skip to main |
skip to sidebar
Η αγορά αυτοκινήτου κατέγραψε 141.499 ταξινομήσεις το 2010, κινήθηκε δηλαδή σε επίπεδα που καταγράφονταν προ δεκαπενταετίας ή και πριν το 1990. Το τελευταίο εξάμηνο του έτους η κατάσταση στις πωλήσεις των αυτοκινήτων εξελίχθηκε πολύ χειρότερα,.. με την πτώση να φθάνει το -62,6%. Η σύγκριση των 141.499 ταξινομήσεων του έτους, ως προς τον ετήσιο μέσο όρο των 265.800 της τελευταίας εξαετίας, δείχνει τη πτώση των πωλήσεων (-46,8%) λιγότερο δυσμενή, αφού συναθροίζονται οι πρώτοι τρεις μήνες του 2010, που, λόγω των αυξημένων πωλήσεων από την απόσυρση του φθινοπώρου του προηγουμένου έτους, υπήρξαν σχετικά καλύτεροι.
Σημειώνεται μια φορά ακόμη ότι οι πιο πάνω συγκρίσεις αναφέρονται σε απόλυτους αριθμούς -όγκο- πωλήσεων και άρα δεν αποτυπώνουν τη μείωση σε...
αξία πωλήσεων, που είναι ακόμη πιο δυσμενής, εξαιτίας της μετατόπισης του αγοραστικού ενδιαφέροντος σε αυτοκίνητα μικρότερου κυβισμού /φορολογίας. Οι συνέπειες από τη δραματική μείωση των πωλήσεων για την αγορά αυτοκινήτου υπήρξαν οδυνηρές, αφού, με βάση επίσημα στοιχεία της ΕΛΛΣΤΑΤ, από τις αρχές του 2009 έχουν χαθεί σχεδόν 15.000 θέσεις εργασίας στον ευρύτερο κλάδο του αυτοκινήτου (17% του συνολικού δυναμικού).
Τα δημοσιονομικά έσοδα από την αγορά, όπως ήταν επόμενο, καθηλώθηκαν κατά το περασμένο έτος. Το άθροισμα εσόδων Τέλους Ταξινόμησης και ΦΠΑ υπολογίζεται ότι έφθασε μόλις τα 550 εκατομμύρια ευρώ στο σύνολο του έτους, ενώ τα ίδια έσοδα το 2009 ανήλθαν σε 940 εκατομμύρια ευρώ, όταν επίσης τα έτη 2007-2008 κυμαίνονταν σε 1,4-1,5 δις ευρώ. Συνεπώς, η κάμψη στην αγορά αυτοκινήτου είχε αποτέλεσμα την υστέρηση των δημοσιονομικών εσόδων κατά 400 και πλέον εκατομμύρια ευρώ.
Τα πρόσφατα ληφθέντα μέτρα απόσυρσης, για τα οποία η ολοκλήρωση των αναγκαίων επιμέρους διατάξεων είναι σε εξέλιξη, αναμένεται να αναθερμάνουν την αγορά αυτοκινήτου. Από τον ετήσιο ρυθμό των περίπου 85-90.000 ταξινομήσεων που «έτρεχε» η αγορά το φθινόπωρο του περασμένου έτους, όταν στο παρελθόν καταγράφονταν 270-280.000 και πλέον ταξινομήσεις, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι θα υπερβεί τις 150.000, μετριάζοντας δηλαδή την κάμψη σε λογικότερα επίπεδα (-40%).
Η τόνωση της αγοράς αυτοκινήτου: α) θα ωφελήσει τους καταναλωτές, αφού θα μειωθούν οι τιμές (που μόνον από τη μείωση φόρων θα κερδίσουν ως και € 3.000), β) θα βοηθήσει σημαντικά το περιβάλλον, μιας και δεκάδες χιλιάδες παλιά αυτοκίνητα θα οδηγηθούν στα διαλυτήρια, γ) θα ανατάξει τα δημοσιονομικά έσοδα κατά 250 εκατομμύρια ευρώ και δ) δεν θα ανατρέψει την πρόοδο στο εμπορικό ισοζύγιο, αφού αυτό θα επηρεαστεί μόλις κατά 0,2-0,3%.
Ως προς τις επιδόσεις των υπολοίπων αγορών οχημάτων το 2010, πρέπει να επισημανθεί η πολύ κακή κατάσταση στις αγορές των ελαφρών φορτηγών (-51,0%) και των μοτοσικλετών (-57,8% στα δίκυκλα πλέον των 400 cc). Δεδομένου ότι και σε αυτά τα οχήματα η φορολογία είναι σημαντική, ενώ ο στόλος είναι ακόμη πιο γερασμένος από τα επιβατικά αυτοκίνητα (στα ελαφρά φορτηγά η μέση ηλικία είναι 14,6 έτη), ο ΣΕΑΑ θεωρεί επιβεβλημένο να συμπεριληφθούν στα πρόσφατα μέτρα απόσυρσης.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου