ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ

Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ


Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2011

Quora - Το αντίπαλον δέος του Facebook

ΕΝΑ ΝΕΟ SITE κοινωνικής δικτύωσης, που λειτουργεί εδώ και λίγους μήνες, έρχεται να ανατρέψει τα μέχρι σήμερα δεδομένα στα social media...







Πρόκειται για το Quora, που όλα δείχνουν ότι πολύ γρήγορα θα είναι σε θέση να ανταγωνιστεί το δημοφιλές Facebook. Η νέα εφαρμογή ιδρύθηκε τον Απρίλιο του 2009, βγήκε στον... αέρα τον Ιούνιο του 2010 και ήδη αριθμεί 500.000 χρήστες... Είναι ένα site με τα χαρακτηριστικά της κοινωνικής δικτύωσης, όμως στην ουσία πρόκειται για μία ηλεκτρονική «αγορά γνώσης», καθώς περιέχει ερωτήσεις και απαντήσεις για όλα τα θέματα που μπορεί να απασχολούν τον άνθρωπο, από τα πιο απλά μέχρι τα πιο περίπλοκα.
Οι χρήστες του έχουν τη δυνατότητα να θέτουν ερωτήσεις και να δίνουν απαντήσεις για θέματα που γνωρίζουν. Μπορούν, επίσης, να προσθέτουν περιεχόμενο σε μία απάντηση αν ξέρουν περισσότερες πληροφορίες για κάποιο ζήτημα, έχουν εμπεριστατωμένα στοιχεία ή μπορούν να ψηφίσουν για την εγκυρότητα μιας απάντησης. Την ίδια στιγμή, μπορούν να παρακολουθούν διαδικτυακά τις τοποθετήσεις άλλων χρηστών.
Πάντως, εκεί που φαίνεται το Quora να κάνει τη διαφορά είναι στο αξιοκρατικό σύστημα που θέλει να περάσει στα μέλη του. Πρόκεται γιαμια αγορά από χρήστες που η αξία τους θα αναγνωρίζεται με βάση τις γνώσεις τους, που αποδεικνύονται μέσα από τα σχόλια που γράφουν.
Αξιόλογο προφίλ
Το προφίλ ενός μέλους δεν θα βασίζεται στη «δημοτικότητά» του -αν είναι επώνυμος ή όχι, αν έχει θαυμαστές και πόσους, όπως συμβαίνει για παράδειγμα στο Facebook- αλλά στην πραγματική αξία της συσσωρευμένης εμπειρίας και των γνώσεων που διαθέτει.
Το Quora είναι ιδανικό για τη φήμη ενός επαγγελματία, καθώς αρχίζει να καθιερώνεται στην αγορά ως είδος blogging. Οι απόψεις του χρήστη συνοδεύονται από την ταυτότητά του -εργασία, σπουδές κ.ά.- και μπορούν να «χτίσουν» την επαγγελματική του φήμη. Ο,τι ακριβώς μπορεί να πετύχει κάποιος αρθρογραφώντας στο δικό του blog, με τη μόνη διαφορά ότι στο Quora όλα γίνονται πολύ γρήγορα σε πολύ λιγότερο χρόνο, καθώς το δίκτυο και η κοινότητα με τα κοινά ενδιαφέροντα είναι έτοιμη, ενώ στο blog θα πρέπει να την αναζητήσει.
«Πιστεύουμε ότι έχει τη δυνατότητα να καταστεί μία από τις μεγαλύτερες διαθέσιμες πηγές πληροφοριών υψηλής ποιότητας», τονίζουν οι δημιουργοί του, που δεν είναι άλλοι από δύο πρώην Facebookers -στενοί συνεργάτες του ιδρυτή του Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ- o Ανταμ ντι Αντζελο και o Τσάρλι Σίβερ.
Εννέα μήνες ζωής
Τόσο η δήλωση αυτή όσο και η εμπειρία των δύο 30χρονων στο Facebook ήταν αρκετά για να πείσουν την Benchmark Capital να επενδύσει, τον περασμένο Μάρτιο, στο Quora 86 εκατ. δολάρια και να μπορέσει να βγει στον... αέρα τον Ιούνιο. Σήμερα, εννέα μήνες μετά, η ομάδα του Quora αποτελείται από 12 άτομα και προσπαθεί διαρκώς να βελτιώσει τη λειτουργικότητα, τα κέρδη και τη δημοτικότητά του, αλλά και να ενισχύσει ακόμη περισσότερο το επαγγελματικό προφίλ των μελών του.
Το Quora, που γρήγορα έγινε το talk of the town στον κόσμο της κοινωνικής δικτύωσης, απέκτησε ως πρώτους οπαδούς τα «μεγάλα μυαλά» της Σίλικον Βάλεϊ. Τα πρωτοκλασάτα στελέχη της τεχνολογίας μυήθηκαν αμέσως στον νέο διαδικτυακό τόπο, θέτοντας ερωτήσεις και δίνοντας απαντήσεις.
Οι υψηλού επιπέδου αναλύσεις τους κατάφεραν να διατηρήσουν έναν ποιοτικό χαρακτήρα στη ροή των πληροφοριών και να προσεγγίσουν την ελίτ των επαγγελματιών, καθώς δεν υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση στο Quora, όπως συμβαίνει με τα υπόλοιπα social media. Απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορέσει κάποιος να εγγραφεί είναι να δεχτεί πρόσκληση από κάποιον που είναι ήδη μέλος του Quora.
Ξέσπασε πόλεμος στο διαδίκτυο
Facebook, MySpace, LinkedIn και Twitter είναι λίγοι μόνο από τους μεγάλους ανταγωνιστές του Quora. «Το 2010 ήταν η χρονιά που τα social media… ενηλικιώθηκαν. Χώρος υπάρχει για όλους, ωστόσο ο ανταγωνισμός καλά κρατεί», επισημαίνουν οι αναλυτές, τοποθετώντας προς το παρόν στην πρώτη θέση το Facebook, που ξεπέρασε τους 600 εκατ. χρήστες ανά τον πλανήτη και του οποίου ο επικεφαλής, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ανακηρύχτηκε πρόσωπο της χρονιάς 2010.
Ο στόχος του για το 2011 είναι οι χρήστες του να φτάσουν το 1 δισ. Για τον σκοπό αυτό, η ομάδα του Facebook… φλερτάρει με την αγορά της Κίνας -420 εκατ. χρήστες διαδικτύου- που εξακολουθεί να είναι απρόσιτη.
Οσο για την αντιπαλότητα μεταξύ Facebook και Quora, πολλοί υποστηρίζουν ότι το Facebook δεν θα πεθάνει ποτέ, ενώ άλλοι θεωρούν ότι η αντίστροφη μέτρηση για το δημοφιλές δίκτυο έχει ξεκινήσει με τη δημιουργία του Quora, λέγοντας ότι οι χρήστες του δεύτερου θα εξακολουθούν να παραμένουν ενεργοί, ενώ οι χρήστες του Facebook αρχίζουν να χάνουν το ενδιαφέρον τους γιατί είναι πιο επιφανειακό.
Το LinkedIn, από την άλλη, που ξεκίνησε ως επαγγελματικό site κοινωνικής δικτύωσης, θα μπορούσε να είναι μεγάλος αντίπαλος του Quora. Δεν έχει, όμως, την απήχηση που φιλοδοξούσε να έχει, γιατί παραμένει στατικό και παρουσιάζει απλώς «φουσκωμένα» βιογραφικά και συστάσεις, που στην ουσία κανείς δεν διαβάζει. Σε αντίθεση, οι χρήστες του Quora αποδεικνύουν καθημερινά την αξία τους μέσα από τις απαντήσεις τους στα ερωτήματα που τίθενται.
Οσο για το Twitter, πολλοί βιάστηκαν να χαρακτηρίσουν το Quora ως «δολοφόνο» του, αλλά μάλλον έκαναν λάθος, γιατί οι διαφορές μεταξύ των δύο είναι μεγάλες και οι σκοποί που εξυπηρετούν εντελώς διαφορετικοί. Το Twitter έγινε γνωστό για την αμεσότητα στη διάδοση των ειδήσεων, κάτι που το Quora δεν κάνει.
Πιο αδύναμος αντίπαλος του Quora φαίνεται να είναι το MySpace, το οποίο δεν κέρδισε το στοίχημα. Αντιμετωπίζει σοβαρές δυσκολίες και το 2010 έκανε περικοπές της τάξεως του 47% στο προσωπικό του. Η μοναδική ελπίδα που υπάρχει για το site είναι να χρησιμοποιηθεί ως πλατφόρμα για συγκροτήματα και μουσικούς.

ΜΙΝΑ ΜΠΑΓΙΩΤΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου