Στη μείωση των πωλούμενων ποσοτήτων γιαουρτιού, μειώνοντας ουσιαστικά τα τεμάχια στις πολυσυσκευασίες 2+1 δώρο στα γιαούρτια της, πλέον σε συσκευασίες των δύο τεμαχίων προχώρησε σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Capital.gr η γαλακτοβιομηχανία ΦΑΓΕ.
Η συγκεκριμένη κίνηση έρχεται σε μία χρονική περίοδο, όπου η κυβέρνηση συζητά αλλά και πιέζει βιομηχανία και σούπερ μάρκετ για την αλλαγή πολιτικής ως προς τις προσφορές. Πρόκειται για την πρώτη εταιρεία που προβαίνει στη συγκεκριμένη κίνηση, ωστόσο αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες δεδομένων των κυβερνητικών πιέσεων αλλά και της ευρύτερης πίεσης για μείωση των τιμών. Με τη διαφορά ότι στην προκειμένη περίπτωση μειώνεται η τιμή αλλά και μαζί το περιεχόμενο, επομένως πρόκειται για πτώση τιμής ή για ανατίμηση στην πραγματικότητα;
Με βάση τον νέο τιμοκατάλογο που έστειλε σε συνεργαζόμενες αλυσίδες σούπερ μάρκετ η ΦΑΓΕ και υπογράφεται από τη διεύθυνση πωλήσεων της εταιρείας προκύπτει ότι το γιαούρτι ΦΑΓΕ Total με μέλι σε συσκευασία 2 τεμαχίων των 150 γραμμαρίων πωλείται σε τιμή χονδρικής (άνευ ΦΠΑ) στα 2 ευρώ, ενώ προηγουμένως η συσκευασία των 2+1 γιαουρτιών (το ένα δώρο), πωλούνταν στα 2,60 ευρώ σε τιμή χονδρικής προς τα σούπερ μάρκετ. Έτσι, αυτό που προκύπτει πλέον είναι ότι η ΦΑΓΕ από εκεί που στη συσκευασία 2+1 θεωρητικά κοστολογούσε το γιαούρτι με μέλι στα 0,86 ευρώ το τεμάχιο, πλέον το κοστολογεί στο 1 ευρώ το τεμάχιο στη συσκευασία των 2Χ150 γραμμαρίων που φέρνει στην αγορά.
Με αυτόν τον τρόπο αφενός πουλάει ακριβότερα ανά τεμάχιο, αφετέρου μπορεί να πουλάει φθηνότερα την συσκευασία των δύο σε σύγκριση με εκείνη των τριών, ωστόσο η τιμή ανά μονάδα είναι υψηλότερη. Επομένως σε μία περίοδο που γίνεται μεγάλη συζήτηση για το ύψος των τιμών, η ΦΑΓΕ προβαίνει σε ανατίμηση με όχημα τη μείωση του περιεχομένου στην πολυσυσκευασία.
Συγκρίνοντας τις νέες με τις παλιές τιμές στα γιαούρτια
Παραθέτουμε ενδεικτικά στη συνέχεια τις τιμές για όλα τα γιαούρτια που πλέον γίνονται 2Χ150 και για λόγους σύγκρισης τις τιμές που είχαν μέχρι πρότινος οι συσκευασίες 2+1 δώρο.
Στο στόχαστρο η εμπορική πολιτική για τις προσφορές στα ράφια
Την ίδια περίοδο πάντως, έντονες είναι οι πιέσεις από πλευράς της κυβέρνησης για την αλλαγή εμπορικής πολιτικής τόσο από τις αλυσίδες όσο και από τους προμηθευτές με σκοπό να εφαρμοστεί ο Κώδικας Δεοντολογίας για ανακοινώσεις μείωσης της τιμής – ιδίως σε προσφορές, εκπτώσεις και προωθητικές ενέργειες, προκειμένου να αποφευχθεί η παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού. Στις 3 Σεπτεμβρίου δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ που ορίζει τις διατάξεις του Κώδικα Δεοντολογίας σε υπουργική απόφαση που υπογράφει ο Τάκης Θεοδωρικάκος και βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στον νόμο 2251 του 1994 με αντικείμενο την "Προστασία των καταναλωτών”.
Τα σούπερ μάρκετ - αλλά και το σύνολο των επιχειρήσεων λιανικής - καλούνται να αλλάξουν τον τρόπο που πραγματοποιούν και παρουσιάζουν τις προσφορές στα ράφια τους και αυτό είναι που επιδιώκει να πετύχει η κυβέρνηση στην κατεύθυνση μείωσης του πληθωρισμού. Σε αυτή την κατεύθυνση οι πιέσεις έχουν να κάνουν με την αλλαγή του μοντέλου προσφοράς 2+1 ή 1+1 στα ράφια και την παράλληλη πώληση του προϊόντος που βρίσκεται σε πολυσυσκευασία και ως μεμονωμένο προϊόν. Αυτό σημαίνει ότι η Ελλάδα καλείται να ακολουθήσει τον δρόμο στον οποίο ήδη οδεύουν και άλλα ευρωπαϊκά κράτη, όπου για παράδειγμα από εκεί που η αγορά κινείται με υψηλούς τιμοκαταλόγους,πραγματοποιώντας στη συνέχεια εκπτώσεις και προωθητικές ενέργειες, θα κληθεί να μειώσει τους τιμοκαταλόγους και να πραγματοποιεί μικρότερες προσφορές.
Στο στόχαστρο τίθενται κατά κύριο λόγο οι πολυεθνικές εταιρείες, λόγω του γενικότερου θορύβου που έχει προκληθεί αναφορικά με τον τρόπο που τιμολογούν τα προϊόντα τους αλλά και το σύνολο της αγοράς.
Capital.gr
Η συγκεκριμένη κίνηση έρχεται σε μία χρονική περίοδο, όπου η κυβέρνηση συζητά αλλά και πιέζει βιομηχανία και σούπερ μάρκετ για την αλλαγή πολιτικής ως προς τις προσφορές. Πρόκειται για την πρώτη εταιρεία που προβαίνει στη συγκεκριμένη κίνηση, ωστόσο αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες δεδομένων των κυβερνητικών πιέσεων αλλά και της ευρύτερης πίεσης για μείωση των τιμών. Με τη διαφορά ότι στην προκειμένη περίπτωση μειώνεται η τιμή αλλά και μαζί το περιεχόμενο, επομένως πρόκειται για πτώση τιμής ή για ανατίμηση στην πραγματικότητα;
Με βάση τον νέο τιμοκατάλογο που έστειλε σε συνεργαζόμενες αλυσίδες σούπερ μάρκετ η ΦΑΓΕ και υπογράφεται από τη διεύθυνση πωλήσεων της εταιρείας προκύπτει ότι το γιαούρτι ΦΑΓΕ Total με μέλι σε συσκευασία 2 τεμαχίων των 150 γραμμαρίων πωλείται σε τιμή χονδρικής (άνευ ΦΠΑ) στα 2 ευρώ, ενώ προηγουμένως η συσκευασία των 2+1 γιαουρτιών (το ένα δώρο), πωλούνταν στα 2,60 ευρώ σε τιμή χονδρικής προς τα σούπερ μάρκετ. Έτσι, αυτό που προκύπτει πλέον είναι ότι η ΦΑΓΕ από εκεί που στη συσκευασία 2+1 θεωρητικά κοστολογούσε το γιαούρτι με μέλι στα 0,86 ευρώ το τεμάχιο, πλέον το κοστολογεί στο 1 ευρώ το τεμάχιο στη συσκευασία των 2Χ150 γραμμαρίων που φέρνει στην αγορά.
Με αυτόν τον τρόπο αφενός πουλάει ακριβότερα ανά τεμάχιο, αφετέρου μπορεί να πουλάει φθηνότερα την συσκευασία των δύο σε σύγκριση με εκείνη των τριών, ωστόσο η τιμή ανά μονάδα είναι υψηλότερη. Επομένως σε μία περίοδο που γίνεται μεγάλη συζήτηση για το ύψος των τιμών, η ΦΑΓΕ προβαίνει σε ανατίμηση με όχημα τη μείωση του περιεχομένου στην πολυσυσκευασία.
Συγκρίνοντας τις νέες με τις παλιές τιμές στα γιαούρτια
Παραθέτουμε ενδεικτικά στη συνέχεια τις τιμές για όλα τα γιαούρτια που πλέον γίνονται 2Χ150 και για λόγους σύγκρισης τις τιμές που είχαν μέχρι πρότινος οι συσκευασίες 2+1 δώρο.
Στο στόχαστρο η εμπορική πολιτική για τις προσφορές στα ράφια
Την ίδια περίοδο πάντως, έντονες είναι οι πιέσεις από πλευράς της κυβέρνησης για την αλλαγή εμπορικής πολιτικής τόσο από τις αλυσίδες όσο και από τους προμηθευτές με σκοπό να εφαρμοστεί ο Κώδικας Δεοντολογίας για ανακοινώσεις μείωσης της τιμής – ιδίως σε προσφορές, εκπτώσεις και προωθητικές ενέργειες, προκειμένου να αποφευχθεί η παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού. Στις 3 Σεπτεμβρίου δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ που ορίζει τις διατάξεις του Κώδικα Δεοντολογίας σε υπουργική απόφαση που υπογράφει ο Τάκης Θεοδωρικάκος και βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στον νόμο 2251 του 1994 με αντικείμενο την "Προστασία των καταναλωτών”.
Τα σούπερ μάρκετ - αλλά και το σύνολο των επιχειρήσεων λιανικής - καλούνται να αλλάξουν τον τρόπο που πραγματοποιούν και παρουσιάζουν τις προσφορές στα ράφια τους και αυτό είναι που επιδιώκει να πετύχει η κυβέρνηση στην κατεύθυνση μείωσης του πληθωρισμού. Σε αυτή την κατεύθυνση οι πιέσεις έχουν να κάνουν με την αλλαγή του μοντέλου προσφοράς 2+1 ή 1+1 στα ράφια και την παράλληλη πώληση του προϊόντος που βρίσκεται σε πολυσυσκευασία και ως μεμονωμένο προϊόν. Αυτό σημαίνει ότι η Ελλάδα καλείται να ακολουθήσει τον δρόμο στον οποίο ήδη οδεύουν και άλλα ευρωπαϊκά κράτη, όπου για παράδειγμα από εκεί που η αγορά κινείται με υψηλούς τιμοκαταλόγους,πραγματοποιώντας στη συνέχεια εκπτώσεις και προωθητικές ενέργειες, θα κληθεί να μειώσει τους τιμοκαταλόγους και να πραγματοποιεί μικρότερες προσφορές.
Στο στόχαστρο τίθενται κατά κύριο λόγο οι πολυεθνικές εταιρείες, λόγω του γενικότερου θορύβου που έχει προκληθεί αναφορικά με τον τρόπο που τιμολογούν τα προϊόντα τους αλλά και το σύνολο της αγοράς.
Capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου