Περίπου μιάμιση φορά ακριβότερα από ό,τι αν υλοποιούνταν ως δημόσια έργα και με δανεισμό του δημοσίου, υπολογίζεται ότι στοιχίζουν στο κράτος τα μη ανταποδοτικά έργα κοινωνικής υποδομής, που εκτελούνται μέσω Συμπράξεων Δημόσιου - Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), σύμφωνα με μελέτη του Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού ...Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ/ΤΚΜ). Σύμφωνα με τα στοιχεία, που θα παρουσιαστούν επισήμως την Παρασκευή στη Θεσσαλονίκη σε σύσκεψη του Επιμελητηρίου, μεταξύ Απριλίου 2006 και Σεπτεμβρίου 2008 έχει εγκριθεί η ένταξη στις ΣΔΙΤ 52 έργων, από τα οποία όμως, μέχρι στιγμής, μόνο για ένα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ανάθεσης και έχει υπογραφεί σύμβαση με τους ιδιώτες επενδυτές.
Κατά το ΤΕΕ/ΤΚΜ, αν συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό η ένταξη στις ΣΔΙΤ μη ανταποδοτικών έργων, σε λίγα χρόνια από σήμερα ένα μεγάλο μέρος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) θα δεσμεύεται για την κάλυψη αντίστοιχων πληρωμών προς τους αναδόχους (ακόμη και 200 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως για δυόμισι δεκαετίες, στην περίπτωση των παραπάνω έργων).
Κατά συνέπεια, υποστηρίζει το ΤΕΕ, οι ΣΔΙΤ μπορούν να διασφαλίσουν το δημόσιο συμφέρον μόνον εάν εφαρμοστούν σωστά και με προϋποθέσεις (όπως το να τεθεί οροφή ποσοστού επί του ΠΔΕ).
Στη σύσκεψη του επιμελητηρίου την Παρασκευή έχουν προσκληθεί και οι υπουργοί Υποδομών Δημήτρης Ρέππας, Οικονομίας Λούκα Κατσέλη και Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη, ο αρμόδιος υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης και ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εργων Γιάννης Οικονομίδης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου