Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Κυριακή 3 Οκτωβρίου 2010

Ελλάδα: Ρεκόρ ακρίβειας...





ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ρεκόρ ακρίβειας σε είδη βασικής διατροφής και προϊόντα προσωπικής υγιεινής καταγράφεται στην Ελληνική αγορά, σε μία περίοδο που το εισόδημα του καταναλωτή συμπιέζεται δραματικά από τις μειώσεις αποδοχών και την οικονομική κρίση. Ακραία παραδείγματα: Το μοσχάρι... (σε τυποποιημένη συσκευασία) πωλείται στην Ελλάδα σε τιμή έως και κατά 211% υψηλότερη από ό,τι σε άλλα κράτη της Ε.Ε., ενώ συγκεκριμένο χαρτί κουζίνας, μαργαρίνη αλλά και σαμπουάν είναι ακριβότερα κατά 144%.
Όπως φαίνεται, οι μεγάλες αλυσίδες «προσαρμόζονται» στην έλλειψη ανταγωνισμού στην Ελλάδα και στα παράθυρα της φορολογικής νομοθεσίας για να πουλάνε στη χώρα μας ακριβότερα από ό,τι στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Οι τιμοληψίες έγιναν τον Ιούλιο στην Ελλάδα και σε άλλα κράτη της Ε.Ε. σε 72 είδη ευρείας κατανάλωσης που εμπορεύονται ελληνικές και ξένες πολυεθνικές επιχειρήσεις. Δείχνουν ότι η αισχροκέρδεια ζει και βασιλεύει στην ελληνική αγορά: 19 προϊόντα διατίθενται στα ράφια στις πιο ακριβές τιμές μεταξύ των 6 χωρών που εξετάστηκαν, ακόμη 19 πωλούνται στην 2η υψηλότερη τιμή και 12 στην 3η πιο ακριβή.
Φθηνή η Ελλάδα παραμένει μόνο στα οπωροκηπευτικά, στη ζάχαρη, στον καφέ και σε ελάχιστα τυποποιημένα προϊόντα. Οι μεγάλες αποκλίσεις σε πολλά άλλα δεν δικαιολογούνται ούτε από το ύψος των ενοικίων ούτε από το εργατικό κόστος στην Ελλάδα που παραμένει χαμηλό, ούτε ακόμη από την αύξηση των φόρων αφού, ακόμη και αν αφαιρεθεί η επίπτωσή τους, η «ψαλίδα» παραμένει μεγάλη.
Η έρευνα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου για τις τιμές βασικών προϊόντων που απαρτίζουν το «καλάθι της νοικοκυράς», καταδεικνύει το μεγάλο έλλειμμα ανταγωνισμού στην Ελλάδα αλλά και το κενό εποπτείας της αγοράς. Προβλήματα τα οποία συντηρούν την ακρίβεια είναι γνωστά στην κυβέρνηση, αλλά δεν έχουν ακόμη αντιμετωπιστεί.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας αγοράς, μεγάλες εστίες ακρίβειας εντοπίζονται στους δύο εξεταζόμενους κλάδους: τα είδη διατροφής και προσωπικής υγιεινής. 
*Είναι χαρακτηριστικό ότι παιδικό γάλα σε σκόνη το αγοράζουν οι οικογένειες έναντι 15,35 ευρώ στην Ελλάδα και μόλις 8,15 ευρώ στην Ισπανία.
*Επώνυμη μαργαρίνη πωλείται εδώ έναντι 2,74 ευρώ και μόλις 1,28 ευρώ στη Σλοβενία. Γνωστά δημητριακά κοστίζουν 3,42 ευρώ στην Ελλάδα, έναντι 2,45 ευρώ στην Ισπανία ή 2,72 ευρώ στη Γερμανία. Πατατάκια διατίθενται έναντι 1,16 ευρώ στην Ελλάδα, μόλις 0,68 ευρώ στην Ισπανία και 0,98 ευρώ στην Κύπρο. Το ρύζι πωλείται στην Ελλάδα 2,14 ευρώ, ενώ στη Γαλλία 1,49 ευρώ και στη Γερμανία 1,89 ευρώ.
*Στα είδη προσωπικής υγιεινής εντυπωσιακά υψηλή είναι η τιμή πώλησης στις παιδικές πάνες. Το πακέτο συγκεκριμένης εταιρείας που πρωταγωνιστεί στην εγχώρια αγορά πωλείται στην Ελλάδα στα 19,22 ευρώ, έναντι μόλις 11,73 ευρώ στη Σλοβενία και 12,51 ευρώ στη Γερμανία (στις διαφορές των τιμών παίζουν ρόλο και οι φόροι που είναι πολύ πιο υψηλοί στην Ελλάδα, αλλά και πάλι οι αποκλίσεις είναι μεγάλες αφού προ φόρων το ίδιο προϊόν κοστίζει 15,88 ευρώ ενώ στη Γερμανία 10,52 ευρώ).
*Γνωστό σαμπουάν στην Ελλάδα πωλείται 5,3 ευρώ έναντι 3,87 ευρώ στην Ισπανία και 2,27 ευρώ στη Σλοβενία.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου έχουν παραγγείλει από τον Ιούνιο και δεύτερη έρευνα, που αφορά τις ενδοομιλικές συναλλαγές, που οδηγούν σε διαφορές τιμών από κράτος σε κράτος σε προϊόντα 40 συγκεκριμένων πολυεθνικών και άλλων επιχειρήσεων που εξάγουν στο εξωτερικό. Στόχος είναι να «τσιμπήσουν» περιπτώσεις στις οποίες να στοιχειοθετείται παραβίαση του ανταγωνισμού, ώστε η υπόθεση να σταλεί στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για έρευνα σε βάθος, ή να υπάρξουν έστω ενδείξεις ώστε να ασκηθούν πιέσεις στην εταιρεία για να «ρίξει» τις τιμές. Πλέον, το ζήτημα των ενδοομιλικών συναλλαγών βρίσκεται επί καθημερινής βάσης στο επίκεντρο αλλεπάλληλων συσκέψεων στο κτίριο της πλατείας Κάνιγγος υπό τον αρμόδιο υφυπουργό για το εμπόριο Ντίνο Ρόβλια. Να σημειωθεί ότι πολλές πολυεθνικές εταιρείες ακολουθούν τη συγκεκριμένη τακτική. Στέλνουν το προϊόν ή την πρώτη ύλη στη χώρα της Ε.Ε. με το πλέον ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς. Εν συνεχεία, μέσω της θυγατρικής αυτής το πουλά υπερτιμολογημένο στη θυγατρική της Ελλάδος για να γλιτώνει τον υψηλό Ελληνικό φορολογικό συντελεστή.
Των ΒΑΣΙΛΗ ΓΕΩΡΓΑ, ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΚΑΔΔΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου