Βιβλία δεν υπάρχουν, ας χρησιμοποιήσουμε τα παλιά... Αυτή τη λύση (και άλλες εννιά) βρήκε το υπουργείο Παιδείας για να λύσει, έστω και προσωρινά, το πρόβλημα στα σχολεία...
Λίγο πριν από τον αγιασμό και ενώ το αλαλούμ με τα βιβλία παραμένει, το υπουργείο Παιδείας έφτιαξε τις δικές του... 10 εντολές προς μαθητές, γονείς και καθηγητές, ώστε να αντιμετωπιστεί η έλλειψη των πρώτων δυο μηνών.
Εν ολίγοις, το υπουργείο ζητά από τους μαθητές των προηγούμενων τάξεων να επιστρέψουν τα βιβλία που είχαν, για να χρησιμοποιηθούν ξανά από τους μαθητές των νεότερων τάξεων.
Το σύνθημα «δεν πάω με άδεια χέρια στο σχολείο, φέρνω τα βιβλία της προηγούμενης χρονιάς», είναι μια πράξη ευθύνης, αλληλεγγύης και εθελοντικής προσφοράς για κάθε μαθητή. Είναι μια αξία που πρέπει να επανακτήσουμε ως κοινωνία, αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου.
Όσοι δε, δεν έχουν internet, θα δυσκολευτούν!
Το σχέδιο του υπουργείου περιλαμβάνει τα έξης 10 βήματα:
1. Αξιοποίηση και συστηματική χρήση όλων των βιβλίων, των βοηθημάτων και του πρόσθετου διδακτικού υλικού, που υπάρχουν ως περίσσευμα από τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και από βιβλία που επεστράφησαν, μετά την πρωτοβουλία που ξεκίνησε το Υπουργείο Παιδείας το Νοέμβριο του 2010, για την επαναχρησιμοποίηση των σχολικών βιβλίων.
2. Αξιοποίηση του εκπαιδευτικού υλικού που υπάρχει, στο σύνολό του, αναρτημένο στο διαδίκτυο, μια πρωτοβουλία που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του «Ψηφιακού Σχολείου». Εκπαιδευτικοί και μαθητές με πρόσβαση στο ΙΝΤΕΡΝΕΤ, έχουν δυνατότητα άμεσης πρόσβασης, όπως και οι σχολικές μονάδες, με την αποτελεσματική χρήση του ηλεκτρονικού εξοπλισμού, όπου υπάρχει.
3. Αξιοποίηση των DVD με περιεχόμενο τα σχολικά βιβλία ανά τάξη Γυμνασίου και Λυκείου, τα οποία λόγω του προβλήματος παρήγαγε το υπουργείο Παιδείας, μόλις εντοπίσθηκε το πρόβλημα. Ήδη, ξεκίνησε η αποστολή τους προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τις μεγάλες σχολικές μονάδες και δίνεται η διαβεβαίωση ότι από τις 15 Σεπτεμβρίου θα μπορούν να διατίθενται σε κάθε μαθητή. Τα DVD αυτά αποτελούν την προσωπική «Βιβλιοθήκη» κάθε μαθητή, που είναι αξιοποιήσιμη και χωρίς να είναι αναγκαία η σύνδεση μέσω διαδικτύου.
4. Ανάδειξη της πρωτοβουλίας για την επαναχρησιμοποίηση των σχολικών βιβλίων. Η αντίληψη του «σέβομαι το σχολικό βιβλίο, αξιοποιώ το δημόσιο αγαθό, ενισχύω τον εθελοντισμό και την περιβαλλοντική αγωγή εξοικονομώντας πόρους», σήμερα μετατρέπεται πλέον σε ανάγκη για «Μαθητική Αλληλεγγύη - με τα βιβλία μου βοηθώ τον συμμαθητή μου», τονίζει ο υπουργείο.
5. Συνεργασία όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας (διοίκηση, σχολικοί σύμβουλοι και όλοι οι εκπαιδευτικοί), ώστε να υπάρξει πρόγραμμα δράσης για την αξιοποίηση κάθε πρόσφορης λύσης ανάλογα με τις ανάγκες κάθε σχολείου.
6. Στοίχιση της διοικητικής πυραμίδας (κεντρική υπηρεσία - υπηρεσία ΟΕΔΒ, Περιφερειακοί Διευθυντές, Διευθυντές Εκπαίδευσης, Διευθυντές σχολικής μονάδας) μέσα από ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για καταγραφή των ελλείψεων, ανά σχολική μονάδα, μετά από πλήρη αποτύπωση των υπαρχόντων βιβλίων από: τις νέες εισροές βιβλίων από τον ΟΕΔΒ, τα διαθέσιμα βιβλία στις αποθήκες από προηγούμενα έτη, τα βιβλία που έχουν επιστραφεί από μαθητές μέσα από την καμπάνια της μαθητικής αλληλεγγύης καθώς και βιβλία που με πρωτοβουλίες των μαθητών και των γονέων έχουν διασφαλίσει οι μαθητές για προσωπική χρήση.
Η καταγραφή αυτή θα ολοκληρωθεί μέχρι την Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου.
7. Συνεδρίαση της σχολικής επιτροπής για να οργανωθεί η επικοινωνία και συνεργασία με όλους τους φορείς της περιοχής, που μπορούν να υποστηρίξουν την αναπαραγωγή πρόσθετου διδακτικού υλικού (Δήμοι, Σχολικές Επιτροπές, Πανεπιστήμια, ΤΕΙ κλπ).
8. Από τις 15, 16 και 17 Σεπτεμβρίου θα γίνεται αναπαραγωγή του αναγκαίου διδακτικού υλικού - σε εβδομαδιαία βάση - που θα υποστηρίξει τους μαθητές, για τους οποίους δεν έχουν εξασφαλιστεί άλλα μέσα.
9. Προώθηση και ενίσχυση κάθε εθελοντικής πρωτοβουλίας από μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς, Δήμους, τοπικούς φορείς.
10. Η πολιτική ηγεσία θα βρίσκεται πάντα κοντά στη σχολική κοινότητα για να υποστηρίξει και να ενθαρρύνει κάθε πρωτοβουλία, και ιδιαίτερα την πρώτη και κρίσιμη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων, οργανώνοντας και άλλες πρωτοβουλίες που θα ενισχύσουν την κάθε προσπάθεια, επισημαίνει το Υπουργείο Παιδείας.
Ακόμη το υπουργείο τονίζει ότι το ξεκίνημα της νέας χρονιάς, που σηματοδοτεί την έναρξη του Νέου Λυκείου, την εφαρμογή νέων προγραμμάτων σπουδών, τα 960 ολοήμερα σχολεία και σειρά άλλων πρωτοβουλιών, επισκιάζεται από το πρόβλημα που έχει ανακύψει με τη μη έγκαιρη αποστολή όλων των βιβλίων στα σχολεία.
Οι πρώτες αποστολές βιβλίων από τα αποθέματα που υπήρχαν έγιναν προς την νησιωτική Ελλάδα και σε απομακρυσμένες περιοχές, όπου και η κάλυψη σε βιβλία φτάνει σήμερα μέχρι και το 85%. Ήδη άρχισαν και οι νέες παραλαβές και η προώθησή τους στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Ολοκληρωμένο Σχέδιο Δράσεων & Πρωτοβουλιών για τη διασφάλιση του απαραίτητου εκπαιδευτικού υλικού στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς
ΑπάντησηΔιαγραφήΣχόλια επί των δράσεων
(Το “ολοκληρωμένο” με ανησυχεί.)
Δράση 1η. Εύκολη και σωστή.
Δράση 2η. Δεν μπορείς να διαβάσεις από pdf τίποτα περισσότερο από δισέλιδο έγγραφο, καλή ώρα τα «δέκα βήματα στην άμμο» του υπουργείου. Απαιτείται λοιπόν εκτύπωση, που κοστίζει σε τυπικό laser εκτυπωτή 0,016€/σελ. Κάθε βιβλίο έχει περισσότερες από 150 σελ. κι έτσι κοστίζει περισσότερο από 2,4€. Κάθε παιδί έχει 15 περίπου βιβλία και χρειάζονται περισσότερα από 36€. Καημένε τρίτεκνε! Δύστυχε πολύτεκνε!
Δράση 3η. Συμπληρωματική της 2ης. Έχει ως μειονέκτημα το κόστος αναπαραγωγής των DVD. Επιπλέον, όπως και στη 2η Δράση, απαιτείται Η/Υ που δεν διαθέτουν όλοι.
Δράση 4η. Σωστή. Τώρα καταλαβαίνουμε τι είχαμε στα χέρια μας και δεν το εκτιμούσαμε! Δεν μπορεί να αποδώσει άμεσα και για όλα τα μαθήματα, πχ λόγω απαντημένων ερωτήσεων σε βιβλία - τετράδια του δημοτικού.
Δράση 5η. Χωρίς σχόλιο.
Δράση 6η. Στα σχολεία ξέρουν τί ελλείψεις έχουν. Δράση χωρίς λόγο, έτσι για να ιδρώνουμε.
Δράση 7η. Αν η αναπαραγωγή γίνει στα σχολεία θα χαλάσουν τα φωτοτυπικά, γιατί δεν έχουν τις προδιαγραφές γι’ αυτό. Άρα, ούτε τα παιδιά θα έχουν βιβλία, ούτε το σχολείο φωτοτυπικό.
Δράση 8η. Μακάρι να αποδώσουν οι προηγούμενες. Μη ξεχνάμε πως η “αναπαραγωγή του αναγκαίου διδακτικού υλικού”, κοινώς φωτοτυπία, είναι ένα επιπλέον έξοδο. Και οι σχολικές επιτροπές έχουν μόνο "ευχές από το υπουργείο" και όχι χρήματα.
Δράση 9η. Ασαφής. Δηλαδή να πηγαίνουν πχ οι εθελόντριες μανάδες το απόγευμα και να γράφουν την ΟΔΥΣΣΕΙΑ στον πίνακα για να βρίσκουν μπροστά τους τα παιδιά την άλλη μέρα τουλάχιστον το κείμενο;
Δράση 10η. Η πολιτική ηγεσία είναι εδώ για να λύσει, ΣΠΑΤΑΛΩΝΤΑΣ χρήματα, ένα πρόβλημα που δεν θα έπρεπε να υπάρχει, αν έκανε σωστά τη δουλεία της. Οργίζομαι όσο σκέφτομαι πως τα βιβλία θα τυπώθουν δύο φορές για να δοθούν μία.
ΑΝΤΙ το υπουργείο να ηχεί ως “κύμβαλο αλαλάζον” για τα “παλάτια που χτίζει στην άμμο”:
Δράση 1η: ΑΣ ΑΝΑΒΑΛΛΕΙ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ.
Δράση 2η: Μόλις αρχίσει η χρονιά ας κάνουν όλοι οι καθηγητές μία επανάληψη της προηγούμενης και
Δράση 3η: μετά βλέπουμε.
Είναι η πιο πρακτική λύση, η πιο οικονομική λύση.