛΗΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Κάντε ΚΛΙΚ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ
Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Τρίτη 27 Απριλίου 2010

ΚΚΕ Ν.Ε.Γρεβενών:Διαφωνούμε ριζικά με το Σχέδιο «Καλλικράτης»


http://1.bp.blogspot.com/_HYoEGHRwtiU/SlS5dj6ADCI/AAAAAAAAEVI/XbLFXV4L8-s/s400/KKE_logo.jpg


 Εντείνεται τις τελευταίες ημέρες η συζήτηση για τη διοικητική μεταρρύθμιση («Σχέδιο Καλλικράτης») που προωθεί η κυβέρνηση στα πλαίσια του προγράμματος σταθερότητας, μετά τη δημοσίευση λεπτομερειών του νομοσχεδίου που έχουν να κάνουν με τις αρμοδιότητες, τους πόρους, τις μεταβολές του προσωπικού, το χωροταξικό κλπ. Και επειδή η όλη συζήτηση αναπτύσσεται...
γύρω από δευτερεύοντα τοπικιστικά ζητήματα (παράδειγμα αν θα γίνουν 2 ή 3 Δήμοι στο Νομό Γρεβενών, που θα είναι η έδρα κλπ) και επειδή δεν γίνεται η παραμικρή κουβέντα για την ουσία της διοικητικής μεταρρύθμισης, θεωρούμε χρήσιμο να καταθέσουμε και τις δικές μας θέσεις – απόψεις σχετικά με το όλο εγχείρημα της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ που ήταν βέβαια στόχος και της προηγούμενης κυβέρνησης της Ν.Δ. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ΠΑΣΟΚ και ΝΔ αλλά και ΣΥΝ-ΣΥΡΙΖΑ συμφωνούν ουσιαστικά σε επίπεδο αυτοδιοικητικών οργάνων (ΚΕΔΚΕ, ΕΝΑΕ, ΤΕΔΚΝΑ κλπ) με το σχέδιο της διοικητικής μεταρρύθμισης.

Κατ’ αρχήν θεωρούμε ότι κρύβουν την αλήθεια από τους εργαζόμενους και το λαό για τις πραγματικές επιδιώξεις τους με την προώθηση της διοικητικής μεταρρύθμισης. Η Τοπική Διοίκηση είναι αποκεντρωμένα τμήματα του αστικού κρατικού μηχανισμού. Με τα μέτρα που προωθήθηκαν μέσω της αυτοδιοίκησης τα τελευταία χρόνια (ελαστικές εργασιακές σχέσεις, ιδιωτικοποιήσεις, εμπορευματοποίηση κοινωνικών υπηρεσιών κλπ) η τοπική αυτοδιοίκηση έπαψε προ πολλού να αποτελεί τον λαϊκό θεσμό που θεωρούνταν από τους τελευταίους ρομαντικούς και έχει μετατραπεί σε μακρύ χέρι της κρατικής εξουσίας. Ως τέτοιος κρίκος του κράτους, με τα δικά του εργαλεία, επιδιώκουν να παίξει αποφασιστικό ρόλο στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, της επιχειρηματικότητας και στην προσέλκυση επενδύσεων. Και ξέρουμε πολύ καλά τι σημαίνουν όλοι αυτοί οι όροι για τους εργαζομένους και το λαό. Στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και της επιχειρηματικότητας οι εργαζόμενοι έχουν δεχθεί ανελέητη επίθεση τα τελευταία χρόνια στα εργασιακά, ασφαλιστικά, μισθολογικά και συνταξιοδοτικά τους δικαιώματα.

Ξεκαθαρίζουμε κατ’ αρχήν ότι η κριτική μας τοποθέτηση και στάση απέναντι σε κάθε σχέδιο νόμου, πρωτοβουλία και μέτρο που λαμβάνουν κάθε φορά οι κυβερνήσεις, είτε μόνες τους είτε σε συνεργασία και στηριζόμενες από άλλους φορείς, κόμματα κλπ, εξαρτάται από το κατά πόσο θα ωφεληθούν οι εργαζόμενοι και ο λαός. Από το πόσο τα μέτρα που θα παρθούν θα ανακουφίσουν και θα βελτιώσουν τη ζωή τους και από το πόσο ανοίγουν την προοπτική που εμείς βάζουμε για τον άλλο δρόμο ανάπτυξης της ελληνικής κοινωνίας για την κατάκτηση της λαϊκής εξουσίας και την εφαρμογή της λαϊκής οικονομίας.

Με αυτή τη βασική και αδιαπραγμάτευτη αρχή κρίνουμε και το σχέδιο της διοικητικής μεταρρύθμισης «Καλλικράτης» που προωθεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με την ουσιαστική υποστήριξη της Ν.Δ. και του ΛΑΟΣ και την ανοχή του ΣΥΝ-ΣΥΡΙΖΑ.

Θεωρούμε ότι το «Σχέδιο Καλλικράτης» κινείται σε αντιλαϊκή, αντεργατική κατεύθυνση και διαφωνούμε για τους παρακάτω ειδικότερους λόγους :

1. Εξετάζουμε το προτεινόμενο σχέδιο ως συνέχεια του προηγούμενου σχεδίου «Καποδίστριας» που εφαρμόστηκε με το Ν. 2539/1997. Είχε και εκείνο ξεκινήσει ως επανάσταση για το χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης για να καταλήξει δώδεκα χρόνια μετά ως μεγάλη απογοήτευση. Δεν κατόρθωσε να λύσει τα περισσότερα προβλήματα που περιγράφονταν στην εισηγητική έκθεση του νόμου, δεν μπόρεσε να πολεμήσει τη γραφειοκρατία, τη διασπάθιση του δημόσιου χρήματος, τη διαφθορά. Δεν μπόρεσε να καθιερώσει σε τοπικό επίπεδο βασικές αρχές και αξίες όπως η δικαιοσύνη, η αμεροληψία, η αξιοκρατία, η διαφάνεια κλπ.

Το «Σχέδιο Καποδίστριας» χρησιμοποιήθηκε για να εφαρμοστούν στο χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης οι χειρότερες εργασιακές σχέσεις που γνώρισε ποτέ η χώρα μας, όπως είναι τα τοπικά σύμφωνα απασχόλησης, οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου, οι συμβάσεις έργου, η μερική απασχόληση, τα προγράμματα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας (STAGE), η ενοικίαση εργαζομένων μέσω επιχειρήσεων κλπ.

Βασικές αρμοδιότητες του κράτους μεταβιβάστηκαν στην τοπική αυτοδιοίκηση, τις περισσότερες φορές χωρίς την απαιτούμενη και αναγκαία αποδέσμευση και των αντίστοιχων πόρων όπως είναι οι Παιδικοί Σταθμοί, τα Αθλητικά Κέντρα, οι αρμοδιότητες και το προσωπικό του Εθνικού Οργανισμού Πρόνοιας, οι Σχολικοί Φύλακες, Εργαζόμενοι Δημοτικών Επιχειρή-σεων ΑμΕΑ κλπ.

Με όχημα την τοπική αυτοδιοίκηση επιχειρήθηκε και προχώρησε η ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών κοινωνικού χαρακτήρα όπως η καθαριότητα εσωτερικών χώρων, η διαχείριση απορριμμάτων, η αξιοποίηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (μικρά υδροηλεκτρικά, ανεμογεννήτριες, αιολικά πάρκα κλπ), οι Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), τα Προγράμματα Βοήθεια στο Σπίτι κλπ.

2. Θεωρούμε αποπροσανατολιστική την όλη συζήτηση που γίνεται για δευτερεύοντα ζητήματα όπως είναι ο αριθμός των Δήμων ανά Νομό, η έδρα τους κλπ. Είναι καλά στημένο κόλπο για να μην οδηγηθεί η συζήτηση στις πραγματικές επιδιώξεις της κυβέρνησης με την επιχειρούμενη μεταρρύθμιση. Κρύβουν την αλήθεια από το λαό. Το σχέδιο της κυβέρνησης είναι να απαλλαχτεί από όσο γίνεται περισσότερα οικονομικά βάρη και να τα μεταθέσει στις πλάτες της αυτοδιοίκησης (παιδεία, υγεία-πρόνοια, απασχόληση, περιβάλλον κλπ). Στόχος της είναι επίσης να δημιουργήσει πιο ευέλικτους μηχανισμούς για να εξυπηρετήσει καλύτερα το μεγάλο κεφάλαιο και τους μεγαλοεπιχειρηματίες που θα επενδύσουν σε νέους τομείς όπως είναι η καθαριότητα και η διαχείριση απορριμμάτων, η εκτέλεση έργων μέσω ΣΔΙΤ, η πράσινη ανάπτυξη, ο τουρισμός, η αξιοποίηση ορεινών όγκων, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας κλπ.



3. Θεωρούμε ότι είναι μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου της κυβέρνησης που έχει στόχο το εισόδημα, τις εργασιακές σχέσεις, το ασφαλιστικό, το φορολογικό καθεστώς των εργαζομένων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, των αυτοαπασχολούμενων, των μικρομεσαίων της πόλης και της υπαίθρου. Έχει ξεκάθαρα δηλώσει η κυβέρνηση πως η διοικητική μεταρρύθμιση είναι ενταγμένη στο Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης που κατέθεσε και εγκρίθηκε από τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ). Το Σχέδιο που οδήγησε μέχρι τώρα στην οριστική περικοπή των επιδομάτων, του 13ου και 14ου μισθού στο δημόσιο, τις αλλαγές στη φορολογία, στην αύξηση των έμμεσων φόρων (καύσιμα, τσιγάρα, ΦΠΑ κλπ) και συνεχίζεται με τις δραματικές αλλαγές στο ασφαλιστικό και έπεται συνέχεια. Είναι επίσης άρρηκτα δεμένο και με άλλες νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης όπως είναι τα τελευταία μέτρα για την παιδεία και τους εκπαιδευτικούς, τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας, την αναδιάρθρωση των εργασιακών σχέσεων κλπ.

4. Πιστεύουμε ότι δεν έχουν εξασφαλιστεί οι απαιτούμενοι και αναγκαίοι πόροι για την εφαρμογή του σχεδίου. Άλλωστε με την αναθεώρηση του Συντάγματος το 2001 το κράτος έπαψε να έχει την υποχρέωση να εξασφαλίζει τους πόρους της Τοπικής Διοίκησης, αλλά υποχρεούται να παίρνει μέτρα για την εξασφάλιση των πόρων. Υπάρχουν σκέψεις και σχέδια επεξεργασμένα σε επίπεδο ΚΕΔΚΕ – ΕΝΑΕ για παραχώρηση πόρων του κράτους προς την τοπική διοίκηση από έμμεσους φόρους, ΦΠΑ κλπ και σχεδιάζεται η παραπέρα αύξησή τους που θα επιβαρύνει περισσότερο τους εργαζόμενους. Ήδη οι ΚΑΠ μειώθηκαν το τελευταίο διάστημα κατά 40%. Το αξιόπιστο αλλά μικρότερο των αναγκών Πρόγραμμα ΘΗΣΕΑΣ τελείωσε και το Πρόγραμμα ΕΛΛΑΔΑ που θα το αντικαταστήσει θα είναι μικρότερο με αξιοποίηση πόρων του ΕΣΠΑ και άλλων περιφερειακών προγραμμάτων όπως π.χ. το δυσκίνητο ΕΠΑΔΥΜ, το ξεχειλωμένο ΠΙΝΔΟΣ κλπ. Το βάρος θα πέσει στις πλάτες των εργαζομένων και του λαού που θα καλείται να ξανα-πληρώσει υπηρεσίες για την παιδεία, την υγεία-πρόνοια, τον αθλητισμό, τον πολιτισμό, το περιβάλλον κλπ.

5. Θα σημειωθούν δραματικές αλλαγές στο εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων στην τοπική διοίκηση. Μετακινήσεις, υποχρεωτικές μετατάξεις, απολύσεις δεκάδων χιλιάδων εργαζομένων κυρίως σε δημοτικές επιχειρήσεις, σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, σε προγράμματα κατάρτισης, αλλά και σε κεντρικές υπηρεσίες των Δήμων και Νομαρχιών, κυρίως απασχολούμενοι με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αλλά και απολύσεις μονίμων υπαλλήλων στις περιπτώσεις κατάργησης οργανικών θέσεων και πλεονάζοντος προσωπικού. Επίσης αλλαγές στο εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων, με επέκταση των «ευέλικτων» εργασιακών σχέσεων (ωρομίσθιο, συμβάσεις ορισμένου χρόνου κ.λπ.). Η εμπλοκή τελευταία του ΔΝΤ μετά το αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης για την ενεργοποίηση του μηχανισμού στήριξης της ελληνικής οικονομίας προοιωνίζει τις χειρότερες εξελίξεις για τη μείωση του προσωπικού στο δημόσιο τομέα και την τοπική διοίκηση. Πρόσφατα, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Θ. Πάγκαλος υποστήριξε κατ' επανάληψη ότι δεν υπάρχει συνταγματικό κώλυμα για την απόλυση μονίμων υπαλλήλων των οποίων η οργανική θέση στο Δημόσιο έχει καταργηθεί. Την ίδια άποψη υποστήριξε, σε συνέντευξή του στην «ΗΜΕΡΗΣΙΑ» και ο Συνήγορος του Πολίτη Γ. Καμίνης. Έτσι, στη βάση αυτής της άποψης, οι συγχωνεύσεις φορέων και υπηρεσιών στους νέους ΟΤΑ, η μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων από την κεντρική διοίκηση στην Αυτοδιοίκηση και η δημιουργία - κατά συνέπεια - νέων οργανισμών οδηγεί στην κατάργηση χιλιάδων μόνιμων θέσεων και στη δημιουργία νέων οργανικών θέσεων, άρα σε πλήθος απολύσεων μονίμων υπαλλήλων.

6. Θεωρούμε ότι μια τέτοια διοικητική δομή δε συμφέρει τους μισθωτούς, τους αυτοαπασχολούμενους στην πόλη και την ύπαιθρο, τους μικρούς επαγγελματίες. Καμιά διοικητική αναδιάρθρωση δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τις αιτίες της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης και τις αντιλαϊκές συνέπειές της εάν δεν ανατραπεί η εξουσία των μονοπωλίων. Σε αυτήν την εξουσία οφείλεται η ανισόμετρη ανάπτυξη των περιφερειών, η ερήμωση της υπαίθρου που οξύνθηκε από την ένταξη της χώρας στην ΕΕ. Καμιά ανάπτυξη, με βάση τα συμφέροντα του λαού, δεν μπορεί να εξασφαλιστεί με τη μία ή άλλη επιλογή ένωσης Δήμων, γιατί αυτή προορίζεται, όπως ομολογεί το ίδιο το νομοσχέδιο, για την ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας, της επιχειρηματικότητας, της καπιταλιστικής κερδοφορίας. Δεν μπορεί να συνυπάρξει ανάπτυξη με βάση τα συμφέροντα του λαού και ανάπτυξη με βάση τα συμφέροντα των μεγαλοεπιχειρηματιών, επειδή ακριβώς τα συμφέροντα του εργαζόμενου λαού βρίσκονται σε διαρκή ανταγωνισμό και σύγκρουση με τα συμφέροντα των μεγαλοεπιχειρηματιών και του κεφαλαίου. Και εδώ ο καθένας κρίνεται με ποιανού το μέρος πηγαίνει, ποιανού συμφέρονται εκπροσωπεί και προωθεί. Και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με τη στήριξη ΝΔ - ΛΑΟΣ και την ανοχή του ΣΥΝ-ΣΥΡΙΖΑ έχει διαλέξει πλευρά. Είναι με το μέρος των μεγαλοεπιχειρηματιών και απέναντι στο λαό.

Τέλος ξεκαθαρίζουμε ότι δεν υπερασπιζόμαστε τη διατήρηση μιας παλαιότερης διοικητικής δομής σε σχέση με μια νεότερη, δεν υπερασπιζόμαστε το κράτος και την τοπική αυτοδιοίκηση όπως την κατάντησαν η Ν.Δ. και το ΠΑΣΟΚ με τις πολιτικές τους χρόνια τώρα, αλλά πολεμάμε τους αντεργατικούς και αντιλαϊκούς στόχους που εξυπηρετεί η νέα Διοικητική Μεταρρύθμιση. Αποκαλύπτουμε το γεγονός ότι οι διοικητικές αναδιαρθρώσεις που έγιναν στο παρελθόν (όπως με τον «Καποδίστρια»), δεν έφεραν θετικά αποτελέσματα για ανάπτυξη προς όφελος του λαού, δεν αναίρεσαν τις οικονομικές περιφερειακές ανισομετρίες και ανισότητες και πολύ περισσότερο συνέβαλαν στη συγκέντρωση του πλούτου σε λίγα χέρια, σε βάρος της λαϊκής πλειοψηφίας.

Η αντίληψή μας, η αντίληψη του ΚΚΕ, για τις δομές διοίκησης και διεύθυνσης σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο έχει θεμέλιό της την κοινωνική ιδιοκτησία στα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής, τον κεντρικό σχεδιασμό της παραγωγής, με κίνητρο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών.

Στηρίζεται στην εργατική και λαϊκή συμμετοχή και έλεγχο από τα κάτω προς τα πάνω, που διαρθρώνεται πρώτα από όλα σε επίπεδο παραγωγικής μονάδας και κοινωνικής υπηρεσίας. Πάνω σ' αυτή τη βάση διαμορφώνεται ένα ενιαίο δημόσιο δωρεάν σύστημα Υγείας, Παιδείας, Πρόνοιας. Εξασφαλίζεται ο σχεδιασμός της ανάπτυξης ανά τομέα και κλάδο, σύμφωνα και με το φυσικό και παραγωγικό πλούτο της χώρας.

Είναι αυτό που λέμε ο άλλος δρόμος ανάπτυξης της ελληνικής κοινωνίας, που δεν βασίζεται σε συγκεκριμένα μοντέλα, αλλά έχοντας ως θεμέλιο τις επεξεργασμένες επιστημονικές θέσεις των κλασικών του Σοσιαλισμού, καθώς επίσης την πείρα και τα διδάγματα από την εφαρμογή του Σοσιαλισμού στο πρόσφατο παρελθόν σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο, θα μπει στην ημερήσια διάταξη της διεκδίκησης της εργατικής τάξης και των συμμάχων της, για να γίνει ο εργαζόμενος λαός κυρίαρχος του πλούτου που παράγει.

Και όταν ο λαός πάρει την απόφαση να διεκδικήσει για λογαριασμό του την εξουσία θα σφυρηλατήσει νέους και αναγκαίους διοικητικούς σχηματισμούς σε τοπικό και κεντρικό επίπεδο, όπως έκανε και στο παρελθόν με το ΕΑΜ και την εποποιία του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας, θεσμούς που θα προωθούν την υπόθεση της λαϊκής εξουσίας και λαϊκής οικονομίας, της κοινωνικής προόδου και ευημερίας, της κατάργησης της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο.

Καραμήτρος Βασίλης

Υπάλληλος Ο.Τ.Α.

Νομαρχιακός Σύμβουλος

Στέλεχος του Κ.Κ.Ε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου