Εννέα ηλεκτράμαξες σκουριάζουν εδώ και οχτώ χρόνια, στο σταθμό της Ειδομένης στο Κιλκίς, χωρίς να έχουν πραγματοποιήσει ούτε ένα δρομολόγιο. Αλλά ακόμα και εάν ξεκινήσουν αυτή τη στιγμή, όπως λένε οι ειδικοί θα υπάρξει πρόβλημα στη μηχανή λόγω της πολυετούς ακινητοποίησής τους. Οι ηλεκτράμαξες αγοράστηκαν έναντι... 37.000.000 ευρώ από την Siemens και το λογότυπο της φιγουράρει πάνω στα βαγόνια. Οι εννέα παροπλισμένες ηλεκτράμαξες, είναι μέρος της παραγγελίας του ΟΣΕ στην Siemens το Δεκέμβριο του 1997.
Υπουργός Μεταφορών ήταν τότε ο Τάσος Μαντέλης, ο οποίος παραδέχτηκε πρόσφατα ότι είχε πάρει ως χορηγία 200.000 ευρώ από την Siemens. Το Δεκέμβριο του 1997 είχαν παραγγελθεί από την Siemens 26 ηλεκτράμαξες που κόστισαν στο δημόσιο 100.000.000 ευρώ.
Οι ηλεκτράμαξες ήταν ουσιαστικά άχρηστες, αφού το ηλεκτρικό δίκτυο του ΟΣΕ είχε τότε μήκος μόλις 60 χλμ από την Θεσσαλονίκη έως την Ειδομένη, ενώ η πρόβλεψη ήταν ότι η επέκτασή του δεν θα είχε ολοκληρωθεί πριν από τον Δεκέμβριο του 2006.
Οι εννέα παροπλισμένες ηλεκτράμαξες δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ, ενώ οι υπόλοιπες 17 μπήκαν στο δίκτυο αρκετά χρόνια αργότερα. Ενάμιση χρόνο μετά από την παραγγελία τους τον Μάιο του 1999, ο Μαντέλης αποδοκιμάστηκε έντονα από τους σιδηροδρομικούς στο σταθμό της Θεσσαλονίκης.
Τον κατηγόρησαν ότι υπέγραψε για να αγοραστούν τρένα από την Siemens, την ώρα που δύο ηλεκτράμαξες παρέμεναν ήδη παροπλισμένες. Οι ολοκαίνουργες πανάκριβες που αγοράσαμε το 1997 από την Siemens, έφταναν σταδιακά τα επόμενα χρόνια στην Ελλάδα, αλλά παρέμεναν στα ηλεκτροστάσια, αφού δεν υπήρχε ηλεκτρικό δίκτυο.
Την ίδια ώρα ο ΟΣΕ αγόραζε και νοίκιαζε από την Βουλγαρία μηχανές Diesel, για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες. Σύμφωνα με τους σιδηροδρομικούς το σκάνδαλο με τις ηλεκτράμαξες δεν ήταν το μόνο που ταλάνιζε τον ΟΣΕ.
Σύμφωνα με την γερμανική δικαιοσύνη η Siemens έχει δώσει εννέα εκατομμύρια ευρώ σε Έλληνες, για να μπορέσει να εισπράξει περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ από το ελληνικό δημόσιο για τα βαγόνια του ΟΣΕ. Ο ΟΣΕ μεχρι αυτή την στιγμή δεν έχει κάνει τίποτα, τουλάχιστον για να πάρει πίσω τα χρήματα.
Απίθανα πράγματα, όπως καταγγέλλεται, συνέβησαν επί ΝΔ στον σιδηροδρομικό σταθμό στης Θεσσαλονίκης, όπου ανεγέρθηκε κτίριο συνολικής δαπάνης 1 εκ. , προκειμένου να στεγαστούν υπηρεσίες του οργανισμού διάσπαρτες στην πόλη που πλήρωναν ενοίκια σε ιδιώτες και μόλις το νεόδμητο κτίριο παραδόθηκε, κατεδαφίστηκε (!) για να δημιουργηθεί εμπορικό κέντρο, το οποίο εκμεταλλεύονται ιδιώτες. Μάλιστα με τα σημερινά ενοίκια που εισπράττονται, για να καλυφτεί το κόστος του κτιρίου το οποίο κατεδαφίστηκε, θα χρειαστούν τουλάχιστον 10 χρόνια, ενώ ο ΟΣΕ συνεχίζει να πληρώνει υψηλά ενοίκια. Το 2003 αποφασίστηκε από τη διοίκηση του ΟΣΕ η μετεγκατάσταση των υπηρεσιών διοίκησής του. Μόλις παραδόθηκε το κτίριο, κατεδαφίστηκε, αφού τέθηκε σε εφαρμογή ένα σχέδιο μετατροπής του σε εμπορικό κέντρο με ευθύνη της ΓΑΙΟΣΕ.Η τελευταία νοίκιασε τον χώρο προς 17.200 χιλιάδες ευρώ τον μήνα σε υπό σύσταση ιδιωτική εταιρεία ΕΠΕ με το δικαίωμα της υπενοικίασης. Παράλληλα έγιναν επιπλέον πολλές πολεοδομικές παραβάσεις με τη συνενοχή, όπως προκύπτει, του ΟΣΕ και της ΓΑΙΑΟΣΕ. Ο αρχικός χώρος των 1.170 τ.μ. αυξήθηκε σε 1300 έως 1800 τ.μ. Επίσης το μίσθωμα των 17.200 ευρώ μηνιαίως για τα δύο πρώτα χρόνια μειώθηκε από φέτος σε 8.100 ευρώ μηνιαίως
ΑπάντησηΔιαγραφή