Το διαφαινόμενο 1-2 της Red Bull στο GP Ιαπωνίας τελικά πραγματοποιήθηκε, με τον Sebastian Vettel να παίρνει μια μεγάλη νίκη που τον βάζει... για τα καλά ξανά μέσα στη διεκδίκηση του πρωταθλήματος και τον Mark Webber να παίρνει μια πολύτιμη 2η θέση, με την οποία αύξησε το προβάδισμά του στη βαθμολογία. Ο Fernando Alonso με τη Ferrari πήρε το μέγιστο που μπορούσε από αυτόν τον αγώνα και ανέβηκε στην 3η θέση του βάθρου. Ακολούθησαν οι Jenson Button, Lewis Hamilton, Michael Schumacher, Kamui Kobayashi, Nick Heidfeld, Rubens Barrichello και Sebastien Buemi.
Εκκίνηση
Στο grid στήθηκαν 23 μονοθέσια και όχι 24 καθώς ο Lucas di Grassi είχε έξοδο στην 130R πηγαίνοντας από το γκαράζ της Virgin προς την εκκίνηση και κατάστρεψε το μονοθέσιό του. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Sebastian Vettel έφυγε άνετα πρώτος, πίσω του ο Robert Kubica πέρασε τον Webber και ανέβηκε 2ος ενώ ο Button πέρασε τον Alonso και πήρε την 4η θέση αλλά ο Ισπανός την πήρε πίσω λίγο αργότερα. Πιο πίσω όμως έγινε χαμός. O κινητήρας του Nico Hulkenberg έσκασε αμέσως μόλις ο Γερμανός ξεκίνησε. Ο Vitaly Petrov έχασε τον έλεγχο της Renault και χτύπησε στο pit wall, καταστρέφοντας το μονοθέσιο.
Ο Felipe Massa τα πήγε ακόμα χειρότερα καθώς πάτησε πάνω στο κερμπ, έχασε το πίσω μέρος της Ferrari και με την F10 εκτός ελέγχου έπεσε πάνω στον Liuzzi και βγήκαν και οι δύο εκτός πίστας και αγώνα. Όπως είναι φυσικό, αμέσως βγήκε στην πίστα το Αυτοκίνητο Ασφαλείας για να απομακρυνθούν τα κατεστραμμένα μονοθέσια. Σε εκείνο το σημείο οι Rosberg, Trulli, Glock και Senna μπήκαν για pit stop.
Καθώς όσοι έμειναν στον αγώνα στοιχίζονταν πίσω από το SC, ένας αγώνας που ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο για τον Robert Kubica τελείωσε άδοξα, όταν ο πίσω δεξιά τροχός αποφάσισε να αποσπαστεί από το μονοθέσιο της Renault και έστειλε τον Πολωνό στην αμμοπαγίδα.
Το SC έμεινε στην πίστα για τους πρώτους 6 γύρους και μόλις ξαναμπήκε στα pit οι δύο οδηγοί της Red Bull έκαναν αυτό που όλοι περίμεναν από αυτούς: ανάπτυξαν ρυθμό που κανείς δεν μπορούσε να ακολουθήσει και άρχισαν να απομακρύνονται. Ο Fernando Alonso από την 3η θέση περισσότερο προσπαθούσε να ξεφύγει από τις δύο McLaren πίσω του παρά έλπιζε να πιάσει τις Red Bull μπροστά του. Πιο πίσω, ο Michael Schumacher θυμήθηκε λίγη από τη μαγεία του παρελθόντος και πέρασε με ωραίο τρόπο τον Rubens Barrichello για να πάρει την 6η θέση ενώ μέσα στη 10άδα είχαν μπει οι Haeidfeld, Sutil και Kobayashi, ο οποίος προσπέρασε τον Alguersuari.
Pit stop
Κοντά στον 20ό γύρο άρχισαν τα pit stop για αλλαγή ελαστικών. Από τους πρωτοπόρους πρώτος μπήκε ο Hamilton, λίγους γύρους αργότερα μαζί οι Vettel και Alonso και αμέσως μετά ο Webber. Οι μεταξύ τους θέσεις δεν άλλαξαν αλλά σε εκείνο το σημείο στην πρωτοπορία βρέθηκε ο Jenson Button, ο οποίος ξεκίνησε τον αγώνα με τα σκληρά ελαστικά τη στιγμή που οι υπόλοιποι είχαν τα μαλακά.
Τα pit stop έφεραν τον Michael Schumacher πίσω από τον Nico Rosberg, με τον Γερμανό να πιέζει για λίγο τον ομόσταβλό του αλλά να μην επιχειρεί κάποια παρακινδυνευμένη κίνηση. Όλοι περίμεναν το pit stop του Button για να δουν σε ποια θέση θα βγει στην πίστα τόσο σε σχέση με τον ομόσταβλό του όσο και τους αντιπάλους του. Ο Βρετανός πάντως σε εκείνο το σημείο έχανε πολύ χρόνο και δεν έδειχνε ότι θα μπορούσε να διεκδικήσει κάτι καλύτερο από την 5η θέση.
Ο Fernando Alonso άρχισε να κινείται λίγο ταχύτερα από τις Red Bull μπροστά του και να τις πλησιάζει ενώ το ίδιο έκανε και ο Lewis Hamilton που από την 4η θέση είχε στο στόχαστρό του τον Ισπανό. Στον 38ο γύρο ήρθε η σειρά του Button να κάνει το pit stop του και να βγει όπως προβλεπόταν στην 5η θέση. Έχοντας όμως τα μαλακά ελαστικά στη McLaren του άρχισε να κινείται πάρα πολύ ταχύτερα από τους υπόλοιπους. Την ίδια στιγμή ο Lewis Hamilton άρχιζε να αντιμετωπίζει προβλήματα με το -καινούριο- του κιβώτιο ταχυτήτων, χάνοντας την 3η ταχύτητα. Ο Button δεν χρειάστηκε πολλή ώρα για να τον φτάσει και το προσπέρασμα ήταν φυσιολογική συνέπεια, με τον πρωταθλητή του2009 να έχει βάλει πλέον στο στόχαστρό του την 3η θέση του Fernando Alonso.
Απέμεναν μόλις 5 γύροι πριν από το τέλος όταν ο Nico Rosberg έχασε έναν τροχό και βρέθηκε εκτός πίστας και εκτός αγώνα ενώ βρισκόταν στην 6η θέση. Το πιο πολύ θέαμα πάντως το πρόσφερε ο Kamui Kobayashi, ο οποίος μετά το pit stop του πετούσε και προσπερνούσε διαδοχικά όποιον έβρισκε μπροστά του. Ο τρομερός Ιάπωνας της Sauber πέρασε τους Alguersuari, Barrichello και Heidfeld για να βρεθεί στην 7η θέση.
Στους τελευταίους γύρους όλα τα βλέμματα στράφηκαν στον Sebastian Vettel και τη μεγάλη νίκη του. Ο Γερμανός κυριάρχησε απόλυτα στη Suzuka, πήρε την pole και στον αγώνα τη μετάτρεψε στην 3η φετινή του νίκη. Ο Mark Webber πήρε τη 2η θέση και συμπλήρωσε ένα ιδανικό 3ήμερο για τη Red Bull και ο Fernando Alonso συμπλήρωσε το βάθρο. Ακολούθησαν οι Jenson Button, Lewis Hamilton, Michael Schumacher, Kamui Kobayashi, Nick Heidfeld, Rubens Barrichello και Sebastien Buemi.
Μετά τον αγώνα της Ιαπωνίας ο Mark Webber αύξησε τη διαφορά του στην κορυφή της βαθμολογίας φτάνοντας στους 220 βαθμούς. Στη 2η θέση ισοβαθμούν με 206 οι Alonso και Vettel, με τον Ισπανό να έχει 4 νίκες και τον Γερμανό 3. Ακολουθούν οι Hamilton με 192 και ο Button με 189 βαθμούς. Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η Red Bull έφτασε στους 426 και ακολουθούν οι McLaren με 381 και η Ferrari με 334 βαθμούς.
Επόμενος αγώνας είναι το GP Κορέας που αν η πίστα ετοιμαστεί εγκαίρως θα διεξαχθεί το 3ήμερο 24-26 Οκρωβρίου.
Αποτελέσματα Θ. | Οδηγός | Ομάδα | Διαφ. | < > | P. | |
1 | S. Vettel | RED BULL | Νικητής | 1 | ||
2 | M. Webber | RED BULL | 0.9 | 1 | ||
3 | F. Alonso | FERRARI | 2.7 | 1.8 | 1 | |
4 | J. Button | MCLAREN | 13.5 | 10.8 | 1 | |
5 | L. Hamilton | MCLAREN | 39.5 | 26.0 | 1 | |
6 | M. Schumacher | MERCEDES | 59.9 | 20.3 | 1 | |
7 | K. Kobayashi | SAUBER | 64.0 | 4.1 | 1 | |
8 | N. Heidfeld | SAUBER | 69.6 | 5.6 | 1 | |
9 | R. Barrichello | WILLIAMS | 70.8 | 1.1 | 1 | |
10 | S. Buemi | TORO ROSSO | 72.8 | 1.9 | 1 | |
11 | J. Alguersuari | TORO ROSSO | 1L | 1L | 2 | |
12 | H. Kovalainen | LOTUS | 1L | 94.6 | 1 | |
13 | J. Trulli | LOTUS | 2L | 1L | 1 | |
14 | T. Glock | VIRGIN | 2L | 30.1 | 2 | |
15 | B. Senna | HRT | 2L | 1.5 | 1 | |
16 | S. Yamamoto | HRT | 3L | 1L | 1 | |
17 | N. Rosberg | MERCEDES | 6L | 3L | 1 | |
18 | A. Sutil | FORCE INDIA | 9L | 3L | 2 | |
19 | R. Kubica | RENAULT | 51L | 42L | ||
20 | N. Hulkenberg | WILLIAMS | ||||
21 | F. Massa | FERRARI | ||||
22 | V. Petrov | RENAULT | ||||
23 | V. Liuzzi | FORCE INDIA | ||||
24 | L. di Grassi | VIRGIN |
Βαθμολογία
Παγκόσμιο Πρωτάθλημα 2010 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ΠΗΓΗ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου