ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΟΠΑΠ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΣΙΟΠΛΗΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Κάντε ΚΛΙΚ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ
Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Κυριακή 24 Οκτωβρίου 2010

Απορρίπτουν οι καθηγητές το κείμενο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση...

 





Την αντίθεση της εξέφρασε με ανακοίνωση της η Πανελλήνια Ομοσπονδία καθηγητών Πανεπιστημίου (ΠΟΣΔΕΠ) στο κείμενο που παρουσίασε χθες η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, κατά τη σύνοδο των πρυτάνεων στο Ρέθυμνο, για τις αλλαγές στα νέα Πανεπιστήμια...Η ΠΟΣΔΕΠ, χαρακτηρίζει τις προτεινόμενες αλλαγές κατώτερες των περιστάσεων και υποστηρίζει πως δεν μπορούν να αποτελέσουν βάση για τη διεξαγωγή διαλόγου.
"Το κείμενο οικοδομείται στη βάση της θεώρησης ότι το σημερινό πανεπιστήμιο είναι διαλυμένο και χαρακτηρίζεται από αδιαφάνεια, αναξιοκρατία, διαφθορά και μετριότητα χωρίς να αναγνωρίζει ούτε το τεράστιο έργο που επιτελείται από συναδέλφους υψηλών ακαδημαϊκών προσόντων ούτε τις νησίδες αριστείας στην έρευνα και τη διδασκαλία" τονίζει η ανακοίνωση απευθύνοντας παράλληλα έκκληση στην ακαδημαϊκή κοινότητα “για νηφαλιότητα και σύνεση”.
Ειδικότερα, επισημαίνεται πως "κοινή προσπάθεια όλων μας θα πρέπει να είναι η αδιατάρακτη λειτουργία του Πανεπιστημίου παράλληλα με την αγωνιστική διεκδίκηση των αιτημάτων για την ανάταξη του πανεπιστημίου χωρίς να καταστραφούν και να διαλυθούν σε λίγες μέρες ή βδομάδες αυτά, που με πολύ κόπο και μεράκι δημιουργήθηκαν μετά από πολλά χρόνια ή δεκαετίες".
Οι καθηγητές καταλήγουν στην ανακοίνωση τους πως "Το Προεδρείο της Ομοσπονδίας θα συνεχίσει το διάλογο στα όργανά της και κυρίως σε όλους τους Συλλόγους μελών ΔΕΠ, καθώς πρόθεση μας είναι αυτό το θέμα να αναδειχτεί σε κεντρικό στον προσυνεδριακό διάλογο στην πορεία προς το 10ο Συνέδριο της ΠΟΣΔΕΠ". 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ :
Σε «Πανεπιστήμια Α.Ε.» μετατρέπονται τα ΑΕΙ
Πρύτανης ακόμα και από ξένο πανεπιστήμιο θα μπορεί να διοικεί τα νέα ΑΕΙ σύμφωνα με το κείμενο της διαβούλευσης που δόθηκε στο Ρέθυμνο. Τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα γίνονται αυτοδιοικούμενα όργανα που θα αποφασίζουν τόσο για τη μισθοδοσία όσο και για τις προσλήψεις που θα πραγματοποιούν. Στο συμβούλιο διοίκησης τους θα μετέχουν ακαδημαϊκά αλλά και εξωτερικά μέλη. Η ενίσχυση της αυτοδιοίκησης των ΑΕΙ περιλαμβάνει εκχώρηση αρμοδιοτήτων, όπως η μισθοδοσία και η πρόσληψη καθηγητών, που σήμερα γίνονται από το υπουργείο Παιδείας. Τα διοικητικά όργανα των πανεπιστημίων, όπως η Σύγκλητος και το Συμβούλιο Διοίκησης θα έχουν τις αρμοδιότητες αυτές και θα λογοδοτούν στο υπουργείο.
Στην διαβούλευση θα αποσαφηνιστεί η σύνθεση των οργάνων αλλά προτείνεται το Συμβούλιο Διοίκησης να αποτελείται από άμεσα εκλεγμένα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας του Ιδρύματος, εξωτερικά μέλη, φοιτητές και εκπροσώπους του διοικητικού προσωπικού. Ως εξωτερικά μέλη χαρακτηρίζονται σημαντικές προσωπικότητες που έχουν διακριθεί σε διάφορους τομείς της επιστήμης, των γραμμάτων, των τεχνών και της ευρύτερης κοινωνίας.
Η χρηματοδότηση των ΑΕΙ παραμένει κρατική αλλά θα εξαρτάται από την "βαθμολογία" του κάθε ΑΕΙ μέσω 15 κριτηρίων. Μεταξύ των αλλαγών προβλέπεται ότι η μονιμοποίηση θα ξεκινάει από τους αναπληρωτές καθηγητές κάτι που μέχρι τώρα ίσχυε και για τους επίκουρους.
Ενθαρύνεται η μετακίνηση των φοιτητών μεταξύ τμημάτων αλλά και ΑΕΙ ενώ για το σύνολο των θεμάτων τους περιλαμβανομένων και της στέγασης και σίτησης τους θα καθορίζει ξεχωριστά ο αναλυτικός κανονισμός του κάθε πανεπιστημίου. Ανοιχτό αφήνεται το ενδεχόμενο συνεργασίας με ιδιώτες. Εισάγονται ακόμη φοιτητοδάνεια σε συνεργασία με τράπεζες. Γίνεται λόγος ακόμα και για συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολών.
Σύμφωνα με το υπουργείο, οι νέοι φοιτητές θα εισάγονται σε Σχολές ή ανάλογα με τις συνθήκες σε Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (Πανεπιστήμιο ή Τεχνολογικό ίδρυμα). Μετά το τέλος του πρώτου έτους θα εντάσσονται στα επιμέρους προγράμματα σπουδών της Σχολής, ανάλογα με τις επιδόσεις και τις προτιμήσεις τους.
Όσον αφορά στο διδακτικό προσωπικό προτείνεται να κρίνεται και να αξιολογείται ενώ οι καθηγητές θα μπορούν να διδάσκουν ταυτόχρονα σε Ελλάδα και εξωτερικό. Δημιουργούνται κέντρα αριστείας και το Εθνικό Πανεπιστημιακό που θα στηρίζει τις τεχνολογικές καινοτομίες των ιδρυμάτων, τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας και τα πνευματικά τους δικαιώματα.
ΕΝΕΤ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου