Καταστροφική για τον τουριστικό κλάδο θα ήταν η μετάταξη των ξενοδοχειακών υπηρεσιών στον ανώτατο συντελεστή ΦΠΑ 23%, από το 11% που ισχύει σήμερα, σύμφωνα με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος και τον ΗΑΤΤΑ. Πιθανή αύξηση του συντελεστή, υποστηρίζουν οι ξενοδόχοι, θα σήμαινε αύξηση 12% στις...
τελικές τιμές ενώ, όπως αναφέρουν, οι τουριστικές επιχειρήσεις έχασαν το 2009 το 16% των εσόδων τους.
τελικές τιμές ενώ, όπως αναφέρουν, οι τουριστικές επιχειρήσεις έχασαν το 2009 το 16% των εσόδων τους.
Μετά τις διαρροές που είδαν το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες ημέρες σχετικά με πιθανή μετάταξη των ξενοδοχειακών υπηρεσιών στον ανώτατο συντελεστή -απόφαση, σύμφωνα με το ΞΕΕ, με «προφανή αντιαναπτυξιακό χαρακτήρα».
Το Επιμελητήριο υποστηρίζει ότι οι ξενοδοχειακές υπηρεσίες έχουν «προσλάβει χαρακτηριστικά χρηματιστηριακού προϊόντος» προσδιοριζόμενες από τον ανταγωνισμό και τη διεθνή ζήτηση τους.
Οι ανταγωνίστριες χώρες, τόσο στη ζώνη του ευρώ όσο και στους δολλαριακούς προορισμούς, επιβαρύνουν το προϊόν τους με συντελεστές ΦΠΑ, σημαντικά χαμηλότερους του ισχύοντος 11% στην Ελλάδα, αναφέρει το ΞΕΕ, λέγοντας πως η αύξηση του φόρου θα έθετε ουσιαστικά εκτός αγοράς τις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις -ενώ πέρυσι τα έσοδά τους μειώθηκαν κατά 16%, σύμφωνα με το Επιμελητήριο.
Οι ξενοδόχοι εκτιμούν ότι ο ενισχυμένος ΦΠΑ θα επιβαρύνει κατά 12% «με προφανή την αδυναμία των επιχειρήσεων να την μετακυλήσουν έστω και κατ' ελάχιστο στον καταναλωτή ή στους συνεργάτες τους tour operators» με αποτέλεσμα δυσανάλογη ζημιά στη χώρα σε σχέση με τα προσδοκώμενα δημοσιονομικά οφέλη.
Παράλληλα, ο HΑΤΤΑ σε ανακοίνωση του τονίζει ότι, στο διάστημα των τελευταίων έξι μηνών οι υπηρεσίες του κλάδου έχουν υποστεί δύο αυξήσεις του ΦΠΑ (από 9% σε 11% και από 19% σε 23%) και τώρα, όπως αναφέρει, μελετάται η μετάταξη τουριστικών υπηρεσιών σε υψηλότερο συντελεστή, δηλαδή από 11% σε 23%.
Το κόστος των τουριστικών πακέτων, συνθετικά προϊόντα των οποίων είναι τα τουριστικά λεωφορεία και τα ξενοδοχεία, υποστηρίζει ο ΗΑΤΤΑ, «θα αυξηθεί τόσο ώστε να ρίξει τη χώρα εκτός ανταγωνισμού, αφού οι κυριότεροι ανταγωνιστές της εντός ευρωζώνης, τυγχάνουν ευνοϊκότερης φορολογικής μεταχείρισης, ενώ οι εκτός ευρωζώνης χώρες, όπως η Τουρκία, η Αίγυπτος ή η Κροατία μπορούν να διατηρούν ιδιαιτέρα ανταγωνιστικές τιμές».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου