Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ



Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Κυριακή 6 Απριλίου 2025

Σούπερ μάρκετ Μασούτης: Τι σηματοδοτεί η εξαγορά της ΚΡΗΤΙΚΟΣ - Συγκέντρωση του κλάδου σε 4 μεγάλους παίκτες

Τι σημαίνει για τα σούπερ μάρκετ Μασούτης η εξαγορά της αλυσίδας ΑΝΕΔΗΚ. Ποιοι είναι οι τέσσερις μεγάλοι παίκτες που έχουν συγκεντρώσει όλη την αγορά.

Τέσσερις μεγάλοι παίκτες, μικροί και μεγάλοι κύκλοι εξαγορών, και ένας γερμανικός κολοσσός είναι τα χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς στα σούπερ μάρκετ, όπως φαίνεται και από την πρόσφατη ανακοίνωσης της πρόθεσης εξαγοράς της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός από την αλυσίδα Μασούτη. 

Πρόκειται για τον Σκλαβενίτη, τα My Market, την αλυσίδα Μασούτης, αλλά και τα LIDL, τα οποία είναι τα μεγαλύτερα brands στη χώρα μας αποτελώντας το 58% του κύκλου εργασιών στον εν λόγω επιχειρηματικό κλάδο.


Όσον αφορά την πιο πρόσφατη εξαγορά, δεν είναι κάτι που εκπλήσσει καθώς η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός ήταν για αρκετό καιρό η "πολύφερνη νύφη" με τα σούπερ μάρκετ Μασούτης να είναι πάντοτε ο επικρατέστερος μνηστήρας. Όπως φαίνεται και από την υπογραφή της μη-δεσμευτικής δήλωσης προθέσεων μεταξύ των διοικήσεων των εταιρειών Διαμαντής Μασούτης ΑΕ και ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός για την απόκτηση του 100% της αλυσίδας ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός από την Διαμαντής Μασούτης ΑΕ, το deal είναι πολύ κοντά στο να κλείσει.


Το τελικό τίμημα έχει εκτιμηθεί στα 110 εκατ. € και η Διαμαντής Μασούτης "τρέχει" αυτή την περίοδο τη διαδικασία Due Diligence. Ύστερα η συμφωνία εξαγοράς θα περάσει από το κόσκινο της Επιτροπής Ανταγωνισμού με αποτέλεσμα η εξαγορά να ολοκληρώνεται στα τέλη του τρέχοντος έτους ή τις αρχές του 2026.



Με την εξαγορά της αλυσίδας ΚΡΗΤΙΚΟΣ τα σούπερ μάρκετ ΜΑΣΟΎΤΗΣ θα προσθέσουν στο δίκτυο τους επιπλέον 450 καταστήματα σε όλη τη χώρα, καθώς και έξι κέντρα διανομής, ενώ η "οικογένεια" τους θα μεγαλώσει κατά 3.500 εργαζόμενους. Επομένως αθροιστικά η Διαμαντής Μασούτης θα διαθέτει περίπου 840 καταστήματα.


 
 

Η εξαγορά αυτή θα έχει και μία ακόμα θετική συνέπεια για τα σούπερ μάρκετ ΜΑΣΟΥΤΗΣ, καθώς βάσει κύκλου εργασιών εκτιμάται ότι θα διεκδικήσουν την τρίτη θέση της εγχώριας αγοράς. Πιο συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών στα τέλη του 2026 έχει εκτιμηθεί ότι θα φτάσει στα 2 δισ. €, το οποίο είναι και το φράγμα που πρέπει να σπάσει για την κορυφαία τριάδα, καθώς οι μέχρι στιγμής μεγάλοι παίκτες, που είναι οι ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ, ΑΒ Βασιλόπουλος και LIDL κινούνται σε αυτό το όριο.





Οι εξαγορές από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και η συγκέντρωση

Δεν είναι όμως η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα που έχει προχωρήσει σε εξαγορές μεγάλων και μικρών brands στην προσπάθεια να αυξήσει την παρουσία της στη χώρα και τα χρηματοοικονομικά της μεγέθη.

Η μεγαλύτερη εξαγορά ήταν αυτή της αλυσίδας Μαρινόπουλος (Carrefour) από τα σούπερ μάρκετ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗ η οποία πραγματοποιήθηκε το 2017. Στη συνέχεια ακολούθησαν και άλλες εξαγορές όπως τα ηλεκτρονικα Caremarket.gr το 2020, τα καταστήματα SEP Market Παπαδόπουλος στα Ιωάννινα, τα τέσσερα καταστήματα ΓΕΓΟΣ της ΕΛΟΜΑΣ σε Μαρκόπουλο, Λούτσα και Πόρτο Ράφτη το 2022, τα 8 καταστήματα AS σε Πιερία και Λάρισα το 2023, και τις υπεραγορές Παπαντωνίου στην Κύπρο το 2024 που έχει 27 καταστήματα.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει προχωρήσει σε εξαγορές τεσσάρων αλυσίδων, ξεκινώντας το 2005 με τη γερμανική εκπτωτική αλυσίδα PLUS, για να συνεχίζει το 2008 με τα καταστήματα της ΚΟΡΥΦΗ στη Θράκη. Τη δεκαετία του 2010 και πιο συγκεκριμένα το 2016, εξαγοράστηκε η αλυσίδα ΚΑΝΑΚΗ στη Σαλαμίνα, η οποία διέθετε έξι καταστήματα, ενώ το περασμένο φθινόπωρο η ΑΒ Βασιλόπουλος εξαγόρασε τον ίδιο αριθμό καταστημάτων από την πελοποννησιακή αλυσίδα ΤΕΡΖΗΣ.

Στο χορό των εξαγορών έχει μπει και η METRO ΑΕΒΕ ξεκινώντας από τη δεκαετία του 1990 με τα σούπερ μάρκετ ΑΘΗΝΑ, ΠΑΝΕΜΠΟΡΙΚΗ (2001), ΤΡΟΦΙΝΟ-ΑΣΤΕΡΑΣ (2007). Η μεγαλύτερη εξαγορά ήταν αυτή του δικτύου Βερόπουλος (SPAR) το 2016, ενώ η εταιρεία στοχεύει στρατηγικά σε εξαγορές μικρότερων δικτύων.



 thetoc.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου