Οι ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής εγκαταλείπουν μαζικά τις ελληνικές μαρίνες με άμεσο κίνδυνο να προκληθούν σημαντικά αρνητικές επιπτώσεις σε πολλούς κλάδους της οικονομίας...
Τα διαρκώς αυξημένα τεκμήρια, ο ειδικός φόρος και οι έκτακτες εισφορές στα σκάφη μήκους άνω των 10 μέτρων, ο υψηλός ΦΠΑ (23%) στις υπηρεσίες ελλιμενισμού και σε όλες τις παροχές για τα ελληνικά σκάφη, καθώς και η ανταποδοτική εισφορά για τα σκάφη με ξένη σημαία (εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης) έχουν οδηγήσει τους περισσότερους σε μαρίνες της γειτονικής Τουρκίας.
Εκεί, μεταξύ άλλων, δεν επιβάλλεται ΦΠΑ στον ελλιμενισμό των ξένων ιδιωτικών σκαφών.
Το περιβάλλον αυτό στη χώρα μας, που οδήγησε 4.000 σκάφη σε ακινησία πέρυσι, έχει πολλαπλές και παράπλευρες συνέπειες για την ελληνική οικονομία.
Κι αυτό, γιατί στην Τουρκία, οι ιδιοκτήτες βρίσκουν καπετάνιο και πλήρωμα με αποδοχές στο ένα τρίτο των αντίστοιχων στην Ελλάδα, οδηγώντας στην ανεργία τους Έλληνες, που εργάζονται στη χώρα μας.
Επιπλέον, μειώνεται ο τζίρος των εταιριών και των πρατηρίων τροφοδοσίας με καύσιμα, που - σε πολλές παραθαλάσσιες περιοχές της Ελλάδας - ζουν κυρίως από αυτή τη δραστηριότητα.
Το ίδιο ισχύει και για όσους ασχολούνται με εργασίες συντήρησης και επισκευής των σκαφών.
Δημιουργείται, δηλαδή, μια καταστροφική αλυσίδα, που επηρεάζει το σύνολο του κύκλου όσων ασχολούνται επαγγελματικά, με οποιονδήποτε τρόπο, με τα σκάφη αναψυχής.
Επιπλέον, σημαντικές θα είναι οι συνέπειες και για τον ελληνικό τουρισμό, καθώς τα νησιά και οι παραθαλάσσιες περιοχές θα χάσουν -αν δεν έχουν ήδη απολέσει - σημαντικό αριθμό τουριστών.
Όλα αυτά έχουν ως τελικό αποτέλεσμα τη σημαντική απώλεια εσόδων για το ελληνικό Δημόσιο. Για ακόμα μια φορά, δηλαδή, η επιβολή νέων και η αύξηση υφιστάμενων φόρων μείωσε -και θα μειώσει περαιτέρω- αντί να αυξήσει τα χρήματα προς τα δημόσια ταμεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου