Φυλάκιση τουλάχιστον τριών ετών θα αντιμετωπίζει όποιος, ενώ τελεί υπό επίταξη, αρνείται να συμμορφωθεί, ή παραλείπει να εκτελέσει τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την επίταξη, ενώ δίνεται και η δυνατότητα στον υπουργό Μεταφορών να αφαιρεί ακόμη και την άδεια...
άσκησης επαγγέλματος. Αυτό προβλέπει μεταξύ άλλων η τροπολογία για την αντιμετώπιση του προβλήματος από τις συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των μεταφορέων, η οποία υπερψηφίστηκε στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής εν μέσω εντόνων αντιδράσεων.
άσκησης επαγγέλματος. Αυτό προβλέπει μεταξύ άλλων η τροπολογία για την αντιμετώπιση του προβλήματος από τις συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των μεταφορέων, η οποία υπερψηφίστηκε στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής εν μέσω εντόνων αντιδράσεων.
Την τροπολογία καταψήφισαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης, καταγγέλλοντας τόσο τη διαδικασία εισαγωγής της με την διαδικασία του κατεπείγοντος, μαζί με το νομοσχέδιο για την περαίωση των εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων, όσο και την ουσία της. Μάλιστα, ο ΣΥΡΙΖΑ αποχώρησε πριν την ψηφοφορία, ενώ έντονες επιφυλάξεις εξέφρασε και η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Τόνια Αντωνίου, καλώντας την κυβέρνηση να λύσει το πρόβλημα με διάλογο.
Διευκρινίζοντας το σκεπτικό της κυβέρνησης, ο υπουργός Δικαιοσύνης, Χάρης Καστανίδης, ανέφερε πως, «παρά τον έντονο διάλογο και παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση υπήρξε εξαιρετικά προσεκτική και δεν σκέφτηκε ποινικές όψεις από τις συνέπειες της επίταξης, οι ιδιοκτήτες των φορτηγών δημοσίας χρήσεως, εξακολουθούν να μην παρέχουν τις υπηρεσίες τους, κρατούν εν αχρησία τα επιταγμένα μέσα και οχήματα, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς, σύμφωνα με τους παράγοντες της αγοράς». Η τροπολογία, υπήρξε αναγκαία, καθώς «αν ενεργοποιήσουμε τις πεπαλαιωμένες διατάξεις που ισχύουν από την περίοδο της δικτατορίας, θα υπάρξει ένα εμπόδιο γραφειοκρατικών διαδικασιών και για μερικές εβδομάδες ακόμη, δεν θα υπάρχει ποινική ευθύνη, την ώρα που παραβιάζονται υποχρεώσεις που συνδέονται με την επίταξη» πρόσθεσε.
«Κάθετα αντίθετη» δήλωσε η Νέα Δημοκρατία δια του εισηγητή της Θ. Καράογλου, ο οποίος έκανε λόγο για «απαράδεκτη τροπολογία».
«Σήμερα νοιώθω ντροπή» παρατήρησε ο και κ. Γ. Τραγάκης (ΝΔ). «Λέτε με τιμή, ότι μία τροπολογία που δημεύει τις περιουσίες των ανθρώπων και τους οδηγεί στη φυλακή, κατατίθεται 24 ώρες πριν την ένταξή της στο νομοσχέδιο;».
Ανάλογη ήταν η αντίδραση και του εκπρόσωπου του ΛΑΟΣ Κωστή Αϊβαλιώτη: «Πάμε σε καταστάσεις, όπου όποιος διαμαρτύρεται θα φυλακίζεται. Να αποσύρετε την τροπολογία, που είναι απαράδεκτη, τόσο επί της ουσίας όσο και στη διαδικασία εισαγωγής της σε άσχετο νομοσχέδιο».
Και ο κ. Άγγελος Τζέκης από το ΚΚΕ υποστήριξε πως «με την παρούσα τροπολογία, η κυβέρνηση προχωρά σε αντιδημοκρατικές, επικίνδυνες ατραπούς». «Πρόκειται για επιχείρηση κλιμάκωσης που προσπαθεί να τρομοκρατήσει το λαό, όπως έγινε με τους ναυτεργάτες» συμπλήρωσε.
«Πρόβα τζενεράλε για γενικευμένη εφαρμογή» διέκρινε στην τροπολογία ο Δ. Παπαδημούλης (ΣΥΡΙΖΑ), ο οποίος επέκρινε και τον υπουργό προσωπικά: «Σας άκουσα έκπληκτος να κατακρίνατε τις διατάξεις της δικτατορίας ως γραφειοκρατικές. Διεκδικείτε λιγότερη γραφειοκρατία στις ρυθμίσεις της δικτατορίας;»
Σύμφωνα με την τροπολογία, άρνηση συμμόρφωσης συνιστά:
- Η μη εκτέλεση συγκεκριμένης εντολής του αρμόδιου δημόσιου οργάνου,
- Η μη εκτέλεση μεταφορικού ή άλλου έργου, κατά το συνήθη τρόπο λειτουργίας της οικονομίας,
- Η εγκατάλειψη του επιταγμένου πράγματος ή η χρησιμοποίησή του για την παρακώλυση των συγκοινωνιών, ή για την πρόκληση κοινής ανάγκης.
Εφόσον συντρέχουν τα προαναφερόμενα πραγματικά περιστατικά, με απόφαση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, μπορεί να αφαιρεθεί η άδεια άσκησης επαγγέλματος, ή η άδεια δημόσιας χρήσης του πράγματος.
Τέλος, σε περίπτωση έκτακτης, επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης, με απόφαση του αρμόδιου υπουργού μπορεί να ανατίθεται η άσκηση δημόσιας ή κοινωφελούς υπηρεσίας, ή δραστηριότητας δημόσιας χρήσης σε οχήματα μηχανήματα ή άλλα μέσα ιδιωτικής χρήσης.
Όπως αναφέρει η αιτιολογική έκθεση της προτεινόμενης ρύθμισης, «αντιμετωπίζονται οξύτατα κοινωνικά προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από την άρνηση συγκεκριμένων επαγγελματικών ομάδων που έχουν τεθεί υπό καθεστώς επίταξης προσωπικών υπηρεσιών, ή είναι ιδιοκτήτες επιταγμένων πραγμάτων να σεβαστούν το Σύνταγμα, αλλά και τις ίδιες τις βασικές λειτουργίες της έννομης τάξης και της κοινωνίας».
«Τέτοιου είδους συμπεριφορές επιβάλλεται να αντιμετωπιστούν από την Δικαιοσύνη στο πεδίο του ποινικού δικαίου», τονίζεται και αναφέρεται ως «αναγκαία διοικητική κύρωση» η δυνατότητα που δίδεται για αφαίρεση αδειών άσκησης επαγγέλματος ή δημόσιας χρήσης πράγματος «καθώς οι συγκεκριμένες άδειες έχουν χορηγηθεί για την κάλυψη σοβαρών δημόσιων και κοινωνικών αναγκών, δηλαδή για την εξυπηρέτηση του δημόσιου συμφέροντος».
Επεισόδια και συλλήψεις
Ιδιοκτήτης φορτηγού συνελήφθη στην εθνική οδό Αθηνών – Κορίνθου στα διόδια της Ελευσίνας για παρακώλυση συγκοινωνιών και αντίσταση κατά της Αρχής, ενώ άλλοι δύο συνελήφθησαν στην Ηλεία.
Το πρώτο περιστατικό σημειώθηκε όταν 35χρονος ιδιοκτήτης φορτηγού προσπάθησε να κλείσει με το όχημά του την εθνική οδό προκειμένου να μην περάσουν άλλα φορτηγά που κάνουν κανονικά μεταφορές. Επενέβησαν, όμως, οι αστυνομικές δυνάμεις και ο 35χρονος επιτέθηκε στους αστυνομικούς, γι' αυτό συνελήφθη και θα οδηγηθεί στο Αυτόφωρο.
Το δεύτερο περιστατικό σημειώθηκε στο 52ο χλμ. της εθνικής οδού Πατρών - Πύργου, κατά τη διάρκεια συγκέντρωσης των συλλόγων ιδιοκτητών φορτηγών Δ.Χ. Πύργου και Αμαλιάδας, όπου διαδηλωτές προσπάθησαν να αποκλείσουν πεζή την εθνική οδό παρακωλύοντας την κυκλοφορία.
Για το λόγο αυτό συνελήφθησαν δύο μεταφορείς 57 και 41 ετών οι οποίοι θα οδηγηθούν στον εισαγγελέα Πύργου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου