ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΟΠΑΠ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΣΙΟΠΛΗΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Κάντε ΚΛΙΚ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ
Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Δευτέρα 25 Ιουλίου 2011

Έρχονται τα «πράσινα» πετρελαιοκίνητα ΙΧ σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη









Είναι φιλικά προς το περιβάλλον τα πετρελαιοκίνητα οχήματα ή όχι; Προσδοκίες για δραστική μείωση του κόστους των μετακινήσεων και για να δοθεί το «φιλί της ζωής» στον χειμαζόμενο από την κρίση κλάδο του..
αυτοκινήτου δημιούργησε η δέσμευση του υπουργού Περιβάλλοντος κ. Γ. Παπακωνσταντίνου για την απελευθέρωση της κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων ΙΧ αυτοκινήτων στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη. Παραλλήλως, η αναφορά του υπουργού άνοιξε έναν ζωηρό διάλογο για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της απελευθέρωσης, αλλά και για αυτές που ήδη υφίστανται από την ανεξέλεγκτη κίνηση πετρελαιοκίνητων φορτηγών, ταξί και πολλών ελλιπώς συντηρημένων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. «Το Βήμα της Κυριακής» ανοίγει τον φάκελο «ντίζελ» και παρουσιάζει τα τελευταία επιστημονικά δεδομένα, το οικονομικό όφελος, τους περιβαλλοντικούς κινδύνους, τις «γκρίζες ζώνες» και τα επιχειρήματα των δύο πλευρών.


Τα παλαιού τύπου πετρελαιοκίνητα οχήματα ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα κυρίως με αιωρούμενα σωματίδια (ΑΣ)- από τους πιο επικίνδυνους για τη δημόσια υγεία ρύπους. Τα Εuro 5 τα οποία βγήκαν στην αγορά τον προηγούμενο Ιανουάριο (2011) φέρουν τεχνολογία η οποία μειώνει σημαντικά τις εκπομπές των συγκεκριμένων ρύπων. Οι τεχνολογίες όμως αυτές που είχαν στόχο τον έλεγχο των εκπεμπόμενων από τα ντιζελοκίνητα αιωρούμενων σωματιδίων (ΑΣ) αυξάνουν τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου, τα οποία με τη σειρά τους συμβάλλουν στη δημιουργία των ρύπων του όζοντος οι οποίοι δημιουργούν την αποπνικτική ατμόσφαιρα κάθε καλοκαίρι. Το πρόβλημα πιθανώς θα επιλυθεί με τα Εuro 6, τα οποία θα κυκλοφορήσουν το 2014 (ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες παράγουν ήδη πετρελαιοκίνητα με τεχνολογία Εuro 6).


Γυμνοί απέναντι στη νοθεία
Τα επιχειρήματα του ΥΠΕΚΑ υπέρ της απελευθέρωσης δεν βασίζονται μόνο στα επιστημονικά στοιχεία για τις χαμηλές εκπομπές ρύπων και σωματιδίων των νέων πετρελαιοκίνητων ΙΧ, τα οποία προτιμώνται από τους 7 στους 10 αγοραστές στις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, η επανεξέταση επείγει για να δοθεί τέλος στην απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη: κακοσυντηρημένα ταξί, παλαιάς τεχνολογίας λεωφορεία, αλλά και «αρχαία» επαγγελματικά φορτηγά τα οποία απλώνουν «ντουμάνι» χωρίς κανέναν ουσιαστικό έλεγχο.


Αναλυτικά ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου