ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΟΠΑΠ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΣΙΟΠΛΗΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Κάντε ΚΛΙΚ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ
Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Πέμπτη 14 Ιουλίου 2011

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ

ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΚΕΡΔΟΦΟΡΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.







Οι εργαζόμενοι της Εγνατία Οδός Α.Ε., την περασμένη Τρίτη 05.07.2011, διατράνωσαν με  την καθολική συμμετοχή τους στην απεργία που διοργάνωσε το συνδικαλιστικό τους όργανο (ΣΕΤΕΟ), την αντίθεση τους στην..
εκποίηση της Εγνατίας Οδού, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου που κατασκευάσθηκε με χρήματα του ελληνικού δημοσίου κατά 53% και της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά 47%.
   Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε την ημέρα της Απεργίας σε συνέντευξη τύπου ο Σύλλογος των εργαζομένων, τα έσοδα από μία «ήπια» εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου με ένα λογικό αντίτιμο διοδίων, μπορούν, όχι μόνο να καλύπτουν το κόστος της συντήρησης και λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου, αποπληρώνοντας πλήρως και τις δανειακές υποχρεώσεις (για των οποίων το μέγεθος ευθύνονται όλες οι κυβερνήσεις από το 2004 και μετά καθώς προκειμένου να αποφύγουν το πολιτικό κόστος δεν επέβαλλαν μέχρι πρότινος διόδια με εξαίρεση αυτά του Πολυμύλου από τον Σεπτέμβριο του 2010), ύψους περίπου 610 εκ. ευρώ σε ορίζοντα δεκαετίας (η αποπληρωμή στην πράξη μπορεί να γίνει και στην οκταετία καθώς οι μεγάλες ανάγκες για βαρειά συντήρηση θα προκύψουν μετά την δεκαετία), αλλά και να παράγουν  οικονομικό πλεόνασμα, υπέρ του ελληνικού δημοσίου. Το οικονομικό αυτό πλεόνασμα, καθίσταται ιδιαίτερα σημαντικό πέραν της δεκαετίας, καθώς εκτιμάται ότι θα είναι της τάξης των 80-90εκ. ετησίως. Σημειώνεται, ότι από τις δανειακές υποχρεώσεις, οι  εκτιμήσεις του Συλλόγου δεν αφαιρούν την οφειλόμενη από το κράτος επιστροφή ΦΠΑ (η οποία ανέρχεται σε 355 εκ. ευρώ), η οποία, εάν καταβληθεί, θα μειώσει το δανειακό χρέος της  εταιρείας στο ύψος των 255 εκ. ευρώ.
Τα παραπάνω, έχουν υπολογισθεί με βάση την πλήρη ανάπτυξη επτά συνολικά συμβατικών σταθμών διοδίων (μέσες αποστάσεις ανά 95-100 χλμ.) μέχρι το τέλος του 2011 και την αντικατάσταση αυτών με ηλεκτρονικά από το 2014. Πιο συγκεκριμένα,  το αντίτιμο των διοδίων κατά την περίοδο των συμβατικών σταθμών δεν θα ξεπερνά τα 0,02€/χλμ (σε τιμές 2003) ενώ με την εγκατάσταση των ηλεκτρονικών θα κυμαίνεται στα 0,03€/χλμ (πάντα σε τιμές 2003 για λόγους σύγκρισης με τα υφιστάμενα έργα παραχώρησης). Οι παραπάνω χρεώσεις, απέχουν παρασάγγας από τις αντίστοιχες που έχουν επιβληθεί στα υφιστάμενα έργα παραχώρησης (όπου ο ελληνικός λαός πληρώνει για έργα που θα κατασκευαστούν), όπου, με πολύ πυκνούς σταθμούς διοδίων (μέσες αποστάσεις ανά 50-60 χλμ.)  το αντίτιμο των διοδίων φτάνει το ύψος και των 0,05€/χλμ. και μάλιστα, σε οδικά τμήματα που δεν συγκρίνονται σε δυσχέρεια και σε κόστος συντήρησης με αυτά της Εγνατίας Οδού. Μεταξύ άλλων, το κόστος λειτουργίας της Εγνατίας Οδού επιβαρύνεται από την ανάγκη 24ωρου επανδρωμένου ελέγχου με κάμερες των εκατοντάδων σηράγγων μήκους μεγαλύτερου των 500μέτρων, του αποχιονισμού ιδιαίτερα δυσχερών (π.χ. Παράκαμψη Καστανιάς, οροπέδιο Κοζάνης, διάβαση οροσειράς Πίνδου) με υψόμετρα άνω των 1000μ.,), της ενόργανης παρακολούθησης της συμπεριφοράς τεχνικών και γεωτεχνικών έργων (40χλμ. Γεφυρών, εκατοντάδες πρανή υψηλών επιχωμάτων - ορυγμάτων).
Από την παραπάνω σύγκριση, πιστεύουμε ότι είναι προφανές, πως εάν εφαρμοστεί η πρακτική των σημερινών έργων παραχώρησης και στην ιδιωτικοποιημένη Εγνατία οδό, το αντίτιμο των διοδίων θα είναι σημαντικά υψηλότερο (περίπου διπλάσιο) σε σχέση με μία δημόσια Εγνατία οδό.
Επιπλέον, το πλεόνασμα που θα παράγει η εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου υπέρ του δημοσίου από  την διαχείριση ενός φορέα όπως η Εγνατία Οδός Α.Ε., μιας εταιρείας που τον μελέτησε, τον κατασκεύασε και τον συντηρεί ήδη επί 6 συναπτά έτη, θα μπορεί να επιστρέφεται στις τοπικές κοινωνίες, μέσω της συντήρησης και βελτίωσης των παράπλευρων εθνικών και περιφερειακών οδών που σήμερα έχουν εγκαταλειφθεί και είναι σε άσχημη κατάσταση. Η βελτίωση αυτή των τοπικών οδών θα είναι στην πράξη εφαρμοστέα, μόνο εάν η Εγνατία παραμείνει υπό την διαχείριση του δημοσίου, καθώς, στην αντίθετη περίπτωση της ιδιωτικοποίησης, είναι σίγουρο ότι αυτές οι οδοί θα θεωρηθούν ανταγωνιστικές και όχι εναλλακτικές διαδρομές και θα αφεθούν στην τύχη τους.
Πέραν της κατασκευής της Εγνατίας οδού (ενός από τα μεγαλύτερα και δυσκολότερα οδικά έργα της Ευρώπης των τελευταίων δεκαετιών), τα τελευταία 6 χρόνια, οι εργαζόμενοι της Εγνατία Οδός Α.Ε. έχουν στο ενεργητικό τους σημαντικά επιτεύγματα και στον Τομέα της λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού. Οι προδιαγραφές και οι οδηγίες στοιχειώδους συντήρησης και λειτουργίας της Εγνατίας Οδού αποτελούν ουσιαστικά τα εθνικά πρότυπα και υιοθετούνται από τους περισσότερους φορείς διαχείρισης της λειτουργίας και συντήρησης αυτοκινητοδρόμων, το επίτευγμα της μη επάνδρωσης των κέντρων ελέγχου μικρών σηράγγων μέσω της εξ αποστάσεως επιτήρησής τους, ο ασύρματος έλεγχος των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων κατά μήκος της οδού, μέτρα σημαντικής μείωσης του κόστους ηλεκτροφωτισμού, η ενόργανη  παρακολούθηση γεφυρών,  σηράγγων και γεωτεχνικών έργων με χιλιάδες ειδικούς αισθητήρες, το σύστημα κυκλοφοριακών μετρήσεων βάσει του οποίου καταστρώνεται το κυκλοφοριακό μοντέλο, τα ηλεκτρονικά μητρώα καταγραφής της συντήρησης οδών και τεχνικών σε GIS περιβάλλον, είναι ορισμένες καινοτομίες που καθιστούν την εταιρεία πρωτοπόρο και καινοτόμα στην συντήρηση και λειτουργία οδικών υποδομών. Η παραπάνω τεχνογνωσία έχει αναγνωριστεί και στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων, καθώς τα τελευταία χρόνια η εταιρεία δραστηριοποιείται σε ρόλο διεθνούς συμβούλου και στο παραπάνω αντικείμενο.
Από τα παραπάνω, πιστεύουμε ότι προκύπτει αβίαστα το συμπέρασμα, ότι η εκχώρηση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες, του μοναδικού πλέον αυτοκινητόδρομου (και μάλιστα στρατηγικής σημασίας) που είναι ακόμα υπό τον έλεγχο του δημοσίου, είναι η χειρότερη δυνατή επιλογή για το δημόσιο συμφέρον. Εκτός του ότι συρρικνώνει και περιθωριοποιεί (αντί να αξιοποιεί), την μοναδική στην Βόρειο Ελλάδα εταιρεία διαχείρισης υποδομών που κατάφερε να κατασκευάσει τον μοναδικό ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρομο στην Ελλάδα, στερεί (ιδιαίτερα σε βάθος χρόνου) πολύτιμα έσοδα από το ελληνικό δημόσιο.
Πρόθεση του Συλλόγου είναι, με βάση την πρότασή μας περί διάθεσης του παραγόμενου οικονομικού πλεονάσματος σε έργα υποδομής των τοπικών κοινωνιών και με ένα συντονισμένο πρόγραμμα δράσεων, σε συνεργασία με φορείς και εκπροσώπους των τοπικών αυτών κοινωνιών κατά μήκος του άξονα της Εγνατίας, να δημιουργήσουμε ένα ευρύτερο κίνημα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του δρόμου, προασπίζοντας κατ΄ αυτό τον τρόπο πρωτίστως το δημόσιο συμφέρον, αλλά και την συρρίκνωση και απαξίωση της εταιρείας.

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ
        
ΟΧΙ ΣΤΗ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ. , ΦΟΡΕΑ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑΣ, ΠΡΟΟΔΟΥ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου