ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΝΑΚΑΣ

ΝΑΚΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ

Fotiouparts.gr - Κάντε ΚΛΙK

Fotiouparts.gr  - Κάντε ΚΛΙK

Κάντε ΚΛΙK


Κάντε ΚΛΙΚ στην αφίσα


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ


Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες


Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2012

Πλοίο - γίγας σαν το Εβερεστ

Το «Berge Everest» χωρητικότητας 400.000 τόνων αλλάζει τα δεδομένα στις μεταφορές






Σε μήκος ξεπερνάει τον πύργο του Αϊφελ, στο πλάτος θυμίζει ποδοσφαιρικό γήπεδο, στα γκαράζ του χωράει 11.000 φορτηγά. Το «Berge Everest», πρώτο..
μεταλλευματοφόρο ενός εντυπωσιακού στόλου 35 γιγάντιων πλοίων, ολοκλήρωσε πριν από λίγες ημέρες το παρθενικό του ταξίδι από τη Βραζιλία στην Κίνα. Αφού ξεφόρτωσε τους 350.000 τόνους ορυκτού σιδήρου στο λιμάνι του Νταλιάν, το πλοίο ξεκίνησε το ταξίδι της επιστροφής για τη Βραζιλία.
Το «Berge Everest» ανήκει στη βραζιλιάνικη Vale, δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία εξόρυξης ορυκτών στον κόσμο και μεγαλύτερη παραγωγό σιδήρου. Η Vale διέθεσε 8 δισ. δολάρια για να αποκτήσει 35 τέτοια φορτηγά πλοία με τα οποία θα μεταφέρει το πολύτιμο προϊόν της στις υπόλοιπες αγορές.
Η χωρητικότητα του «Berge Everest» φτάνει τους 400.000 τόνους νεκρού βάρους (συμβολίζεται με τα γράμματα dwt και είναι το φορτίο που μπορεί να μεταφερθεί ασφαλώς), όταν το προηγούμενο ρεκόρ ήταν 364.000 dwt.
Ανήκει στην κατηγορία των μεγαπλοίων, όπως χαρακτηρίζονται τα πλοία που λόγω του μεγέθους τους δεν μπορούν να διέλθουν από τη διώρυγα του Παναμά ή του Σουέζ με αποτέλεσμα να ταξιδεύουν από το ακρωτήριο Χορν στη Χιλή ή το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας στο νότιο άκρο της Αφρικής. Ο στόχος της Vale δεν είναι παρά η μείωση του κόστους μεταφοράς. Η μεταφορά ενός τόνου το 2002 στοίχιζε 7 δολάρια. Εξι χρόνια αργότερα, είχε φτάσει τα 87.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου