Ενθαρρύνουν, ουσιαστικά, τους καπνιστές οι πινακίδες «no smoking»
Οι πινακίδες «απαγορεύεται το κάπνισμα» ουσιαστικά ενθαρρύνουν το κάπνισμα, ισχυρίζονται τώρα βρετανοί επιστήμονες. Ερευνητές από το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης θεωρούν τώρα πως όταν..
δίνεις σε κάποιον ένα μήνυμα με απαγορευτική σημασία «μην κάνεις αυτό», στο μυαλό του λειτουργεί αντίστροφα και τελικά καταλήγει να το επιθυμεί περισσότερο από ό,τι πριν να δει την επίμαχη πινακίδα απαγόρευσης.
Οι επιστήμονες έδειξαν σε εθελοντές μερικές φωτογραφίες. Σε κάποιες από αυτές φαινόταν μια πινακίδα που έγραφε «απαγορεύεται το κάπνισμα», ενώ σε κάποιες άλλες το μήνυμα είχε σβηστεί. Κατόπιν, τους υπέβαλαν σε ένα τεστ: παρατηρούσαν τις ενστικτώδεις αντιδράσεις τους σε μια σειρά από εικόνες.
Οσοι είχαν δει μόνο τις φωτογραφίες με τις απαγορευτικές πινακίδες έδειξαν μεγαλύτερη προθυμία σε εικόνες σχετικές με το κάπνισμα, όπως τασάκια, αναπτήρες και τσιγάρα.
«Πολλά δημόσια μηνύματα παρουσιάζονται με αρνητικό τρόπο, όπως "πείτε όχι στα ναρκωτικά" και "μην οδηγείτε μεθυσμένοι"» τονίζει ο επικεφαλής της έρευνας Μπράιαν Ερπ, προσθέτοντας ότι «τα απαγορευτικά μηνύματα συχνά εχουν αντίστροφα αποτελέσματα στον ανθρώπινο εγκέφαλο. Εχουμε βρει πως, αν πω σε κάποιον "μη σκέφτεσαι έναν ροζ ελέφαντα", αυτομάτως θα βάλω την εικόνα ενός ροζ ελέφαντα μέσα στο κεφάλι του και θα τη σκέφτεται συνεχώς».Οι ερευνητές θεωρούν ότι πλέον οι απαγορεύσεις δεν λειτουργούν εξίσου αποτελεσματικά όσο παλιότερα στο ανθρώπινο μυαλό και πως θα έπρεπε να δοκιμαστούν άλλοι τρόποι παρουσίασης μηνυμάτων δημόσιας ωφέλειας.
Οι πινακίδες «απαγορεύεται το κάπνισμα» ουσιαστικά ενθαρρύνουν το κάπνισμα, ισχυρίζονται τώρα βρετανοί επιστήμονες. Ερευνητές από το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης θεωρούν τώρα πως όταν..
δίνεις σε κάποιον ένα μήνυμα με απαγορευτική σημασία «μην κάνεις αυτό», στο μυαλό του λειτουργεί αντίστροφα και τελικά καταλήγει να το επιθυμεί περισσότερο από ό,τι πριν να δει την επίμαχη πινακίδα απαγόρευσης.
Οι επιστήμονες έδειξαν σε εθελοντές μερικές φωτογραφίες. Σε κάποιες από αυτές φαινόταν μια πινακίδα που έγραφε «απαγορεύεται το κάπνισμα», ενώ σε κάποιες άλλες το μήνυμα είχε σβηστεί. Κατόπιν, τους υπέβαλαν σε ένα τεστ: παρατηρούσαν τις ενστικτώδεις αντιδράσεις τους σε μια σειρά από εικόνες.
Οσοι είχαν δει μόνο τις φωτογραφίες με τις απαγορευτικές πινακίδες έδειξαν μεγαλύτερη προθυμία σε εικόνες σχετικές με το κάπνισμα, όπως τασάκια, αναπτήρες και τσιγάρα.
«Πολλά δημόσια μηνύματα παρουσιάζονται με αρνητικό τρόπο, όπως "πείτε όχι στα ναρκωτικά" και "μην οδηγείτε μεθυσμένοι"» τονίζει ο επικεφαλής της έρευνας Μπράιαν Ερπ, προσθέτοντας ότι «τα απαγορευτικά μηνύματα συχνά εχουν αντίστροφα αποτελέσματα στον ανθρώπινο εγκέφαλο. Εχουμε βρει πως, αν πω σε κάποιον "μη σκέφτεσαι έναν ροζ ελέφαντα", αυτομάτως θα βάλω την εικόνα ενός ροζ ελέφαντα μέσα στο κεφάλι του και θα τη σκέφτεται συνεχώς».Οι ερευνητές θεωρούν ότι πλέον οι απαγορεύσεις δεν λειτουργούν εξίσου αποτελεσματικά όσο παλιότερα στο ανθρώπινο μυαλό και πως θα έπρεπε να δοκιμαστούν άλλοι τρόποι παρουσίασης μηνυμάτων δημόσιας ωφέλειας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου