Μοιραστείτε το στο facebook
Έχει αναρωτηθεί ποτέ κανείς πως φτιάχτηκε στην Ελλάδα ο χάρτης της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας;..
Ήθελε ο πολιτευτής στο χωριό του ένα ΤΕΙ; Πλήρωνε το κράτος και τα κορόιδα οι φορολογούμενοι και έτοιμο το ΤΕΙ! Με αυτές τις «διεθνείς προδιαγραφές» οργανώθηκε η πανεπιστημιακή μας …αγορά, διάσπαρτη σε όλη τη χώρα έτσι ώστε να εξυπηρετούνται έκτος από τον πολιτευτή που υποθήκευε ψήφους, ο μανάβης , ο μπακάλης ο μπάρμαν κι ο καφετζής της εκάστοτε περιφέρειας – αλλά, όμως, σε καμία περίπτωση οι ανάγκες της παιδείας.
Ήταν η πάγια και καθαγιασμένη τακτική του πολιτικού μας συστήματος που λειτουργούσε πελατειακά. Και είναι αυτό το πιο αντιδραστικό κομμάτι αυτού του άθλιου και επονείδιστου κομματικού πελατειακού κράτους που αντιδρά στις αλλαγές και στον εξορθολογισμό του παραλόγου που επικρατούσε σε βάρος ολόκληρης της κοινωνίας. Είναι απαράδεκτο και απογοητευτικό το συντεχνιακό και ατομικό βόλεμα να υπερσκελίζει συνέχεια το δημόσιο συμφέρον.
Η στρεβλή αυτή κατάσταση αποδίδεται κυρίως στους εξής λόγους:
Ενδεικτικά, 13 τμήματα ΤΕΙ και 3 πανεπιστημιακά δεν έχουν ούτε έναν μόνιμο διδάσκοντα. Επίσης, τέσσερα τμήματα έχουν έναν μόνιμο διδάσκοντα, δύο έχουν δύο διδάσκοντες, σε επτά τμήματα οι μόνιμοι είναι τρεις, ενώ συνολικά 52 τμήματα ΤΕΙ έχουν λιγότερους από πέντε μόνιμους διδάσκοντες.
Παράλληλα οι φοιτητές αδιαφορούν για τις σπουδές τους, διότι το αντικείμενό τους είναι χαμηλής ζήτησης και το κόστος «μετανάστευσης» για σπουδές υψηλό, ενώ κάποιοι δίνουν εξετάσεις την επόμενη χρονιά για «μια καλύτερη σχολή».
Ειδικότερα, με βάση τις δηλώσεις των φοιτητών για παραλαβή συγγραμμάτων από τους 73.893 αποφοίτους Λυκείου που εισήχθησαν στα πανεπιστήμια και ΤΕΙ της χώρας το 2011-12, τελικά μόνον οι 59.413 ζήτησαν συγγράμματα για το πρώτο εξάμηνο. Δηλαδή, το 24,3% των πρωτοετών έκανε την εγγραφή στη σχολή και μετά την… ξέχασε. Μάλιστα, το ποσοστό αυξήθηκε σε σχέση με το 2010-2011, που ήταν 19,55%.
Το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων κατέχει το αρνητικό ρεκόρ, καθώς από τους 771 που εισήχθησαν το 2011-12 μόνο οι 325 (το 32%) έλαβαν συγγράμματα. Με βάση το σχέδιο «Αθηνά», το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων θα ενσωματωθεί με το ΤΕΙ Πατρών και από τα οκτώ, σήμερα, τμήματά του -σε Αργοστόλι, Ληξούρι, Λευκάδα και Ζάκυνθο- θα παραμείνουν δύο τμήματα (από ένα σε Ληξούρι και Ζάκυνθο). Ακολουθεί το ΤΕΙ Καβάλας στο οποίο το 2011-12 εισήχθησαν 1.662 φοιτητές, εκ των οποίων οι 902 πήραν συγγράμματα το πρώτο εξάμηνο, άρα το 46% απλώς… αδιαφόρησε. Στα πανεπιστήμια το αντίστοιχο ποσοστό είναι, εύλογα, μικρότερο, αλλά κάθε άλλο παρά αμελητέο. Ενδεικτικά, στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας το 2011-12 εισήχθησαν 313 πρωτοετείς, αλλά ζήτησαν βιβλία μόνο οι 239. Δηλαδή, το 24% αδιαφόρησε για τις σπουδές του. Επίσης, στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου το 21% αδιαφόρησε από το πρώτο έτος για τις σπουδές του καθώς μόνο οι 1.926 από τους 2.442 πρωτοετείς ζήτησαν βιβλία. Όπως είναι ευνόητο οι λιγοστοί φοιτητές και καθηγητές δεν αποτελούν αριθμητικά κοινότητα ώστε να δικαιολογηθεί η ακαδημαϊκή οντότητα σε ένα ίδρυμα.
Θ.
Έχει αναρωτηθεί ποτέ κανείς πως φτιάχτηκε στην Ελλάδα ο χάρτης της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας;..
Ήθελε ο πολιτευτής στο χωριό του ένα ΤΕΙ; Πλήρωνε το κράτος και τα κορόιδα οι φορολογούμενοι και έτοιμο το ΤΕΙ! Με αυτές τις «διεθνείς προδιαγραφές» οργανώθηκε η πανεπιστημιακή μας …αγορά, διάσπαρτη σε όλη τη χώρα έτσι ώστε να εξυπηρετούνται έκτος από τον πολιτευτή που υποθήκευε ψήφους, ο μανάβης , ο μπακάλης ο μπάρμαν κι ο καφετζής της εκάστοτε περιφέρειας – αλλά, όμως, σε καμία περίπτωση οι ανάγκες της παιδείας.
Ήταν η πάγια και καθαγιασμένη τακτική του πολιτικού μας συστήματος που λειτουργούσε πελατειακά. Και είναι αυτό το πιο αντιδραστικό κομμάτι αυτού του άθλιου και επονείδιστου κομματικού πελατειακού κράτους που αντιδρά στις αλλαγές και στον εξορθολογισμό του παραλόγου που επικρατούσε σε βάρος ολόκληρης της κοινωνίας. Είναι απαράδεκτο και απογοητευτικό το συντεχνιακό και ατομικό βόλεμα να υπερσκελίζει συνέχεια το δημόσιο συμφέρον.
Η στρεβλή αυτή κατάσταση αποδίδεται κυρίως στους εξής λόγους:
Ενδεικτικά, 13 τμήματα ΤΕΙ και 3 πανεπιστημιακά δεν έχουν ούτε έναν μόνιμο διδάσκοντα. Επίσης, τέσσερα τμήματα έχουν έναν μόνιμο διδάσκοντα, δύο έχουν δύο διδάσκοντες, σε επτά τμήματα οι μόνιμοι είναι τρεις, ενώ συνολικά 52 τμήματα ΤΕΙ έχουν λιγότερους από πέντε μόνιμους διδάσκοντες.
Παράλληλα οι φοιτητές αδιαφορούν για τις σπουδές τους, διότι το αντικείμενό τους είναι χαμηλής ζήτησης και το κόστος «μετανάστευσης» για σπουδές υψηλό, ενώ κάποιοι δίνουν εξετάσεις την επόμενη χρονιά για «μια καλύτερη σχολή».
Ειδικότερα, με βάση τις δηλώσεις των φοιτητών για παραλαβή συγγραμμάτων από τους 73.893 αποφοίτους Λυκείου που εισήχθησαν στα πανεπιστήμια και ΤΕΙ της χώρας το 2011-12, τελικά μόνον οι 59.413 ζήτησαν συγγράμματα για το πρώτο εξάμηνο. Δηλαδή, το 24,3% των πρωτοετών έκανε την εγγραφή στη σχολή και μετά την… ξέχασε. Μάλιστα, το ποσοστό αυξήθηκε σε σχέση με το 2010-2011, που ήταν 19,55%.
Το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων κατέχει το αρνητικό ρεκόρ, καθώς από τους 771 που εισήχθησαν το 2011-12 μόνο οι 325 (το 32%) έλαβαν συγγράμματα. Με βάση το σχέδιο «Αθηνά», το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων θα ενσωματωθεί με το ΤΕΙ Πατρών και από τα οκτώ, σήμερα, τμήματά του -σε Αργοστόλι, Ληξούρι, Λευκάδα και Ζάκυνθο- θα παραμείνουν δύο τμήματα (από ένα σε Ληξούρι και Ζάκυνθο). Ακολουθεί το ΤΕΙ Καβάλας στο οποίο το 2011-12 εισήχθησαν 1.662 φοιτητές, εκ των οποίων οι 902 πήραν συγγράμματα το πρώτο εξάμηνο, άρα το 46% απλώς… αδιαφόρησε. Στα πανεπιστήμια το αντίστοιχο ποσοστό είναι, εύλογα, μικρότερο, αλλά κάθε άλλο παρά αμελητέο. Ενδεικτικά, στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας το 2011-12 εισήχθησαν 313 πρωτοετείς, αλλά ζήτησαν βιβλία μόνο οι 239. Δηλαδή, το 24% αδιαφόρησε για τις σπουδές του. Επίσης, στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου το 21% αδιαφόρησε από το πρώτο έτος για τις σπουδές του καθώς μόνο οι 1.926 από τους 2.442 πρωτοετείς ζήτησαν βιβλία. Όπως είναι ευνόητο οι λιγοστοί φοιτητές και καθηγητές δεν αποτελούν αριθμητικά κοινότητα ώστε να δικαιολογηθεί η ακαδημαϊκή οντότητα σε ένα ίδρυμα.
Θ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου