Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Αναζήτηση


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2011

Σύλλογος Εργαζομένων της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε: Ανοιχτή επιστολή προς τον Ε. Βενιζέλο, τον Γ. Ραγκούση και τον Γ. Μαγκριώτη







Επιστολή προς κ. Ιωάννη Μαγκριώτη Υφυπουργό Υποδομών Μεταφορών και δικτύων..



ΟΧΙ ΣΤΗ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε»,
ΒΑΣΙΚΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΕΡΓΑΛΕΙΟΥ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ  
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΕΦΕΔΡΕΙΑ

Κύριε Υπουργέ

Ο σκοπός της σημερινής μας ανοικτής επιστολής, ως Σύλλογος Εργαζομένων της «Εγνατία οδός Α.Ε» (Σ.Ε.Τ.Ε.Ο),  είναι αφενός να σας ενημερώσει και αφετέρου να σας ευαισθητοποιήσει, στα σοβαρά προβλήματα που θα επιφέρει η εφαρμογή της εργασιακής εφεδρείας στην εταιρεία μας.

Θα πρέπει να σας θυμίσουμε κύριε Υπουργέ, ότι πολλές φορές και κατ΄ επανάληψη έχετε εκφραστεί κολακευτικά για την εταιρεία μας στις δηλώσεις σας, αλλά και να αναγνωρίσουμε ότι το ίδιο έχει συμβεί και έμπρακτα, με την ανάθεση έργων στην εταιρεία μας.

Σας θυμίζουμε ενδεικτικά, τα κυριότερα από αυτά τα έργα που έχουμε αναλάβει να εκτελέσουμε σε χρονικό ορίζοντα 2-3 ετών :

1) Την σταδιακή υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού (master-plan) της Θεσσαλονίκης, στα οποία, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνεται άμεσα, η κατασκευή ανισόπεδων κόμβων αναβάθμισης της δυτικής περιφερειακής, η αναβάθμιση της υφιστάμενης εσωτερικής περιφερειακής και τμήμα της νέας εξωτερικής περιφερειακής από την Ευκαρπία μέχρι το Ασβεστοχώρι.

2) Τους κάθετους άξονες Χαλάστρα-Εύζωνοι, Αρδάνιο-Ορμένιο, Θέρμη-Γαλάτιστα καθώς και τα τμήματα των καθέτων αξόνων Φλώρινα-Νίκη και Ιεροπηγή-Κρυσταλλοπηγή, τα οποία είτε έχουν ήδη δημοπρατηθεί είτε πρόκειται να δημοπρατηθούν εντός 2 μηνών, καθώς και την ολοκλήρωση του κάθετου άξονα Κομοτηνή-Νυμφαία-Ελληνοβουλγαρικά σύνορα.

3) Διάφορα έργα στα νησιά του Βορείου και Νοτίου Αιγαίου, τα οποία βρίσκονται σε προχωρημένο επίπεδο μελέτης και σύντομα θα ξεκινήσει η κατασκευή τους.

4) Έργα οδικής ασφάλειας σε κάθε νομό της Ελλάδας, οι μελέτες των οποίων έχουν δημοπρατηθεί και η εκτέλεση των έργων πρέπει οπωσδήποτε να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2013.
5) Έργα αποκατάστασης απορριμάτων Χ.Α.Δ.Α ανά την Ελλάδα, η κατασκευή των οποίων πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2013, προκειμένου η Ελλάδα να μην πληρώνει πρόστιμα στην Ευρωπαική Ένωση.

Το κόστος όλων αυτών των έργων, θα ξεπεράσει τα 2 δις ευρώ.

Ταυτόχρονα, η εταιρεία δραστηριοποιείται στα Βαλκάνια με πολύ καλές προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης, ενώ συνεχίζει να έχει υπό την εποπτεία της τα έργα παραχώρησης Μαλιακός-Κλειδί και Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε-65.

Σας θυμίζουμε ότι από το 2005, η «Εγνατία οδός Α.Ε.» έχει αναλάβει την σημαντικότατη ευθύνη της λειτουργίας και συντήρησης του δυσκολότερου αυτοκινητοδρόμου της χώρας (με πλήθος σηράγγων-γεφυρών) καθώς και των καθέτων αξόνων, με συνολικό μήκος σήμερα μετά την ολοκλήρωση των έργων περίπου 1.000 χλμ., ευθύνη στην οποία ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο γιατί ήταν ο φορέας μελέτης και κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου.  Και σε αυτόν τον τομέα καινοτομήσαμε και επιτύχαμε όντας οι πρώτοι και μέχρι σήμερα οι μοναδικοί που λειτουργήσαμε και συντηρούμε ένα τόσο σύγχρονο και απαιτητικό έργο υποδομής, όπως η Εγνατία Οδός με τις εκατοντάδες μεγάλες σήραγγες και γέφυρες.

Σε αυτό το σημείο κύριε υπουργέ, θέλουμε να σας επισημάνουμε, ότι δεν μπορούμε να κατανοήσουμε, για ποιο λόγο το Υπουργείο Υποδομών καθυστερεί την έκδοση της σχετικής ΚΥΑ, που είναι απαραίτητη προκειμένου να λειτουργήσουν οι 4 σταθμοί διοδίων, που κατόπιν δικής σας εντολής (έστω και με καθυστέρηση ετών) έχει εδώ και δύο μήνες κατασκευάσει η εταιρεία; Πέραν της δυνατότητας απορρόφησης επιπλέον προσωπικού σε αυτά, το ελληνικό δημόσιο χάνει καθημερινά πολύτιμα έσοδα από αυτή την ολιγωρία.

Με την απλή και μόνο παράθεση αυτών των έργων και δράσεων, κύριε Υπουργέ, νομίζουμε ότι είναι απόλυτα κατανοητό, πως η Εγνατία οδός με τους 240 εργαζόμενους που έχουν απομείνει αυτή την στιγμή (υπενθυμίζουμε εδώ ότι μέχρι πρότινος στην εταιρεία απασχολούνταν 600 άτομα), όχι μόνο δεν απασχολεί πλεονάζον προσωπικό, αλλά είναι σίγουρο ότι στην πλήρη ανάπτυξη όλων αυτών των δραστηριοτήτων θα χρειαστεί περαιτέρω ενίσχυση.
Επιπλέον απόδειξη των παραπάνω, αποτελεί το γεγονός, ότι η διοίκηση της εταιρείας, εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα, έχει ζητήσει την ενίσχυση του προσωπικού (μέσω της διαδικασίας του ΑΣΕΠ) με 30 άτομα επιπλέον.

Το ερώτημα λοιπόν που προκύπτει αβίαστα, κύριε Υπουργέ, είναι πως θα υλοποιηθούν όλα αυτά τα έργα, όταν εκ προοιμίου και χωρίς καμία αξιολόγηση, εντάσσεται (κατ΄ελάχιστον) 10% του προσωπικού της Εγνατία Οδός Α.Ε σε εργασιακή εφεδρεία; Είτε θα αναγκαστείτε να προσλάβετε συμβούλους, στη θέση των συναδέλφων μας που θα μπουν σε καθεστώς εργασιακής εφεδρείας - απόλυσης, ενδεχόμενο  ηθικά ανεπίτρεπτο, είτε τα τόσο απαραίτητα έργα για την ανάπτυξη του τόπου δεν θα γίνουν.
Θέλουμε λοιπόν κύριε Υπουργέ να σας ενημερώσουμε, ότι εμείς οι εργαζόμενοι στην «Εγνατία οδό Α.Ε», είμαστε βαθύτατα απογοητευμένοι αλλά και αγανακτισμένοι, καθώς θεωρούμε πέρα για πέρα άδικη την εφαρμογή της εργασιακής εφεδρείας και στην εταιρεία μας.

Σας πληροφορούμε λοιπόν, ότι βρισκόμαστε σε συνεχείς  κινητοποιήσεις, πραγματοποιώντας είτε συμβολικές καταλήψεις των γραφείων της εταιρείας είτε τρίωρες στάσεις εργασίας και σας δηλώνουμε, ότι οι κινητοποιήσεις μας θα συνεχιστούν ακόμα πιο δυναμικά τις επόμενες ημέρες.

Σας καλούμε λοιπόν κύριε Υπουργέ, έστω και την ύστατη ώρα, σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών, να επανεξετάσετε το ζήτημα της εργασιακής εφεδρείας, καθώς πρόκειται για ένα ακόμα χτύπημα, που θα συμβάλλει σημαντικά στην πλήρη συρρίκνωση και εν τέλει απαξίωση της εταιρείας, σε συνδυασμό με την εξαγγελθείσα πρόθεση ιδιωτικοποίησης της λειτουργίας συντήρησης και εκμετάλλευσης του δρόμου, η οποία μας  βρίσκει κάθετα αντίθετους, καθώς πιστεύουμε ότι σε καμία περίπτωση δεν εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον, ιδιαίτερα σε βάθος χρόνου.

Δεν πρέπει να αφήσετε, κύριε Υπουργέ, να δοθεί το τελειωτικό χτύπημα στην Εγνατία Οδός Α.Ε, μια εταιρεία με υψηλή τεχνογνωσία και εξειδικευμένο προσωπικό, που ολοκλήρωσε επιτυχώς τον πιο δύσκολο αυτοκινητόδρομο στην Ελλάδα και αποτέλεσε όλα αυτά τα χρόνια, έναν από τους κύριους μοχλούς ανάπτυξης έργων για την Βόρειο Ελλάδα (και όχι μόνο), αποτελώντας ταυτόχρονα την φωτεινή εξαίρεση αποκέντρωσης της δημόσιας διοίκησης. Μην συνδέσετε τη θητεία σας με την συρρίκνωση και τελικά την κατάργηση της μοναδικής στην Βόρεια Ελλάδα πετυχημένης τεχνικής εταιρείας του δημοσίου, που θα είναι απώλεια σημαντική για την τόσο απαραίτητη ανάπτυξη αυτές τις δύσκολες ώρες της κρίσης.
 Aνοικτή Επιστολή προς τον κ. Ευάγγελο Βενιζέλο Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και Υπουργό Οικονομικών και προς τον κ. Ιωάννη Ραγκούση Υπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ

ΟΧΙ ΣΤΗΝ  ΕΝΤΑΞΗ ΤΗΣ «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.»
ΣΕ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗΣ ΕΦΕΔΡΕΙΑΣ

ΣΤΗΡΙΞΗ  ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε»,
ΒΑΣΙΚΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΕΡΓΑΛΕΙΟΥ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ

Κύριε Αντιπρόεδρε της Κυβέρνησης, κύριε Υπουργέ ΥΠΟΜΕΔΙ,

Ο σκοπός της σημερινής μας ανοικτής επιστολής, ως Σύλλογος Εργαζομένων της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε» (Σ.Ε.Τ.Ε.Ο),  είναι αφενός να σας ενημερώσουμε και αφετέρου να σας ευαισθητοποιήσουμε για τα σοβαρά προβλήματα που θα επιφέρει η ένταξη της εταιρείας μας στο καθεστώς εργασιακής εφεδρείας.

Επιτρέψτε μας να σας θυμίσουμε, ότι στην τελευταία διετία στελέχη της κυβέρνησής σας έχουν εκφραστεί κολακευτικά για την εταιρεία μας σε δηλώσεις τους, αναγνωρίζοντας το σημαντικό έργο που έχει επιτελέσει με την μελέτη, κατασκευή και σήμερα τη λειτουργία και συντήρηση του πιο απαιτητικού και σύγχρονου αυτοκινητόδρομου της χώρας, της Εγνατίας Οδού, του μοναδικού που ολοκληρώθηκε τις τελευταίες δεκαετίες. 

Θεωρούμε ότι το ΥΠΟΜΕΔΙ, εκτιμώντας αυτές τις θετικές για τα δημόσια έργα της χώρας επιδόσεις μας, μας ανέθεσε νέα σημαντικά έργα για να διαχειριστούμε και να εκτελέσουμε στην επόμενη τριετία, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 2 δις ευρώ, που συνοπτικά παραθέτουμε ακολούθως :

1) Την σταδιακή υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού (master-plan) της Θεσσαλονίκης, ο οποίος μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει άμεσα, την κατασκευή ανισόπεδων κόμβων αναβάθμισης της δυτικής περιφερειακής, την αναβάθμιση της υφιστάμενης εσωτερικής περιφερειακής καθώς και τμήμα της νέας εξωτερικής περιφερειακής της Θεσσαλονίκης, από την Ευκαρπία μέχρι το Ασβεστοχώρι.

2) Τους κάθετους άξονες Χαλάστρα-Εύζωνοι, Αρδάνιο-Ορμένιο, Θέρμη-Γαλάτιστα καθώς και τα τμήματα των καθέτων αξόνων Φλώρινα-Νίκη και Ιεροπηγή-Κρυσταλλοπηγή, τα οποία είτε έχουν ήδη δημοπρατηθεί είτε πρόκειται να δημοπρατηθούν εντός 2 μηνών, καθώς και την ολοκλήρωση του κάθετου άξονα Κομοτηνή-Νυμφαία-Ελληνοβουλγαρικά σύνορα.

3) Διάφορα έργα στα νησιά του Βορείου και Νοτίου Αιγαίου, τα οποία βρίσκονται σε προχωρημένο επίπεδο μελέτης και σύντομα θα ξεκινήσει η κατασκευή τους.

4) Έργα οδικής ασφάλειας σε κάθε νομό της Ελλάδας, οι μελέτες των οποίων έχουν δημοπρατηθεί και η εκτέλεση των έργων πρέπει οπωσδήποτε να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2013.

5) Έργα αποκατάστασης χώρων απορριμάτων Χ.Α.Δ.Α ανά την Ελλάδα, η κατασκευή των οποίων πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2013, προκειμένου η Ελλάδα να μην πληρώνει πρόστιμα στην Ευρωπαική Ένωση.

Ταυτόχρονα, η εταιρεία δραστηριοποιείται στα Βαλκάνια με πολύ καλές προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης, ενώ συνεχίζει να έχει υπό την εποπτεία της τα έργα παραχώρησης Μαλιακός-Κλειδί και Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε-65.

Τέλος η «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.» από το 2005 έχει αναλάβει την σημαντικότατη ευθύνη της λειτουργίας και συντήρησης της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αξόνων της, συνολικού μήκους περίπου 1.000 χλμ., στην οποία ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο, καθώς ήταν ο φορέας μελέτης και κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου.  Και σε αυτόν τον τομέα καινοτομήσαμε και επιτύχαμε, όντας οι πρώτοι και μέχρι σήμερα οι μοναδικοί που λειτουργήσαμε και συντηρούμε ένα τόσο σύγχρονο και απαιτητικό έργο υποδομής, όπως η Εγνατία Οδός με τις εκατοντάδες μεγάλες σήραγγες και γέφυρες. Δυστυχώς διαχρονικές μικροκομματικές στρεβλώσεις δεν επέτρεψαν μέχρι σήμερα την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου προς όφελος του ελληνικού δημοσίου με την κατασκευή και λειτουργία σταθμών διοδίων. Παρεμπιπτόντως, δεν μπορούμε να κατανοήσουμε, για ποιο λόγο το Υπουργείο Υποδομών καθυστερεί την έκδοση της σχετικής ΚΥΑ, που είναι απαραίτητη προκειμένου να λειτουργήσουν οι 4 σταθμοί διοδίων, που κατόπιν δικής του εντολής (έστω και με καθυστέρηση ετών) έχει εδώ και δύο μήνες κατασκευάσει η εταιρεία. Πέραν της δυνατότητας απορρόφησης επιπλέον προσωπικού σε αυτά, το ελληνικό δημόσιο χάνει καθημερινά πολύτιμα έσοδα από αυτή την ολιγωρία.

Σε αυτό το σημείο θέλουμε να σας επισημάνουμε, ότι με την απλή και μόνο παράθεση αυτών των έργων και δράσεων, νομίζουμε ότι είναι απόλυτα κατανοητό, πως η Εγνατία Οδός με τους 240 εργαζόμενους αορίστου χρόνου που έχουν απομείνει αυτή την στιγμή (υπενθυμίζουμε εδώ ότι στην περίοδο ολοκλήρωσης της Εγνατίας Οδού και μέχρι το τέλος του 2010 στην εταιρεία απασχολούνταν 600 άτομα), όχι μόνο δεν απασχολεί πλεονάζον προσωπικό, αλλά είναι σίγουρο ότι στην πλήρη ανάπτυξη όλων αυτών των δραστηριοτήτων θα χρειαστεί περαιτέρω ενίσχυση. Απόδειξη των παραπάνω, αποτελεί το γεγονός, ότι η διοίκηση της εταιρείας, εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα, έχει ζητήσει την ενίσχυση του προσωπικού (μέσω της διαδικασίας του ΑΣΕΠ) με 30 άτομα επιπλέον.

Το ερώτημα λοιπόν που προκύπτει αβίαστα, είναι πώς θα υλοποιηθούν όλα αυτά τα έργα, όταν εκ προοιμίου και χωρίς καμία αξιολόγηση, εντάσσεται (κατ΄ελάχιστον) 10% του προσωπικού της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.» σε καθεστώς εργασιακής εφεδρείας; Είτε θα απαιτηθεί να προσληφθούν σύμβουλοι, στη θέση των συναδέλφων μας που θα μπουν σε καθεστώς εργασιακής εφεδρείας - απόλυσης, είτε τα τόσο απαραίτητα έργα για την ανάπτυξη του τόπου δε θα γίνουν.
Επιθυμούμε, κύριε Υπουργέ, να σας ενημερώσουμε, ότι εμείς οι εργαζόμενοι στην «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε», είμαστε βαθύτατα απογοητευμένοι αλλά και αγανακτισμένοι, καθώς θεωρούμε πέρα για πέρα άδικη την ένταξη της εταιρείας μας σε καθεστώς εργασιακής εφεδρείας. Σας πληροφορούμε, ότι βρισκόμαστε σε συνεχείς  κινητοποιήσεις, πραγματοποιώντας είτε συμβολικές καταλήψεις των γραφείων της εταιρείας είτε τρίωρες στάσεις εργασίας και σας δηλώνουμε, ότι οι κινητοποιήσεις μας θα συνεχισθούν ακόμα πιο δυναμικά τις επόμενες ημέρες.

Σας καλούμε να επανεξετάσετε το ζήτημα της εργασιακής εφεδρείας, καθώς πρόκειται για ένα ακόμα χτύπημα, που θα συμβάλλει σημαντικά στην πλήρη συρρίκνωση και εν τέλει απαξίωση της εταιρείας, σε συνδυασμό με την εξαγγελθείσα πρόθεση ιδιωτικοποίησης της λειτουργίας συντήρησης και εκμετάλλευσης του δρόμου, η οποία μας  βρίσκει κάθετα αντίθετους, καθώς πιστεύουμε ότι σε καμία περίπτωση δεν εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον, ιδιαίτερα σε βάθος χρόνου.
Δεν πρέπει να αφήσετε να δοθεί το τελειωτικό χτύπημα στην «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.», μια καταξιωμένη εταιρεία με υψηλή τεχνογνωσία και εξειδικευμένο προσωπικό, που ολοκλήρωσε επιτυχώς τον πιο δύσκολο αυτοκινητόδρομο στην Ελλάδα και αποτέλεσε όλα αυτά τα χρόνια, έναν από τους κύριους μοχλούς ανάπτυξης έργων για την Βόρειο Ελλάδα (και όχι μόνο), αποτελώντας ταυτόχρονα την φωτεινή εξαίρεση αποκέντρωσης της δημόσιας διοίκησης. Μην επιτρέψετε την συρρίκνωση και τελικά την κατάργηση της μοναδικής στην Βόρεια Ελλάδα πετυχημένης τεχνικής εταιρείας του δημοσίου, που θα είναι απώλεια σημαντική για την τόσο απαραίτητη ανάπτυξη αυτές τις δύσκολες ώρες της κρίσης.


Θεσσαλονίκη,  22   ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2011

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ              Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ                                            
Δημήτρης Σημαιοφορίδης     Γρηγόρης Κολπονδίνος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου