Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Αναζήτηση


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Τρίτη 20 Απριλίου 2010

Η απάντηση του Νομάρχη Γρεβενών Δημοσθένη Κουπτσίδη στον Βουλευτή Νομού Γρεβενών Αθανάσιο Χαντάβα για τη Νέα Χάραξη Οδικού Άξονα Γρεβενά - Δεσκάτη


 





Κύριε Βουλευτά
Η Ν.Α. Γρεβενών, έχοντας την αρμοδιότητα και γνωρίζοντας ότι για δεκαετίες υπήρχε ανάγκη κατασκευής μιας νέας οδού, που θα συνδέει τις δύο μεγαλύτερες πόλεις του Νομού, έβαλε προτεραιότητά της την υλοποίηση μιας νέας χάραξης του έργου αυτού. Το εν λόγω έργο αποφασίστηκε να ολοκληρωθεί σε τρία στάδια που διαδοχικά τα δύο πρώτα καλύπτουν πλήρως τις δράσεις ωρίμανσης (Προμελέτη και Οριστική μελέτη) και το τρίτο αφορά στην δημοπράτηση και...
στην καθ’ αυτό κατασκευή του.
Για την εκπόνηση της προμελέτης και της οριστικής μελέτης, η ΝΑ Γρεβενών εξασφάλισε εγκριτική απόφαση χρηματοδότησης ύψους 3.200.000 ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και συγκεκριμένα από το Ειδικό Πρόγραμμα Ανασυγκρότησης Δυτικής Μακεδονίας (ΕΠΑΔΥΜ-Συλλογική Απόφαση Ε205 ΤΡΟΠ.1 10/08/2007).

Η Ν.Α. Γρεβενών, τηρώντας όλες τις Νόμιμες Διαδικασίες και Εγκρίσεις, υπέγραψε, την 18-12-2007, Προγραμματική Σύμβαση με την ΑΝΓΡΕ ΟΤΑ Α.Ε. για την υλοποίηση της Προμελέτης της Νέας Χάραξης της Οδού Γρεβενών-Δεσκάτης. Οι συμβαλλόμενοι στην Προγραμματική Σύμβαση (ΝΑ Γρεβενών, Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, ΑΝΓΡΕ) συμμετέχοντας σε όλα τα στάδια σύνταξης της Προμελέτης και πάντα ενημερώνοντας τους Δήμους από τους οποίους διέρχεται η οδός, ολοκλήρωσαν την 15η Οκτωβρίου 2008 το αντικείμενο όπως αυτό προβλεπόταν.

Το υπό κατασκευή έργο στην φάση της Προμελέτης προϋπολογίσθηκε στα 66 εκατομμύρια ευρώ περίπου, χωρίς τις απαλλοτριώσεις. Η σύνταξη της οριστικής μελέτης υπολογίσθηκε σε 2.800.000 ευρώ που έπρεπε να πληρωθεί από την υπόλοιπη χρηματοδότηση του προγράμματος ΕΠΑΔΥΜ.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα όμως εδώ και χρόνια δεν έχει ομαλές χρηματοροές και έτσι μέχρι σήμερα δεν στάθηκε δυνατή η χρηματοδότηση της οριστικής μελέτης για να μπορέσει η ΝΑ Γρεβενών να προβεί στην εκπόνησή της. Και αυτό παρά τις συνεχείς γραπτές και προφορικές οχλήσεις μας προς κάθε αρμόδιο, αφού αποτελεί ένα έργο πρωτεύουσας σημασίας για τον νομό μας.



Σήμερα, η κυκλοφορία των οχημάτων γίνεται μέσω της εθνικής οδού που διέρχεται διαδοχικά (κατευθυνόμενη από τα Γρεβενά προς τη Δεσκάτη) μέσα από τις κοινότητες Ελευθεροχωρίου, Αγ. Θεοδώρων, Καρπερού, Δήμητρας, Παλιουριάς και Παρασκευής.

Το πλάτος του οδοστρώματος, τα άσχημα κατά θέσεις γεωμετρικά στοιχεία σε οριζοντιογραφία και μηκοτομή, αλλά και η σύνθεση της κυκλοφορίας που παρουσιάζει μεγάλο ποσοστό βαρέων οχημάτων καθώς και η πληθώρα των ισόπεδων συνδέσεων, καθιστούν την οδό ανεπαρκή σε πολλές περιπτώσεις και επικίνδυνη για τους χρήστες.

Το έργο λοιπόν για το οποίο εκπονήθηκε η προμελέτη, αποτελεί τον νέο οδικό άξονα που ενώνει τα Γρεβενά με τη Δεσκάτη και θα εξυπηρετεί την κυκλοφορία προς και από τις πόλεις Γρεβενά και Δεσκάτη, τους μεταξύ αυτών οικισμούς (Αγ. Θεόδωροι, Καρπερό, Δήμητρα, κ.λπ.), το φράγμα της ΔΕΗ στον ποταμό Αλιάκμονα, το χιονοδρομικό κέντρο της Βασιλίτσας.

Επίσης θα εξυπηρετηθεί η πρόσβαση στην κατασκευασμένη Εγνατία Οδό μεγάλου τμήματος του νομού Γρεβενών καθώς και του υπό κατασκευή οδικού άξονα Ε65.



Στοιχεία από την φάση της προμελέτης



Μετά την συλλογή των στοιχείων (χαρτών, τοπογραφικών, υψομετρικών κλπ) παρουσιάστηκαν στους φορείς των Γρεβενών (με παρουσιάσεις και αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων Γρεβενών, Χασίων και Δεσκάτης) όλες οι προτεινόμενες και τεχνικά εφικτές λύσεις για την προσέγγιση της νέας οδού, με ταχύτερα γεωμετρικά στοιχεία κατασκευής οδού σύμφωνα με τις διατάξεις του ΥΠΕΧΩΔΕ, αποδεκτά από την κοινωνία του Νομού και στα νέα δεδομένα όλων των υπό κατασκευή νέων Εθνικών και επαρχιακών οδών γνωρίζοντας όμως και τις οικονομικές δυνατότητες που υπάρχουν για να χρηματοδοτηθεί το έργο.

Ειδικότερα:

1) Για το τμήμα Γρεβενά έως το ρέμα Σιούτσας, αξιολογώντας όλες τις λύσεις που παρουσιάστηκαν, επιλέχθηκαν τελικά τα εξής :

Η αρχή της κύριας οδού χωροθετείται μετά το νότιο άκρο της υφιστάμενης γέφυρας του ποταμού Βενέτικου βόρεια του οικισμού Πηγαδίτσα. Από το σημείο εκείνο η οδός ακολουθεί πορεία προς τα ανατολικά και τον οικισμό του Δεσπότη. Περί τη θέση «Αγ. Παρασκευή» η οδός αλλάζει κατεύθυνση προς τα νοτιοανατολικά, προκειμένου να παρακάμψει από τα νότια το Δεσπότη. Καθώς η πορεία προσεγγίζει το ρέμα Μηλιάς ο δρόμος κατευθύνεται προς τα βορειοανατολικά και τη θέση «Κορυφή». Από την «Κορυφή» η οδός στρέφεται προς τα νοτιοανατολικά και τους Αγ. Θεόδωρους τους οποίους προσεγγίζει από το δυτικό τους άκρο. Η οδός δεν εισέρχεται στους Αγ. Θεόδωρους, μα τους παρακάμπτει από τα δυτικά τους, κατευθυνόμενη δε από τμήμα μεταξύ αυτών και του οικισμού Μελίσσι συμβάλλει τελικά με την υφιστάμενη οδό Γρεβενών – Δεσκάτης περί τη Χ.Θ. 12+500 (Χ.Θ. 21+450 της υφιστάμενης οδού).

Από το σημείο εκείνο, η οδός κινείται προς τα νοτιοανατολικά με κατεύθυνση προς το Καρπερό. Κατά την πορεία της, η οδός διήκει αρχικά επί υδροκρίτη (έως τη διασταύρωση για Ανθρακιά – Χ.Θ. 14+500, ενώ στη συνέχεια ακολουθεί την ανατολική πλευρά της κοιλάδας του ρ. Βατσινιάς. Περί τη Χ.Θ. 20+000 συναντά την επαρχιακή οδό για Άνοιξη – Αγιόφυλλο, ενώ από το σημείο εκείνο και μετά η οδός κινείται με διεύθυνση ανατολική – δυτική προς το Καρπερό το οποίο και προσεγγίζει από τα δυτικά στη Χ.Θ. 21+000.

Από τη θέση εκείνη η οδός χαράσσει νέα πορεία κατευθυνόμενη προς τη γέφυρα του φράγματος Ιλαρίωνα που κατασκευάζεται για λογαριασμό της ΔΕΗ μεταξύ των οικισμών Δήμητρας και Παλιουριάς.

2) Για το τμήμα από το Ρέμα Σιούτσας έως την Δεσκάτη, αφού αξιολογήθηκαν όλες οι δυνατόν εφαρμόσιμες λύσεις αυτές παρουσιάστηκαν και επιλέχθηκαν τελικά τα εξής:

Από το ρέμα Σιούτσας έως την Δεσκάτη η νέα χάραξη της Ε.Ο. θα ακολουθήσει την υπό κατασκευή οδό, από ΔΕΗ, προς Παλιουριά με βελτίωση των Γεωμετρικών χαρακτηριστικών της, κατασκευή ενός τμήματος 750 μέτρων για την σύνδεσή της με την παλαιά οδό Γρεβενών – Δεσκάτης και βελτίωση αυτής της οδού μέχρι την Δεσκάτη.



Οι λόγοι για τους οποίους υιοθετήθηκε η λύση αυτή, με την σύμφωνη γνώμη της πλειοψηφίας των αρμόδιων φορέων, είναι:



Η χάραξη αποτελεί μια αυτόνομη ενότητα και προσφέρει την απαιτούμενη σύνδεση των Γρεβενών με τη Δεσκάτη παρακάμπτοντας τους ενδιάμεσους οικισμούς στους οποίους όμως προσφέρει πρόσβαση μέσω των ισόπεδων κόμβων / συνδέσεων που αυτή προβλέπει. Μάλιστα, εκτιμάται πως ο απαιτούμενος χρόνος για τη διαδρομή Γρεβενά – Δεσκάτη συντομεύεται κατά περίπου 20’.

Τόσο η οριζοντιογραφική όσο και η μηκοτομική χάραξη της οδού είναι τέτοιες ώστε να μην ταλαιπωρείται ο χρήστης της οδού με έντονες ή διαρκείς αυξομειώσεις ταχύτητας.

Η οδός προσφέρει απευθείας πρόσβαση στην Εγνατία Οδό. Με τον τρόπο αυτό, δίνεται η ευκαιρία σε χρήστες της Εγνατίας Οδού να επισκεφθούν μια παρθένα περιοχή ιδιαίτερου φυσικού κάλλους.

Η οδός είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί ως παραλλαγή ευρείας κλίμακας της αρτηρίας Ε65 η οποία κατά την περίοδο σύνταξης της παρούσας ήταν σε φάση προμελέτης.

Η οδός προσφέρει πρόσβαση σε κατοίκους της Θεσσαλίας και της Νότιας Ελλάδος στο χιονοδρομικό κέντρο της Βασιλίτσας, το οποίο βρίσκεται βορειοδυτικά της οδού και το οποίο προβλέπεται να συνδεθεί με την Εγνατία Οδό στην ίδια θέση όπου θα βρίσκεται η αφετηρία της παρούσας οδού.

Τέλος, είναι απαραίτητο να τονισθεί πως στη βελτίωση της υφιστάμενης οδού ιδιαίτερη μέριμνα λήφθηκε, κατά τον χρόνο των κατασκευών, για την ομαλή λειτουργία της οδού.



Τεχνικά Χαρακτηριστικά της χάραξης της οδού



Η νέα χάραξη της οδού κινείται σε νοτιότερη χάραξη από την υφιστάμενη για μεγάλο μήκος περνώντας από τις νότιες υπώρειες ορεινών όγκων της περιοχής, σε έδαφος πεδινό και λοφώδες, τέμνει δε εγκάρσια τα κύρια ρέματα της περιοχής που αποστραγγίζουν τη λεκάνη του π. Αλιάκμονα πριν καταλήξουν σε αυτόν. Έχει μήκος 42,5 χιλιόμετρα.

Για το τμήμα που διασχίζει την πεδινή περιοχή στην περιοχή των οικισμών Καρπερού–Δήμητρας και Παλιουριάς προβλέπεται η μελέτη δικτύου παράπλευρων οδών, για την εξυπηρέτηση των αναγκών πρόσβασης σε παρόδιες καλλιεργούμενες εκτάσεις, χωρίς την εμπλοκή των κινήσεων αυτών στην κύρια οδό.

Για την ανάγκη παράκαμψης του οικισμού Παλιουριάς προβλέπεται η μελέτη οδού η οποία συνδέει την οδό αποκατάστασης της ΔΕΗ με την υφιστάμενη οδό Γρεβενών – Δεσκάτης, ενώ για την αντιμετώπιση της ανάγκης σύνδεσης του Καρπερού με τη μελετούμενη οδό προβλέπεται η μελέτη οδού η οποία θα συνδέει τον οικισμό με την νέα οδό.

Προβλέπεται η μελέτη ισόπεδων κόμβων σε όλα τα σημεία σύνδεσης με τους παρόδιους οικισμούς.

Με την κατασκευή μιας Κάτω Διάβασης θα αποκατασταθεί η συνέχεια της κυκλοφορίας του τοπικού οδικού δικτύου καθώς και η σύνδεση του μελετούμενου παράπλευρου δικτύου.

Με την κατασκευή τεσσάρων τεχνικών έργων θα γεφυρωθούν τα κυριότερα ρέματα που συναντώνται στην ζώνη διέλευσης της μελετούμενης οδού, ενώ με τα πολλά μικρά τεχνικά θα εξασφαλισθεί η απορροή των όμβριων στα υπάρχοντα ρέματα.

Με τη μελέτη αποκατάστασης του αγωγού τροφοδοσίας υδάτων του φράγματος Καρπερού θα εξασφαλισθεί η ομαλή λειτουργία του αγωγού μετά το πέρας της κατασκευής της νέας οδού.

Οι διατομές της οδού, που εφαρμόζονται στην οριστική μελέτη οδοποιίας είναι η β2 των ΟΜΟΕ-Δ, δίιχνη με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση χωρίς διαχωριστική νησίδα, και η β(2+1) των ΟΜΟΕ–Δ, τρίιχνη χωρίς διαχωριστική νησίδα με μία λωρίδα στην κατεύθυνση της κατωφέρειας και δύο λωρίδες σε αυτή της ανωφέρειας, σε τμήματα όπου η κατά μήκος κλίση της οδού ξεπερνά το 7%, ώστε να εξυπηρετείται η σημαντική κυκλοφορία των αγροτικών ή/και βαρέων οχημάτων. Για το παράπλευρο δίκτυο, εφαρμόζεται η ζ2 των ΟΜΟΕ-Δ. Για το τμήμα της παράκαμψης Παλιουριάς και το τμήμα της σύνδεσης του Καρπερού με την κύρια οδό εφαρμόζεται η β2 των ΟΜΟΕ-Δ, δίιχνη με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση χωρίς διαχωριστική νησίδα. Τα ίδια χαρακτηριστικά έχει και η βελτίωση της παλαιάς οδού Παλιουριάς-Δεσκάτης.

Από τα παραπάνω γίνεται σαφές και ξεκάθαρο σε όποιον αναγνώστη, ότι η προμελέτη της νέας χάραξης της οδού Γρεβενών-Δεσκάτης, περιέχει όσα στοιχεία προβλέπονται για την κατανόηση της σημερινής κατάστασης, όλες τις δυνατές λύσεις διέλευσης σαν αναγνωριστικές μελέτες καθώς και την τελικά επιλεγείσα λύση σε επίπεδο προμελέτης. Η τελευταία μάλιστα έγινε αποδεκτή από την πλειοψηφία των κατοίκων των περιοχών από όπου διέρχεται. Επιπρόσθετα η αμοιβή της προγραμματικής σύμβασης η οποία δόθηκε στην ΑΝΓΡΕ, ήταν κατά μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ μικρότερη από τις αντίστοιχες αμοιβές του Ν3316/05 υπολειπόταν επίσης το ίδιο σε αντίστοιχα κόστη μελετών που δόθηκαν προς άλλους φορείς που συντάσσουν τέτοιας ποιότητας μελέτες και δραστηριοποιούνται στην περιοχή.

Στην παρούσα φάση, όλοι μαζί, πρέπει να βρούμε τον τρόπο που θα χρηματοδοτηθεί η οριστική μελέτη από το πρόγραμμα ΕΠΑΔΥΜ και θα συνταχθεί αυτή το συντομότερο δυνατόν από τις Υπηρεσίες της ΝΑ Γρεβενών.

Όποια άλλη διφορούμενη πρόταση είναι προσχηματική και θα έχει σαν αποτέλεσμα να μη γίνει πράξη το έργο, σύντομα ή και καθόλου, που όλοι οι Γρεβενιώτες θεωρούμε άμεσης προτεραιότητας για την εξυπηρέτηση των συμπολιτών μας και το οποίο θα βελτιώσει τις συνθήκες ανάπτυξης του Νομού μας.
Σε κάθε περίπτωση η παρουσία σας στις συνεδριάσεις των Νομαρχιακών Συμβουλίων είναι επιθυμητή, για το λόγο αυτό προσκαλείστε κάθε φορά εγγράφως.

5 σχόλια:

  1. Γιατί δεν αναφέρεται το κόστος της προγραμματικής με την ΑΝΓΡΕ. Πόσο είναι ;;;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Eσυ καλα τα λες Νομαρχη. Οι αλλοι γιατι δεν τα καταλαβαινουν; Θελουν να καρπωθουν τα εργα σου; Ας κανουν κι αυτοι κατι για τα Γρεβενα. Θ.Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ποιά έργα; Είδες κανένα Θόδωρε που εμείς δεν το βλέπουμε; Χαμπέρια μονάχα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΟΜΑΡΧΗ ΜΕ ΑΠΟΨΗ, ΜΥΑΛΟ
    ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΡΓΟΛΑΒΟΥΣ ΠΟΥ ΨΑΧΝΟΥΝ ΤΟ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΤΟ "ΛΕΦΤΟ"

    ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΟΜΑΡΧΗ ΣΕΜΝΟ ΚΑΙ ΤΑΠΕΙΝΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΑΝΩΛΙΔΟΥ ΠΟΥ ΜΑΛΩΝΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΤΖΟ

    ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΟΜΑΡΧΗ ΚΟΝΤΑ ΜΕ ΤΟ ΛΑΟ
    ΚΑΙ ΟΧΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ,ΕΜΙΣΘΟΥΣ
    ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΚΑΙ ΓΙΔΟΒΟΣΚΟΥΣ ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΣΤΑ "ΠΛΑΤΟ"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συγνώμη Νομάρχη θα μας τρελάνεις? Αυτό σε ρώτησε ο Βουλευτής? Ο Μαγκριώτης ήταν ξεκάθαρος. Kαθήστε βρείτε τα μεταξύ σας και πείτε μου τον κανετε εσείς τον δρόμο ή τον αναλαμβάνει η Εγνατία? Εσύ γιατί αποφεύγεις να κάτσετε σε ένα τραπέζι όλοι οι αρμόδιοι? Με αυτή σου την κίνηση το μόνο που καταφέρνεις είναι να παγώσει το θέμα του δρόμου. Πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσουμε τις προσωπικές και κομματικές βλέψεις και να ασχοληθούμε και με το καλό του Νομού. Και όχι μόνο επικοινωνιακές παπαριές! Έεε κύριε Νομάρχη?

    ΑπάντησηΔιαγραφή