Την ανάδειξη ενός μεγάλου πρωταθλητή έφερε ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς για τη Formula 1 στο Abu Dhabi. Ο εκπληκτικός Sebastian Vettel κέρδισε στο... Yas Marina και συμπλήρωσε την εκπληκτική χρονιά της Red Bull, που ήδη από τον προηγούμενο αγώνα είχε πάρει το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, κατακτώντας το Πρωτάθλημα Οδηγών. Ο Vettel έγινε ο νεώτερος Παγκόσμιος Πρωταθλητής στην ιστορία, αφήνοντας στη 2η θέση του πρωταθλήματος τον Fernando Alonso, ο οποίος τερμάτισε 7ος καθώς ο αγώνας του καταστράφηκε από τη στρατηγική της Ferrari και την αδυναμία του να περάσει τον Petrov σε όλο τον αγώνα. Το βάθρο του αγώνα στο Abu Dhabi συμπλήρωσαν οι McLaren των Hamilton και Button. Ακολούθησαν οι Rosberg, Kubica, Petrov, Alonso, Webber, Alguersuari και Massa.
Εκκίνηση
Τα 24 μονοθέσια στήθηκαν στο grid για την πιο κρίσιμη εκκίνηση της χρονιάς. Mόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα οι Vettel και Hamilton έφυγαν καλά και παρότι ο Βρετανός φάνηκε να πλησιάζει τον Γερμανό, τελικά ήταν η Red Bull που έστριψε μπροστά στην πρώτη στροφή. Πιο πίσω, ο Button έκανε πολύ καλή εκκίνηση και πέρασε τον Fernando Alonso, o οποίος κινήθηκε όσο πιο προσεκτικά μπορούσε και κρατήθηκε μακριά από οποιοδήποτε πιθανό πρόβλημα. Ο στόχος του Ισπανού ήταν να κρατήσει τον Webber πίσω του και το κατάφερε.
Στις πιο πίσω θέσεις όμως τα πράγματα δεν ήταν τόσο απλά. Ο Michael Schumacher έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου της Mercedes στη 2η στροφή και βρέθηκε να κοιτάζει την πίστα με την αντίθετη φορά. Οι περισσότεροι που τον ακολουθούσαν κατάφεραν να τον αποφύγουν, όχι όμως και ο Liuzzi. Η σύγκρουση έφερε το μονοθέσιο της Force India κυριολεκτικά πάνω σε εκείνο της Mercedes. Οι δύο οδηγοί δεν έπαθαν απολύτως τίποτα αλλά η πίστα γέμισε με συντρίμμια και χυμένα υγρά από τα δύο μονοθέσια, κάτι που ανάγκασε τους αγωνοδίκες να στείλουν στην πίστα το Αυτοκίνητο Ασφαλείας.
Με την επανεκκίνηση ο Sebastian Vettel δεν είχε πρόβλημα να κρατήσει την πρώτη θέση και να αρχίσει να απομακρύνεται. Ο Hamilton προσπαθούσε να ακολουθήσει αλλά ο Button προφανώς δυσκολευόταν, καθώς πίσω του είχε σχηματιστεί ένα τρενάκι που αποτελούσαν οι Alonso, Webber και Massa. Ο Βραζιλιάνος της Ferrari μάλιστα πίεζε τον Αυστραλό, ο οποίος έδειχνε ότι δυσκολευόταν να ανεβάσει το ρυθμό του.
Pit stop
Ο Webber αντιμετώπιζε πρόβλημα με τα πολύ μαλακά ελαστικά και μπήκε να τα αλλάξει στον 11ο γύρο. Δύο γύρους αργότερα η Ferrari αντέδρασε, φωνάζοντας στα pit τον Massa για να τον φέρει μπροστά από τον Αυστραλό, αλλά η τακτική αυτή δεν λειτούργησε και ο Βραζιλιάνος βγήκε πίσω από τον Webber. Στο 15ο γύρο ο Alonso μπήκε στα pit για τη δική του αλλαγή ελαστικών. Όλα δούλεψαν όπως ήθελαν στη Ferrari και ο Alonso βγήκε από τα pit μπροστά από τον Webber.
Οι πρωτοπόροι ωστόσο έμειναν ακόμα πολλούς γύρους στην πίστα, ενώ ο Alonso κόλλησε πίσω από τον Vitaly Petrov, τον οποίο δεν μπορούσε να περάσει, κάτι που θα μπορούσε να αποδειχτεί καταστροφικό για την προσπάθειά του να πάρει το πρωτάθλημα. Ο Petrov είχε ήδη αλλάξει τα ελαστικά του όταν στην πίστα είχε βγει το SC και πλέον δεν επρόκειτο να σταματήσει. Ο Hamilton μπήκε στον 24ο γύρο και ο Vettel στον 25ο, και όταν βγήκαν ο Vettel παρέμεινε μπροστά από τον Hamilton, αλλά με το πλεονέκτημα ότι είχε τους Kobayashi και Kubica ανάμεσά τους.
Ο Button κληρονόμησε την πρώτη θέση αλλά ο Βρετανός χρωστούσε ακόμα το pit stop του και επομένως δεν επρόκειτο να την κρατήσει, ιδιαίτερα τη στιγμή που ο Vettel έκανε τον ένα ταχύτερο γύρο μετά τον άλλο. Ο Button κατάφερε να κάνει 38 γύρους με τα πολύ μαλακά ελαστικά προτού μπει στα pit για να τα αλλάξει, κάτι που έφερε ξανά τον Vettel στην πρώτη θέση, η οποία σε συνδυασμό με την 8η που βρισκόταν ο Alonso σε εκείνο το σημείο του έδινε το πρωτάθλημα.
Weltmeister
Στους γύρους που απέμεναν μέχρι το τέλος, ο Alonso προσπάθησε σκληρά να περάσει τον Petrov για να έχει μια πιθανότητα για τον τίτλο. Με τη Renault όμως να είναι ταχύτερη στην ευθεία ο Ισπανός δεν μπορούσε να κάνει τίποτα. Ακόμα κι αν περνούσε τον Petrov όμως και πάλι χρειαζόταν να περάσει τους Kubica και Rosberg για να φτάσει μέχρι την πολύτιμη 4η θέση που θα του έδινε το πρωτάθλημα. Στο τέλος δεν κατάφερε τίποτα από τα παραπάνω και τερμάτισε τον αγώνα στην 7η θέση.
Όλα τα φώτα και η δόξα όμως ανήκουν στον Sebastian Vettel. Ο Γερμανός της Red Bull πήρε επάξια μια τεράστια νίκη, την 5η του για φέτος, που ταυτόχρονα του έδωσε το πρώτο του πρωτάθλημα, κάνοντάς τον το νεώτερο πρωταθλητή στην ιστορία της Formula 1. Ο Vettel άξιζε απόλυτα αυτόν τον τίτλο, με βάση την οδήγησή του και την απόδοση της Red Bull και δεν θα βρεθεί κανείς να ισχυριστεί το αντίθετο.
Το SC στην αρχή του αγώνα αποδείχτηκε τελικά καθοριστικής σημασίας, σε συνδυασμό με τη μάλλον αποτυχημένη στρατηγική της Ferrari. Ο Alonso πέρασε το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα καθηλωμένος πίσω από τον Vitaly Petrov, τη στιγμή που ο Vettel έπαιρνε μιαν άνετη νίκη. Όσο για τον Webber, στον πιο κρίσιμο αγώνα της καριέρας του εξαφανίστηκε και σε κανένα σημείο δεν μπόρεσε να φανεί απειλητικός.
Έτσι, η φετινή σεζόν ολοκληρώθηκε με τον Vettel στην πρώτη θέση του πρωταθλήματος με 256 βαθμούς, τον Alonso να ακολουθεί με 252 και τον Webber στην 3η θέση με 242.
Συγχαρητήρια λοιπόν στο μεγάλο Παγκόσμιο Πρωταθλητή 2010 Sebastian Vettel, ο οποίος κέρδισε ένα από τα δυσκολότερα πρωταθλήματα στην ιστορία, με εντονότατο ανταγωνισμό -ακόμα και μέσα στην ομάδα του- και πολλές ανατροπές. Οι φίλοι της Formula 1 θα κάνουν (-με) πλέον υπομονή μέχρι τον Μάρτιο του 2011 και το ξεκίνημα ενός νέου πρωταθλήματος, που έχει όλα τα φόντα να είναι ακόμα πιο συναρπαστικό από το φετινό.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΟΔΗΓΩΝ | |||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Θ | Οδηγός | Βαθμοί | |||||||||||||||||||
1 | S. Vettel | 256 | 12 | 0 | 25 | 8 | 15 | 18 | 0 | 12 | 25 | 6 | 15 | 15 | 0 | 12 | 18 | 25 | 0 | 25 | 25 |
2 | F. Alonso | 252 | 25 | 12 | 0 | 12 | 18 | 8 | 4 | 15 | 4 | 0 | 25 | 18 | 0 | 25 | 25 | 15 | 25 | 15 | 6 |
3 | M. Webber | 242 | 4 | 2 | 18 | 4 | 25 | 25 | 15 | 10 | 0 | 25 | 8 | 25 | 18 | 8 | 15 | 18 | 0 | 18 | 4 |
4 | L. Hamilton | 240 | 15 | 8 | 8 | 18 | 0 | 10 | 25 | 25 | 18 | 18 | 12 | 0 | 25 | 0 | 0 | 10 | 18 | 12 | 18 |
5 | J. Button | 214 | 6 | 25 | 4 | 25 | 10 | 0 | 18 | 18 | 15 | 12 | 10 | 4 | 0 | 18 | 12 | 12 | 0 | 10 | 15 |
6 | F. Massa | 144 | 18 | 15 | 6 | 2 | 8 | 12 | 6 | 0 | 0 | 0 | 18 | 12 | 12 | 15 | 4 | 0 | 15 | 0 | 1 |
7 | N. Rosberg | 142 | 10 | 10 | 15 | 15 | 0 | 6 | 10 | 8 | 1 | 15 | 4 | 0 | 8 | 10 | 10 | 0 | 0 | 8 | 12 |
8 | R. Kubica | 136 | 0 | 18 | 12 | 10 | 4 | 15 | 8 | 6 | 10 | 0 | 6 | 0 | 15 | 4 | 6 | 0 | 10 | 2 | 10 |
9 | M.Schumacher | 72 | 8 | 1 | 0 | 1 | 12 | 0 | 12 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 6 | 2 | 0 | 8 | 12 | 6 | 0 |
10 | R. Barrichello | 47 | 1 | 4 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 12 | 10 | 0 | 1 | 0 | 1 | 8 | 2 | 6 | 0 | 0 |
11 | A. Sutil | 47 | 0 | 0 | 10 | 0 | 6 | 4 | 2 | 1 | 8 | 4 | 0 | 0 | 10 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
12 | K. Kobayashi | 32 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 6 | 8 | 0 | 2 | 4 | 0 | 0 | 6 | 4 | 1 | 0 |
13 | V. Petrov | 27 | 0 | 0 | 0 | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 10 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 |
14 | N. Hulkenberg | 22 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 8 | 0 | 6 | 1 | 0 | 1 | 4 | 0 |
15 | V. Liuzzi | 21 | 2 | 6 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 8 | 0 | 0 |
16 | S. Buemi | 8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 4 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
17 | P. de la Rosa | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 0 | 0 | - | - | - | - | - |
18 | N. Heidfeld | 6 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 0 | 4 | 2 | 0 | 0 |
19 | J. Alguersuari | 5 | 0 | 0 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
20 | H. Kovalainen | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
21 | K. Chandhok | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
22 | J. Trulli | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
23 | T. Glock | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
24 | L. di Grassi | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
25 | B. Senna | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
26 | S. Yamamoto | 0 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - | 0 | 0 | - | - |
27 | C. Klien | 0 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 0 | - | - | 0 | 0 |
ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ | |||||||||||||||||||||
Θ | Ομάδα | Βαθμοί | |||||||||||||||||||
1 | Red Bull | 498 | 16 | 2 | 43 | 12 | 40 | 43 | 15 | 22 | 25 | 31 | 23 | 40 | 18 | 20 | 33 | 43 | 0 | 43 | 29 |
2 | McLaren | 454 | 21 | 33 | 12 | 43 | 10 | 10 | 43 | 43 | 33 | 30 | 22 | 4 | 25 | 18 | 12 | 22 | 18 | 22 | 33 |
3 | Ferrari | 396 | 43 | 27 | 6 | 14 | 26 | 20 | 10 | 15 | 4 | 0 | 43 | 30 | 12 | 40 | 29 | 15 | 40 | 15 | 7 |
4 | Mercedes | 214 | 18 | 11 | 15 | 16 | 12 | 6 | 22 | 8 | 0 | 17 | 6 | 0 | 14 | 12 | 10 | 8 | 12 | 14 | 12 |
5 | Renault | 163 | 0 | 18 | 12 | 16 | 4 | 15 | 8 | 6 | 10 | 0 | 7 | 10 | 17 | 4 | 6 | 0 | 10 | 2 | 18 |
6 | Williams | 69 | 1 | 4 | 1 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 12 | 11 | 0 | 9 | 0 | 7 | 9 | 2 | 7 | 4 | 0 |
7 | Force India | 68 | 2 | 6 | 10 | 0 | 6 | 6 | 2 | 3 | 8 | 4 | 0 | 0 | 11 | 0 | 2 | 0 | 8 | 0 | 0 |
8 | BMW Sauber | 44 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 6 | 8 | 0 | 8 | 4 | 0 | 0 | 10 | 6 | 1 | 0 |
9 | Toro Rosso | 13 | 0 | 0 | 2 | 0 | 1 | 1 | 0 | 4 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 |
10 | Lotus | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
11 | HRT | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
12 | Virgin | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου