ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΟΠΑΠ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΣΙΟΠΛΗΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Κάντε ΚΛΙΚ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ
Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Κυριακή 29 Μαΐου 2011

GP Μονακό: Vettel μέσα από το χάος

Σε ένα από τα πιο επεισοδιακά GP των τελευταίων ετών ο Vettel πήρε μια δύσκολη νίκη
Σχεδόν όλα όσα μπορεί να συμβούν σε έναν αγώνα Formula 1 έγιναν στο Grand Prix Μονακό αλλά ο νικητής δεν άλλαξε..
Ύστερα από μάχες, ακραίες στρατηγικές επιλογές, συγκρούσεις, Safety Car, τραυματισμό ακόμα και διακοπή του αγώνα λίγο πριν από το τέλος ο Sebastian Vettel πήρε την 5η νίκη του σε 6 αγώνες και πλέον δείχνει πραγματικά ασταμάτητος. Για να το καταφέρει αυτό ο Πρωταθλητής χρειάστηκε να προσπαθήσει να κάνει 62 γύρους με το ίδιο σετ μαλακών ελαστικών, αν και στο τέλος δεν χρειάστηκε. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Fernando Alonso, στην καλύτερη φετινή εμφάνισή του ίδιου και της Ferrari. Ακολουθώντας εντελώς διαφορετική στρατηγική από τους υπόλοιπους ο Jenson Button με τη McLaren ανέβηκε στην 3η θέση του βάθρου. Ακολούθησαν οι Mark Webber, Kamui Kobayashi, Lewis Hamilton, Adrian Sutil, Nick Heidfeld, Rubens Barrichello και Sebastien Buemi.


Εκκίνηση


Τα 23 μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στο grid της διάσημης διαδρομής με τον καιρό να είναι πολύ καλός και τη θερμοκρασία να βρίσκεται στους 24 βαθμούς. Οι πρώτοι 8 είχαν στα μονοθέσιά τους την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli ενώ ο Lewis Hamilton, ο οποίος μηδενίστηκε στις κατατακτήριες, ξεκίνησε με τη μαλακή, στην προσπάθειά του με τη βοήθεια της στρατηγικής να κερδίσει θέσεις. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Sebastian Vettel έφυγε καλά και κράτησε την πρώτη θέση. Ο Merk Webber αντίθετα έκανε άλλη μία άσχημη εκκίνηση και έχασε μία θέση από τον Fernando Alonso, o οποίος προσπάθησε να επιτεθεί και στον Jenson Button αλλά ο Βρετανός της McLaren υπερασπίστηκε με επιτυχία τη 2η θέση και την κράτησε.


Πιο πίσω ο Michael Schumacher έκανε επίσης άσχημη εκκίνηση και έχασε πολλές θέσεις, πέφτοντας στη 10η. Ο Γερμανός είχε μια μάχη με τον Lewis Hamilton, στην οποία υπήρξε και μια επαφή, αλλά κατάφερε να περάσει και να πάρει την 9η θέση. Μπροστά τους βρίσκονταν οι Webber, Rosberg, Massa, Maldonado και Petrov.
Στους επόμενους γύρους είχαμε μερικές όμορφες μάχες. Ο Alonso από την 3η θέση προσπάθησε να πιέσει τον Button αλλά ο Βρετανός όχι απλώς δεν υπέκυψε αλλά μετά τον 5ο γύρο ανέβασε ρυθμό και άρχισε να απομακρύνεται. Πιο πίσω ο Hamilton είχε κολλήσει πίσω από τον Schumacher αλλά ήταν πραγματικά αδύνατον να περάσει. Όλα αυτά όμως άφηναν αδιάφορο τον Sebastian Vettel, ο οποίος από την 1η θέση έκανε έναν άνετο αγώνα και αύξανε συνεχώς τη διαφορά.


Στον 9ο γύρο ο Lewis Hamilton έδωσε άλλο ένα δείγμα του ταλέντου του, όταν στην Ste Devote κατάφερε να «χωθεί» στην εσωτερική του Michael Schumacher και να περάσει με μια αποφασιστική κίνηση, έχοντας ωστόσο τη συναίνεση του Γερμανού.. Ο Schumacher αντιμετώπιζε προβλήματα με τα πίσω ελαστικά του και έχασε άλλη μία θέση από τον Barrichello, προτού μπει στα pit για να αλλάξει τόσο τα ελαστικά όσο και την εμπρός πτέρυγα.


Και αφού αυτή η μάχη κρίθηκε, τα βλέμματα στράφηκαν σε μια άλλη, καθώς ο Felipe Massa είχε φτάσει πολύ κοντά στον Nico Rosberg, διεκδικώντας την 5η θέση, ενώ πίσω από τον Massa βρισκόταν ο Pastor Maldonado. Ο Rosberg επίσης έδειχνε να έχει προβλήματα με τα ελαστικά και είδε στην ίδια στροφή να τον περνούν τόσο ο Massa όσο και ο Maldonado.


Χάος στα pit stop


Ο κύκλος των pit stop για τους πρωτοπόρους άνοιξε στο 16ο γύρο με τον Jenson Button, o οποίος έβαλε ξανά τα πολύ μαλακά. Στον επόμενο γύρο η μέχρι τώρα άψογη στα pit stop Red Bull έκανε το λάθος. Πρώτος στα pit μπήκε ο Vettel αλλά μια θερμαντική κουβέρτα κόλλησε και χάθηε χρόνος μέχρι να μπορέσει να συνεχίσει, έχοντας τη σκληρότερη γόμα. Αμέσως μετά μπήκε ο Webber, αλλά όπως είναι φυσικό δεν ήταν έτοιμοι για εκείνον και πάλι χάθηκε χρόνος. Στον ίδιο γύρο μπήκε και ο Fernando Alonso, ο οποίος έβαλε τα σκληρότερα ελαστικά (μαλακή γόμα) αλλά δεν κατάφερε να επωφεληθεί από το μπέρδεμα της Red Bull και έμεινε στην 3η θέση.


Ο πιο ωφελημένος από όλη αυτήν την κατάσταση ήταν ο Jenson Button, o οποίος βρέθηκε στην πρωτοπορία, φορώντας όμως τα πολύ μαλακά ελαστικά, τη στιγμή που ιθ Vettel και Alonso που ήταν πίσω του είχαν τα μαλακά. Λίγους γύρους αργότερα μπήκε στα pit και ο Hamilton για να αλλάξει από τα μαλακά στα πολύ μαλακά αλλά μια ανυπομονησία στα pit της McLaren είχε αποτέλεσμα να μην είναι έτοιμοι οι μηχανικοί και να χαθεί κι εκεί λίγος χρόνος.


Οι διαφορετικές στρατηγικές έφεραν μιαν ασυνήθιστη κατάταξη λίγο πριν από το μέσον του αγώνα. Ο Button στην κορυφή είχε φτιάξει μια διαφορά περίπου 14 δευτερολέπτων από τον  Vettel και τον Alonso ενώ ακολουθούσαν οι Kobayashi και Sutil που δεν είχαν κάνει pit stop, ενώ πίσω από τον Buemi στις θέσεις εκτός 10άδας είχε δημιουργηθεί ένα τρενάκι από τους Webber, Massa και Hamilton.


Safety car


Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του στο φετινό πρωτάθλημα όταν στον 34ο γύρο ο Lewis Hamilton συγκρούστηκε με τον Felipe Massa στην προσπάθειά του να περάσει στη φουρκέτα. Εκεί έπαθε ζημιά η εμπρός πτέρυγα του Massa και στη συνέχεια ο Βραζιλιάνος έχασε φυσιολογικά τον έλεγχο μέσα στο τούνελ και κατάστρεψε το μονοθέσιό του. λίγο πριν, η Mercedes του Michael Schumacher είχε σβήσει λίγο πριν από την ευθεία εκκίνησης.


Πριν από όλα αυτά ο Jenson Button είχε μπει στα pit για δεύτερη φορά ενώ ταυτόχρονα με τα ατυχήματα έκανε το 2ο pit stop του και ο Alonso. Έτσι, ο Vettel βρέθηκε να προηγείται πίσω από το SC, χωρίς να έχει κάνει 2ο pit stop ενώ πίσω του είχε τον Button, ο οποίος είχε ξανά τα πολύ μαλακά ελαστικά και ήταν υποχρεωμένος να βάλει κάποια στιγμή τα μαλακά.


Στον 40ό γύρο το SC επέστρεψε στα pit και η κατάταξη μετά την… ανακατωσούρα ήταν Vettel, Button, Alonso, Sutil, Kobayashi, Webber, Hamilton, Maldonado, Petrov και Heisfeld. Ιδιαίτερα ευνοημένοι οι Sutil και Kobayashi που βρέθηκαν πάρα πολύ ψηλά παρότι ξεκίνησαν από πολύ πίσω. Λίγο αργότερα βγήκε και η απόφαση των αγωνοδικών για το συμβάν ανάμεσα σε Hamilton και Massa, η οποία όπως αναμενόταν ήταν κατά του Βρετανού, στον οποίο επιβλήθηκε ποινή διέλευσης, που τον έριξε στην 9η θέση.


Η McLaren προσπάθησε με τη στρατηγική να δώσει στον Jenson Button την ευκαιρία να κερδίσει τον αγώνα και τον κάλεσε στα pit για αλλαγή ελαστικών στον 48ο γύρο, για να βάλει τα μαλακά και να φτάσει με αυτά μέχρι το τέλος του αγώνα. Ο Button από την πλευρά του έκανε αυτό που έπρεπε να κάνει και με το που βγήκε στην πίστα άρχισε να γράφει τον ένα ταχύτερο γύρο μετά τον άλλο, μειώνοντας συνεχώς τη διαφορά και μάλιστα με καταιγιστικό ρυθμό.


Ο πιο ανθεκτικός κερδίζει


Στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στο πώς οι πρωτοπόροι θα διαχειρίζονταν τα ελαστικά τους για να φτάσουν μέχρι το τέλος. Για να τα καταφέρει ο Vettel θα έπρεπε να κάνει 62 γύρους με το ίδιο σετ μαλακών ελαστικών, κάτι πολύ δύσκολο, αλλά ο Alonso έπρεπε να κάνει μόνο 42, κάτι απολύτως εφικτό. Πίσω τους όμως ο Button με φρέσκα ελαστικά κινούταν με πολύ πιο γρήγορο ρυθμό και από τους δύο.


Ο Alonso έφτασε πίσω από τον Vettel ενώ έμεναν κάτι λιγότερο από 20 γύροι για τον τερματισμό ενώ μερικούς γύρους αργότερα στο τρενάκι προστέθηκε και ο Jenson Button. Ήταν ξεκάθαρα μια τριπλή μονομαχία, ανάμεσα σε τρεις από τους κορυφαίους σε μια πίστα που το προσπέρασμα είναι δυσκολότερο από οπουδήποτε αλλού.


Πανικός και διακοπή


Η κατάσταση περιπλέχθηκε ακόμα περισσότερο όταν οι τρεις τους έφτασαν πίσω από το τρενάκι των 6 μονοθεσίων που έδινε μάχη για την 5η θέση. Το σκηνικό ήταν πρωτόγνωρο. Πέντε οδηγοί (Sutil, Webber, Maldonando, Hamilton, Petrov, Alguersuari) μάχονταν μεταξύ τους και πίσω τους έφτασαν οι τρεις που μάχονταν για την πρώτη θέση. Η λύση δόθηκε όπως συνήθως στο Μονακό: μια σειρά από συγκρούσεις ανάμεσα στους 6 γέμισε την πίστα συντρίμμια και άφησε τον Vitaly Petrov εγκλωβισμένο μέσα στο μονοθέσιο της Renault μετά το χτύπημα στην μπαριέρα. Οι αγωνοδίκες διέκοψαν τον αγώνα 7 γύρους πριν από το τέλος για να μπορέσει το ασθενοφόρο να πάει στον τόπο του ατυχήματος. Ο Ρώσος οδηγός απεγκλωβίστηκε με επιτυχία και με ασθενοφόρο μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, χωρίς όμως να έχει σοβαρά τραύματα.


Μετά τη διακοπή τα μονοθέσια στήθηκαν ξανά στο grid, καθώς θα υπήρχε επανεκκίνηση πίσω από το Safety Car. Στην επανεκκίνηση όλοι έφυγαν κανονικά, με τον Vettel μπροστά και τους Alonso και Button να ακολουθούν. Ο Lewis Hamilton αμέσως προσπάθησε να επιτεθεί στον Maldonado στη Ste Devote αλλά και πάλι ο υπερβολικός ενθουσιασμός του τον εξέθεσε και συγκρούστηκε με τον Κολομβιανό, ο οποίος έκανε μέχρι εκείνο το σημείο πολύ καλό αγώνα.


Οι γύροι μέχρι την καρό σημαία πέρασαν με τον Sebastian Vettel, έχοντας πλέον φρέσκα ελαστικά, να μην ανησυχεί ιδιαίτερα και να παίρνει την καρό σημαία για 5η φορά φέτος. Ο Alonso έκανε ό,τι μπορούσε στο τέλος αλλά η διαφορά ταχύτητας ανάμεσα στη Red Bull και τη Ferrari ήταν φανερή, έτσι ο Ισπανός συμβιβάστηκε με τη 2η θέση. Ο Jenson Button επίσης συμβιβάστηκε με την 3η θέση σε έναν αγώνα που υπό διαφορετικές συνθήκες θα μπορούσε να κερδίσει. Ακολούθησαν οι Mark Webber, o οποίος στον προτελευταίο γύρο πέρασε τον Kamui Kobayashi, Lewis Hamilton, Adrian Sutil, Nick Heidfeld, Rubens Barrichello και Sebastien Buemi.


Μετά το τέλος του GP Μονακό ο Sebastian Vettel έχει φτάσει στους 143 βαθμούς και παρότι δεν πλησιάζουμε καν στο μέσο της σεζόν ακουμπά το δεύτερο συνεχόμενο τίτλο του. για τις βαθμολογίες των υπολοίπων θα επανέλθουμε όταν οι αγωνοδίκες αποφασίσουν για τα συμβάντα τα οποία διερευνούν και στα οποία εμπλέκεται ο Lewis Hamilton.


Επόμενος αγώνας είναι το Grand Prix Καναδά το 3ήμερο 10-12 Ιουνίου.


Αποτελέσματα


Θ.ΟδηγόςΟμάδαΔιαφ.< >P.
1S. VettelRED BULLΝικητής1
2F. AlonsoFERRARI1.12
3J. ButtonMCLAREN2.31.23
4M. WebberRED BULL23.120.72
5K. KobayashiSAUBER26.93.81
6L. HamiltonMCLAREN27.20.23
7A. SutilFORCE INDIA1L1L2
8N. HeidfeldRENAULT1L3.72
9R. BarrichelloWILLIAMS1L10.42
10S. BuemiTORO ROSSO1L0.52
11N. RosbergMERCEDES2LU_3
12P. di RestaFORCE INDIA2L1.73
13J. TrulliLOTUS2L23.52
14H. KovalainenLOTUS2L0.42
15J. D΄AmbrosioVIRGIN3L1L2
16V. LiuzziHRT3L3.21
17N. KarthikeyanHRT4LU_2
18P. MaldonadoWILLIAMS5L1L2
19V. PetrovRENAULT11L6L1
20J. AlguersuariTORO ROSSO12L1L2
21F. MassaFERRARI46L34L1
22M. SchumacherMERCEDES46L16.02
23T. GlockVIRGIN48L2L1
24T. GlockVIRGIN
ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου