Ποιο είναι το παράπονό της και ποια τα σχέδια της
Στην εφηβεία της ήταν πολύ φίλη με την κόρη του Μ. Καραγάτση, Μίνα. Κάποιο απόγευμα που τα κορίτσια μελετούσαν, εκείνος τις πλησίασε και ρώτησε τη Ξένια..
Καλογεροπούλου αν θα ήθελε να γίνει συγγραφέας. «Φυσικά», απάντησε εκείνη, όμως, ο συγγραφέας της «Μεγάλης Χίμαιρας», του «Γιούγκερμαν» καθώς και του «Δέκα», τη ρώτησε: «Έχεις κάτι να πεις;».
Η Ξένια Καλογεροπούλου σε εκείνη την ηλικία, όπως έχει πει, δεν έβρισκε μια ιστορία που θα αισθανθεί την ανάγκη να αφηγηθεί, δεν έβρισκε κάτι που πραγματικά ήθελε να πει. Το ανακάλυψε, όπως παραδέχεται, πολύ αργότερα.
Καλογεροπούλου αν θα ήθελε να γίνει συγγραφέας. «Φυσικά», απάντησε εκείνη, όμως, ο συγγραφέας της «Μεγάλης Χίμαιρας», του «Γιούγκερμαν» καθώς και του «Δέκα», τη ρώτησε: «Έχεις κάτι να πεις;».
Η Ξένια Καλογεροπούλου σε εκείνη την ηλικία, όπως έχει πει, δεν έβρισκε μια ιστορία που θα αισθανθεί την ανάγκη να αφηγηθεί, δεν έβρισκε κάτι που πραγματικά ήθελε να πει. Το ανακάλυψε, όπως παραδέχεται, πολύ αργότερα.
Ο πατέρας της ήταν ιδιωτικός υπάλληλος και λάτρευε τα βιβλία. Είχε μία τεράστια βιβλιοθήκη, την οποία αξιοποιούσε η έφηβη κόρη του. Η μητέρα της ήταν ζωγράφος. Έτσι, στο σπίτι τους έμπαιναν διαρκώς άνθρωποι των γραμμάτων και των τεχνών. Ο Άγγελος Προκοπίου, σε μία ομιλία του που παρακολουθούσε κι εκείνη, την αποκάλεσε «το κεφάλι της ελληνικής ζωγραφικής». Άλλωστε, είχε γίνει το μοντέλο πολλών γλυπτών και ζωγράφων.
Παρά τις σπουδές που δεν ήθελε, κατάφερε να κάνει πολλά πράγματα τόσο ως ηθοποιός όσο και ως συγγραφέας έργων. Ίδρυσε από το 1972 το θέατρο «Μικρή Πόρτα» και αργότερα έφτιαξε το «Θεατρικό Εργαστήρι Πόρτας», μία σχολή που φοιτούν παιδιά μέχρι την ενηλικίωσή τους.
Η Ξένια Καλογεροπούλου άλλωστε έχει μεταφράσει 17 θεατρικά έργα κι έχει γράψει πάρα πολλά που μεταφράστηκαν σε πολλές γλώσσες. «Ανάμεσα σε αυτά», όπως λέει η ίδια στο newsbeast.gr, «είναι και ο Οδυσσεβάχ που θα παιχτεί στο θέατρο Μικρή Πόρτα στα τέλη Οκτωβρίου».
Έτσι, η Ξένια Καλογεροπούλου παρακολουθεί διαρκώς τις πρόβες και ετοιμάζεται για την πρεμιέρα του έργου της. Πάντως, παρά τα χρόνια της στο σανίδι, δεν κάνει απολογισμούς. «Έγινα πάρα πολύ γρήγορα δημοφιλής και γνωστή αλλά ορισμένα πράγματα τα μετράω από πολύ αργότερα. Αισθάνομαι ότι ωρίμασα σαν ηθοποιός σε μεγάλη ηλικία», τονίζει.
Για να συνεχίσει λέγοντας ότι δύο πράγματα έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην πορεία της στη συγγραφή: η βιβλιοθήκη του πατέρα της και το γεγονός ότι την είχε βαφτίσει ο Κάουχμαν που είχε ένα γαλλικό βιβλιοπωλείο.
Η Ξένια Καλογεροπούλου ανήκει στην κατηγορία των ηθοποιών που μπορεί να έκαναν τηλεόραση αλλά δεν την… αγάπησαν. «Λατρεύω το θέατρο και τη συγγραφή. Η τηλεόραση ήταν μαρτύριο για μένα. Αυτή η προχειρότητα πιστεύω ότι δεν μου ταιριάζει καθόλου. Έκανα αλλά δεν το ευχαριστιόμουν».
«Τι να περιμένουμε για το μέλλον;» αναφωνεί πάντως σκεπτόμενη τα έργα που θέλει να ετοιμάσει. «Εμείς αυτή τη στιγμή δουλεύουμε όλοι δωρεάν. Δεν πληρώνεται κανένας, αν δεν μας δώσουν επιχορήγηση από το υπουργείο Πολιτισμού, θα αναγκαστούμε να κλείσουμε. Υπολογίζουμε ότι θα πάρουμε σε μία εβδομάδα τα λεφτά που μας χρωστούν από πρόπερσι» λέει με παράπονο. Όμως, σκέφτεται τα έργα της και σταματά γιατί πλέον δεν αισθάνεται περήφανη που είναι ελληνίδα. Κι αυτό γιατί έχει απογοητευτεί από την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η χώρα.
Εκτός όμως από το σανίδι, η Ξένια Καλογεροπούλου ασχολείται και με τα παιδιά που φοιτούν στο Θεατρικό Εργαστήρι. Εκείνη κάνει λίγες ώρες διδασκαλίας αλλά παρακολουθεί από κοντά τις προσπάθειες των παιδιών. «Δεν θα έλεγα σε κανέναν να μην γίνει ηθοποιός, παρά την κρίση που περνά ο χώρος. Θα ήθελα όμως τα παιδιά να σπουδάσουν κάτι στη ζωή τους κι όχι να σκέφτονται μόνο την υποκριτική».
Τον ελεύθερό της χρόνο τον περνά πάντα με το σύζυγό της στο σπίτι και μόνο όταν υπάρχει κάποια ενδιαφέρουσα παράσταση, βγαίνουν έξω για να τη δουν. Έχει όμως και μία γάτα που της κρατά συντροφιά.
Σε ένα πάρτι, όταν ήταν ακόμη μαθήτρια, γνώρισε τον Αλέκο Αλεξανδράκη. «Είστε πολύ όμορφη» της είπε. «Πρέπει να βγείτε στο θέατρο» συνέχισε όμως, η Ξένια Καλογεροπούλου δεν μπορούσε να καταλάβει ότι η εμφάνιση της ήταν ατού για το ξεκίνημά της αλλά όχι για τη μετέπειτα πορεία της. Γνώρισε τον Κάρολο Κουν και ήθελε να γραφτεί στην σχολή του. Οι γονείς της δεν την άφησαν. Έτσι, πήγε και σπούδασε στη Βασιλική Ακαδημία Δραματικής Τέχνης του Λονδίνου. Μέχρι σήμερα θεωρεί τη σχολή «χάσιμο χρόνου» και μετανιώνει που δεν σπούδασε στο Θέατρο Τέχνης.
Παρά τις σπουδές που δεν ήθελε, κατάφερε να κάνει πολλά πράγματα τόσο ως ηθοποιός όσο και ως συγγραφέας έργων. Ίδρυσε από το 1972 το θέατρο «Μικρή Πόρτα» και αργότερα έφτιαξε το «Θεατρικό Εργαστήρι Πόρτας», μία σχολή που φοιτούν παιδιά μέχρι την ενηλικίωσή τους.
Η Ξένια Καλογεροπούλου άλλωστε έχει μεταφράσει 17 θεατρικά έργα κι έχει γράψει πάρα πολλά που μεταφράστηκαν σε πολλές γλώσσες. «Ανάμεσα σε αυτά», όπως λέει η ίδια στο newsbeast.gr, «είναι και ο Οδυσσεβάχ που θα παιχτεί στο θέατρο Μικρή Πόρτα στα τέλη Οκτωβρίου».
Έτσι, η Ξένια Καλογεροπούλου παρακολουθεί διαρκώς τις πρόβες και ετοιμάζεται για την πρεμιέρα του έργου της. Πάντως, παρά τα χρόνια της στο σανίδι, δεν κάνει απολογισμούς. «Έγινα πάρα πολύ γρήγορα δημοφιλής και γνωστή αλλά ορισμένα πράγματα τα μετράω από πολύ αργότερα. Αισθάνομαι ότι ωρίμασα σαν ηθοποιός σε μεγάλη ηλικία», τονίζει.
Για να συνεχίσει λέγοντας ότι δύο πράγματα έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην πορεία της στη συγγραφή: η βιβλιοθήκη του πατέρα της και το γεγονός ότι την είχε βαφτίσει ο Κάουχμαν που είχε ένα γαλλικό βιβλιοπωλείο.
Η Ξένια Καλογεροπούλου ανήκει στην κατηγορία των ηθοποιών που μπορεί να έκαναν τηλεόραση αλλά δεν την… αγάπησαν. «Λατρεύω το θέατρο και τη συγγραφή. Η τηλεόραση ήταν μαρτύριο για μένα. Αυτή η προχειρότητα πιστεύω ότι δεν μου ταιριάζει καθόλου. Έκανα αλλά δεν το ευχαριστιόμουν».
Η ηθοποιός εκτός από την αγωνία της για την πρεμιέρα του «Οδυσσεβάχ» έχει προετοιμασίες και για το έργο που έχει γράψει με τίτλο «Ο Μίλτος», το οποίο θα παιχτεί στα σχολεία τον Απρίλιο ή τον Μάιο. Ετοιμάζει μία παράσταση για παιδιά αλλά δεν έχει καταλήξει ακόμη στον τίτλο και γράφει το έργο «Πέρα από το δάσος» μαζί με το Θωμά Μοσχόπουλο και σαν ηθοποιός θα παίξει στη Στέγη τον Ιανουάριο.
«Τι να περιμένουμε για το μέλλον;» αναφωνεί πάντως σκεπτόμενη τα έργα που θέλει να ετοιμάσει. «Εμείς αυτή τη στιγμή δουλεύουμε όλοι δωρεάν. Δεν πληρώνεται κανένας, αν δεν μας δώσουν επιχορήγηση από το υπουργείο Πολιτισμού, θα αναγκαστούμε να κλείσουμε. Υπολογίζουμε ότι θα πάρουμε σε μία εβδομάδα τα λεφτά που μας χρωστούν από πρόπερσι» λέει με παράπονο. Όμως, σκέφτεται τα έργα της και σταματά γιατί πλέον δεν αισθάνεται περήφανη που είναι ελληνίδα. Κι αυτό γιατί έχει απογοητευτεί από την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η χώρα.
Εκτός όμως από το σανίδι, η Ξένια Καλογεροπούλου ασχολείται και με τα παιδιά που φοιτούν στο Θεατρικό Εργαστήρι. Εκείνη κάνει λίγες ώρες διδασκαλίας αλλά παρακολουθεί από κοντά τις προσπάθειες των παιδιών. «Δεν θα έλεγα σε κανέναν να μην γίνει ηθοποιός, παρά την κρίση που περνά ο χώρος. Θα ήθελα όμως τα παιδιά να σπουδάσουν κάτι στη ζωή τους κι όχι να σκέφτονται μόνο την υποκριτική».
Τον ελεύθερό της χρόνο τον περνά πάντα με το σύζυγό της στο σπίτι και μόνο όταν υπάρχει κάποια ενδιαφέρουσα παράσταση, βγαίνουν έξω για να τη δουν. Έχει όμως και μία γάτα που της κρατά συντροφιά.
Newsbeast
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου