Μοιραστείτε το στο facebook
Το σχολικό κουδούνι χτύπησε εδώ και ένα μήνα, αλλά όχι για τα σχολεία ειδικής αγωγής. Αδυναμία μεταφοράς των μαθητών με ειδικές ανάγκες από και προς τα..
σχολεία και σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό και υποδομές, οδηγούν στο κλείσιμο σχολικών μονάδων και στην ελλιπή μόρφωση των παιδιών.
Τα παραπάνω καταγγέλλουν οι γονείς των μαθητών, οι οποίοι, στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα, σύστησαν το Δίκτυο Ειδικών Σχολείων Αττικής, μια εθελοντική οργάνωση για την καταγραφή και προώθηση των προβλημάτων των σχολείων.
Όπως αποκαλύπτουν οι γονείς, το 30% των σχολείων ειδικής αγωγής στην Αττική δεν μπορούν να μεταφέρουν τους μαθητές με ειδικές ανάγκες από και προς τα σχολεία, ενώ λόγω της κατάστασης αυτής το 80% των μαθητών δεν πηγαίνουν καθόλου ή πηγαίνουν περιστασιακά στο σχολείο.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το 2ο Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Πειραιά, που δεν έχει λειτουργήσει ακόμα κατά τη φετινή σχολική χρονιά.
«Πρόκειται για ένα καίριο ζήτημα που στερεί το δικαίωμα των παιδιών μας στην εκπαίδευση και την κοινωνική ένταξη, αφαιρώντας τους και τις προοπτικές της μελλοντικής εργασιακής αποκατάστασης», εξήγησαν σε συνέντευξη Τύπου οι εκπρόσωποι του Δικτύου, Νέστορας Λαδάς, Ζακλίν Πόιτρας και Δημήτρης Μπότσος.
Μεταφορά αρμοδιοτήτων από τις περιφέρειες στους δήμους και πάλι πίσω, διαμοιρασμός ευθυνών ανάμεσα σε τρία υπουργεία, καθυστερήσεις στις πληρωμές των μεταφορέων (έχουν να πληρωθούν από τον περασμένο Νοέμβριο) και έλλειψη τεχνογνωσίας στους δήμους, αποτελούν, σύμφωνα με τους γονείς, τους κύριους λόγους για τους οποίους η μεταφορά των μαθητών δεν υλοποιείται.
Μόλις πριν από δύο ημέρες ο υπουργός Εσωτερικών ανακοίνωσε την κατάθεση σχεδίου νόμου για τη μεταφορά της αρμοδιότητας της μεταφοράς των μαθητών και πάλι στις Περιφέρειες. Ωστόσο, οι γονείς του Δικτύου προβλέπουν ότι και πάλι το πρόβλημα δεν θα λυθεί, καθώς εκκρεμεί το ζήτημα της πληρωμής των χρεών, που σύμφωνα με το υπουργείο Εσωτερικών ανήλθαν τον Αύγουστο σε 140 εκατομμύρια ευρώ.
Το πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών έρχεται να προστεθεί στις σοβαρές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό, ειδικό και βοηθητικό προσωπικό (λόγω των μειωμένων προσλήψεων), καθώς και σε υλικοτεχνική υποδομή που αντιμετωπίζει η πλειοψηφία των ειδικών σχολείων σε όλη την Ελλάδα. Σημαντικές είναι και οι ελλείψεις στις δομές παράλληλης στήριξης παιδιών με ειδικές ανάγκες στα γενικά σχολεία.
Της σημερινής συνέντευξης Τύπου προηγήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών των ειδικών σχολείων, με τη συμπαράσταση μουσικών σχολείων, έξω από το κτίριο της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ελλάδα, όπου παρέδωσαν ψήφισμα. «Καταγγέλλουμε σε εσάς την αδυναμία του ελληνικού κράτους να επιλύσει έγκαιρα και μόνιμα το πρόβλημα της μετάβασης των παιδιών μας προς και από το σχολείο και τον έμμεσο αποκλεισμό τους από την εκπαιδευτική διαδικασία, επιφυλασσόμαστε δε ως Ευρωπαίοι πολίτες για όλα τα δικαιώματά μας κατά της διάκρισης αυτής», αναφέρει μεταξύ άλλων το ψήφισμα.
Το Δίκτυο Ειδικών Σχολείων συστήθηκε πριν από ένα χρόνο από γονείς μαθητών που φοιτούν στα ειδικά σχολεία της Αττικής, με στόχο να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών που εντάθηκε την περασμένη σχολική χρονιά. Μέλη του είναι σύλλογοι γονέων από 35 ειδικά σχολεία της Αττικής, ενώ στόχος του Δικτύου
είναι να επεκταθεί και στην υπόλοιπη Ελλάδα.
ΑΜΠΕ
Το σχολικό κουδούνι χτύπησε εδώ και ένα μήνα, αλλά όχι για τα σχολεία ειδικής αγωγής. Αδυναμία μεταφοράς των μαθητών με ειδικές ανάγκες από και προς τα..
σχολεία και σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό και υποδομές, οδηγούν στο κλείσιμο σχολικών μονάδων και στην ελλιπή μόρφωση των παιδιών.
Τα παραπάνω καταγγέλλουν οι γονείς των μαθητών, οι οποίοι, στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα, σύστησαν το Δίκτυο Ειδικών Σχολείων Αττικής, μια εθελοντική οργάνωση για την καταγραφή και προώθηση των προβλημάτων των σχολείων.
Όπως αποκαλύπτουν οι γονείς, το 30% των σχολείων ειδικής αγωγής στην Αττική δεν μπορούν να μεταφέρουν τους μαθητές με ειδικές ανάγκες από και προς τα σχολεία, ενώ λόγω της κατάστασης αυτής το 80% των μαθητών δεν πηγαίνουν καθόλου ή πηγαίνουν περιστασιακά στο σχολείο.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το 2ο Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Πειραιά, που δεν έχει λειτουργήσει ακόμα κατά τη φετινή σχολική χρονιά.
«Πρόκειται για ένα καίριο ζήτημα που στερεί το δικαίωμα των παιδιών μας στην εκπαίδευση και την κοινωνική ένταξη, αφαιρώντας τους και τις προοπτικές της μελλοντικής εργασιακής αποκατάστασης», εξήγησαν σε συνέντευξη Τύπου οι εκπρόσωποι του Δικτύου, Νέστορας Λαδάς, Ζακλίν Πόιτρας και Δημήτρης Μπότσος.
Μεταφορά αρμοδιοτήτων από τις περιφέρειες στους δήμους και πάλι πίσω, διαμοιρασμός ευθυνών ανάμεσα σε τρία υπουργεία, καθυστερήσεις στις πληρωμές των μεταφορέων (έχουν να πληρωθούν από τον περασμένο Νοέμβριο) και έλλειψη τεχνογνωσίας στους δήμους, αποτελούν, σύμφωνα με τους γονείς, τους κύριους λόγους για τους οποίους η μεταφορά των μαθητών δεν υλοποιείται.
Μόλις πριν από δύο ημέρες ο υπουργός Εσωτερικών ανακοίνωσε την κατάθεση σχεδίου νόμου για τη μεταφορά της αρμοδιότητας της μεταφοράς των μαθητών και πάλι στις Περιφέρειες. Ωστόσο, οι γονείς του Δικτύου προβλέπουν ότι και πάλι το πρόβλημα δεν θα λυθεί, καθώς εκκρεμεί το ζήτημα της πληρωμής των χρεών, που σύμφωνα με το υπουργείο Εσωτερικών ανήλθαν τον Αύγουστο σε 140 εκατομμύρια ευρώ.
Το πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών έρχεται να προστεθεί στις σοβαρές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό, ειδικό και βοηθητικό προσωπικό (λόγω των μειωμένων προσλήψεων), καθώς και σε υλικοτεχνική υποδομή που αντιμετωπίζει η πλειοψηφία των ειδικών σχολείων σε όλη την Ελλάδα. Σημαντικές είναι και οι ελλείψεις στις δομές παράλληλης στήριξης παιδιών με ειδικές ανάγκες στα γενικά σχολεία.
Της σημερινής συνέντευξης Τύπου προηγήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών των ειδικών σχολείων, με τη συμπαράσταση μουσικών σχολείων, έξω από το κτίριο της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ελλάδα, όπου παρέδωσαν ψήφισμα. «Καταγγέλλουμε σε εσάς την αδυναμία του ελληνικού κράτους να επιλύσει έγκαιρα και μόνιμα το πρόβλημα της μετάβασης των παιδιών μας προς και από το σχολείο και τον έμμεσο αποκλεισμό τους από την εκπαιδευτική διαδικασία, επιφυλασσόμαστε δε ως Ευρωπαίοι πολίτες για όλα τα δικαιώματά μας κατά της διάκρισης αυτής», αναφέρει μεταξύ άλλων το ψήφισμα.
Το Δίκτυο Ειδικών Σχολείων συστήθηκε πριν από ένα χρόνο από γονείς μαθητών που φοιτούν στα ειδικά σχολεία της Αττικής, με στόχο να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών που εντάθηκε την περασμένη σχολική χρονιά. Μέλη του είναι σύλλογοι γονέων από 35 ειδικά σχολεία της Αττικής, ενώ στόχος του Δικτύου
είναι να επεκταθεί και στην υπόλοιπη Ελλάδα.
ΑΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου