Ο πρωθυπουργός της Βουλγαρίας έχει κατ' επανάληψη πει ότι η χώρα του πιθανόν vα εγκατέλειπε την κατασκευή του αγωγού, μήκους 300 χλμ, για περιβαλλοντικούς λόγους και επειδή δεν παρείχε στην χώρα αρκετά οικονομικά οφέλη. Tην περασμένη εβδομάδα,.. η Σόφια δεν ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους του έργου, με το επιχείρημα ότι η σχετική έκθεση της κοινοπραξίας δεν περιείχε λεπτομέρειες για τις επιπτώσεις ενδεχόμενης διαρροής πετρελαίου στην αλιεία και τον τουρισμό.
Η βουλγαρική κυβέρνηση έκρινε ακόμα ότι τα προτεινόμενα μέτρα για την αντιμετώπιση πετρελαιοκηλίδων δεν παρείχαν εγγυήσεις ότι δεν θα προκληθεί μη αναστρέψιμη περιβαλλοντική καταστροφή. Σημειώνεται ότι η προηγούμενη κυβέρνηση της Βουλγαρίας (ο Μπορίσοφ ανέλαβε μόλις το 2009) είχε προωθήσει το έργο ως στρατηγικής σημασίας.
Η αξία του αγωγού, μέσω του οποίου θα μεταφέρονταν έως 50 εκατομμύρια τόνοι αργού πετρελαίου ετησίως, είχε υπολογιστεί ότι θα ξεπερνούσε το 1 δισεκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο, ο Μπορίσοφ έχει δηλώσει ότι το έργο δεν ήταν οικονομικά βιώσιμο και δεν συμφέρει στη Βουλγαρία, η οποία δεν θα εισέπραττε παρά τέλη διέλευσης.
Επιπλέον, οι κάτοικοι της περιοχής του Μπουργκάς και του παραπλήσιου τουριστικού θερέτρου της Μαύρης Θάλασσας έχουν επανειλημμένως διαμαρτυρηθεί για την κατασκευή του αγωγού, καθώς ανησυχούν για σοβαρές περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις και ζημιές στον τοπικό τουρισμό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου