skip to main |
skip to sidebar
Το νέο Honda CR-Z έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Διεθνές Σαλόνι
Αυτοκινήτου Β. Αμερικής στο Ντιτρόιτ. Πρόκειται για ένα μοναδικό
αυτοκίνητο που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα ενός καθαρού, αποδοτικού...
βενζινο/ηλεκτρικού υβριδικού συστήματος κίνησης με 6-τάχυτο μηχανικό
κιβώτιο και κομψό αμάξωμα 2+2 coupe. Η Ευρωπαϊκή έκδοση του CR-Z θα
κάνει το ντεμπούτο της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης 2010 το
Μάρτιο.
• Το παγκοσμίως πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο
• Μοναδικό Σύστημα Κίνησης 3 Προγραμμάτων (3-Mode Drive System) για
προσαρμογή του συστήματος διεύθυνσης, της απόκρισης του γκαζιού και της
υποστήριξης ΙΜΑ στις ανάγκες του οδηγού
• Κινητήρας VTEC 1.5-λίτρων σε συνδυασμό με το παράλληλο υβριδικό
σύστημα IMA της Honda με 117 g/km** και κατανάλωση καυσίμου 5.0
l/100km**
• Νέο, σπορ, αεροδυναμικό σχήμα 2+2 coupe
• Φαρδύ μετατρόχιο, κοντό μεταξόνιο για ευέλικτη συμπεριφορά με άμεση απόκριση
• Τα αυτοκίνητα της Ευρωπαϊκής αγοράς θα φέρουν ευέλικτη διάταξη καθισμάτων 2+2
Παρουσίαση
Εξωτερικά, το CR-Z βασίζεται σε μία φιλοσοφία
σφηνοειδούς σχεδίασης “one-motion wedge” με χαμηλή γραμμή καπό και
μεγάλο πλάτος που δημιουργούν μία αθλητική και γεμάτη αυτοπεποίθηση
εμφάνιση. Στοιχεία στυλιστικής ταυτότητας της Honda, όπως το
διαιρούμενο πίσω παρμπρίζ και η αεροδυναμική, χαμηλή γραμμή οροφής ήταν
σημεία αναφοράς στη σχεδίαση του κομψού coupe, σε συνδυασμό με μία
καμπυλοειδή, ανάγλυφη εξωτερική φόρμα.
Για πρώτη φορά, ένα οικονομικό σε κατανάλωση, χαμηλών ρύπων παράλληλο
υβριδικό σύστημα συνδυάζεται με ένα ακριβές και εργονομικό 6-τάχυτο
μηχανικό κιβώτιο. Το νέο CR-Z συνδυάζει ένα συμβατικό μηχανικό κιβώτιο
με ένα βενζινοηλεκτρικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά από το αρχικό
Insight του 1999, κάτι έγινε εφικτό χάρη στην ευελιξία του παράλληλου
υβριδικού συστήματος ΙΜΑ.
Το μηχανικό κιβώτιο συνδυάζεται με έναν 4-κύλινδρο κινητήρα 1.5 λίτρων,
που είναι νέος για την Ευρώπη και αποτελεί ζωτικό στοιχείο του
ιδιαίτερου χαρακτήρα του CR-Z. Στην ευστροφία του μεσαίου κυβισμού
κινητήρα έρχονται να προστεθούν τα 78 Nm της ροπής που παρέχει ο
ηλεκτροκινητήρας των 14 PS, ο οποίος τοποθετείται μεταξύ κινητήρα και
κιβωτίου ταχυτήτων.
Ο κινητήρας των 1.5 λίτρων σε συνδυασμό με την ισχύ και τη ροπή του
παράλληλου υβριδικού συστήματος ΙΜΑ παρέχει μία συνολική ισχύ 124 PS
και ροπή 174 Nm. Η μέγιστη ροπή είναι ίδια με του 1.8 Civic και με 35
g/km λιγότερες εκπομπές CO2 μόλις 117 g/km**.
Ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει στο CR-Z μία ασυνήθιστα επίπεδη καμπύλη
ροπής, με τη μέγιστη τιμή να επιτυγχάνεται στις 1500 rpm, ασυνήθιστα
χαμηλά για ατμοσφαιρικό κινητήρα. Σε συνδυασμό με το 6-τάχυτο μηχανικό
κιβώτιο, ο κινητήρας με την υποστήριξη του IMA παρέχει πολύ καλή
ελαστικότητα και χαμηλές εκπομπές ρύπων, ενώ συνοδεύεται από ένα σπορ
ήχο μέσω του συστήματος εξαγωγής.
Για μεγιστοποίηση των επιλογών του οδηγού και αύξηση της καθημερινής
πρακτικότητας, το CR-Z εφοδιάζεται με ένα 3-Mode Drive System που
επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης,
μεταβάλλοντας την απόκριση του γκαζιού, του τιμονιού, του χρόνου
σβησίματος στο ρελαντί, του ελέγχου κλιματισμού και του βαθμού
υποστήριξης του συστήματος ΙΜΑ.
Με το 3-Mode Drive System της Honda, ο οδηγός μπορεί να επιλέγει
ανάλογα με τις επιθυμίες του, μεγιστοποίηση της οδηγικής απόλαυσης,
οικονομία, ή μία χρυσή τομή και των δύο.
Η χαμηλή κεκλιμένη οροφή και το απότομα “κομμένο” πίσω τμήμα του CR-Z
είναι ένα χαρακτηριστικό κοινό με παλιότερα και σημερινά μοντέλα Honda.
Με μία τέτοια σχεδίαση, το αυτοκίνητο “σχίζει” τον αέρα με ελάχιστες
αναταράξεις, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.
Το Ευρωπαϊκό CR-Z έχει διάταξη 2+2, που επιτρέπει τη μεταφορά
μικρόσωμων ενηλίκων σε σύντομες αποστάσεις ή παιδιά σε μεγαλύτερες
διαδρομές.
Η πλατφόρμα μοιράζεται μερικά εξαρτήματα με το Insight, αλλά το
μεταξόνιο, το μετατρόχιο και οι ρυθμίσεις της ανάρτησης είναι ειδικά
επιλεγμένες για το νέο υβριδικό. Γόνατα MacPherson από σφυρήλατο
αλουμίνιο χρησιμοποιήθηκαν για μείωση του βάρους και αύξηση της αντοχής
σε σχέση με τα αντίστοιχα από το πρεσαριστό ατσάλι του Insight.
Το CR-Z έχει μικρότερο μεταξόνιο κατά 115 mm και συνολικό μήκος
μικρότερο κατά 295mm από το Insight, κάτι που αυξάνει την ευελιξία και
μειώνει το απόβαρο κατά 44 kg συγκριτικά με το 5θυρο, πενταθέσιο
οικογενειακό μοντέλο της μάρκας. Η ανάρτηση του CR-Z έχει νέες
ρυθμίσεις ελατηρίων και αποσβεστήρων ενώ οι ανοχές είναι ειδικές για το
μικρομεσαίο coupe.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου