ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ

Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ


Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Τετάρτη 9 Μαρτίου 2011

Τα βιοκαύσιμα ζημιογόνα για τα αυτοκίνητα - Γερμανία: επιφυλάξεις για τη νέα βενζίνη






Οι βενζινοπώλες ως διαφωτιστές: Αυτό το ρόλο ανέλαβαν από χθες οι κάτοχοι πρατηρίων βενζίνης στην Ομοσπονδιακή Γερμανία. Σύμφωνα με απόφαση μιας έκτακτης «σύσκεψη κορυφής για τα βιοκαύσιμα» στην καγκελαρία υπό την προεδρία των υπουργών περιβάλλοντος και οικονομίας.. Νόρμπερτ Ρέντγκεν και Ράινερ Μπρούντερλε, στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας και άλλων παρεμφερών κλάδων, οι πρατηριούχοι θα πρέπει μελλοντικά, να εξηγούν με κάθε λεπτομέρεια στους πελάτες τους, αν το νέο βιοκαύσιμο «σούπερ βενζίνη Ε10» είναι «σωτήριο» ή «καταστροφικό» για τα οχήματά τους, να αναρτούν ταμπέλες με τις μάρκες αυτοκινήτων που θα μπορούσαν να υποστούν ζημιά από αυτό και να μοιράζουν διαφωτιστικά φυλλάδια με όλες τις δυνατές οδηγίες για την αποφυγή αβαριών.

Κι αυτό διότι νέες έρευνες στη Γερμανία έδειξαν ότι τα βιοκαύσιμα μπορούν να συμβάλλουν σε βλάβες ενός μικρού , αλλά σημαντικού ποσοστού των αυτοκινήτων που τα χρησιμοποιούν : γύρω στο 7%.


«
Τα πρατήρια είναι ο ιδανικός τόπος για τέτοια πληροφόρηση» δήλωσε μετά τη σύσκεψη ο κ.Ρέντγκεν. «Το προσωπικό τους θα εφοδιαστεί αμέσως με όλο το κατάλληλο υλικό, έτσι ώστε να πάψει η σύγχυση για το Ε10».

Η σύγχυση προέκυψε ήδη στις αρχές του χρόνου, όταν πρωτομπήκε στα πρατήρια η «σούπερ βενζίνη Ε10». Πολλοί οδηγοί άρχισαν να παραπονιούνται για ύποπτους θορύβους στις μηχανές των αυτοκινήτων τους, ορισμένοι μάλιστα διαπίστωσαν ανεπανόρθωτες ζημιές σε αυτές.


Από τις έρευνες που επακολούθησαν προέκυψε, ότι η «Ε10» είναι καταστροφική για το 7% των αυτοκινήτων στη Γερμανία - κάτι που αντιστοιχεί στα 3 από τα συνολικά 42 εκατομμύρια οχήματα, που έχουν άδεια κυκλοφορίας στη χώρα. Το αποτέλεσμα ήταν, ότι όλο και περισσότεροι αυτοκινητιστές άρχισαν να μποϋκοτάρουν τη νέα βενζίνη.

Στις αρχές Μαρτίου, η «λευκή απεργία» πήρε καθολική μορφή. «Δεν πουλάμε σταγόνα πια από την Ε10» παραπονιόταν ένας πρατηριούχος. «Οι οδηγοί προτιμούν να αγοράζουν την πολύ πιο ακριβή απλή σούπερ, παρά να ρισκάρουν ζημιές στις μηχανές τους». Όχι περίεργο έτσι, ότι τις τελευταίες ημέρες η κυρίαρχη άποψη ήταν, ότι η «Ε10» πρέπει να αποσυρθεί από την αγορά και να επανέλθει μόνο όταν θα έχει εξασφαλιστεί πλήρως το «ακίνδυνό» της.

Η «Ε10» είχε παρουσιαστεί από τα λόμπι της αυτοκινητοβιομηχανίας και της παραγωγής πετρελαιοειδών ως το θαυματουργό όπλο στον αγώνα για την προστασία του περιβάλλοντος. Το πλεονέκτημά της συνίσταται, στο ότι το ποσοστό της βιοαιθαινόλης στη σύνθεσή της φτάνει στο 10%, είναι δηλαδή διπλάσιο από εκείνο στην «απλή σούπερ» (5%). Η αιθανόλη είναι βιολογικό καύσιμο, που παράγεται από σιτηρά και τεύτλα. «
Το αποτέλεσμα φαίνεται στην καύση» λέει ο κ.Ρέντγκεν. «Με την Ε10 επιτυγχάνουμε μείωση της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα κατά 35%».

Οι οικολόγοι είναι βέβαια άλλης άποψης. «
Οι υπολογισμοί του Ρέντγκεν είναι αστήρικτοι» λέει εκπρόσωπός τους. «Στην πραγματικότητα, η μείωση των εκπομπών καυσαερίων είναι μηδαμινή. Η αυτοκινητοβιομηχανία σκέφτεται μόνο το γρήγορο κέρδος. Και αντί να κατασκευάζει καινούριους κινητήρες, που δεν παράγουν καυσαέρια, εφευρίσκει καύσιμα, που καταστρέφουν και τους παλιούς» λέει εκπρόσωπός τους.

Στη σημερινή σύσκεψη επικράτησε τελικά η άποψη, ότι τυχόν απόσυρση της «Ε10» θα προκαλούσε αναστάτωση στην αγορά καυσίμων. «
Το πρόβλημα μπορεί να λυθεί με μια σωστή διαφωτιστική επίθεση» αποφάνθηκε ο κ.Ρέντγκεν.

Πολλοί αμφιβάλλουν όμως γι αυτό. «
Η ανάθεσή της στους βενζινοπώληδες ακούγεται αστεία» έγραψε εφημερίδα. «Η πληροφόρηση θα έπρεπε να γίνει από ειδικούς και από τους ίδιους τους παραγωγούς. Αυτοί όμως δεν κουνούν το δακτυλάκι τους. Είτε επειδή φοβούνται τα έξοδα, είτε επειδή δεν έχουν μεγάλη εμπιστοσύνη στο προϊόν τους». 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου