Νέα ερωτήματα πολιτικής ηθικής και αρμοδιότητας του ΣΔΟΕ προκαλεί η απάντηση του Πάνου Καμμένου σε ρεπορτάζ της «δημοκρατίας» (φύλλο Παρασκευής), που αποκάλυπτε ότι πετούσε με.. ιδιωτικό ελικόπτερο, αξίας 500.000 ευρώ, το οποίο ελεγχόταν από εταιρία offshore στην Κύπρο.
Η «δ» είχε αναφερθεί στη βρετανική εταιρία Heli Air, υπό τον Ελληνοκύπριο John Michalakis, που απέκτησε το ελικόπτερο στις 4 Μαΐου 2006, ενώ στις 6 Νοεμβρίου 2006 το μεταβίβασε στην κυπριακή εταιρία FLY FREEDOM HOLDINGS LTD. Το ελικόπτερο στάθμευε στην Αερολέσχη Δεκέλειας, χρησιμοποιήθηκε από τον κ. Καμμένο και παρέμεινε στην κυριότητα της offshore ως τις 5 Νοεμβρίου 2008, οπότε μεταπωλήθηκε σε τρίτο πρόσωπο.
- Στο... facebook
Σε απάντησή του, που αναρτήθηκε και στο facebook μαζί με αντίγραφο μισθωτηρίου συμβολαίου με την κυπριακή FLY 4U HOLDINGS LTD, ο επικεφαλής των Ανεξάρτητων Ελλήνων υποστηρίζει ότι «μέχρι σήμερα για τη λάσπη χρησιμοποιούσαν τους ανεμιστήρες. Τώρα οι λασπολόγοι χρησιμοποιούν τους έλικες των ελικοπτέρων. Η ιστοσελίδα της Λέσχης Δεκέλειας το ελικόπτερο το αναφέρει ως ένα από τα ενταγμένα στο δυναμικό της. Είναι ένα από τα ελικόπτερα, νηολογίου ΥΠΑ, που χρησιμοποιούνται για την εκπαίδευση πιλότων, όπως έκανα και εγώ».
Ο κ. Καμμένος προσθέτει ότι «όλες οι πτήσεις είναι καταγεγραμμένες στην ΥΠΑ και υπάρχει ενοικιαστήριο συμβόλαιο και αποδεικτικό πληρωμής. Στις 5-6-2006, το ελικόπτερο ενοικιάστηκε για 100 ώρες πτήσης προς 20.000 ευρώ + ΦΠΑ, που πληρώθηκαν από τον τραπεζικό μου λογαριασμό». Στην απάντησή του, ο βουλευτής καταλήγει ότι «όπως προβλέπουν οι διαδικασίες, λόγω αυτού του συμβολαίου και, κυρίως για να χρεωθεί κάποιος την ευθύνη της ασφάλειας, οι μετοχές της εταιρίας μεταβιβάστηκαν προσωρινά στην εταιρία FLY FREEDOM, με εγγυητή τον πατέρα μου Ηλία Καμμένο, που έκανε και χρήση του μέσου. Αυτονόητο είναι ότι με το τέλος των ωρών πτήσης ελικόπτερο και μετοχές της εταιρίας γύρισαν πίσω στους ενοικιαστές-ιδιοκτήτες».
- Η δευτερολογία της «δ»
1. Απορούμε πού είναι η «λάσπη» και οι «λασπολόγοι»! Ενώ η «δ» έγραψε, μετριοπαθώς, για ελικόπτερο «που φέρεται ότι χρησιμοποιούσε» ο κ. Καμμένος και ανήκε σε μία offshore, ο ίδιος παραδέχεται ότι είχε υπογράψει σύμβαση με την offshore FLY 4U και ότι ο πατέρας του συνδέεται με την, επίσης offshore, FLY FREEDOM. Πιθανόν νόμιμο, αλλά όχι ηθικό για έναν πολιτικό να συναλλάσσεται όχι μόνον με μία, αλλά με ΔΥΟ εξωχώριες εταιρίες!
2. Το μισθωτήριο, που κατέθεσε ο κ. Καμμένος, αναφέρει ότι η FLY 4U έχει στις 5 Ιουνίου 2006 στην κυριότητά της το επίμαχο ελικόπτερο. Διαψεύδεται όμως από τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Βρετανίας (που περιφρόνησε ο κ. Καμμένος, αν και τα έχει ήδη αποκαλύψει η «δ») και τα οποία δείχνουν ότι η κυριότητα ανήκε για ένα εξάμηνο (4 Μαΐου - 6 Νοεμβρίου 2006) στη βρετανική Heli Air και όχι σε κάποια κυπριακή εταιρία. Πρόκειται για γνωστό τέχνασμα φοροαποφυγής, ώστε τα ελικόπτερο να χαρακτηριστεί «μεταχειρισμένο» και να καταβληθούν μικρότεροι φόροι εισοδήματος και ΦΠΑ.
3. Παρουσιάζοντας δύο offshore με παρεμφερή ονόματα, ο κ. Καμμένος περιπλέκει (ελπίζουμε όχι σκόπιμα) την κατάσταση. Στην πραγματικότητα, το ελικόπτερο δεν ανήκε ποτέ στη FLY 4U, αλλά στη FLY FREEDOM από τον Νοέμβριο του 2006 ως τον Νοέμβριο του 2008. Ο κ. Καμμένος υπέγραψε μισθωτήριο με μία offshore στην οποία δεν ανήκε ποτέ το ελικόπτερο, ενώ η δεύτερη (με το παρεμφερές όνομα) το απέκτησε πέντε μήνες αργότερα.
4. Ολως τυχαίως, η FLY 4U ιδρύθηκε την 1/6/2006 (τέσσερις ημέρες προ του συμβολαίου μίσθωσης και με αρ. μητρώου 177591), ενώ η FLY FREEDOM (αρ. μητρώου 174964) στις 12 Απριλίου 2006, δηλαδή προτού καν το ελικόπτερο φτάσει από το εργοστάσιο των ΗΠΑ στη βρετανική Heli Air. Οταν ο κ. Καμμένος μετέβη στη Λευκωσία και υπέγραψε το συμφωνητικό, τα γνώριζε όλα αυτά; Αν ναι, είναι συνυπεύθυνος. Αν όχι, προφανώς ανέλαβε τον κίνδυνο συνδιαλλαγής με δύο περίεργες offshore.
5. Για τις 20.000 ευρώ, που δηλώνει ότι πλήρωσε για εκπαίδευση ο κ. Καμμένος, όπως και για τα έξοδα καυσίμων, στάθμευσης, συντήρησης κ.λπ., ποιος εξέδωσε τιμολόγιο και ποιος πλήρωσε φόρο εισοδήματος και ΦΠΑ; Η Αερολέσχη Δεκέλειας, οι offshore ή κανείς; Μίσθωναν κι άλλα πρόσωπα (και ποια) το συγκεκριμένο ελικόπτερο; Ποιος εξέδιδε τιμολόγια και εισέπραττε τα μισθώματα;
6. Ο ισχυρισμός του κ. Καμμένου περί μεταβίβασης μετοχών, για λόγους ασφάλισης και εγγύησης, δεν έχει καμία σχέση με τον Κώδικα Αεροπορικού Δικαίου της Ελλάδας (1988) και με τον Νόμο περί Πολιτικής Αεροπορίας της Κύπρου (2002). Κάτι παρόμοιο ισχύει μόνο σε περιπτώσεις εκμετάλλευσης αεροσκάφους από ενυπόθηκο δανειστή…
7. Το ουσιώδες ερώτημα είναι απλό: Ποιος ο λόγος των τριγωνικών συναλλαγών μεταξύ Βρετανίας, Ελλάδας και Κύπρου και των παιγνίων με δύο offshore για μια «απλή» εκπαίδευση αναψυχής;
Δημοκρατία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου