Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Αναζήτηση


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010

"Α": Μισθοφόροι από τα OΥΚ, φρουροί πλοίων στη Σομαλία! ...


misthoforoi430220



   

Σε δεξαμενή μισθοφόρων έχει μετατραπεί η Μονάδα Υποβρύχιων Καταστροφών. Η εφημερίδα  «Αποκαλύψεις» φέρνουν  στο φως το κύκλωμα που δρα ανενόχλητο στην ειδική μονάδα. Συνεργάζεται με ιδιωτική εταιρεία security και έχει συγκροτήσει παραστρατιωτική... ομάδα που οργανώνει αποστολές στην Ερυθρά θάλασσα για να προσφέρει έμμισθες υπηρεσίες σε εφοπλιστές, τα πλοία των οποίων δέχονται επιθέσεις Σομαλών πειρατών. Η ΜΥΚ, η οποία υπάγεται στο Λιμενικό και εδρεύει στον Αγιο Κοσμά, είναι το στρατηγείο από όπου εκπονούνται τα σχέδια αυτά και είναι απορίας άξιο πώς, παρά το γεγονός ότι άντρες της μονάδας έχουν καταγγείλει τη μισθοφορική δράση συναδέλφων τους, τίποτα απολύτως δεν έχει συμβεί μέχρι σήμερα. «Ρισκάρονται οι ζωές των ανθρώπων και η υστεροφημία του Λιμενικού Σώματος» λέει ένας από τους άντρες της μονάδας, ο οποίος, όπως και όλοι όσοι υπηρετούν εκεί, έχει καταλάβει τι συμβαίνει.
Σύμφωνα με πληροφορίες που έφτασαν στις «Α», δώδεκα από τους συνολικά 90 βατραχανθρώπους της ΜΥΚ συνιστούν την έμπιστη ομάδα που αναλαμβάνει να φρουρήσει τα πλοία των Ελλήνων εφοπλιστών -τα ονόματα των οποίων είναι συνδεδεμένα κυρίως με τάνκερ (σ.σ. Οι «Α» γνωρίζουν ποιοι εφοπλιστές αξιοποιούν τις υπηρεσίες των ανδρών της ΜΥΚ)- από τις ενδεχόμενες επιθέσεις Σομαλών πειρατών. Οι άντρες της ΜΥΚ «επιστρατεύονται» σχεδόν κάθε εβδομάδα και ταξιδεύουν μέχρι το Πακιστάν και τη Σαουδική Αραβία. Από κει επιβιβάζονται σε φουσκωτά και συνοδεύουν για κάποια μίλια, στα επικίνδυνα σημεία τα καράβια των εφοπλιστών. Το δέλεαρ για κάθε απεσταλμένο μισθοφόρο κυμαίνεται από 7.000-8.000 ευρώ. Κάθε αποστολή κοστίζει στον εφοπλιστή περίπου 100.000 ευρώ, ποσό ιδιαίτερα χαμηλό, αν αναλογιστεί κανείς πόσα εκατομμύρια ευρώ απαιτούνται για ασφάλιστρα ή για την καταβολή λύτρων σε περίπτωση που το πλοίο καταληφθεί από πειρατές.
Το ερώτημα είναι εύλογο: πώς οι άντρες του λιμενικού σώματος, οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι να είναι συνεπείς στο καθήκον και να παρίστανται στην υπηρεσία τους, έχουν τη δυνατότητα να επανδρώνουν μισθοφορικές αποστολές; Επιχειρώντας να βρούμε απαντήσεις, βρεθήκαμε μπροστά σε ένα καλά οργανωμένο σύστημα εκμετάλλευσης αντρών της ΜΥΚ, το οποίο στήθηκε από δύο απόστρατους της μονάδας. (σ.σ. τα ονόματά τους είναι στη διάθεση των «Α» και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, εφόσον αποφασίσει να διεξάγει έρευνα.) Οι τελευταίοι κινούν τα νήματα και μεσολαβούν για λογαριασμό γνωστής εταιρείας security, ώστε να κλείσει η συμφωνία με τη ΜΥΚ.
Πρόκειται για τον Σ.Α., ο οποίος μπήκε στο Λιμενικό το 1988 και υπηρέτησε στη μονάδα υποβρυχίων αποστολών από το 1989 έως τις αρχές του 2010. Μετά την αποστράτευσή του, επισκέφτηκε τη μονάδα και ζήτησε άτομα για συνοδεία και σε συνεργασία με πρόσωπα-κλειδιά ξεκίνησε η στρατολόγηση μισθοφόρων. Η δουλειά έδινε γρήγορα, εύκολα και μαύρα χρήματα. Λίγο καιρό αργότερα, στην ομάδα στρατολόγησης μισθοφόρων εντάχθηκε και ο απόστρατος Κ.Π. Το κρίσιμο ερώτημα είναι πώς όλα αυτά συμβαίνουν κάτω από τη μύτη του διοικητή της μονάδας, δεδομένου ότι άντρες των ΜΥΚ που αρνήθηκαν να πάρουν μέρος στο «κόλπο» δεν διστάζουν, τον τελευταίο καιρό, να καταγγείλουν τη μισθοφορική δράση των συναδέλφων τους. Οι άδειες αυτές δεν είναι ειδικές, αλλά άδειες εσωτερικού. Χωρίς τη χορήγηση ειδικής άδειας, δεν επιτρέπεται στους βατραχανθρώπους να φύγουν εκτός Ελλάδας. Κι όμως, το κύκλωμα λειτουργεί τόσο καλά, που αμέσως στα χέρια των «αδειούχων» φτάνουν σφραγισμένα τα διαβατήριά τους, γεγονός που δείχνει πως το κύκλωμα έχει διασυνδέσεις και σε άλλες υπηρεσίες. Τα έγγραφα αυτά, τα οποία βρίσκονται -μας είπαν- κλειδωμένα καλά στο συρτάρι του διοικητή, αποδεικνύουν ότι ένα επίλεκτο team βατραχανθρώπων είναι απαλλαγμένο από υπηρεσίες και καθήκοντα και έχει πλέον βασική δουλειά τη συνοδεία των πλοίων στη Σομαλία. Πριν από λίγες μέρες, ένας από τους 12 άνδρες που συμμετέχουν στις αποστολές προκάλεσε συναδέλφους του οι οποίοι δεν είναι στο παιχνίδι, λέγοντας ότι «είστε μ... που δουλεύετε για ένα χιλιάρικο».

Ελβετική εταιρεία κατά της πειρατείας
Στο μεγάλο κύκλωμα που δραστηριοποιείται κατά της πειρατείας Σομαλών σε πλοία εφοπλιστών εμπλέκεται μεγάλη ελβετική εταιρεία. Η εν λόγω εταιρεία, με την επωνυμία «C...», δραστηριοποιείται σε πολλές χώρες της Αφρικής και της Ασίας και προσφέρει υπηρεσίες ασφάλειας και διαχείρισης ρίσκου. Απευθύνεται σε ταξιδιώτες που θέλουν να διασφαλίσουν τη μετακίνησή τους στο εξωτερικό, μεριμνά για τα διοικητικά ζητήματα και εγγυάται σωστή διαχείριση σε περιπτώσεις απαγωγής. Στο ενδεχόμενο της πειρατείας, η εταιρεία αναλαμβάνει να κάνει τις διαπραγματεύσεις. Εγγυάται λοιπόν στους εφοπλιστές ότι, σε περίπτωση που πέσουν θύματα πειρατείας, θα τους διευκολύνουν, αναλαμβάνοντας τις διαπραγματεύσεις με τους Σομαλούς, δηλαδή κανονίζοντας να μειωθούν τα λίτρα.

Το ΝΑΤΟ στο κυνήγι των πειρατών
Το κυνήγι των Σομαλών πειρατών μας κοστίζει εδώ στην Αθήνα 20 εκατομμύρια ευρώ. Οι πειρατές ζουν και βασιλεύουν. Μπορεί να μην έχουν ένα μάτι, ένα γάντζο αντί για χέρι, να μη φοράνε φανταχτερά ρούχα και εντυπωσιακά καπέλα, σαν κι αυτούς που βλέπουμε στις ταινίες. Είναι ρακένδυτοι αλλά και πάνοπλοι και ταξιδεύουν όχι πάνω σε τρικάταρτες ξύλινες φρεγάτες, αλλά σε μικρά ταχύπλοα σκάφη. Ολα αυτά στα ανοιχτά της Σομαλίας! Από το 2000 έως το 2004 καταγράφηκαν 450 περιστατικά πειρατείας. Το 2008 το 40% των επιθέσεων πειρατών καταγράφηκε στη Σομαλία, με 42 καταλήψεις πλοίων και 111 επιθέσεις. Οι πλοιοκτήτριες εταιρείες πλήρωσαν λύτρα άνω των 30 εκατομμυρίων δολαρίων. Κάπως έτσι, Ευρωπαϊκή Ενωση και ΝΑΤΟ αποφάσισαν να δραστηριοποιηθούν δημιουργώντας δύο ναυτικές αρμάδες για την αντιμετώπιση των πειρατών. Η Ελλάδα έδωσε το παρών από την πρώτη στιγμή και στους δύο ναυτικούς σχηματισμούς.
Εννιά φρεγάτες του στόλου έχουν συμμετάσχει από το 2008 έως σήμερα σε επιχειρήσεις του ΝΑΤΟ και της ΕΕ στα ανοιχτά της Σομαλίας. Από την έναρξη των επιχειρήσεων από τις ναυτικές αρμάδες ΝΑΤΟ και ΕΕ, στα ανοιχτά της Σομαλίας, έχουν συλληφθεί 480 πειρατές, από τους οποίους 230 αφοπλίστηκαν και αφέθηκαν ελεύθεροι και οι υπόλοιποι παραδόθηκαν σε δικαστικές αρχές. Δέκα σκοτώθηκαν κατά τη διάρκεια ανταλλαγής πυρών. Το κόστος των επιχειρήσεων «Atalanta» και «Ocean Shield» κόστισαν μέχρι στιγμής 14,6 και 5,7 εκατομμύρια ευρώ αντίστοιχα.

Ελληνας καπετάνιος, αιχμάλωτος πειρατών
Ωρες αγωνίας ζει στην Ελλάδα η οικογένεια του Ελληνα καπετάνιου Γιώργου Σκαλίμη, ο οποίος, εδώ και επτά μήνες, βρίσκεται όμηρος στα χέρια των Σομαλών πειρατών. Ο 63χρονος καπετάνιος εργαζόταν στο σαουδαραβικών συμφερόντων πλοίο «Αl-Nisr Al- Saudi» της πλοιοκτήτριας εταιρείας INTERNATIONAL BUNKERING COMPANY LTD (IBCO), όταν την 1η Μαρτίου του 2010 το πλοίο κατελήφθη στον κόλπο του Αντεν από Σομαλούς πειρατές. Μιλώντας στις «Α», η σύζυγός του Μαρία Σκαλίμη εξέφρασε την απογοήτευσή της, αλλά και την έντονη ανησυχία της για την κατάσταση της υγείας του άντρα της.
Η περίπτωση της απαγωγής του Ελληνα πλοιάρχου, καθώς και των 13 ναυτικών από τη Σρι Λάνκα έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον ανθρωπιστικών οργανώσεων, της οργάνωσης «Γιατροί της Ειρήνης», η οποία έχει προχωρήσει σε συγκεκριμένες παρεμβάσεις προς στην πρεσβεία της Σαουδικής Αραβίας στην Αθήνα και απευθείας προς τους Σομαλούς πειρατές, προκειμένου να γίνει δυνατή η απελευθέρωση του Ελληνα ναυτικού και του πληρώματος. Οπως εξηγεί στις «Α» η Μαρία Σκαλίμη, η απελευθέρωση του άντρα της σκοντάφτει στη γραφειοκρατία και συγκεκριμένα κρέμεται στην κυριολεξία από την υπογραφή του βασιλιά της Σαουδικής Αραβίας. «Οι πειρατές ζητούσαν από την πλοιοκτήτρια εταιρεία το ποσό των 20 εκατομμυρίων δολαρίων. Η τιμή έπεσε τελικά στα 1,8 εκατομμύρια δολάρια. Αν και η εταιρεία, αλλά και η ασφαλιστική συμφώνησαν να δώσουν τα λύτρα, ωστόσο για να εκταμιευθούν τα χρήματα και να γίνει η ρήψη με το ελικόπτερο πρέπει να υπογράψει ο βασιλιάς τους.

Στον Αρχηγό του Λιμενικού η ΕΔΕ
Άμεση ήταν η αντίδραση του αρμόδιου υπουργού στο δημοσίευμα των "ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΩΝ". Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου, ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Γιάννης Διαμαντίδης έδωσε ήδη εντολή για διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης. Την ΕΔΕ θα πραγματοποιήσει ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος, Αντιναύαρχος Αθανάσιος Μπούσιος. Το κείμενο της ανακοίνωσης έχει ως εξής:

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ, ΝΗΣΩΝ ΚΑΙ ΑΛΙΕΙΑΣ

Σάββατο, 09 Οκτωβρίου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Εντολή Υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κ. Γιάννη Διαμαντίδη για διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης

Με αφορμή το περιεχόμενο σημερινού δημοσιεύματος της εφημερίδας «ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ», που αφορά στη συμμετοχή ανδρών της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών του Λιμενικού Σώματος σε επιχειρήσεις συνοδείας πλοίων στη Σομαλία, ο Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κ. Γιάννης Διαμαντίδης έδωσε εντολή στον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος Αντιναύαρχο κ. Αθανάσιο Μπούσιο όπως αρμοδίως διενεργηθεί Ένορκη Διοικητική Εξέταση προκειμένου ενδελεχώς διερευνηθεί το περιεχόμενο του ως άνω δημοσιεύματος.

Αλεξάνδρα Τζαβέλα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου