Για τις 11 Μαΐου μετατέθηκε από τη ΔΕΗ, για μία ακόμη φορά, η ημερομηνία κατάθεσης προσφορών κατασκευής της λιγντικής μονάδας Πτολεμαΐδα-5. Ο διαγωνισμός έχει ξεκινήσει εδώ και ένα χρόνο, αφού προκηρύχθηκε στις..
20 Απριλίου του 2010, με δημοσίευση στην εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων με πρώτη ημερομηνία κατάθεσης προσφορών ορίστηκε η 1η Σεπτεμβρίου 2010 και έκτοτε η ΔΕΗ έχει μεταθέσει πέντε φορές την ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών.Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού περίπου 1,4 δισ. ευρώ, που θα υποκαταστήσει παλαιές ρυπογόνες λιγντικές μονάδες της ΔΕΗ.
Η πιο πρόσφατη παράταση είχε δοθεί τυπικά επειδή η ιαπωνική Hitachi που πρόκειται να συμμετάσχει σε κοινοπραξία, ζήτησε αναβολή λόγω του μεγάλου σεισμού και του τσουνάμι στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου.
Παρ' όλα αυτά, οργιάζει η φημολογία ότι ο πραγματικός λόγος των πολλαπλών αναβολών είναι ότι οι ενδιαφερόμενοι αντιδρούν στον τρόπο χρηματοδότησης και στη ροή τών σταδιακών εξοφλήσεων ανάλογα με την πρόοδο του έργου, που προτείνει η ΔΕΗ.
Το δυσθεώρητο για τα ελληνικά δεδομένα κόστος του έργου και η ρευστότητα στο ύψος των επιτοκίων, αποτελούν τα κλειδιά χρηματοδότησης για τους υποψήφιους κατασκευαστές γι’ αυτό και παρατηρείται η δυστοκία στις ημερομηνίες. Οι υποψήφιοι εκτιμούν ότι οποιαδήποτε δραματική αλλαγή στους οικονομικούς συντελεστές θα μπορούσε εύκολα να τους οδηγήσει σε τεράστια οικονομική ζημιά και ζητούν περισσότερες εγγυήσεις από την επιχείρηση.
Ο διαγωνισμός που προχωρεί μετ’ εμποδίων παρά την πλούσια τεχνογνωσία της ΔΕΗ στο λιγνίτη, αφορά την κατασκευή και παράδοση με το κλειδί στο χέρι, μονάδας καύσης λιγνίτη, ισχύος 550-660 μεγαβάτ και με δυνατότητα παροχής τηλεθέρμανσης για 140 μεγαβάτ.
Ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει δύο κοινοπραξίες: Στην πρώτη συμμετέχει η γερμανική Babcock, η οποία έχει εξαγοραστεί από την ιαπωνική Ηitachi και η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ ενώ στη δεύτερη συμμετέχουν η γαλλική Alstom, η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίου και η Προμηθέας Γκάζ.
Α.Γ.Χριστοδουλάκης
Παραμυθια της Χαλιμας τα περι σεισμου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μιλαμε για καμια εταιριουλα.
Μιλαμε για κολοσσο.
Απλα καποιοι ΔΕΝ θελουν μα μπει εμποδιο η λιγνιτικη στα σχεδια τους.