ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ

Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ


Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Τρίτη 17 Μαΐου 2011

Μια βδομάδα μετά και το παραλήρημα συνεχίζεται…









Πραγματικό παραλήρημα προκάλεσε η θεατρική παράσταση του Λυκείου μας με το έργο του Δημήτρη Ψαθά «Ξύπνα Βασίλη» που παρουσίασε η θεατρική ομάδα του σχολείου μας, την περασμένη Δευτέρα 9..
Μαΐου, στο Κέντρο Πολιτισμού του Δήμου Γρεβενών
Και στις δύο παραστάσεις που δόθηκαν, η μία το πρωί για τους μαθητές των Λυκείων της πόλης μας και η άλλη το βράδυ για το κοινό η αίθουσα ήταν ασφυκτικά γεμάτη. Τόσο οι μαθητές όσο και το θεατρόφιλο κοινό της πόλης μας αλλά και οι απλοί άνθρωποι που τις παρακολούθησαν γέλασαν με την ψυχή τους και θαύμασαν το πλούσιο και πηγαίο υποκριτικό ταλέντο των μαθητών και την έξοχη ερμηνεία τους. Όλοι τους, όπως φάνηκε, ήταν υπέροχοι - τηρουμένων βέβαια των αναλογιών - και ερμήνευσαν άριστα τους δύσκολους ρόλους τους.
Τα επαινετικά σχόλια και τα συγχαρητήρια που δημοσιεύτηκαν στον τοπικό τύπο, στα κανάλια και στο Διαδίκτυο από φορείς της πόλης και από συμπολίτες μας αποδεικνύουν την επιτυχία που σημείωσε η θεατρική παράσταση του σχολείου μας.
Και εύλογα θα αναρωτηθεί κανείς πώς κατάφεραν αυτοί οι μαθητές να αποδώσουν τόσο επιτυχημένα το ρόλο τους. Επειδή από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησε αυτή η προσπάθεια ήμουν πάρα πολύ κοντά στους μαθητές, θα ήθελα να καταθέσω την άποψή μου.
Οι έντεκα, από τους δεκαεπτά μαθητές που είχαν δηλώσει συμμετοχή αρχικά, έμειναν στη θεατρική ομάδα, γιατί αγαπούν το θέατρο. Οι περισσότεροι από αυτούς είχαν συμμετάσχει και σε θεατρικές παραστάσεις του Γυμνασίου και είχαν εμπειρίες. Στην αρχή ξεκινήσαμε δειλά – δειλά και με πολλές δυσκολίες, γιατί οι μαθητές στο Λύκειο έχουν και πάρα πολλές υποχρεώσεις, αλλά σιγά – σιγά άρχισαν να μαθαίνουν τους ρόλους τους, να κατανοούν ύστερα από συζητήσεις και διδασκαλία το πνεύμα του έργο και το χιούμορ του Ψαθά και να τους αρέσει περισσότερο αυτό που κάνουν.
Εδώ θέλω να τονίσω ότι στην επιτυχία της παράστασης συνέβαλε πάρα πολύ και η κ. Βασιλική Ευταξία η οποία προσέφερε εθελοντικά και αφιλοκερδώς τις υπηρεσίες της, τις γνώσεις της και την εμπειρία της από το θέατρο. Η συνεργασία μας ήταν άψογη σε όλα τα θέματα που ανέκυπταν. Όμως πρέπει να τονιστεί επίσης ότι όλη η προσπάθεια ήταν ομαδική και για όλα γινόταν διάλογος, ανταλλαγή απόψεων και μετά παίρναμε αποφάσεις για τη σκηνοθεσία, τα σκηνικά, τα κοστούμια, τη μουσική. Στις πρόβες παραβρισκόμαστε συνήθως όλοι, υπεύθυνοι καθηγητές, κ. Ευταξία, μαθητές και μέσα από τις συνεχείς δοκιμές πετυχαίναμε το καλύτερο αποτέλεσμα. Με λίγα λόγια αυτή η ομάδα βρήκε σιγά – σιγά τη χημεία της και όλα μετά ήρθαν μόνα τους.
Τα εύσημα πάντως ανήκουν στους μαθητές που ξεπέρασαν τους εαυτούς τους, την αγωνία τους, τις όποιες αντιπαραθέσεις οι οποίες είναι εύλογο να υπάρχουν σε αυτή την ηλικία και έγιναν μια δυνατή και λειτουργική ομάδα, ανέπτυξαν μια δυνατή φιλία, ενίσχυσαν ψυχολογικά ο ένας τον άλλον και πήραν τόσα πολλά αυτούς τους έξι μήνες που σίγουρα δεν μπορεί να τα προσφέρει από μόνη της η σχολική τάξη με μια ξερή διδασκαλία.
Δυο λόγια τώρα για το έργο. «Γελάσαμε , ωραία περάσαμε…» λέει ο Βασιλάκης λίγο πριν τρελαθεί για την ατυχία του. Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία και όλοι γνωρίζουμε ότι ο Δημήτρης Ψαθάς είναι πάρα πολύ μεγάλος θεατρικός συγγραφέας, μεγάλος «μάστορας». Στις δύο πρώτες πράξεις πλέκει έτσι την υπόθεση, ώστε ο Μάνος, ο αριστερός και επαναστάτης ιδεολόγος να συμπεθεριάσει με τον άσπονδο εχθρό του Βασιλάκη, ένα συντηρητικό, ευθυνόφοβο αλλά έντιμο υπάλληλο, και τελικά να τον αφυπνίσει, να επαναστατήσει και να συγκρουστεί με την εργοδότριά του την κ. Φαρλάκου και να χάσει τη δουλειά. Ο Βασιλάκης κατορθώνει να κόψει το πάθος του με τα λαχεία αλλά για κακή του τύχη το λαχείο που έδιωξε αυτός και αγόρασε ο Μάνος κέρδισε δύο εκατομμύρια και φυσικά ο Βασίλης τρελαίνεται… Στην τρίτη και τελευταία πράξη τα πάντα αναποδογυρίζονται. Ο Βασιλάκης θεραπεύεται και επιστρέφει και πάλι, για να συναντήσει την πλούσια αδελφή του και το γαμπρό του. Αλλά όταν φτάνει στο «αρχοντικό» τους αποκαλύπτεται μέσα από πολύ όμορφες κωμικοτραγικές σκηνές ο νεοπλουτισμός και η αλλοτρίωση της Ντίνας και του Μάνου και κατ’ επέκταση της ελληνικής κοινωνίας. Το τελειωτικό κτύπημα για το Βασίλη είναι η είδηση ότι ο Μάνος συνεργάζεται με την Κ. Φαρλάκου και εκδίδουν ποιητικές συλλογές του του ψευτοποιητή Φανφάρα ο οποίος είναι και προσκεκλημένος για να απαγγείλει τα ποιήματα του. Και βέβαια ο έντιμος Βασίλης δεν μπορεί να αντέξει αυτό το σοκ και επιστρέφει και πάλι στο ίδρυμα.
Τα συναισθήματα που νιώσαμε όλοι μας κατά τη διάρκεια της παράστασης είναι πολλά και εναλλάσσονται πολύ γρήγορα. Αυτή είναι και ομορφιά της τέχνης του Ψαθά. Το βασικό όμως συναίσθημα που νιώθουμε στο τέλος είναι αυτό που έλεγαν οι αρχαίοι «χαρμολύπη», δηλαδή και χαρά, γιατί σκάσαμε στα γέλια αλλά και λύπη για την τύχη του Βασίλη και κάθε έντιμου ανθρώπου. Πιστεύω ότι ο Ψαθάς με αυτό το έργο ήθελε να στείλει πολλά μηνύματα και προς όλες τις κατευθύνσεις αλλά το βασικό μήνυμα είναι η απάντηση του Βασιλάκη στην Φαρλάκαινα. – «Πώς τα βρίσκεις τα πράγματα εδώ» και απαντάει αυτός –«Μπουρδουκλωμένα, κουλουβάχατα». Ασκεί έντονη λοιπόν κριτική στην σύγχρονη ελληνική κοινωνία, την νεόπλουτη και υποκριτική που συνεχώς απομακρύνεται από την εντιμότητα και τις γνήσιες ελληνικές αξίες. Εδώ έγκειται η επικαιρότητα και η διαχρονικότητα του έργου.


Απομένουν τέλος και οι ευχαριστίες που είναι ειλικρινείς και απαραίτητες, γιατί αυτή η παράσταση πραγματοποιήθηκε, επειδή την αγκάλιασε όλη η γρεβενιώτικη κοινωνία.
Ευχαριστούμε ειλικρινά τους μαθητές μας, γιατί μας χάρισαν άφθονο γέλιο και προβληματισμό και μας έκαναν να ελπίζουμε στα νιάτα,τους συναδέλφους κ.κ. Κιοσσέ Στεργιανή και Μπάμπα Χρήστο και την κ. Βασιλική Ευταξία με τους οποίους ξεπεράσαμε όλα τα εμπόδια,το διευθυντή του σχολείου μας κ. Πέτρο Καραγιάννη και το σύλλογο των καθηγητών οι οποίοι ενέκριναν αυτό το πολιτιστικό πρόγραμμα και διευκόλυναν την υλοποίησή του το διευθυντή της Δ.Ε. Γρεβενών κ. Θωμά Λιάμπα που έκανε αποδεκτή την αίτηση του σχολείου μας και ενέκρινε την υλοποίησή της θεατρικής παράστασης, παραβρέθηκε και στις δύο παραστάσεις και συγχάρηκε θερμά το σχολείο μας για τις δραστηριότητές του,
Το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων και την Πρόεδρο κ. Στέλλα Ρόβα, που στέκεται πάντοτε δίπλα μας και μας ενισχύει και υλικά (400€ και για τις δύο εκδηλώσεις) και ηθικά ,
Και φυσικά τους χορηγούς μας,
- το Δήμο Γρεβενών για την παραχώρηση της αίθουσας και προσωπικά τον κ.. Δήμαρχο για τη συγχαρητήρια επιστολή του στο τύπο και την έκτακτη επιχορήγηση των 100€ λόγω ενθουσιασμού,
- την τράπεζα Κύπρου που ενίσχυσε και τις δύο εκδηλώσεις μας μαζί με τις επιχειρήσεις Zoom, Βασιλόπουλος, Εγνατία- Οικοδομική, Admiral με το ποσό των 600€,
- την κυρία Βάσια Τζιοτζιοπούλου η οποία μας παραχώρησε δωρεάν τις γυναικείες ενδυμασίες,
- τον Jiordan για τα ανδρικά κοστούμια,
- τη Βιοκαρπέτ για τα χαλιά,
- την κ.Παπακώστα Μαρίκα για διακοσμητικά,
- τον κ. Στέλιο Παπαλαμπρόπουλο για τις αφίσες και τα προγράμματα
- και όποιον άλλον μπορεί να ξέχασα κι ας με συγχωρέσει.


Τέλος, όλοι όσοι ασχοληθήκαμε φέτος με το θέατρο περάσαμε πολύ ευχάριστα όλο το χειμώνα. Γι’ αυτό συνιστούμε ανεπιφύλακτα και σε άλλα σχολεία να ανεβάσουν του χρόνου θέατρο. Θα κερδίσουν πολλά.




Πουρνάρας Στέργιος
Φιλόλογος, Υπεύθυνος Πολιτιστικών Δ.Ε. Γρεβενών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου