Μοιραστείτε το στο facebook
Μόλις οι αστυνομικοί αντίκρισαν την κατάσταση της υπερεκατονταετούς τοιχογραφίας «Ίδε ο άνθρωπος» του ζωγράφου Ελίας Γκαρσία Μαρτίνες.. (1858-1934) υπέθεσαν πως πρόκειται για κακόβουλο βανδαλισμό. Η μορφή του Χριστού μέσα στην εκκλησία Santuario de Misericordia στην Μπόρχα της Ισπανίας ήταν φρικτά παραμορφωμένη, μια καρικατούρα που έμοιαζε με ζώο ή αφηρημένη ζωγραφική.
Η αλήθεια ήταν, εν τέλει, κάπως διαφορετική: η 80χρονη ενορίτισσα Ισπανίδα γιαγιά Cecilia Giménez αποφάσισε, «με την άδεια του παπά» όπως επιμένει, να… συντηρήσει μόνη της την αγιογραφία. Ἔτσι, ερασιτεχνικά. Και, όπως βλέπουμε, δεν της βγήκε σε καλό, αφού μάλλον πρόκειται για την χειρότερη συντήρηση έργου τέχνης όλων των εποχών.
Η τραγική ειρωνεία είναι ότι η εγγονή της γιαγιάς είχε μεριμνήσει προηγουμένως για την συλλογή χρημάτων ώστε να συντηρηθεί επαγγελματικά η τοιχογραφία, αλλά η γιαγιά… την πρόλαβε.
Εξετάζεται το αν η πολιτεία θα κινηθεί νομικά εναντίον της. Το γεγονός πάντως -πέρα από την ἐντονη υπενθύμιση μιας σχετικής σκηνής από την πρώτη ταινία μεγάλου μήκους του Mr. Bean- είναι ότι η ιστορία έλαβε μεγάλη διαδικτυακή φήμη. Από τότε που την κατέγραψαν οι New York Times, το διαδίκτυο έχει γεμίσει με παρωδίες της… «συντήρησης» και εφαρμογής της σε άλλους γνωστούς πίνακες:
ΑΚ
Η αλήθεια ήταν, εν τέλει, κάπως διαφορετική: η 80χρονη ενορίτισσα Ισπανίδα γιαγιά Cecilia Giménez αποφάσισε, «με την άδεια του παπά» όπως επιμένει, να… συντηρήσει μόνη της την αγιογραφία. Ἔτσι, ερασιτεχνικά. Και, όπως βλέπουμε, δεν της βγήκε σε καλό, αφού μάλλον πρόκειται για την χειρότερη συντήρηση έργου τέχνης όλων των εποχών.
Η τραγική ειρωνεία είναι ότι η εγγονή της γιαγιάς είχε μεριμνήσει προηγουμένως για την συλλογή χρημάτων ώστε να συντηρηθεί επαγγελματικά η τοιχογραφία, αλλά η γιαγιά… την πρόλαβε.
Εξετάζεται το αν η πολιτεία θα κινηθεί νομικά εναντίον της. Το γεγονός πάντως -πέρα από την ἐντονη υπενθύμιση μιας σχετικής σκηνής από την πρώτη ταινία μεγάλου μήκους του Mr. Bean- είναι ότι η ιστορία έλαβε μεγάλη διαδικτυακή φήμη. Από τότε που την κατέγραψαν οι New York Times, το διαδίκτυο έχει γεμίσει με παρωδίες της… «συντήρησης» και εφαρμογής της σε άλλους γνωστούς πίνακες:
ΑΚ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου