Αναστολή κινητοποιήσεων μετά από 19 ημέρες, αλλά και διάσπαση του μετώπου των μεταφορέων, μετά από τη θυελλώδη συνεδρίαση.Οι πρόεδροι 9 ομοσπονδιών αποφάσισαν να «λύσουν χειρόφρενο», σε αντίθεση με την Επιτροπή Αγώνα, η οποία κατήγγειλε την απόφαση,.. καθώς -όπως είπε- ο πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής, Γιώργος Πασπάτης, η απόφαση ελήφθη από τα προεδρεία χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της επιτροπής.
Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχει διάσπαση ακόμη και στα μέλη της Επιτροπής Αγώνα, καθώς ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας των γερανοφόρων οχημάτων κ. Σαχινίδης, που ήταν μέλος της Επιτροπής, διαχώρισε πλήρως τη θέση του.
Κορυφαίο συνδικαλιστικό στέλεχος του Κλάδου, μιλώντας στο ΑΠΕ, χαρακτήρισε την ενέργεια της Επιτροπής Αγώνα «αδικαιολόγητη», κάνοντας λόγο για καθαρά κομματική τοποθέτηση.
Σε ό,τι αφορά την εικόνα που παρουσιάζουν από το πρωί της Παρασκευής τα μπλόκα, σύμφωνα με το γραμματέα της Ομοσπονδίας Βυτιοφόρων, Άγγελο Φάλαρης, σχεδόν όλα τα βυτιοφόρα έφυγαν από την Ελευσίνα που ήταν παρκαρισμένα και από τα ξημερώματα έχουν πιάσει δουλειά.
Ανάλογη εικόνα παρουσιάζουν και τα γερανοφόρα που ήταν παρκαρισμένα στο Χαϊδάρι, ενώ μαζικές αποχωρήσεις παρατηρούνται από τα μπλόκα των διοδίων, της Μεταμόρφωσης και κυρίως της Βόρειας Ελλάδας.
Τέσσερις λόγοι για αναστολή
Σύμφωνα με τη «Ναυτεμπορική», τέσσερα είναι τα βασικά στοιχεία που οδήγησαν τους ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης να αποφασίσουν αναστολή των κινητοποιήσεων.
Τα δύο πρώτα έχουν σχέση με την τροπολογία που προώθησε η κυβέρνηση, η οποία, μεταξύ άλλων, προβλέπει αυστηρές κυρώσεις, διοικητικές και ποινικές, για τους παραβάτες και την εκχώρηση έργου δημόσιας μεταφοράς σε ΙΧ φορτηγά.
Το τρίτο έχει σχέση με τη συνάντηση των μεταφορέων με τον υπουργό Ανάπτυξης, καθώς -όπως έλεγαν οι ιδιοκτήτες- ήθελαν να «πάρουν κάτι» για να φύγουν με ψηλά το κεφάλι από τα μπλόκα.
Το τέταρτο στοιχείο είναι το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος της κοινωνίας και κυρίως ο εμπορικός και επιχειρηματικός κόσμος, είχε στραφεί πλέον εναντίον του κλάδου και η κινητοποίηση είχε αρχίσει να παίρνει φθίνουσα πορεία, ενώ οι συνδικαλιστές δεν μπορούσαν να ελέγξουν τα μέλη τους, ορισμένα από τα οποία προέβησαν σε ακραίες ενέργειες με επιθέσεις εναντίον συναδέλφων τους που επέλεξαν να εργαστούν.
Χάνονται εκατομμύρια από την στάση των εξαγωγών
Έως και 48 εκατομμύρια ευρώ χάνει η ελληνική οικονομία κάθε μέρα που παρατηρείται στάση εξαγωγών, όπως δήλωσαν σε κοινή συνέντευξη τύπου οι εξαγωγικοί σύνδεσμοι της χώρας.
Εκπρόσωποί τους αναφέρθηκαν στην ανάγκη να ξεμπλοκάρει η αγορά και κάλεσαν τους μεταφορείς να άρουν όλες τις κινητοποιήσεις τους καθώς εκτός από το άμεσο οικονομικό κόστος πλήττεται και η αξιοπιστία της χώρας στο εξωτερικό.
Μάλιστα όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά οι εξαγωγικές επιχειρήσεις μπορούν να αλλάξουν την εικόνα της χώρας (στο εξωτερικό).
ΣΚΑΪ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου