ΑΦΗΝΕΙ πίσω του την ταυτότητα του μέλους του ΣΥΡΙΖΑ και υπογράφει πλέον ως Αλέκος Αλαβάνος, ένας από τους χιλιάδες που βρέθηκαν την Τετάρτη για ώρες στην πλατεία Συντάγματος.Την πλατεία στην καρδιά της Αθήνας που τη θέλει σαν την Ταχρίρ της καρδιάς του Καΐρου. Επιμένει και σήμερα μιλώντας στο «Βήμα» ότι «όταν καταλύεται το κοινωνικό κράτος» αποκτά νόημα το κάλεσμα για... «λαϊκή εξέγερση», προσθέτοντας και το επίθετο «ειρηνική». Πιστεύει ότι, αν ο λαός γίνει πρωταγωνιστής, «θα δείτε τη Μέρκελ να προσκυνάει την Παναγία της Τήνου για να μην αποχωρήσει η Ελλάδα από την ευρωζώνη και ξεκινήσει η αρχή του τέλους της». Δεν διστάζει, όταν τον ρωτάμε αν χρησιμοποιεί συνθήματα προκλητικά για να βρίσκεται στην επικαιρότητα, να πει ότι του αρέσει να συζητούνται οι απόψεις του, θεωρώντας ότι δεν είναι «φλούδες» αλλά «έχουν ουσία». Οσο για τη στάση του απέναντι στον ΣΥΡΙΖΑ, επιβεβαιώνει ότι θέτει εαυτόν εκτός δίνοντας προτεραιότητα στο Μέτωπο Αλληλεγγύης και Ανατροπής που, όπως λέει, «δεν είναι ένα ακόμη κόμμα στον τηλεφωνικό κατάλογο» αλλά μια πρωτοβουλία για τη συσπείρωση δυνάμεων, της Αριστεράς και πέρα από τα όριά της, για την απομάκρυνση της κυβέρνησης, το κοινωνικό κράτος και την ανάπτυξη.
- «Το Κάιρο έχει την πλατεία Ταχρίρ. Η Αθήνα έχει την πλατεία Συντάγματος»είπατε πριν από τις διαδηλώσεις για την απεργία της 23ης Φεβρουαρίου.Καλείτε σε λαϊκή εξέγερση;
«Φοβόμαστε τη λέξη; Ναι, όταν καταλύεται το κοινωνικό κράτος, “λαϊκή εξέγερση”. Θα πρόσθετα και το επίθετο “ειρηνική”. Η στρατηγική της έντασης, η εμπλοκή σε διαδικασίες βίας και αντιβίας, είναι το τελευταίο όπλο του συστήματος. Η εμμονή στην ειρηνική κινητοποίηση, όπου θα έρθει ακόμη και η γιαγιά με το σκυλάκι της και ο μαθητής λυκείου μετά το φροντιστήριο, είναι το ανίκητο όπλο του λαού. Αυτά μας ξανάμαθε η Αίγυπτος». - Το αίτημα να φύγει η κυβέρνηση δεν είναι μετέωρο; Για να έρθει ποιος;
«Είναι κάτι πιο βαθύ από αυτά. Ολη η καταναγκαστική εξίσωση με το χρέος, τα spreads, τις απολύσεις, την ανεργία, τα μνημόνια, την τρόικα, τον Παπανδρέου, που υφιστάμεθα εδώ και ενάμιση χρόνο, έχουν μια σταθερά: την απουσία του λαϊκού παράγοντα. Από τη στιγμή που η σταθερά αρχίζει να γίνεται μεταβλητή, που ο λαός γίνεται το κεντρικό υποκείμενο της πολιτικής εξέλιξης, τα πάντα ανατρέπονται. Θα δείτε τη Μέρκελ να προσκυνάει την Παναγία της Τήνου για να μην αποχωρήσει η Ελλάδα από την ευρωζώνη και ξεκινήσει η αρχή του τέλους της».
- Εσείς και άλλες δυνάμεις ζητάτε επιτροπή για λογιστικό έλεγχο του χρέουςμε στόχο τη διαγραφή μέρους του. Η υπουργός Εργασίας Λούκα Κατσέλη πρόσφατα άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο σύστασης επιτροπής υψηλού κύρους για μείωση του χρέους. Τελικά, μήπως τέτοιου είδους προτάσεις δεν αποτελούν «κόκκινη γραμμή» διαφοροποίησης από την πολιτική της κυβέρνησης;
«Εγώ ακούω τον Παπανδρέου να λέει στη Μέρκελ ότι θα πληρώσει ως και το τελευταίο ευρώ. Δεν χρωστάμε τίποτε ούτε για τη γερμανική Siemens ούτε για τα υποβρύχια ούτε για τους ληστρικούς και παράνομους τόκους τους».
- Είχατε δηλώσει ότι η Αριστερά χάθηκε στον ευρωπαϊσμό και πρόσφαταότι το ευρώ δεν είναι ταμπού.Είστε υπέρ ή κατά της συμμετοχής της Ελλάδας στην ΕΕ;
«Είμαι με το κοινωνικό κράτος. Αν η συμμετοχή μας στην ευρωζώνη το καταλύει, όπως σήμερα, είμαι κατά. Για να δώσεις όμως μια οριστική απάντηση στο ερώτημα χρειάζεται μια κυβέρνηση που να λέει στην Ευρωπαϊκή Ενωση: “Κοντά τα χέρια σας. Μακριά από τα δικαιώματα της κοινωνίας. Εχετε τις ευθύνες σας για τις επιπτώσεις της χρηματοπιστωτικής κρίσης στην Ελλάδα, για τις γερμανικές ή τις γαλλικές μίζες, για την τοκογλυφία, για την εκμετάλλευση της κοινοτικής περιφέρειας από τον Βορρά. Θα πληρώσετε”. Δυστυχώς δεν έχουμε τέτοια κυβέρνηση». - Πιστεύετε στις μεταρρυθμίσεις; Πιστεύετε σε έναν πιο ανθρώπινο καπιταλισμό;
«Η ελληνική κοινωνία, η ελληνική οικογένεια ζει τη βαρβαρότητα των αγορών. Χρειάζεται επειγόντως να βρούμε την έξοδο κινδύνου από αυτόν τον άγριο καπιταλισμό».
- Πριν από λίγο καιρό δηλώσατε ως ιδιότητα-ταυτότητά σας «μέλος του ΣΥΡΙΖΑ». Σήμεραδίπλα στο «Αλέκος Αλαβάνος» τι βάζετε;
«Ολους τους συντρόφους και συντρόφισσες, εκπαιδευτικούς, ανέργους, φοιτητικούς συλλόγους και εργατικά σωματεία που βρεθήκαμε την Τετάρτη για ώρες στο Σύνταγμα. Είμαι ένας μέσα στις χιλιάδες».
- Θέτετε εαυτόν εκτός ΣΥΡΙΖΑ;Δίνετε πλέον βάρος στο Μέτωπο Αλληλεγγύης και Ανατροπής ως πρωτοβουλία για μια ευρύτατη συσπείρωση κοινωνικών και πολιτικών δυνάμεων;
«Ναι, ακριβώς. Δεν είμαστε ένα ακόμη κόμμα στον τηλεφωνικό κατάλογο. Είμαστε πρωτοβουλία για τη συσπείρωση ευρύτατων δυνάμεων, πολιτικών και κοινωνικών, της Αριστεράς και πέρα από τα όριά της, για την απομάκρυνση της κυβέρνησης, το κοινωνικό κράτος και την ανάπτυξη».
- Το 2,1% με το ξεχωριστό ψηφοδέλτιο στις πρόσφατες περιφερειακέςεκλογές τι σας δίδαξε;
«Το πόσο δύσκολο είναι να επανακτήσεις την εμπιστοσύνη της κοινωνίας και ιδιαίτερα της νεολαίας. Να μη σε βλέπουν στην απέναντι όχθη με τα παράσημα αλλά στη δική τους με τα τσαλακωμένα ρούχα. Δεν μπορεί. Υπάρχει τρόπος».
- Αν γίνουν πρόωρες εκλογές,είστε έτοιμος να μετάσχετε σε συμμαχία με τον ΣΥΡΙΖΑ, με την ΑΝΤΑΡΣΥΑ ή θα προτείνετε κάτι άλλο;
«Ενιαίο μετωπικό ψηφοδέλτιο. Με συμμετοχή όλων των δυνάμεων της ριζοσπαστικής Αριστεράς. Χωρίς καμία εξαίρεση».
- Απευθύνεστε και στον κόσμο του ΠαΣοΚ. Πιστεύετε ότι οι δυνάμεις που αποδεσμεύονται από το ΠαΣοΚ και ο απλός κόσμος που απομακρύνεταιαπό τις κυβερνητικές θέσειςμπορεί να έλκονται από θέσεις σαςόπως αυτή για λαϊκή εξέγερση; «Αν μιλάμε για το ΠαΣοΚ της τρόικας, όχι. Αν μιλάμε για τον αξιακό και αγωνιστικό χώρο από τον οποίο ξεπήδησε δυναμικά το ΠαΣοΚ, είχε ορισθεί από το ίδιο: λαϊκή κυριαρχία- κοινωνική απελευθέρωση- εθνική ανεξαρτησία. Και τα τρία ποδοπατούνται και ξεφτιλίζονται σήμερα. Θα βρεθούμε μαζί με όλον αυτόν τον απλό και τίμιο κόσμο. Αργά ή γρήγορα. Στο Μέτωπο».
«Η Αίγυπτος μας μαθαίνει»
- Μήπως τα συνθήματα που χρησιμοποιείτε,όπως «Θα φύγει με ελικόπτερο ο Παπανδρέου»ή «Κάιρο η Αθήνα»,είναι ένας τρόπος για να βρίσκεστε στην επικαιρότητα;
«Ναι, μου αρέσει να συζητούνται οι απόψεις μου. Στον καθένα νομίζω. Φτάνει να μην είναι φλούδες, να έχουν ουσία. Νομίζω ότι έχουν. Θεωρούσαν όλοι ότι ο Μουμπάρακ είναι φαραώ. Τελικά δεν ήταν πυραμίδα, έπεσε σαν χάρτινος πύργος. Η Αίγυπτος μας μαθαίνει. Υπάρχουν λαοί και μπορούν να είναι υποκείμενα της Ιστορίας. Οχι μόνο στις χώρες της Νότιας Μεσογείου. Και της Βόρειας. Και παντού».
- Βάλλεσθε πανταχόθεν για «ακραία», «αριστερίστικη» ορολογία και τακτική.Τι απαντάτε;
«Οχι πανταχόθεν. Από το σύστημα, ναι. Αλύπητα. Από τον 50χρονο που προσπαθεί απελπισμένα να φύγει μετανάστης στη Γερμανία, από τη μάνα που κλαίει γιατί κόβει τα αγγλικά της κόρης της, από τον παππού που δεν έχει να πληρώσει τον λογαριασμό της ΔΕΗ, όχι. Είμαστε στον 21ο αιώνα. Δεν μας αξίζει αυτή η εξαθλίωση. Η εξαθλίωση είναι “ακραία”».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου