Στα φοιτητικά χρόνια του ο Μπιλ Γκέιτς έπαιζε πόκερ και σχεδίαζε προγράμματα ηλεκτρονικών υπολογιστών με τον φίλο και συμφοιτητή του Πολ Αλεν, με τον οποίο μετέπειτα δημιούργησε τη Microsoft. Ο Βαγγέλης Περνέας στα φοιτητικά του χρόνια τρώει σουβλάκια και σχεδιάζει μαζί με τον φίλο του και συμφοιτητή ...του Γιώργο Καρακατσιώνη το «Touring Machine», κερδίζοντας πριν από λίγες ημέρες το πρώτο βραβείο στον πανελλήνιο διαγωνισμό Imagine Cup της Microsoft.
«Ο επόμενος στόχος μας τώρα είναι το Παγκόσμιο» μας λέει χαριτολογώντας ο Γιώργος, ενώ ο Βαγγέλης με διάθεση για χιούμορ συμπληρώνει: «Δεν έχω καταλάβει ακριβώς τι συνέβη... Εμείς ξεκινήσαμε για χαβαλέ, αλλά μάλλον τους άρεσε και είχε επιτυχία».
Είναι νέοι, ωραίοι, διαθέτουν χιούμορ και πλούσια φαντασία. Ο νεαρός Γιώργος και ο φίλος του Βαγγέλης δημιούργησαν ένα λογισμικό εικονικών ξεναγήσεων για μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους. Μάλιστα, διατίθεται σε δύο εκδόσεις, μία για προσωπικούς υπολογιστές και μία για κινητά τηλέφωνα. Για να δημιουργήσουν τον «ηλεκτρονικό ξεναγό» που ονόμασαν «Touring Machine» εμπνεύστηκαν από τις βαρετές σχολικές εκδρομές στα μουσεία της πόλης και από τις «στημένες» περιγραφές των ξεναγών.
Η ανακάλυψη
Εικονική ξενάγηση στο μουσείο Λούβρου και σε όλα τα μουσεία του κόσμου από το PC ή περιγραφή εκθεμάτων από το κινητό τηλέφωνο προσφέρει ο «ηλεκτρονικός ξεναγός» που σχεδίασαν ο Γιώργος από την Καλλιθέα και ο Βαγγέλης από το Αιγάλεω. «Πρόκειται για ένα λογισμικό που επιτρέπει στον χρήστη να κάνει εικονική ξενάγηση σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία σε όλον τον κόσμο είτε από το κινητό του είτε από το PC του» μας εξηγεί ο Βαγγέλης. Η έκδοση για κινητά τηλέφωνα απευθύνεται σε εκείνους που βρίσκονται στον αρχαιολογικό χώρο. Το κινητό μέσω GPS βρίσκεει τη θέση του κατόχου του και τον ενημερώνει για τα κοντινά του εκθέματα. Επίσης, εμφανίζει τα εκθέματα αυτά σε μια λίστα βάσει της απόστασής τους (το κοντινότερο βρίσκεται πιο πάνω στη λίστα).
Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει ένα έκθεμα και στη συνέχεια να δει την περιγραφή του, καθώς και επιπλέον πληροφορίες. «Αν το GPS δεν λειτουργεί, υπάρχει η δυνατότητα οπτικής αναγνώρισης μέσω της κάμερας του κινητού. Μπορεί δηλαδή ο χρήστης να τραβήξει φωτογραφία ένα έκθεμα και το σύστημα να αναγνωρίσει ποιο είναι αυτό και να δώσει περαιτέρω πληροφορίες» τονίζει ο Γιώργος. Η πρωτοποριακή ξενάγηση και η περιγραφή των εκθεμάτων γίνεται ανάλογα με την ηλικία του χρήστη, την εθνικότητά του ή τα ενδιαφέροντά του. Δηλαδή άλλη ενημέρωση θα έχει κάποιος χρήστης που βαριέται εύκολα και θέλει σύντομες περιγραφές από κάποιον άλλον που θέλει περισσότερες πληροφορίες. «Αλλη περιγραφή θα λάβει για το έκθεμα ένας ενήλικος χρήστης κι άλλη ένα παιδί που πηγαίνει ακόμα στο δημοτικό ή το γυμνάσιο» μας εξηγεί ο νεαρός φοιτητής Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Αθηνών Βαγγέλης. Επίσης, υπάρχει και η δυνατότητα ερωτοαπαντήσεων με τον ηλεκτρονικό ξεναγό.
Το πρώτο βραβείο
Η νίκη στον διαγωνισμό Imagine Cup με συμμετέχοντες από όλη την Ελλάδα ήταν απρόβλεπτη για το δίδυμο. Οπως μας αποκαλύπτει ο Γιώργος: «Ξεκινήσαμε για χαβαλέ. Δεν περιμέναμε ότι θα κερδίσουμε. Μάλιστα, φοβόμασταν ότι ίσως μας κορόιδευαν οι κριτές ή οι άλλοι συμμετέχοντες, γιατί πραγματικά είχε πολύ σπουδαίες συμμετοχές». Και ο Βαγγέλης συμπληρώνει: «Κάποιες φορές σκεφτήκαμε μήπως γίνουμε ρεζίλι. Δεν το είχαμε πάρει και πολύ στα σοβαρά το όλο θέμα αλλά θέλαμε να έχουμε την εμπειρία του διαγωνισμού. Η αλήθεια είναι ότι σοβαρά και εντατικά δουλέψαμε τους δύο τελευταίους μήνες. Τις τελευταίες μέρες μάλιστα λέγαμε να τα παρατήσουμε, να μην πάμε στον διαγωνισμό. Κάθε πρωί που βρισκόμουν με τον Γιώργο λέγαμε “ναι, σήμερα θα καταφέρουμε να δημιουργήσουμε ένα καλό λογισμικό” και έπειτα από αρκετές ώρες δουλειάς λέγαμε “πο πο, χάλια είναι, άσ’ το καλύτερα”. Την άλλη μέρα ξεκινούσαμε πάλι με ενθουσιασμό και δύναμη. Βελτιώναμε ό,τι δεν μας άρεσε, αλλά το βράδυ λέγαμε πάλι “πο πο, χάλια είναι, θα ξεφτιλιστούμε”». Μπορεί ο 22χρονος Βαγγέλης και ο 27χρονος Γιώργος να δούλεψαν μόνο τους δύο τελευταίους μήνες, ωστόσο, όπως μας αποκαλύπτουν, η «σκληρή δουλειά» του συγκεκριμένου λογισμικού έχει ξεκινήσει εδώ και τρία - τέσσερα χρόνια με την επίβλεψη του καθηγητή τους στο Πανεπιστήμιο Αθηνών Ιωνα Ανδρουτσόπουλου. «Του χρωστάμε ένα μεγάλο ευχαριστώ» μας λένε και οι δύο.
Στα αξιοσημείωτα
- Η μητέρα του Βαγγέλη τού ζήτησε ήδη να της εφαρμόσει στο κινητό της το νέο λογισμικό.
- Οι δυο τους γνωρίστηκαν παίζοντας μπάσκετ, το οποίο τώρα έχουν εγκαταλείψει για χάρη του «Touring Machine».
- Η οικογένεια του Γιώργου καμαρώνει για το επίτευγμα του γιου της, αν και δεν έχει καμία επαφή με τη νέα τεχνολογία, όπως μας λέει ο ίδιος.
- Η πρώτη φορά που είδε ηλεκτρονικό υπολογιστή ο Γιώργος ήταν στην Α’ Δημοτικού, όταν είχε αποκτήσει έναν ο ξάδερφός του.
- Για τις ανάγκες του διαγωνισμού ο Γιώργος και ο Βαγγέλης βάφτισαν την ομάδα τους Megadodo. Το όνομα αυτό το πήραν από το βιβλίο επιστημονικής φαντασίας του συγγραφέα Ντάγκλας Ανταμς. Ο εκδοτικός οίκος του βιβλίου ονομάζεται Megadodo.
ΑΝΝΑ ΚΑΡΑΒΟΚΥΡΗ
«Ο επόμενος στόχος μας τώρα είναι το Παγκόσμιο» μας λέει χαριτολογώντας ο Γιώργος, ενώ ο Βαγγέλης με διάθεση για χιούμορ συμπληρώνει: «Δεν έχω καταλάβει ακριβώς τι συνέβη... Εμείς ξεκινήσαμε για χαβαλέ, αλλά μάλλον τους άρεσε και είχε επιτυχία».
Είναι νέοι, ωραίοι, διαθέτουν χιούμορ και πλούσια φαντασία. Ο νεαρός Γιώργος και ο φίλος του Βαγγέλης δημιούργησαν ένα λογισμικό εικονικών ξεναγήσεων για μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους. Μάλιστα, διατίθεται σε δύο εκδόσεις, μία για προσωπικούς υπολογιστές και μία για κινητά τηλέφωνα. Για να δημιουργήσουν τον «ηλεκτρονικό ξεναγό» που ονόμασαν «Touring Machine» εμπνεύστηκαν από τις βαρετές σχολικές εκδρομές στα μουσεία της πόλης και από τις «στημένες» περιγραφές των ξεναγών.
Η ανακάλυψη
Εικονική ξενάγηση στο μουσείο Λούβρου και σε όλα τα μουσεία του κόσμου από το PC ή περιγραφή εκθεμάτων από το κινητό τηλέφωνο προσφέρει ο «ηλεκτρονικός ξεναγός» που σχεδίασαν ο Γιώργος από την Καλλιθέα και ο Βαγγέλης από το Αιγάλεω. «Πρόκειται για ένα λογισμικό που επιτρέπει στον χρήστη να κάνει εικονική ξενάγηση σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία σε όλον τον κόσμο είτε από το κινητό του είτε από το PC του» μας εξηγεί ο Βαγγέλης. Η έκδοση για κινητά τηλέφωνα απευθύνεται σε εκείνους που βρίσκονται στον αρχαιολογικό χώρο. Το κινητό μέσω GPS βρίσκεει τη θέση του κατόχου του και τον ενημερώνει για τα κοντινά του εκθέματα. Επίσης, εμφανίζει τα εκθέματα αυτά σε μια λίστα βάσει της απόστασής τους (το κοντινότερο βρίσκεται πιο πάνω στη λίστα).
Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει ένα έκθεμα και στη συνέχεια να δει την περιγραφή του, καθώς και επιπλέον πληροφορίες. «Αν το GPS δεν λειτουργεί, υπάρχει η δυνατότητα οπτικής αναγνώρισης μέσω της κάμερας του κινητού. Μπορεί δηλαδή ο χρήστης να τραβήξει φωτογραφία ένα έκθεμα και το σύστημα να αναγνωρίσει ποιο είναι αυτό και να δώσει περαιτέρω πληροφορίες» τονίζει ο Γιώργος. Η πρωτοποριακή ξενάγηση και η περιγραφή των εκθεμάτων γίνεται ανάλογα με την ηλικία του χρήστη, την εθνικότητά του ή τα ενδιαφέροντά του. Δηλαδή άλλη ενημέρωση θα έχει κάποιος χρήστης που βαριέται εύκολα και θέλει σύντομες περιγραφές από κάποιον άλλον που θέλει περισσότερες πληροφορίες. «Αλλη περιγραφή θα λάβει για το έκθεμα ένας ενήλικος χρήστης κι άλλη ένα παιδί που πηγαίνει ακόμα στο δημοτικό ή το γυμνάσιο» μας εξηγεί ο νεαρός φοιτητής Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Αθηνών Βαγγέλης. Επίσης, υπάρχει και η δυνατότητα ερωτοαπαντήσεων με τον ηλεκτρονικό ξεναγό.
Το πρώτο βραβείο
Η νίκη στον διαγωνισμό Imagine Cup με συμμετέχοντες από όλη την Ελλάδα ήταν απρόβλεπτη για το δίδυμο. Οπως μας αποκαλύπτει ο Γιώργος: «Ξεκινήσαμε για χαβαλέ. Δεν περιμέναμε ότι θα κερδίσουμε. Μάλιστα, φοβόμασταν ότι ίσως μας κορόιδευαν οι κριτές ή οι άλλοι συμμετέχοντες, γιατί πραγματικά είχε πολύ σπουδαίες συμμετοχές». Και ο Βαγγέλης συμπληρώνει: «Κάποιες φορές σκεφτήκαμε μήπως γίνουμε ρεζίλι. Δεν το είχαμε πάρει και πολύ στα σοβαρά το όλο θέμα αλλά θέλαμε να έχουμε την εμπειρία του διαγωνισμού. Η αλήθεια είναι ότι σοβαρά και εντατικά δουλέψαμε τους δύο τελευταίους μήνες. Τις τελευταίες μέρες μάλιστα λέγαμε να τα παρατήσουμε, να μην πάμε στον διαγωνισμό. Κάθε πρωί που βρισκόμουν με τον Γιώργο λέγαμε “ναι, σήμερα θα καταφέρουμε να δημιουργήσουμε ένα καλό λογισμικό” και έπειτα από αρκετές ώρες δουλειάς λέγαμε “πο πο, χάλια είναι, άσ’ το καλύτερα”. Την άλλη μέρα ξεκινούσαμε πάλι με ενθουσιασμό και δύναμη. Βελτιώναμε ό,τι δεν μας άρεσε, αλλά το βράδυ λέγαμε πάλι “πο πο, χάλια είναι, θα ξεφτιλιστούμε”». Μπορεί ο 22χρονος Βαγγέλης και ο 27χρονος Γιώργος να δούλεψαν μόνο τους δύο τελευταίους μήνες, ωστόσο, όπως μας αποκαλύπτουν, η «σκληρή δουλειά» του συγκεκριμένου λογισμικού έχει ξεκινήσει εδώ και τρία - τέσσερα χρόνια με την επίβλεψη του καθηγητή τους στο Πανεπιστήμιο Αθηνών Ιωνα Ανδρουτσόπουλου. «Του χρωστάμε ένα μεγάλο ευχαριστώ» μας λένε και οι δύο.
Στα αξιοσημείωτα
- Η μητέρα του Βαγγέλη τού ζήτησε ήδη να της εφαρμόσει στο κινητό της το νέο λογισμικό.
- Οι δυο τους γνωρίστηκαν παίζοντας μπάσκετ, το οποίο τώρα έχουν εγκαταλείψει για χάρη του «Touring Machine».
- Η οικογένεια του Γιώργου καμαρώνει για το επίτευγμα του γιου της, αν και δεν έχει καμία επαφή με τη νέα τεχνολογία, όπως μας λέει ο ίδιος.
- Η πρώτη φορά που είδε ηλεκτρονικό υπολογιστή ο Γιώργος ήταν στην Α’ Δημοτικού, όταν είχε αποκτήσει έναν ο ξάδερφός του.
- Για τις ανάγκες του διαγωνισμού ο Γιώργος και ο Βαγγέλης βάφτισαν την ομάδα τους Megadodo. Το όνομα αυτό το πήραν από το βιβλίο επιστημονικής φαντασίας του συγγραφέα Ντάγκλας Ανταμς. Ο εκδοτικός οίκος του βιβλίου ονομάζεται Megadodo.
ΑΝΝΑ ΚΑΡΑΒΟΚΥΡΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου