ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ. ΓΟΥΓΟΥΣΗΣ  ΟΥΡΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΟΛΟΓΟΣ

ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΟΠΑΠ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΤΣΙΟΠΛΗΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

ΟΠΤΙΚΑ ΚΑΤΑΝΑΣ

Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα


Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

Αναζήτηση

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΩΡΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Η χαρά των παιδιών, στα Γρεβενά

Κάντε ΚΛΙΚ



Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ ΟΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ Α & Γ  ΟΕ
Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες

Σάββατο 11 Αυγούστου 2012

Προτάσεις για τον χειρισμό του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου

(Εάν δεν γεφυρώσεις οργανικά παρελθόν και παρόν, δεν έχεις μέλλον)
Μοιραστείτε το στο facebook







Πάνω από τις εξελίξεις σχετικά με την τύχη του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου επικρέμεται η σημαντική δήλωση Στουρνάρα : «η ελληνική αγορά χωρά 3-4 τράπεζες»..

Αλλά αυτό κ. Υπουργέ είναι κοινή και παλαιά σοφία.
Το είχε δηλώσει και ο Κωστόπουλος, της Alpha Bank : «υπάρχει χώρος για 3 ιδιωτικές τράπεζες και 1 κρατική».
Γιατί τότε η Τράπεζα της Ελλάδος  έδινε άδειες στις διάφορες Proton και Defteron Bank;
Προτάσεις για χειρισμό του ΤΤ
Αφετηρία μας παραμένει η συνεισφορά του ΤΤ στην Ελληνική Οικονομία και Διοίκηση, και η ελάφρυνση όλων των Ελλήνων από κερδοφόρα λειτουργία του.
Καταγράφουμε λοιπόν, συνοπτικά, τα αδιαμφισβήτητα, ιστορικά πλεονεκτήματα από την λειτουργία του ΤΤ – που σε ένα βαθμό ίσχυαν και για την ΑΤΕ – ώστε να καταλήξουμε σε προτάσεις.
1. Διαμόρφωνε και ισχυροποιούσε το αποταμιευτικό ένστικτο του ελληνικού λαού (και με τους περίφημους κουμπαράδες).
2. Από το αποταμιευτικό ένστικτο προέρχονταν οι καταθέσεις που υπήρξαν διαχρονικά οι μόνες πηγές χορηγήσεων της ελληνικής οικονομίας και χρησιμοποιήθηκαν για την ανάπτυξη της ελληνικής μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, ομολογημένης ισχύος και ατμομηχανής της ελληνικής οικονομίας.
Ενώ σήμερα, με 100δες δις € «ανακεφαλαιοποίησης» των ιδιωτικών τραπεζών, ζητείται – μάλλον διατάζεται να επαναπατρίσουν οι Έλληνες τις καταθέσεις τους ώστε να χορηγηθούν επιχειρηματικά δάνεια.
3. Συντηρούσε δίκτυο καταστημάτων σε όλη την Επικράτεια, κάνοντας από Διδυμότειχο μέχρι Σητεία όλη την τραπεζική «βρωμοδουλειά», που βέβαια οι «τράπεζες-μπουτίκ» δεν ακουμπάνε ενώ όμως τρυγούν τα αποτελέσματα από την οικονομική ανάπτυξη που δημιούργησαν οι καταθέσεις στο ΤΤ και στους άλλους κρατικούς, τραπεζικούς πυλώνες.
4. Λόγω του δημοσίου χαρακτήρα διατηρεί προφίλ φιλικό προς τον συναλλασσόμενο, δεν έχει τον αρπακτικό χαρακτήρα των ιδιωτικών τραπεζών. Χαμηλά επιτόκια σε χορηγήσεις,  συμφέροντα επιτόκια σε καταθέσεις. Η μεταφορά δανείων, που λόγω της κρίσης είναι οριακά επισφαλή, σε ιδιωτική τράπεζα θα επιτείνει την πίεση στους δανειολήπτες, μεγεθύνοντας το κοινωνικό πρόβλημα.
5. Το σημαντικότερο. Δεν επιβαρύνει. Είναι κερδοφόρος οργανισμός (ζημίες βάσει κριτηρίων Βασιλείας δεν μπορούν να αποτιμηθούν ως μόνιμα ζημιογόνες καταστάσεις, τότε και οι ιδιωτικές έπρεπε να κλείσουν). Εισφέρει τόσο κέρδη όσο και έκτακτη ρευστότητα στον Προϋπολογισμό, καλύπτοντας πάσης φύσεως έκτακτες ανάγκες. Πόσα έχει δώσει το γνωρίζει το Γενικό Λογιστήριο. Ας το ανακοινώσει.
[Παρένθεση : το ίδιο επιτελεί το Ταμείο Παρακαταθηκών & Δανείων. Όπως μάς μετέφερε διευθυντικό στέλεχος του ΤΠΔ, από την αρχή της Κρίσης έχει παράσχει ταμειακά διαθέσιμα στο Δημόσιο πάνω από 2 δις €. Δανεικά και αγύριστα για το ίδρυμα, που ίσως κάποια στιγμή, και αυτό, χαρακτηριστεί «προβληματικό».
Ενδεικτικά, πρόσφατα η ΡΑΕ ανέθεσε «μελέτη βελτιστοποίησης των ταμειακών ροών στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας για το 2012» στην εταιρεία συμβούλων Price Waterhouse Coopers. Και που κατέληξε η μελέτη :
"Πάρτε 350 εκατ. ευρώ από τα διαθέσιμα του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων". Θα θέλαμε να μάθουμε πόσο πληρώθηκε η «μελέτη»]
Διαμορφώνονται δυο εναλλακτικές
Α. Διατήρηση του δημοσίου χαρακτήρα του ΤΤ
 Είναι γνωστό ότι οι δηλώσεις Στουρνάρα απηχούν ένα διαμορφωμένο σενάριο για 3, 4 ή …2,5 ισχυρά τραπεζικά σχήματα έως τον Νοέμβριο.
Σενάριο που θα υλοποιηθεί σε τρεις φάσεις, βρισκόμαστε στην πρώτη.
Γνωρίζοντας ότι ακουγόμαστε «εξωπραγματικοί» για τις «πραγματικότητες» που επιβάλλονται σαν «πιεστικές», επιμένουμε ότι δεν αποτελεί θέσφατο πως μια κερδοφόρα δημόσια δραστηριότητα πρέπει οπωσδήποτε να πωληθεί. Αρχικά προτείνεται να παραμείνει το ΤΤ δημόσιο.
Προς τον σκοπό αυτό να διερευνηθούν
α) αν μπορεί να είναι κερδοφόρο βάσει της Βασιλείας ΙΙΙ
Β) τα προβλήματα δυσλειτουργίας.
Η διερεύνηση να ανατεθεί σε πανεπιστημιακά τμήματα Χρηματοοικονομικών και όχι σε πανάκριβες εταιρείες «συμβούλων» όπως παραπάνω.
Στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών ή στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς ή και σε άλλα οικονομικά ιδρύματα.
Αντί για αμοιβές «συμβούλων ιδιωτικοποίησης» να καταβληθούν οικονομικές ενισχύσεις και βραβεία σε φοιτητές και μεταπτυχιακούς ερευνητές, που θα κληθούν να υποβάλλουν τις προτάσεις λειτουργικών αναδιαρθρώσεων που απαιτούνται (όπως στους αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς).
Ενδεικτικά προτείνονται για αναλυτική εξέταση:
1. Περιγραφή του σύγχρονου πεδίου δραστηριοποίησης εντός της Ελληνικής Επικράτειας, με βάση τα σημερινά οικονομικά δεδομένα, και το εξ αυτού προκύπτον αναγκαίο δίκτυο και μοντέλο λειτουργίας καταστημάτων. Πρόνοια για πλήρη κάλυψη της επαρχίας.
2. Τα απαραίτητα προσόντα του προσωπικού που θα στελεχώσει το δίκτυο υπηρετώντας το μοντέλο λειτουργίας.
3. Ο προκύπτων αναγκαίος αριθμός προσωπικού ανά κατάστημα. Απαλοιφή αλληλοεπικαλύψεων καθηκόντων. Παλιά, σε επαρχιακές θυρίδες υπήρχε ένας – διευθυντής/υπάλληλος/ταμίας.
4. Επιδίωξη δραστικής μείωσης ενοικίων στα μη ιδιόκτητα καταστήματα και κτίρια διοίκησης. Sales & Lease back στα ιδιόκτητα, αν συμφέρει.
5. Στελέχωση από μηδενική βάση, λαμβάνοντας υπόψη όσα αξιόλογα στελέχη έχει ήδη παραγάγει το ΤΤ.  Σκληρό, αλλά δεκάδες χιλιάδες μεσήλικες έχουν μείνει άνεργοι στον ιδιωτικό τομέα.
6. Διενέργεια διαγωνισμού για προσλήψεις εξ αρχής, με επίβλεψη δικαστικών λειτουργών, θέματα από πανεπιστημιακούς και πρακτική εξέταση. Πριμ μορίων σε πρώην υπαλλήλους άνω των 50 ετών.
7. Μεικτό καθεστώς συμβάσεων εργασίας. Μόνιμο στελεχιακό δυναμικό μόνο για θέσεις ευθύνης, οι οποίες χαράσσουν και υλοποιούν την εταιρική πολιτική, με ανάληψη των αντίστοιχων ευθυνών έναντι του Δημοσίου-εργοδότη. Τακτικές κρίσεις. Ελαστικό ωράριο, για κάλυψη εργασιακών αναγκών όπως η απογευματινή λειτουργία. Συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου – οι περισσότερες είναι ήδη.
Β. Πώληση
Εάν το σενάριο για συνενώσεις τραπεζών πάει ως το τέλος, το ΤΤ να ενοποιηθεί με την Εθνική, έχει το ίδιο προφίλ και θα προσφέρει συμπληρωματικότητα δικτύου που θα καλύπτει όλη την επικράτεια.
Εάν τέλος οι πιέσεις οδηγήσουν το ΤΤ στην Eurobank, να παρθούν από το Δημόσιο μετοχές ελέγχου.
Εκτός αν ο σκοπός τους είναι, αλλά τότε να το πουν ευθέως, να εξασφαλίσουν κοσμική χλιδή και στην επόμενη γενιά πλούσιων γόνων.
Και ας φροντίσουν και για τους μικρομετόχους, υπάρχει ακόμα Σύνταγμα.
Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στο μέσον ενός παγκόσμιου, γεωπολιτικού και χρηματοπιστωτικού τυφώνα. Οι πρωτεύουσες αποφάσεις δεν λαμβάνονται εδώ. Εδώ μεταβιβάζονται, λόγω της εξάρτησης που δημιούργησε η υπερχρέωση, οι επιταγές για τις δευτερεύουσες (αποφάσεις).
Έτσι οι αναδρομές, για πολλούς, φαντάζουν πολυτέλειες.
Λάθος.
Εάν δεν γεφυρώσεις οργανικά παρελθόν και παρόν, δεν έχεις μέλλον.
Το ευρώ σε μερικούς μήνες μπορεί να μην υπάρχει.
Το Ελληνικό Φύλο υπάρχει χιλιετίες. Και οφείλει να συνεχίσει να υπάρχει.
Αυτό είναι Το κριτήριο για τις αποφάσεις.
Και στα σημαντικά που οφείλουν να γίνουν υπό χρονική πίεση, ας πρυτανεύσει μια διαφημιστική σοφία :
Γρήγορα ναι πρόχειρα όχι.

Προφήτης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου