Σύμφωνα με την ομάδα καταναλωτών Which? που τέσταρε τρεις φριτέζες αέρα, όλες τους ζητούσαν άδεια για την καταγραφή ήχου στο τηλέφωνο του χρήστη μέσω μιας συνδεδεμένης εφαρμογής.
Όλα ξεκινούν από το γεγονός ότι οι έξυπνες φριτέζες αέρα επιτρέπουν στους ιδιοκτήτες τους να προγραμματίσουν το γεύμα τους να αρχίσει να μαγειρεύεται προτού φτάσουν στο σπίτι. Δε διαθέτουν όλες οι φριτέζες αέρα τέτοια λειτουργία, αλλά όσες διαθέτουν χρησιμοποιούν συχνά μια εφαρμογή εγκατεστημένη σε smartphone.
Η Which? βρήκε την εφαρμογή που παρέχεται από την εταιρεία Xiaomi και είναι συνδεδεμένη με ανιχνευτές για το Facebook και ένα δίκτυο διαφημίσεων του TikTok. Η συγκεκριμένη φριτέζα της Xiaomi και μια ακόμη της Aigostar έστελναν τα προσωπικά δεδομένα σε διακομιστές στην Κίνα, άσχετα αν αυτό επισημαινόταν στην ειδοποίηση απορρήτου. Εν ολίγοις, γινόταν εν γνώσει τους.
Στις εν λόγω δοκιμές εξετάστηκαν επίσης έξυπνα ρολόγια που, όπως προέκυψε, απαιτούσαν "επικίνδυνες" τηλεφωνικές άδειες - με άλλα λόγια έδιναν επεμβατική πρόσβαση στο τηλέφωνο του καταναλωτή μέσω εντοπισμού θέσης, ηχογράφησης και πρόσβασης σε αποθηκευμένα αρχεία.
Η Which? ανακάλυψε παράλληλα ψηφιακά ηχεία που ήταν προεγκατεστημένα με ανιχνευτές για το Facebook, τη Google και μια εταιρεία ψηφιακού μάρκετινγκ που ονομάζεται Urbanairship.
Το Γραφείο του Επιτρόπου Πληροφοριών (ICO) δήλωσε ότι οι τελευταίες δοκιμές καταναλωτών "δείχνουν ότι πολλά προϊόντα όχι μόνο δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες μας για την προστασία των δεδομένων αλλά και στις προσδοκίες των καταναλωτών".
Στην παρούσα φάση, η ICO, η ανεξάρτητη ρυθμιστική αρχή του Ηνωμένου Βασιλείου για την προστασία των δεδομένων και τη νομοθεσία περί δικαιωμάτων πληροφόρησης, καταρτίζει νέες οδηγίες για τους κατασκευαστές έξυπνων προϊόντων που θα δημοσιευθούν την άνοιξη του 2025. Πρόκειται να προσδιορίσει σαφείς προσδοκίες για το τι πρέπει να κάνουν για να συμμορφωθούν με τους νόμους περί προστασίας δεδομένων και να προστατεύσουν τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν έξυπνα προϊόντα.
Σε απάντησή της στη Which?, η Xiaomi δήλωσε ότι ο σεβασμός της ιδιωτικής ζωής των χρηστών είναι μια από τις βασικές αξίες της και ότι τηρεί τους νόμους περί προστασίας δεδομένων του Ηνωμένου Βασιλείου. "Δεν πουλάμε προσωπικές πληροφορίες σε τρίτους. Η άδεια καταγραφής ήχου στην εφαρμογή Xiaomi Home δεν ισχύει για την έξυπνη φριτέζα Xiaomi, η οποία δεν λειτουργεί απευθείας μέσω φωνητικών εντολών και συνομιλίας βίντεο", διευκρίνισε.
esquire.com.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου